Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kännykät

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kaps
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Kännykät

Kaikki eivät toki koe 5€ hupisovelluksia ratkaisevana tekijänä puhelinta valitessaan. Toki niitäkin on joille se on must have juttu.
???

Puhelut ja tekstiviestit on kaikissa puhelimissa jo sillä tasolla, että ei niitä tarvitse erikseen luetella.

En ymmärrä, mutta oliko nuo loput kommentit osoitettu minulle? Koska en minä hyväksy Soneran iPhone 4 hinnoittelua, se on ihan pielessä.

Voihan sitä provoilla ja niputtaa +220 000 sovellusta kategoriaan pierusimulaattori, mutta omat (väärät) tietonsa sillä möläyttää ilmoille....

Hyvin lyhyt lista App Storen valikoimasta:

GTA: Chinatown Wars
ScummVM seikkailupelit
Broken Sword
Civilization Revolution
Monkey Island 1 & 2 (remake)
Worms 2
Angry Birds
Final Fantasy 1 & 2
Settlers
Crayon Physics Deluxe
Flight Of The Amazon Queen
Simon the Sorcerer 1 & 2
Uno
Helsingin Sanomat
IMDb
Postin seuranta
Eat.fi
MotoGP Live Timing
Sleep Cycle
Navigon & Tomtom
Oxford Deluxe English Dictionary
Headache
Skype
TekstiTV
Messenger
Dropbox
Shazam
iKnow Dogs
Taksamittari
Lonely Planet Travel Guide
Runkeeper
VLC Remote

Pelkkää paskaa eikö niin? :confused:
 
Vastaus: Kännykät

En ymmärrä, mutta oliko nuo loput kommentit osoitettu minulle? Koska en minä hyväksy Soneran iPhone 4 hinnoittelua, se on ihan pielessä.
Ei ollut sinulle. Ihan yleistä ihmettelyä siitä, etteikö Sonera oikeasti tarjoa kiinteähintaista nettiä kännykkään.

Hinnoittelu on muutenkin mielestäni hilpeää, monet ostavat halvempia autojakin :D

Ohjelmien luettelu on turhaa, niitä on miljoona ja yksi, mutta kaikki eivät koe niitä tärkeiksi (<<-- tuo on se pointti) ja monet oikeasti hyödylliset löytyvät myös muilta alustoilta. Applen etu on ohjelmien älytön määrä vaikka suuri osa onkin täyttä roskaa ja "hetken hauskaa" juttuja.
 
Vastaus: Kännykät

Voihan sitä provoilla ja niputtaa +220 000 sovellusta kategoriaan pierusimulaattori...

Nämä "pierusimulaattori"-vitsit ovat tosiaan jo vähän vanha juttu - ei millään pahalla tietenkään. Ongelma on lähinnä siinä, etteivät kaikki viitsi/jaksa/halua - tai ehdi/pysty ottamaan selvää siitä, mitä kannattaa ladata ja mitä ei, joten on kai sitten helpompi puhua "pierusimulaattoreista". Muuta syytä en oikein keksi, sillä Apple Store on laadukkaiden pelien ja hyötyohjelmien kultakaivos. Ne vain pitää löytää sieltä "pierusimujen" seasta.

Ja pelien kanssa on tietenkin se makuasia, että pitääkö kosketusnäytöstä ja kontrolleista. Eivät ne omaankaan makuun aina ole - vaikka peli muuten olisi laadukas.

Itse otin iPhonen kanssa sen linjan, että mistään vitsisoftista en maksa mitään - ja jos jonkun lataan ilmaiseksi, niin pidän vain ne jotka oikeasti ovat jotenkin hauskoja tai innovatiivisia. Tai jotka sopivat muksuille jos joku haluaa puhelinta räplätä tms.

Itse ajattelen niin, että voiko Ovi Store (ja muut vastaavat - mitä niitä nyt on?) vastata laadulla ja määrällä Apple Storen tarjontaan? Koska itse olen kiinnostunut erityisesti peleistä, niin koen että ei voi. Eli se oli yksi syy valita iPhone. Mutta voihan olla, etteivät nämä pelit ja softat merkkaa mitään, jolloin on ikään kuin yksi ja sama minkä firman palveluita käyttää..
 
