Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kännykät

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kaps
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Kännykät

Sitten kun valitsen asetuksista näytettävät yhteystiedot ja vain puhelinnumeroiset tai puhelimen omat yhteystiedot(jotka toin SD-kortilta), se ei näytä enää mitään yhteystietoja. Ehkä en vain osaa käyttää. :)

Mulla on näytettävissä yhteystiedoissa valittuna kaikki lähteet, mutta niistä vain puhelinnumerolliset. On se jotenkin mukavaa, että yksityiselämän yhteystiedot saa kerättyä Gmailiin, työkontaktit ovat Exchangessa ja satunnaisemmat tuttavuudet Facebookissa ja LinkedInissä. Puhelimen omalle luettelolle en keksi yhtään mitään käyttöä, koska eihän niitä saa edes tallennettua pilveen. Ja yhteystietojen hallinta Gmailissa ja Outlookissa on aika paljon näppärämpää kuin millään puhelimen omalla käyttöliittymällä.
 
Vastaus: Kännykät

Vähän jäi hämäämään, että eikö sitä sulkijan ääntä oikeasti saa mistään pois?
Ei ainakaan virallisella firmwarella. Tietyissä maissa tuo suljinääni vaaditaan ihan lain puolesta, koska sillä halutaan hieman hillitä salakuvaamista.
 
Vastaus: Kännykät

..Ja yhteystietojen hallinta Gmailissa ja Outlookissa on aika paljon näppärämpää kuin millään puhelimen omalla käyttöliittymällä.

Kiitos vinkistä. Sain Gmailin kautta poistettua kaikki turhat yhteystiedot ja sain selkeytettyä tuota puhelinmuistiota. Ei jaksanut puhelimesta niitä näpytellä pois.
 
Vastaus: Kännykät

Ei ole nokia turhaan 808:n rich recordingia hehkuttanut.
[video=youtube;Tp7xNPaV-pc]http://www.youtube.com/watch?v=Tp7xNPaV-pc[/video]

Kyllä tuolla kelpaa keikkoja tallentaa jo.
 
Vastaus: Kännykät

Nyt on ollut 7kk Nokia N9 ja hyvin on toiminut. Käyttöjärjestelmään tottu todella nopeasti, oikestaan ainua asia mikä vähän häiritsee on aloitusruutujen taustakuvien puute. On kokeiltu storesta ladatulla sovelluksellakin jonka pitäisi mahdollistaa ne taustakuvat mutta ei auta:confused:
 
Vastaus: Kännykät

Nyt on ollut 7kk Nokia N9 ja hyvin on toiminut. Käyttöjärjestelmään tottu todella nopeasti, oikestaan ainua asia mikä vähän häiritsee on aloitusruutujen taustakuvien puute. On kokeiltu storesta ladatulla sovelluksellakin jonka pitäisi mahdollistaa ne taustakuvat mutta ei auta:confused:

Eikö onnistu muka tällä softalla? Mulla ainakin mielestäni pystyy tuota tuon asentamisen jälkeen vaihtamaan. Hieman tuo valinta vaan piilossa tuolla asetukset - sovellukset - aloitusnäyttö.
 
Vastaus: Kännykät

Eikö onnistu muka tällä softalla? Mulla ainakin mielestäni pystyy tuota tuon asentamisen jälkeen vaihtamaan. Hieman tuo valinta vaan piilossa tuolla asetukset - sovellukset - aloitusnäyttö.

No sanoin jo aiemmassa viestissä että on ladattu tuo softa mutta ei anna tuommoisia vaihto ehtoja. Mulla näkyy nuo kolme ensimmäistä asetusta vain.
 
Vastaus: Kännykät

No sanoin jo aiemmassa viestissä että on ladattu tuo softa mutta ei anna tuommoisia vaihto ehtoja. Mulla näkyy nuo kolme ensimmäistä asetusta vain.

No onhan tuo vähän kummallista jos ei anna vaihtaa taustakuvaa, kun itsellä toimii ihan mainiosti. Onko sulla varmasti käyttis ajantasalla, uusimmat päivitykset ajettu? Tosin taitaa tuo softakin vaatia vaan PR1.1, ja tuskinpa olet kuitenkaan ihan kokonaan jättänyt luuria päivittämättä. Onko sulla developer mode aktivoitu, voisiko vaatia sen? Ei tosin kauppasivulla ole siitä mainintaa mutta lienee kokeilemisen arvoinen juttu jos ei muukaan auta.
 
