Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kaikki PS3:n ohjaimista ja niiden ongelmista

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Shocky
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Kaikki PS3:n ohjaimista ja niiden ongelmista

^^ Kyllä se on virallinen oikea Sonyn ohjain
*Official Dual Shock 3 wireless controller

Olisiko tuo lista jotenkin liittyvä liikkeentunnistukseen? Tai että noissa on tärinät?
 
Vastaus: PS3-yhteensopivat USB-lisälaitteet

Pitää taas heittää kommenttia noista. Nuo tattien päälle tulevat osat on ihan sieltä ja syvältä(tekevät ohjaimesta ihan tunnottoman). Kun taas nuo triggerit olisivat aivan huippukamaa jos ne vain kestäisivät ehjänä. Pakko ostaa silti uudet koko ajan kun ei voi olla ilmankaan. Mulla on nyt neljännet triggerit menossa ja kaikilla ketä tiedän on nuo haljenneet siitä samasta paikkaa keskeltä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3-yhteensopivat USB-lisälaitteet

Pitää taas heittää kommenttia noista. Nuo tattien päälle tulevat osat on ihan sieltä ja syvältä(tekevät ohjaimesta ihan tunnottoman). Kun taas nuo triggerit olisivat aivan huippukamaa jos ne vain kestäisivät ehjänä. Pakko ostaa silti uudet koko ajan kun ei voi olla ilmankaan. Mulla on nyt neljännet triggerit menossa ja kaikilla ketä tiedän on nuo haljenneet siitä samasta paikkaa keskeltä.

Pakko kyllä kysäistä, että miten ihmeessä ne triggerit saa rikki? Ymmärrän toki jos ohjainta heittelee vitutuksen aallon humahtaessa ylitse, mutta noin tavallisessa pelikäytössä? Aika erikoista, vaikka itse sanonkin :)
 
Vastaus: PS3-yhteensopivat USB-lisälaitteet

Pakko kyllä kysäistä, että miten ihmeessä ne triggerit saa rikki?

Ensimmäiset hajosivat suoraan sen seurauksena kun ohjain tippui pöydältä vahingossa lattialle mutta jälkimmäiset ovat vain haljenneet siitä keskeltä yläosaa. Eli jos tietäisin miksi nuo hajoavat niin olisin viisas mies! Harmittaa pirusti kun noista tykkään ja sellaiset 1 triggerit/kk tuntuu menevän hajalle.

EDIT: Mietin tuossa vähän pelitunteja mitä nuo saavat kuukaudessa ja se varmaan menisi aikalaille 100+ h/kk

EDIT2: Tässäpä vielä kuvaa miten nuo halkeaa. http://www.warettaa.com/triggerrikki.jpg
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3-yhteensopivat USB-lisälaitteet

Pitää taas heittää kommenttia noista. Nuo tattien päälle tulevat osat on ihan sieltä ja syvältä(tekevät ohjaimesta ihan tunnottoman).

Ne kuopalliset on minusta kyllä hyvät.

Kun taas nuo triggerit olisivat aivan huippukamaa jos ne vain kestäisivät ehjänä. Pakko ostaa silti uudet koko ajan kun ei voi olla ilmankaan. Mulla on nyt neljännet triggerit menossa ja kaikilla ketä tiedän on nuo haljenneet siitä samasta paikkaa keskeltä.

Ilmeisesti materiaali on vaihtunut noissa triggerissä. Eli ensimäiset erät ovat kestävämpiä kuin nämä nykyiset :(
 
Vastaus: Kaikki PS3:n ohjaimista ja niiden ongelmista

Olettekos kokeilleet laittaa ehjiin triggereihin jotain epoksi- tai pikaliimaa vahvistamaan rakennetta?
 
Vastaus: Kaikki PS3:n ohjaimista ja niiden ongelmista

Olettekos kokeilleet laittaa ehjiin triggereihin jotain epoksi- tai pikaliimaa vahvistamaan rakennetta?

En oikein tiedä miten tuohon voisi jotain epoksia laittaa kun kiinnitys tapahtuu kuitenkin "naksauttamalla" paikoilleen. Voi muuttua rakenne ja eipä enää kestäkään kiinni kun tulee liimasta jotain lisäpintaa. Voisihan tota tietty joku kokeilla tai itse joskus...
 