Vastaus: Kännykät

Itse ainakin käytän pelaamiseen pelikonsoleita. Toisille puhelin on pääasiassa työ/hyötylaite, toisille taasen hupilaite.
Ohjelmia en ole muita tarvinnut kuin messengerin, torrentti-clientin, kuvankäsittelyohjelman sekä ohjelman joka muuttaa kännykän wlan tukiasemaksi.

Muuta en ole keksinyt tarvitsevani. :confused:

Mutta tuleva windows-luuri saattaa olla näppärä laite onnistuessaan ihan jo pelkästään tietsikan ja kännyn yhteistyön ansiosta. Saas nähdä minkälaisella hintalapulla varustettuna se ilmaantuu.
 
Vastaus: Kännykät

Juu ei ole täälläkään koettu tarpeelliseksi niitä miljoonaa eri softaa. Mulla on N97miniin ladattu taskulamppu joka käyttää kameran salamaa valona. Vatupassi josta voi olla joskus hyötyä sekä softa jolla näkee jonkun pinnan kulman. Kätevä jos alkaa esim rc rock crawlingissa miettimään, että kuinka jyrkkä se kallio olikaan. Ei muuta kuin softa päälle ja luuri kiveen kiinni ja katotaan. Löytyy myös sekuntikello jolla voi tarpeen vaatiessa kellottaa aikoja rc radalla.

Niin ja sitten on opera mini jota olen käyttänyt n-gage qd ajoista lähtien enkä muuta kelpuuta ja lisäksi löytyy mese softana palringo. Kaikki ilmaisina OVI storesta.

Kuinka moni oikeasti edes käyttää niitä kaikkia softia joita imutetaan. Lisäksi kiinnostaa nämä ihmiset jotka nyt hehkuttaa android luureja ja niiden muokattavuutta että kuinka moni oikeasti sen alkuihastuksen jälkeen säätää niitä luurejaan ja tekee niillä jotain niin mullistavaa mitä esim symbian luureilla ei voi tehdä.
 
Vastaus: Kännykät

Kuinka moni oikeasti edes käyttää niitä kaikkia softia joita imutetaan. Lisäksi kiinnostaa nämä ihmiset jotka nyt hehkuttaa android luureja ja niiden muokattavuutta että kuinka moni oikeasti sen alkuihastuksen jälkeen säätää niitä luurejaan ja tekee niillä jotain niin mullistavaa mitä esim symbian luureilla ei voi tehdä.
Kyllä ainakin mun mielestä iPhonessa oli hauskaa juuri se, miten älyttömän helppoa esim. Facebookin ja Foursquaren käyttäminen sillä oli. Sovellukset etsivät aina automaattisesti järkevimmän tavan muodostaa yhteyden verkkoon, eikä jokaista käynnistystä sävyttänyt kourallinen varmistuksia tyyliin "kyllä, haluan edelleen ottaa yhteyden verkkoon kuten viisi minuuttia sitten, ja edelleenkin sallin sovelluksen käyttävän puhelinluettelon tietoja".

Ero ei siis ole pelkästään siinä, voiko Symbian-luureilla tehdä samoja asioita kuin Androideilla tai iPhonella. Kyse on myös siitä, haluaako Symbian-luureilla tehdä samoja juttuja. iPhonella haluaa, koska siitä on tehty hauskaa.
 
Vastaus: Kännykät

...toisille taasen hupilaite.

Sinänsä laajahko käsite tuo "hupi", mutta mulle iPhone on nimenomaan hupilaite, jolla nyt voi myös puhua ja tekstatakin. Mutta itse en ole Facebookissa, enkä missään muissakaan sosiaalisissa yhteisöissä (jos esim. tätä forumia ei lasketa). En ole edes integroinut e-mailia puhelimeen, vaan luen sen web-sivun kautta (eihän kukaan edes enää meilaa kun kaikki ovat kai siellä naamakirjassa, heh). Edes kalenteria en käytä.