Vastaus: Kännykät

Ei ole nokia turhaan 808:n rich recordingia hehkuttanut.
[video=youtube;Tp7xNPaV-pc]http://www.youtube.com/watch?v=Tp7xNPaV-pc[/video]

Kyllä tuolla kelpaa keikkoja tallentaa jo.

Ei ole ei, uskomattoman tarkkaan taltioi hetken äänimaailman puolesta.

[video=youtube;AY8WRjgqXTs]http://www.youtube.com/watch?v=AY8WRjgqXTs&feature=plcp[/video]
 
Vastaus: Kännykät

No onhan tuo vähän kummallista jos ei anna vaihtaa taustakuvaa, kun itsellä toimii ihan mainiosti. Onko sulla varmasti käyttis ajantasalla, uusimmat päivitykset ajettu? Tosin taitaa tuo softakin vaatia vaan PR1.1, ja tuskinpa olet kuitenkaan ihan kokonaan jättänyt luuria päivittämättä. Onko sulla developer mode aktivoitu, voisiko vaatia sen? Ei tosin kauppasivulla ole siitä mainintaa mutta lienee kokeilemisen arvoinen juttu jos ei muukaan auta.

Pitäsi olla uusin käyttis. Pitää kokeilla tuota developer modea

edit. Ei sitten ollutkaan uusin. päivitti sen niin rupesi toimimaan
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Kännykät

Tuli hommattua tuo Samsung Galaxy S II...

Nyt kun on tässä tuota puhelinta käyttänyt ja testaillut, täytyy kyllä sanoa että aivan loistava ostos. Ei tarvitse EISA -palkintoa ihmetellä. Ei häpeä ollenkaan uusien puhelimien rinnalla. Kamera on paras tähän mennessä törmäämääni puhelimen kameraan. Kevyt ja mukava kädessä, vaikka aluksi vaikuttikin isohkolta, mutta mahtuu taskuun paremmin kuin entinen HTC Desire Z. Nyt kun tuohon on tottunut, en tuosta pienempään näyttöön enään vaihtaisi. Akku kestää HUIMAT 2 päivää, vaikka on käyttänyt kameraa, navigaattoria, nettiä ja puheluita. Tuo on mielestäni erittäin hyvin älypuhelimen akunkestoksi.
 
Vastaus: Kännykät

Nyt sain vihdoin aikaiseksi hankkia älypuhelimen ja pohdinnan jälkeen päädyin Sony fanipoikana Xperia S:ään. Tuntui saavan positiivista arvostelua ympäri internettiä. Lopullinen kamppailu käytiin Xperian ja SGS3:n kanssa mutta lopulta päädyin Sonyyn. No, nyt se on tuossa latauksessa ja ainakin puhelin näyttää ihan pirun upealta. Huomenna DNA-kauppaan käväisemään ja avaamaan uusi liittymä nettisopimuksella ym. ja micro-SIM korttikin pitää tietenkin hankkia. Pistelen tarkempaa analyysia huomenissa, kun olen päässyt puhelimeen kunnolla käsiksi mutta näin alustavasti uskon etten tule pettymään ostokseen.
 
Vastaus: Kännykät

Pistelen tarkempaa analyysia huomenissa, kun olen päässyt puhelimeen kunnolla käsiksi mutta näin alustavasti uskon etten tule pettymään ostokseen.

Olen nyt n. 2 viikkoa itse omistanut kyseisen luurin, voisin vaikka vannoa ettet tule pettymään :). Jos jostain nyt on pakko nipottaa, niin kummaksuttaa ettei puhelimessa ole SD muistikortille paikkaa... Tosin 32GB:n sisäinen muisti korvaa tämän puutteen melko hyvin.
 
Vastaus: Kännykät

Huomenna DNA-kauppaan käväisemään ja avaamaan uusi liittymä nettisopimuksella ym. ja micro-SIM korttikin pitää tietenkin hankkia.