Vastaus: Kaikki PS3:n ohjaimista ja niiden ongelmista

Minulla tuppaa menemään noista Sonyn virallisista ohjaimista tatit kaulan kohdalta tuusan nuuskaksi kulumalla. Olen ilmeisesti kovakourainen?

Niin onko markkinoilla jotain kestävämpää ja kenties parempaa (normaalia)ohjainta myynnissä kuin Sonyn oma?
 
Vastaus: Kaikki PS3:n ohjaimista ja niiden ongelmista

Onko muita tuon DreamGearin tyylisiä Xbox360 tattimallilla olevia kapuloita? Ite tykkään fps pelejä pelata enemmän xbox:illa, mutta omistan niitä myös ps3:selle.

Jotain hieman halvempaa pitäis saada, ei kiinnosta maksaa 50€ kapulasta, kun xbox360.n virallisetkaan kapulat ei maksa juuri mitään.
 
Vastaus: Kaikki PS3:n ohjaimista ja niiden ongelmista

Sain tänään käsiini POWER A Pro Elite Wireless ohjaimen. Kyseessä on siis PS3-ohjain joka ulkoisesti muistuttaa Xbox360-ohjainta. Ohjaimessa ei ole bluetoothia, vaan USB-dongle pitää tökätä koneeseen. Pelailin joitakin tunteja tällä ohjaimella muutamia erilaisia pelejä (2010 FIFA World Cup, Mega Man 10, Blur, Resistance 2), alla mietteitä:

Hyvää:
  • Ohjain istuu hyvin käteen, omia näppejä miellytti enemmän kuin DualShock 3.
  • Laadukkaan oloinen, ei nitise käsissä.
  • Ohjaintatit keskittävät napakasti ja niissä on hyvä vastus.
  • Sormet eivät lipsu tateilta tai L2/R2-napeilta.
  • Vasemman tatin tarkkuus tuntui hyvältä, FIFA:ssa manuaalisyötöt lähtivät kivasti juuri oikeaan suuntaan.

Huonoa:
  • R2- ja L2-napit liian tiukat. Reilun tunnin Blur-session jälkeen kaasusormi ja ranne kipeänä puristamisesta. Voi olla että löystyvät käytössä.
  • USB-dongleen liitettävä mini-USB-kaapeli lataa kyllä tämän ohjaimen, mutta ei jostain syystä DualShock 3-ohjainta. Donglen tarvitsemaa porttia ei siis voi hyödyntää lataamalla sen kautta muita ohjaimia.
  • Ohjaimen home-napista ei saa kytkettyä PS3-konsolia päälle.
  • Yhteys ohjaimen ja donglen välillä katkesi 3-4 kertaa kesken pelin muutaman tunnin pelaamisen aikana!
  • Oikeanpuoleisessa tatissa häiritsevä deadzone. Tähtääminen Resistance 2:ssa tuntui todella ärsyttävältä.

Ohjaimessa on myös tärinä ja sixaxis-liiketunnistus. Näitä en kuitenkaan vielä kokeillut. Myöskään akkukestosta tai ohjaimen kestävyydestä käytössä en osaa sanoa vielä mitään.

Yhteyden katkeilu ja tattien deadzone ovat varmasti aika monelle riittävä syy jättää tämä ohjain ostamatta. Varsinkin kun kyseessä ei ole halpamalli. Ohjaimelle tuli hintaa Amazon UK:sta tilattaessa kuluineen kaikkineen karvan alle 45 euroa, eli DualShock 3:n hintaluokassa liikutaan.
 
Vastaus: Kaikki PS3:n ohjaimista ja niiden ongelmista

Pistetää tännekkin kun uutiseen kommentoin. Jouluna 2009 Gameyeaahista tilaama klooni DS3 lakkasi osittain toimimasta tuon uusimman 3.50 päivityksen myötä.

Toimii kun on piuhan päässä (syttyy valot kohtii 1&2 vaikka olisi ainoa ohjain mikä päällä). Langattomasti ei löydä konsolia enää.
 
