Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kaikki PS3:n ohjaimista ja niiden ongelmista

Vastaus: Kaikki PS3:n ohjaimista ja niiden ongelmista

oon joskus istunu vahingossa mun ohjaimen päälle, tuloksena vasenta tattia ei voi enää painaa pohjaan.. voiko ton vaihtaa vaikka PS2 Ohjaimen tatin kanssa? niin että toimis kunnol
 
oon joskus istunu vahingossa mun ohjaimen päälle, tuloksena vasenta tattia ei voi enää painaa pohjaan.. voiko ton vaihtaa vaikka PS2 Ohjaimen tatin kanssa? niin että toimis kunnol

Todennäköisesti se koko tattihässäkkä pitää vaihtaa, mutta hyvällä tuurilla onnistuu pelkällä huppuosan vaihdolla. Ite tehtynä tolle tulee hintaa 1-2€ jos on kolvi ja muut vehkeet entuudestaan. Hupun vaihto vaatii vain ohjaimen avaamisen.
 
Todennäköisesti se koko tattihässäkkä pitää vaihtaa, mutta hyvällä tuurilla onnistuu pelkällä huppuosan vaihdolla. Ite tehtynä tolle tulee hintaa 1-2€ jos on kolvi ja muut vehkeet entuudestaan. Hupun vaihto vaatii vain ohjaimen avaamisen.

Ite koitin vanhasta ps2 ohjaimesta huput vaihtaa Ps3 ohjaimeen kerran. Ei aivan istunut kunnolla. Meinasi olla ne Ps2 ohjaimen huput liian korkeat, eli vastasi kuoreen joka ahdisti tattien liikkumista. Mutta vähän sain jouhevuutta kun jyrsin sitä hupun pohjassa olevaa reikää syvemmäksi johonka tatin "keppi" tulee sisälle.
 
Vastaus: Kaikki PS3:n ohjaimista ja niiden ongelmista

tarkotatteko hupulla sitä kumista "Grippi" osaa..? Meinasin että koko vasen tatti on rikki, niin että sitä ei pysty painamaan pohjaan, eikä se palaudu keskelle itsestään.
pystyyköhän tuota enää itse korjaamaan?
 
tarkotatteko hupulla sitä kumista "Grippi" osaa..? Meinasin että koko vasen tatti on rikki, niin että sitä ei pysty painamaan pohjaan, eikä se palaudu keskelle itsestään.
pystyyköhän tuota enää itse korjaamaan?

Pystyy. Edellisessä viestissäni kerroin jo. Noita tatteja saa varaosana parilla eurolla kappale, mutta tarvitset kolvin ja osaavan tinaajan. :)
 
Vastaus: Kaikki PS3:n ohjaimista ja niiden ongelmista

Sain ohjaimen tänään näppeihin, olihan tuo ihan käteen sopiva. Vielä kun olisi ladannut tai mennyt päälle. Ei ottanut minkäänlaista kontaktia vastaanottimeen, akku lienee deed. Lähtee sitten huomenna takuuvaihtoon ens alkuun.
Laitellaan tunnelmia sitten kun joskus saan uuden yksilön käsiini.

No nyt on kokeiltu, olkanappien tuntuma on sama kun pumpulia painelisi, ei hyvä. D-padista kun painat vasemmalle, niin painallus menee ensin vasemmalle ja sen jälkeen ylös. Ei oikein vakuuttava esitys. Saman ohjaimen kun saisi Dualshockin laadulla ja tällä shadowin layoutilla, niin menisi ykkösohjaimeksi.
Nyt täytyy selvittää, josko ton voisi palauttaa vedoten tuohon dpadin toimintaan.

En suosittele.

Kysehän on siistä tästä kapulasta: PS3 Langaton ohjain Shadow -Dreamgear - 27.90e - PS3 - Puolenkuun Pelit pelikauppa

Edit: Jos jollakulla on kohtuuhintainen(Alle 50e) ratkaisu x0:n originaalin ohjaimen saattamiseksi toimimaan ongelmitta ps3:lla, kertokoon tietonsa yleisölle.
 
Vastaus: Kaikki PS3:n ohjaimista ja niiden ongelmista

Edit: Jos jollakulla on kohtuuhintainen(Alle 50e) ratkaisu x0:n originaalin ohjaimen saattamiseksi toimimaan ongelmitta ps3:lla, kertokoon tietonsa yleisölle.

Speedlinkin vaihtoehtoa odottaessa, jos tän kuun lopussa tulisi myyntiin. On ollut omalla ostoslistalla jos jonkun aikaa.

SPEEDLINK / Products / Gaming Accessories / Sony® / PlayStation® 3 / Gamepads / XEOX Pro Analog Gamepad - Wireless, black
 
Vastaus: Kaikki PS3:n ohjaimista ja niiden ongelmista

Edit: Jos jollakulla on kohtuuhintainen(Alle 50e) ratkaisu x0:n originaalin ohjaimen saattamiseksi toimimaan ongelmitta ps3:lla, kertokoon tietonsa yleisölle.