Varmista että otat sellaisen liittymän, jossa ei ole tiedonsiirtorajaa, ettei vahingossakaan tule mitään yllätystä kun latailet podcasteja 3G:n yli...
 
Vastaus: Kännykät

Nyt kun on tässä tuota puhelinta käyttänyt ja testaillut, täytyy kyllä sanoa että aivan loistava ostos. Ei tarvitse EISA -palkintoa ihmetellä. Ei häpeä ollenkaan uusien puhelimien rinnalla. Kamera on paras tähän mennessä törmäämääni puhelimen kameraan. Kevyt ja mukava kädessä, vaikka aluksi vaikuttikin isohkolta, mutta mahtuu taskuun paremmin kuin entinen HTC Desire Z. Nyt kun tuohon on tottunut, en tuosta pienempään näyttöön enään vaihtaisi. Akku kestää HUIMAT 2 päivää, vaikka on käyttänyt kameraa, navigaattoria, nettiä ja puheluita. Tuo on mielestäni erittäin hyvin älypuhelimen akunkestoksi.

Mulla on sama luuri ollut jotain 5 kk. ja tyytyväinen olen ollut. Akku ei kyllä kestä kuin päivän eikä datailla kannata liikaa silloinkaan. Tästä kiitos kuuluu ICS 4.0 päivitykselle jota EN SUOSITTELE tehtäväksi. Puhelimen ominaisuudet ei niin paljoa parane että kannattaa maksaa sitä erittäin paskan akunkeston hinnalla. Ja vastaus etukäteen niille ketkä kohta alkaa neuvomaan: on virransäästö päällä ja himmeä ruutu jne jne...
 
Vastaus: Kännykät

Nyt sain vihdoin aikaiseksi hankkia älypuhelimen ja pohdinnan jälkeen päädyin Sony fanipoikana Xperia S:ään. Tuntui saavan positiivista arvostelua ympäri internettiä. Lopullinen kamppailu käytiin Xperian ja SGS3:n kanssa mutta lopulta päädyin Sonyyn. No, nyt se on tuossa latauksessa ja ainakin puhelin näyttää ihan pirun upealta. Huomenna DNA-kauppaan käväisemään ja avaamaan uusi liittymä nettisopimuksella ym. ja micro-SIM korttikin pitää tietenkin hankkia. Pistelen tarkempaa analyysia huomenissa, kun olen päässyt puhelimeen kunnolla käsiksi mutta näin alustavasti uskon etten tule pettymään ostokseen.

Tuli VK:ssa testattua tuota ja käyttis tuntui nykivän. Jäi kokeilu siihen :). Mitä olet itse mieltä?
 
Akku ei kyllä kestä kuin päivän eikä datailla kannata liikaa silloinkaan. Tästä kiitos kuuluu ICS 4.0 päivitykselle jota EN SUOSITTELE tehtäväksi.
Mulla on Xperia Arc S ja siinä parani akun kesto ICS päivityksen myötä. Aiemmin kesti säkällä päivän akku ja nyt kestää 1-2 päivää. Käytän puhelinta paljon, eikä mitkään virransäästöasetukset ole päällä (paitsi Advanced Task Killer, joka säästää akkua sulkemalla turhia ohjelmia). Näytön kirkkaus on 50%.
 
Vastaus: Kännykät

Löysin puhelimen, aluksi se välillä käynnisteli itseänsä uudelleen tai meni kiinni tai kysy vaan sim koodia.. Nyt lopetti aika pitkälti sen mutta enää lukee vain hätäpuhelut, eli onko puhelin suljettu operaattorin toimesta vai meniköhän puhelin vain lopullisesti rikki jotenkin..? Tänään kun sitä taas kokeilin niin näytti ihan 1-2sekuntia elisan verkon ja sitten taas "vain hätäpuhelut" luulis et jos puhelin on suljettu ettei se yrittäisi mitään verkkoa sitten etsiä, tiedä noista.
 
Vastaus: Kännykät

No niin!! Viime yö meni melkein kokonaan Xperia S:n kauneutta ihastellessa. Tämä on siis itselleni ensimmäinen älypuhelin ja alkuun olin todella pihalla miten tämä Android-käyttis sitten oikeasti toimii. Yllättävän nopeasti peruskäytön opin mutta jatkuvasti tulee uutta opittua.