Toisaalta mulle on ollut hyötyä iPhonen ihan perusjutuista, kuten mm. kamerasta, muistiosta, sanelimesta ja kartasta. Välillä musasta myös, varsinkin kun kotona on Macbook ja iTunes ym olleet peruskauraa jo ennen iPhonen hankkimista.

Mulle iPhone oli tavallaan uuden ajan alku (siis oikeasti, sillä mun aikaisemmalla Nokialla ei voinut edes ottaa valokuvia). Se ei ole enää pelkkä puhelin, vaan helppokäyttöinen ja monitoiminen hupilaite. Mitään insinöörimäisiä ja pahimmillaan vaikeasti käytettäviä puhelimia en itse kaipaa ollenkaan, vaikka osalle ne sopivatkin kuin nenä naamaan.

Eiköhän tässä taas ole se, että osa hakee puhelimestaan eri asioista, jolloin eri ihmisille myös sopivat erilaiset puhelimet.


Kuinka moni oikeasti edes käyttää niitä kaikkia softia joita imutetaan.

Mulla on varmaan 50-60 peliä iPhonessa (kiitos lähinnä jatkuvien 0,79 e alejen..), mutta montaako olen oikeasti pelannut ns. paljon? En kauhean montaa. Montaako olen lähinnä vain vähän testaillut ja vähän kokeillut? Aika montaa.

Vastaus siis kysymykseen on, että porukka latailee pelejä ja softaa, mutta se ei taas välttämättä tarkoita, että niitä käytetään ja pelataan koko ajan. Mutta vastakysymys voisi olla, että tarvitseeko? Ainakin itse miellän, että joku peli "iskee" sitten joskus jos iskee - tai on sopiva johonkin fiilikseen. Se fiilis vain voi tulla puolen vuoden päästä pelin hankkimisesta..
 
Vastaus: Kännykät

Minkälaisia kännyköitä omistatte. Itselläni on Nokia 3210 ja Siemens M50.

Tänään saapumassa Sony Ericsson X10 Mini Pro, jota aiemmin jo fiilistelin ketjussa. Paluu Ericssonin käyttäjäksi kolmen vuoden Nokia-vaelluksen jälkeen :)

edit: näppis on hyvä. se oli suurin huolenaihe. Hintaa tuli toimitettuna hitusen alle 300 eur. Tais olla konebox:n viimeinen kappale.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Kännykät

Kysymys kuuluu; mistä kohtuuhintainen android-luuri, jolla saa otettua kohtuutasoisia kuvia ja jossa olisi myös se fyysinen QWERTY? :)

Puhelinta tässä on taas mietitty useamman kuukauden ajan, mutta mitään varteenotettavaa ei vielä ole tullut vastaan. I needs a phone!
 
Vastaus: Kännykät

Kiitos oikein kovasti! Muistivammassani en tajunnut että tuo ericsson mini OLIKIN android, vaikka mielestäni olen ihaillut sitä jo muutamiakin kertoja. :)

Argh, pitää kattoa vielä että onko muita vaihtoehtoja. :D
 
Vastaus: Kännykät

Itse en varmaan pystyisi enää elämään ilman iPhonea, tai mitään muutakaan vastaavaa luuria. :D Facebook (varsinkin meillä nuorilla) on nykyään tärkeä väline pitää yhteyttä tuttuihin. Tuon lisäksi kovassa käytössä on:

- Meebo (ilmainen ja paras MSN-softa)
- Skype (ilmaiset puhelut)
- Twitter
- Youtube
- Runtastic (pitää kattavasti kirjaa juoksulenkeistä. Mm, matka, reitti, nopeus ja keskinopeus, kulutetut kalorit ymsyms.
- Shazam (tunnistaa musiikkia radiosta, baareissa jne)
- Tukku kuvankäsittely- ja ja uploadaussoftia
- IMDB- ja Wikipedia-softat (optimoitu mobiilikäyttöön)
- Weightbot (syötän joka aamu laihiksen takia painoni, softa muodostaa käppyröitä pitää yllä tilastoja. Kannustaa jatkamaan.)

