Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kaikki PS3:n ohjaimista ja niiden ongelmista

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Shocky
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Kaikki PS3:n ohjaimista ja niiden ongelmista

Moi vaan kaikille!

Ostin tossa kuukausi sitten yhden kpl. Gameonin PS3:n langallisia ohjaimia, joka on toiminut hyvin. Päätin sitten eilen ostaa 2 kpl. lisää samoja ohjaimia, mutta tänään testatessani niitä, ne eivät toimineet keskenään. Eli ne kyllä aktivoituvat PS-napin painalluksesta ja toimivat, mutta vain yhdessä portissa ainoastaan. Tämän takia en voi pelata kahdella tai kolmella ohjaimella moninpeliä kavereiden kanssa.

Onko kellään ollut vastaavanlaisia ongelmia tämän kyseisen ohjaimen tai jonkon muun PS3:n ohjaimen kanssa? Yritin googlettaa nopeasti tätä ongelmaa, mutta en löytänyt mitään. Kaikki avut/vinkit ovat tervetulleita! Kiitos jo etukäteen!
 
vasen tatti jää vasempaa reunaa

Apuva rasittava vika ps3 ohjaimessani. Vasen tatti jaaa välillä ylös ja vasurille.
Onko välissä jotaki likaa ja hikeä vai kuluuko ohjaimien osat vaan huonoksi tämän tapahtues. Takuu ummessa. Ei kovin rasittava vika kakkosohjaimeks joten uuden hankkiminen ei tule kuuloonkaan.

Auttaako auki ruuvaus? onko aineita mikä sulattaa kakan ettei tarvis aukasta?

:o
 
Vastaus: Kaikki PS3:n ohjaimista ja niiden ongelmista

Itselläni 4kk vanha orkkis ohjain meni aivan mykäksi. Toimii vain kaapelin kera ja langattomasti ei virka mitään. Kertaakaan ei ohjain ole tippunut, joten taitaa olla muuten särki. Nyt yritän tietokoneessa sitä ladata ja jos ei ala toimimaan niin pitää lähteä viemään kauppaan takas.
 
Vastaus: Kaikki PS3:n ohjaimista ja niiden ongelmista

sellainen ongelma, olin kaveri tykönä pelaamassa omien ohjaimien kera ja sitten kotona jossain vaiheessa kokeiltaessa niin yksi ohjain jäi jotenkin jumiin eli se toimii vain siten kun on usb johto kiinni. Siinä palaa 1 ja 2 valo punaisena kun pitäisi palaa vain yksi valo, joten se ei jostain syystä tunnista sitä normaalisti. Onko jollain keinoa miten voisi saada takaisin ohjaimen toimimaan siten ettei koko ajan tarvisi usb johtoa pitää kiinni?
 
Vastaus: Kaikki PS3:n ohjaimista ja niiden ongelmista

Siinä palaa 1 ja 2 valo punaisena kun pitäisi palaa vain yksi valo, joten se ei jostain syystä tunnista sitä normaalisti.
Tuo viittaa siihen, että kyseessä on lisensoimaton ohjain. Syyskuussa 2010 julkaistu v3.50-päivitys estää lisensoimattomien PS3-ohjaimien ja USB-ohjainadapterien käytön. Tarkista tältä listalta onko laitteesi niiden joukossa, jotka eivät enää kyseisen päivityksen jälkeen toimi. Jos kyseessä oli Mad Catzin tai Logitechin valmistama tuote, ole yhteydessä laitevalmistajan tuotetukeen.
 
Vastaus: Kaikki PS3:n ohjaimista ja niiden ongelmista

Minkäslainen takuu näillä koneen mukana tulleilla ohjaimilla on? N. 3 kk vanha ohjain alkaa olla aika kulunut vasen tatti, kumi on osittain halki ja tatti ei aina palauta keskelle, vaan jää johonkin ääriasentoon. Kyllä PS2 aikaan ohjain kesti paljon pidempään, sen kanssa meni vain kaksi ohjainta.
 
Vastaus: Kaikki PS3:n ohjaimista ja niiden ongelmista

Minkäslainen takuu näillä koneen mukana tulleilla ohjaimilla on?
Ohjaimien takuuaikaa ei ole pahemmin määritelty, mutta koska kyseessä on konsolin kannalta oleellinen oheislaite, maalaisjärjen mukaan sitä koskisi sama 1 vuoden takuu. Ole yhteydessä myyjään ja/tai maahantuojaan ja kerro, miten kävi.
 
Vastaus: Kaikki PS3:n ohjaimista ja niiden ongelmista

Siinä palaa 1 ja 2 valo punaisena kun pitäisi palaa vain yksi valo, joten se ei jostain syystä tunnista sitä normaalisti. Onko jollain keinoa miten voisi saada takaisin ohjaimen toimimaan siten ettei koko ajan tarvisi usb johtoa pitää kiinni?

Onko kyseessä Snakebyten ohjain? Itse hankin kesällä kaksi johdollista ohjainta parin dualschockin kaveriksi. Ohjaimet toimivat loistavasti. Turbo-ominaisuus oli suureksi avuksi Bayonetassa. Päivityksen jälkeen ohjaimessa palaa juurikin nuo kaksi valoa. Toinen ohjaimista on hajonnut (pelihahmo/valikko liikkuu itsekseen alaspäin),mutta toinen toimii vielä moitteettomasti.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Kaikki PS3:n ohjaimista ja niiden ongelmista

Ohjaimien takuuaikaa ei ole pahemmin määritelty, mutta koska kyseessä on konsolin kannalta oleellinen oheislaite, maalaisjärjen mukaan sitä koskisi sama 1 vuoden takuu.