Puhelimen muotoilu on mielestäni todella sopiva. Istuu hyvin käteen ja paino on sopiva. Kulmat eivät ole "pyöreitä" mutta ainakaan itseäni tuo ei haittaa. Takapuoli on hieman kaareva, joka helpottaa kädessä pitoa mutta mikä hienointa takakansi on "mattapintainen", joka tuo hieman lisä-pitoa.

Puhelimen näyttö on ainakin itseni mielestä todella hyvä, kirkas ja terävä. Testinä käytin yhden nimeltä mainitsemattoman (avatar+allekirjoitus) sarjan jaksoa HD-laatuisena ja sen katsominen oli kyllä nautinto Xperian ruudulta.

Valokuvaamista testailin myös hieman ja yllätyin laadusta. Tai no, Xperia S:ssä on 12megapixelin kamera, joka taitaa olla jopa suurin mitä puhelimista markkinoilta löytyy. Videokuvaaminen onnistuu 1080-laatuisena. Kytkin puhelimen HD-telkkariin ja katselin otoksiani sitä kautta ja tein samalla vertailua omaan perus digikameraani, joka jäi kamppailussa selvästi Xperian varjoon.

Musiikin siirto koneelta sujui vaivattomasti MediaGO-ohjelmiston avulla. Itse puhelimen musiikkisoitin ei ole mikään paras mahdollinen tai ainakin vaatii totuttelua, kun olen viimeiset viisi vuotta käyttänyt Ipod Touchia. Hyvä puoli soittimessa on se, että pystyy muokkaamaan kappaleen tietoja helposti, koska itse olen niin paha ihminen (oikein hävettää), koska latailen suurimman osan musiikista Youtubesta.

Sitten itse käyttikseen: Niinkuin yllä jo sanoin kesti hetken oppia sen käyttö ja ainakin verrattuna iOS:ään tämä on hieman monipuolisempi, joka on todellakin parempi asia. Viittä aloitussivua saa muokattua todella hyvin ja nopeasti puhelin tuntui jo persoonalliselta. Widgettejä on helppo ja mukava asetella ja kun somittelu on saatu valmiiksi niin tulos sen lisäksi että se toimii niin myös näyttää pirun hyvältä. Sitten vielä mukava taustakuva (moni arvaa kyllä mistä:rolleyes:).
Vähäsen yllätyin kuvakkeiden määrästä, kun avasin tuon "päävalikon".

Kauheasti en ehtinyt vielä mitään applikaatioita latailla tai testailla mutta nämä perus sosiaalis-medialliset Naamakirja ja Twitter toimivat niin kuin pitikin. Nettiselain tekee tehtävänsä mutta on tietyssä paikoin vähän hitaanlainen tai ainakin silloin, kun sivu on vähän raskaampi. Fruit Ninja ja Cut the Rope saivat kunnian toimia ensimmäisinä peleinä ja hyvinhän ne toimivat. Pitää tuossa vielä tutkia tarkemmin mitä tuolta Google Play-storesta (Android Marketista) löytyy. Onko jotain hyviä ehdotuksia, joita kannattaisi latailla.

Yleisesti puhelin on toiminut todella hyvin ja sujuvasti. Mitään nykimistä ym. bugailua en ole havainnut. Ensiviehätys hurmoksissa tässä vielä ollaan mutta katsotaan mitä tapahtuu, kun käyttö arkipäiväistyy. Näin loppuun pitää sanoa, että loistava puhelin ja suosittelen lämpimästi. Hintakaan ei ollut mikään paha n. 450€.

Ja Jyri: Kyllä tuli tarkkaan valittua liittymä ja heti, kun pääsin kaupasta ulos niin SIM sisään ja uusinta kastiketta latailemaan.
 
Vastaus: Kännykät

Kertokaas nyt,minkä ostan näistä kolmesta?
1. SONY Xperia S
2. HTC One X
3. Samsung Galaxy S3

Nettiselailuun ja pelaamiseen ja muuhun viihdekäyttöön lähinnä tulisi...
 
Ylös Bottom