+ GPS, selain, laskin, musiikki yms. perussoftaa.

Moni näistä on tietenkin toteutettavissa tietokoneella tai vaikka ihan paperilapulla ja kynällä. Miksi en kuitenkaan tekisi näitä iPhonellani kun kerran mahdollisuus on? Kuten jryikin sanoi, käyttäminen on vaan niin helppoa, nopeaa ja vaivatonta. Ja nuo ovat aina mukana.

Noin vuosi vielä jäljellä Sonera-kytkyä. Tyytyväinen olen ollut. Puhelut ja viestit ovat toki kalliita, mutta itse hoidan suuren osan yhteydenpidosta muuta kautta. Pieni puhe- ja tekstaripaketti toki löytyy. 3,6 megan netti (todellisuudessa n. 2 megaa) alle 10€:lla oli toki kova myyntivaltti vuosi sitten. Androidit etenevät kyllä kovaa vauhtia. Vuoden päästä pitää päättää onko seuraava luurini iPhone 5 vai joku ihan muu.
 
Vastaus: Kännykät

Tietääkö kukaan, mistä saa suojakoodin silleen et se kysyy sitä aina kun ottaa "näppäimet" käyttöön. Puhelin on Nokia 5230
 
Vastaus: Kännykät

Mikähän on tällä hetkellä toimivin viritys N900:lle Live Messenger korvikkeeksi? Ennen PR1.2 päivitystä käytössä oli MSN Pecan plugin laitteen omaan chattisoftaan mutta ei ainakaan itsellä toimi enää mainitun päivityksen jälkeen.

Kokeiltuna on aMSN client sekä Live Messengerin webbi versiota joista kumpikaan ei ollut tarpeisiin sopiva.
 
Vastaus: Kännykät

Tietääkö kukaan, mistä saa suojakoodin silleen et se kysyy sitä aina kun ottaa "näppäimet" käyttöön. Puhelin on Nokia 5230

Ohjekirjasta luulisi näkyvän, mutta omassa 5610:ssa sen saa päälle näin:

Asetukset -> Puhelin -> Näppäimistön turvalukko.

Omani ainakin kysyy suojakoodia ennen kuin laittaa sen päälle, niin ei saa laitettua ihan vahingossa.
 
Vastaus: Kännykät

Vastaankin itse itselleni. Luotettavin mesesofta ysisataselle lienee Pidgin clientti. Ei tue kylläkään laitteen vilkuttelevia valoja uuden viestin saapuessa mutta viestit saa kuitenkin luetettavasti perille.
 
Vastaus: Kännykät

Kysymys kuuluu; mistä kohtuuhintainen android-luuri, jolla saa otettua kohtuutasoisia kuvia ja jossa olisi myös se fyysinen QWERTY? :)

Puhelinta tässä on taas mietitty useamman kuukauden ajan, mutta mitään varteenotettavaa ei vielä ole tullut vastaan. I needs a phone!

Syksyllä tulevat ensimmäiset todelliset Android QWERTY puhelimet. Samsung Q ja HTC Vision.
 
Vastaus: Kännykät

Ääh!

Tässä on nyt kaksi kuukautta odoteltu HTC Desire + MegaDesire - liittymäpakettia saapuvaksi ja vielä saadaan odotella.. Aivan heikkoa on Saunalahden puolelta näistä viivytyksistä tiedottaminen ollut. Muutoinhan SL tekee varmasti kaikkensa saadakseen puhelimet kaikille mahd. nopeasti.

Tosin SLn tiedottaminen Palstan kautta olisi huuto kuuroille korville johtuen seuraavasta.

Per**##¤"¤" Saunalahden Palstan kakaralauma, joka itkuu ja vinkuu joka päivä samat asiat yhä uudestaan ja uudestaan. MIX MUN DESIRE EI TUU? SL KORVAA MUN HENKISET KULUT! REKLAMAATIO, KULUTTAJAVIRASTO YHYY!
 
Ylös Bottom