Esim. Kännykän näppäimistöllä saattaa olla vain puolen vuoden takuu vaikka itse puhelimella olisi pidempi takuu. Tämä tuli joskus huomattua kun vaimon puhelimen näppis levisi 7kk vanhasta puhelimesta. :mad:

Erikseen myytäville ohjaimille näyttäisi olevan useampaa takuuta (VPD 12kk, verkkokauppa.com 6kk), mutta kyllä noin tuoreen luulisi tosiaan menevän takuuseen.
 
Vastaus: Kaikki PS3:n ohjaimista ja niiden ongelmista

Esim. Kännykän näppäimistöllä saattaa olla vain puolen vuoden takuu vaikka itse puhelimella olisi pidempi takuu. Tämä tuli joskus huomattua kun vaimon puhelimen näppis levisi 7kk vanhasta puhelimesta. :mad:

Erikseen myytäville ohjaimille näyttäisi olevan useampaa takuuta (VPD 12kk, verkkokauppa.com 6kk), mutta kyllä noin tuoreen luulisi tosiaan menevän takuuseen.

Virhevastuuta ei kannata tässäkään asiassa unohtaa. Kukaan ei voi vakavalla naamalla mielestäni väittää että puhelimen näppäimistön odotettu käyttöikä olisi tuo puoli vuotta. Puhumattakaan konsoliohjaimesta. Myyjät ja laitevalmistajat usein yrittävät viilata näissä asioissa oikeuksiensa suhteen epätietoisia kuluttajia linssiin.
 
Vastaus: Kaikki PS3:n ohjaimista ja niiden ongelmista

Ite oon törmänny kiusalliseen ongelmaan.Jostain kumman syystä minun ohjaimista lohkeaa vasemman tatin ympärillä oleva muoviliuska.Mulla vuoden sisään hajonnu jo kaksi ohjainta. :( En sitten tiedä olenko lian kovakourainen vai mitä,mutta psone ja ps2 ohjaimet eivät ikinä hajoillu tuolla tavalla.Aika ohuthan tuo muovikiekko tatin ympärillä on...Tuonkin olis voinu paremmin suunnitella vaikka laittamalla jonkinlainen metalli kiekko tattien ympärille niin ei ainakaan heikon muovin takia tarvi uusia ohjaimia hankkia.Tai sitten tuokin on joku sonyn tapa saada myyntimenekkiä ja onhan se muovi tietenkin halvempaa.Pistää vaan vihaks tämmöne.Onks muilla ollu vastaavaa ongelmaa?
 
Vastaus: Kaikki PS3:n ohjaimista ja niiden ongelmista

Ite oon törmänny kiusalliseen ongelmaan.Jostain kumman syystä minun ohjaimista lohkeaa vasemman tatin ympärillä oleva muoviliuska.Mulla vuoden sisään hajonnu jo kaksi ohjainta. :( En sitten tiedä olenko lian kovakourainen vai mitä,mutta psone ja ps2 ohjaimet eivät ikinä hajoillu tuolla tavalla.Aika ohuthan tuo muovikiekko tatin ympärillä on...Tuonkin olis voinu paremmin suunnitella vaikka laittamalla jonkinlainen metalli kiekko tattien ympärille niin ei ainakaan heikon muovin takia tarvi uusia ohjaimia hankkia.Tai sitten tuokin on joku sonyn tapa saada myyntimenekkiä ja onhan se muovi tietenkin halvempaa.Pistää vaan vihaks tämmöne.Onks muilla ollu vastaavaa ongelmaa?

Ei vastaavaa, mutta paljon nopeammin itellä kulu käyttökelvottomaksi vasen tatti änäriä pelatessa, mitä ps2-ohjaimella aikoinaan.
 
Vastaus: Kaikki PS3:n ohjaimista ja niiden ongelmista

Ei vastaavaa, mutta paljon nopeammin itellä kulu käyttökelvottomaksi vasen tatti änäriä pelatessa, mitä ps2-ohjaimella aikoinaan.

Minullakin ohjaimet sanonu ittensä irti nimenomaan änäriä pelatessa.
 
Vastaus: Kaikki PS3:n ohjaimista ja niiden ongelmista

Minullakin ohjaimet sanonu ittensä irti nimenomaan änäriä pelatessa.
Mulla on samoin hajonnut nyt kaksi kappaletta uutena ostettuja Dualshockkeja, jotka VK on asiallisesti vaihtanut uusiin. "Reklamoin" samasta asiasta kokeilun vuoksi Sonylle ja sieltä sain lähes vittuiluksi verrattavan vastauksen. Heti olivat väittämässä, että ohjain on saanut muunlaistakin huomiota kuin pelausta. Näin asia ei kuitenkaan ole, vaan ovat ihan änärin parissa hajonneet. Mulla vuorostaan oikea tatti ympärysmuoveineen. Mutta siis, kannattaa olla yhteydessä myyjäliikkeeseen. Jotkut kantavat vastuunsa.
 
Vastaus: Kaikki PS3:n ohjaimista ja niiden ongelmista

Saako suomesta jotain tatinpäällisiä? Yritin play.comista tilata mutta eivät jostain syystä hyväksy mun tilausta, väittää kokoajan että annan väärät tiedot vaikka olen tarkistanut ne moneen kertaan.
 
Ylös Bottom