Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kahvia?

Vastaus: Kahvia?

Kyllä, riippuen päivästä 2-5 kuppia tilkalla rasvatonta maitoa (jos on, jos ei niin muuta maitoa sitten). Maitoa sen takia kun "raakaa" kahvia joutuu venaan turhan kauan että seon sopivan lämmintä eikä suu pala :). Sokeria en käytä. Jos maitoa ei ole niin raakana kurkusta alas.
 
Vastaus: Kahvia?

Mustana ja ilman sokeria. Tällöin hyvä kahvi on hyvää ja huono kahvi on juomiskelvotonta. Kermalla, maidolla ja sokerilla kaikki maistuisi samalta.

Hyvin keitetty musta kahvi on tosin harvinaisuus.

Pakko kompata tätä, koska juurikin näin homma menee myös tällä suunnalla. Kahvi on parasta mustana ilman sokeria, kunhan vaan on hyvin keitetty. Automaattikahvit ovat tosiaan myös aikamoista kuravelliä ja niitä yritänkin parhaani mukaan vältellä.

Niin ja normaalisti kaffea menee useampi kupponen päivässä. Aamulla tietenkin heti kaffea tulille, jotta päivä lähtee käytiin. Sitten hiukan päivästä riippuen kahvia menee varmaan joku 3-5 kuppia päivän aikana.
 
Vastaus: Kahvia?

Aikas paljon tulee juotua kun töissä on pannu kuumana koko ajan (päiväkoti). Ja kyllä muutenkin. Vähän on hiipunut kun ei tuu enään polteltua. 3v ilman röökiä. Ja kahviin tulee tippa maitoa ei muuta. Noin 3-6 mukillista päivässä tulee juotua.
 
Vastaus: Kahvia?

Kahvia?

Tottakai!!

Aamulla kessun kanssa päivä käyntiin ja jos päivällä väsymys yllättää, vaikkapa pitkän pelisession aikana, niin kuppi tai kaksi kuumaa tekee hyvää. Maultaan massasta erottuvaa merkkiä en ole vielä löytänyt.
 
Vastaus: Kahvia?

kahvia tulee juotua 2-5 kuppii päivässä maito/kerma tilkalla maustettuna. sokeria en käytä koska se mielestäni pilaa kahvin. mutta kahvin jälkeen voi sitten muutaman palasen vetästä ihan pelkästään ;)
 
Vastaus: Kahvia?

Minä kuulun kanssa näihin kummajaisiin, jotka juovat kahvia vain pakon edessä :rolleyes:

Tähän väliin tietokilpailukysymys!
Missä juodaan eniten kahvia koko maailmassa suhteutettuna maan väkilukuun?
- Kyllähän oikean vastauksen huomaa jo pelkästään tästä ketjusta... :)
 
Vastaus: Kahvia?

Minä kuulun kanssa näihin kummajaisiin, jotka juovat kahvia vain pakon edessä :rolleyes:

Tähän väliin tietokilpailukysymys!
Missä juodaan eniten kahvia koko maailmassa suhteutettuna maan väkilukuun?
- Kyllähän oikean vastauksen huomaa jo pelkästään tästä ketjusta... :)

Jeps, eli eiköhän me piskuiset suomalaiset olla tässäkin asiassa maailman kärkeä:D.
 
Vastaus: Kahvia?

Minä kuulun kanssa näihin kummajaisiin, jotka juovat kahvia vain pakon edessä :rolleyes:

Tähän väliin tietokilpailukysymys!
Missä juodaan eniten kahvia koko maailmassa suhteutettuna maan väkilukuun?
- Kyllähän oikean vastauksen huomaa jo pelkästään tästä ketjusta... :)

Olisin vastannut oikein vaikken olisi vihjettä lukenutkaan, Ruotsissa kun kahvi on ollut jopa kolmasti lailla kielletty.:D Itse juon kahvia lähinnä muodon vuoksi, sillä ei sitä oikein kahviksi voi kutsua, niin laihaa porukat siitä tekevät kun ei kuulemma enää maha kestä. Tutuilla vieraillessa luonnollisesti kahvi juodaan sellaisena kuin se on keitettykin eli kahvina.
 
Vastaus: Kahvia?

Kahvia kiitos...

Töissä nautin kahvini lorauksella kylmää vettä, ja kylässä maidon kera.
kotona juon kahvia harvoin käytännössä en ollenkaan.

Tälleen Espanjasta tulleena ja Ruotsin halki ajaneena kyllä Suomalainen Kahvi on hyvää!
Eritoten Tornion huoltsikka kahvi sai arvon arvaamattoman sen jälkeen :)
 
Vastaus: Kahvia?

Kyllä. Sellaiset 3-4 kuppia tulee yleensä päivässä juotua. Yleensä käytän maidon kanssa pikkasen sokeria ja maitoa. Mutta jos ei ole noita tarjolla, niin menee ihan mustanakin ja ilman sokeria.

Tässä kun nyt hyvin ollaan aiheessa, niin paras kohteliaisuus jota olen ikinä kuullut on tullut kaverin suusta kun hän totesi, että "olet niin hyvä keittämään kahvia, että saat costa rican maistumaan juhla mokalta" :D. Olin varsin imarreltu :D
 
Vastaus: Kahvia?

Latella lähtee aamut käyntiin, maitokahvilla suhteessa 60/40 ja isosta lasista. Vaikka suomalainen kahvi on 'parasta', on ulkomaan erikoisuuksista positiivisena jäänyt mieleen jääkahvi.
 
Vastaus: Kahvia?

Mitäs hittoa, miksi kahvi on muka ruotsissa ollut kiellettyä? :D Olipa ylläri että popula juo tosiaan näin hitosti kahvia, tai siis laajamittaisesti. Olenkohan sairas kun itse tulee juotua Kulta Katriinaa? o_O Tosin Juhla Mokka ei myöskään ole pahaa. ;)
 
Vastaus: Kahvia?

En juo, mutta pitää myöntää, että se harmittaa. Kahvia on usein tarjolla ilmaiseksi. Viimeksi pari päivää sitten töissä, kun saatiin kakkukahvit. Kuivahkon kakun kyytipojaksi ei ollut muuta tarjolla kuin kahvia. En vain pidä kahvin mausta. En tosin juo muitakaan lämpimiä juomia, esim. teetä tai kaakaota.
 
Vastaus: Kahvia?

Kyllä kiitos. Yleensä suht' runsaasti maitoa sekaan. Alkuperämaakahvit ovat lähinnä sydäntä, varsinkin Blue Mountain tai Kona.
 
Vastaus: Kahvia?

En juo, mutta pitää myöntää, että se harmittaa. Kahvia on usein tarjolla ilmaiseksi. Viimeksi pari päivää sitten töissä, kun saatiin kakkukahvit. Kuivahkon kakun kyytipojaksi ei ollut muuta tarjolla kuin kahvia. En vain pidä kahvin mausta. En tosin juo muitakaan lämpimiä juomia, esim. teetä tai kaakaota.

Ei muutaku aloitat kahvin juomisen, siihen makuun oppii ja muutenkin tapaan ;)

Aikansa kun juo ja testailee eri merkkejä niin kyllä se oma mieltymys löytyy
 
Ylös Bottom