Vastaus: Kaikki PS3:n ohjaimista ja niiden ongelmista

Moi

Mulla hajoaa kanssa ohjaimista tatin muovit. TÄssä kuva mun parhaasta ohjaimesta jolla änäriä pitäs vääntää. Ne eriksee ostettu muoviläpykät ei pysy noissa tateissa ollenkaa. Mun ratkaisu on laittaa peukalo golfhanskaan ja pelata sillä. Hanskassa on hyvä pito, on istuva materiaali eikä hiosta :D Kuvan tattia hakkaamalla tosin peukalon nahka paksunee niin ettei mitää suojakumeja tarvita :D
24wzl3q.jpg
 
Vastaus: Kaikki PS3:n ohjaimista ja niiden ongelmista

Millä oikeen saatte noita ohjaimia rikki. Ittellä on pleikkarin mukana tulleet kaksi sixaxis joista toisessa on kolmio nappi vähän jumis, kun ei jää jumiin välillä. Mutta muuten ohjaimet toimii kunnolla. Voi olla etten pelaa tarpeeksi paljon niin ei mee ohjaimet rikki.

Koska muuten noita valkoisia DS3 ohjaimian on tullut suomeen myyntiin näin eilleen Anttilas ja muistaakseni aikaisemmin ei ole kyseisen värisiä ohjaimia näkynyt.
 
Vastaus: Kaikki PS3:n ohjaimista ja niiden ongelmista

Mulla on neljä ohjainta ja yksi (ostettu tammikuussa 2010) niistä täysin ehjä. Kahdessa ohjaimessa on ensin alkanut vasemman tatin päällä kumi pyöriä ja sitten se on revennyt vasemmasta reunasta irti/auki. Liimaukset pettänyt? Nyt kolmannesta ohjaimesta pyörii vasemman tatin kumi eli luultavasti sekin kohta repeää auki.

Tätä asiaa googlettelemalla löysin muuten mainion esimerkin miten ohjaimeni on hajonnut: Ongelma
 
Vastaus: Kaikki PS3:n ohjaimista ja niiden ongelmista

Sama homma itellä. Tietääkös kukaan, mistä noita pelkkiä tatteja sais ostettua/tilattua? Mieluiten suomesta tai euroopasta.
 
Vastaus: Kaikki PS3:n ohjaimista ja niiden ongelmista

Mulla ois yks ongelma tuon sonyn alkuperäisen dualshock ohjaimen kanssa. Eli ympyrä nappi meinaa välillä jäädä pohjaan. En ole varma onko tämä se ohjain joka tuli konsolin mukana toukokuussa, vai onko ohjain se jonka ostin verkkokaupasta kesäkuussa. No kuitenkin, nappi ei siis aina mene pohjaan mutta välillä kyllä. Nappi ei jää koskaan pohjaan, jos painan ympyrää oikealta puolelta, mutta jos painan enemmän vasemmalta sitä, se rupeaa välillä jumittelemaan ärsyttävästi.

Eli kannattaisiko se pistää jo takuuseen ja vaihtavatko ne edes noin "pienen vian" takia sitä, koska ympyrä siis ei joka kerta jää jumittamaan. Kannattaisikohan mun pistää verkkokauppaan (josta tämä toinen ohjain ostettu) sekä markantaloon (josta konsoli ostettu ja ohjain tuli mukana) mailia, jossa kyselisin korvaavatko he uudella ohjaimella tuota nykyistä ohjaintani? Eli koska en tiedä kummasta kaupasta tämä viallinen ohjain on peräisin, niin eivät he varmaan pysty kummastakaan liikkeestä mitenkään selvittämään myöskään alkuperää ja tämän jälkeen ruveta valittamaan siitä, että ohjain ei ole sieltä ostettu mikäli "väärän" sinne lähettäisin?

Mitenkäs vaikea ohjain olisi avata ja vilkaista itse, että onko esim siinä ympyränapin vieressä jotain likaa yms? Entäpä kasaaminen ja ratkeaako takuu mikäli sitä lähtee purkamaan.

Kiitos vastauksista etukäteen, sekavaa tekstiähän siitä tuli, mutta toivottavasti joku ymmärtää idean :)
 
Ylös Bottom