Itse pelaan tällä hetkellä Nykon Raven Alternative ohjaimella, joka ainakin minulle kelpaa (Nyko Raven Alternative PS3-peliohjain | Tuotekuvasto | Verkkokauppa.com). Seurakaverilla on taas tällainen, eikä ole sanonut pahaa siitä (Gioteck PS3 HF-2 Bluetooth peliohjain - Gigantti - tuota oli jossain halvemmallakin, en vain nyt löytänyt).
 
Onko muuten muilla kokemuksia tuosta Nykon ohjaimesta? Olen kahden vaiheilla, että hankinko tuon vaiko ihan perusohjaimen, ehkä jollain muulla värityksellä.
 
Vastaus: Kaikki PS3:n ohjaimista ja niiden ongelmista

Itse mietin myös tuota Nyko Ravenia ja Gioteck HF-2, mutta luettuani ja katseltuani arvosteluja tulin siihen tulokseen että molemmissa ohjaimissa on melkoiset deadzonet ja jäi ohjaimet ostamatta.
Ei periaatteessa haittaa "normaalipelaamisessa" mitään, mutta esim Battlefied 3 sunmuita pyssypelejä on ihan turha pelata näillä ohjaimilla.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Kaikki PS3:n ohjaimista ja niiden ongelmista

Mistä löytyy halvin DualShock 3? Jos löytyy Sixaxisiakin reilusti halvemmalla kuin DS3:a, niin sitäkin saa linkata.

Ja toinen kysymys... Kun purin tuon Sixaxiksen tuossa vast'ikään, niin nuo L2 ja R2 jäi vähän huonosti, elikkä ne on koko ajan tolleen melko "painettuina". Varmaankin se ihme jousi jäi huonosti sinne, kun en edes tiennyt, miten sen siellä pitäisi olla. Niin voisikos joku valaista, miten se pieni jousi tulee sinne liipasimiin, jos purkaisin tuon ohjaimen kohta... Missään purku-/kokoamisvideoissa ei tunnuta mainitsevan. :/
 
Vastaus: Kaikki PS3:n ohjaimista ja niiden ongelmista

Mistä löytyy halvin DualShock 3? Jos löytyy Sixaxisiakin reilusti halvemmalla kuin DS3:a, niin sitäkin saa linkata.


Halvempia ei ole vastaan tullut.
 
Vastaus: Kaikki PS3:n ohjaimista ja niiden ongelmista

Ja toinen kysymys... Kun purin tuon Sixaxiksen tuossa vast'ikään, niin nuo L2 ja R2 jäi vähän huonosti, elikkä ne on koko ajan tolleen melko "painettuina". Varmaankin se ihme jousi jäi huonosti sinne, kun en edes tiennyt, miten sen siellä pitäisi olla. Niin voisikos joku valaista, miten se pieni jousi tulee sinne liipasimiin, jos purkaisin tuon ohjaimen kohta... Missään purku-/kokoamisvideoissa ei tunnuta mainitsevan. :/

How To: Fully Reassemble a Ps3 Controller! - YouTube

Ton avulla sain ite kasattua vähän aikaa sitten omani. 4:05 kohdasta eteenpäin löytyy sun ongelmaan ratkaisu. Se metallinpätkä pitää vaan kääntää oikeaan asentoon, vaikea selittää mutta sen tuntee kyllä kun se palautuu napakasti kun kokeilet rämpätä sitä liipasinta ennen lopullista kokoamista.
 
Vastaus: Kaikki PS3:n ohjaimista ja niiden ongelmista

Video ei auttanu, koska siinä ei edelleenkään näytetty mihin se jousen pää olis oitäny työntää. Mut sain nyt korjattua noi liipasimet. Se jousi pitikin laittaa silleen, että se jäi tavallaan sen triggerin ja sitten semmosen mustan osan väliin. Eli ennen kuin triggerin sen palkin työntää paikoilleen niihin uriin, niin sen jousen pää pitää osottaa alaspäin. Aiemmin laitoin sen vaan sinne R1:stä / L1:stä päin ja se jäi sinne "ilmaan".
 

Noissa kannattaa ottaa huomioon että laatu on mitä on, kyllähän ne menee satunnaiskäytössä kakkosohjaimena mutta nappituntumat ja laatu on sitä kiinanihme tasoa.
Ja toinen mikä kannattaa muistaa että niissä on tuo usb-vastaanotin, eli et voi esim käynnistää pleikkaria noilla ohjaimilla.
 
Vastaus: Kaikki PS3:n ohjaimista ja niiden ongelmista

Eli kannattaa melkein heittää pari kymppiä lisää ja ostaa alkuperäinen ohjain?
 
Ylös Bottom