Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kauhajoella kotitalouskoulussa ammutaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kastle
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Kauhajoella kotitalouskoulussa ammutaan

Surullista että tämmöstä tapahtuu. Tässä nähään ettei nuorison hyvinvointiin panosteta tarpeeks ja nuoriso työstä tingitään liikaa.

Mitä tulee noihin vankeus rangaistuksien pituuksiin ni pedofiilit ja raiskaajat sais laittaa oikeesti loppu iäks vankeuteen ja kidutettavaks. Murhissa sais sitte mietti syytä ja tapaa esim. jokelan ja kauhajoen ampujille jos ne ois elossa ni elinkautiseen (turpaan joka päivä) sitte jos joku tappas pedofiilin/raiskaajan tai kostais läheisen murhan ni siitä pitäs saaha mitalli.

Selvitäppä ihan piruuttasi (jos et siis tiedä) että kauanko tämä kaveri joutui istumaan ja kerro onko se sitten oikein?
Sori, mutta en nyt ollenkaan ymmärrä, mitä kysyt ja miksi. Itse vain kommentoin tuota, kun ihmiset tuntuvat jatkuvasti olevan siinä harhaluulossa, että elinkautinen tarkoittaisi kahdentoista vuoden tuomiota, ja esimerkkejä vastakkaisesta on vaikka millä mitalla.

Itse en ymmärrä, miten elinkautinen olisi yhtään suurempi pelote kuin esimerkiksi kymmenen vuotta vankeutta. Todistettavasti pitkät tuomiot eivät vähennä rikollisuutta, mutta aika suosittu näkemys tuntuu tietysti olevan sekin, että rangaistuksen tarkoitus ei ole ennaltaehkäistä vaan kostaa.

Sori, mutta en nyt ollenkaan ymmärrä, mitä kysyt ja miksi. Itse vain kommentoin tuota, kun ihmiset tuntuvat jatkuvasti olevan siinä harhaluulossa, että elinkautinen tarkoittaisi kahdentoista vuoden tuomiota, ja esimerkkejä vastakkaisesta on vaikka millä mitalla.

Itse en ymmärrä, miten elinkautinen olisi yhtään suurempi pelote kuin esimerkiksi kymmenen vuotta vankeutta. Todistettavasti pitkät tuomiot eivät vähennä rikollisuutta, mutta aika suosittu näkemys tuntuu tietysti olevan sekin, että rangaistuksen tarkoitus ei ole ennaltaehkäistä vaan kostaa.

Niin no jos nyt pelkästään elinkautisen pituudesta ruvetään vääntämään, niin keskiarvo lienee tällä hetkellä kuitenkin lähempänä sitä 12 vuotta kuin vaikka 20 vuotta. Pitkät tuomiot eivät varmaankaan vähennä rikollisuutta, mutta mielestäni ja tarkoituksella tapat toisen ihmisen et ole ansannut vapauttasi enää.

Ja missä vaiheessa rangaistuksen päätarkoitus on ollut ennaltaehkäisy? Tai miksi sen edes pitäisi olla. Kyllä rangaistuksen tarkoitus on rankaista ja näin ilmaista, että jotain on tehty väärin...

Kyllä rangaistuksen tarkoitus on rankaista
Itse kyllä toivoisin, että yhteiskunnallisissa asioissa toiminnan perusteena olisi muukin kuin toiminto itse.

IltaLehti sanoi:
Lehti: Nelonen kuvasi Matti Saaren tapausta Sairaala-sarjaansa

Sarjaa kuvattiin TAYS:ssa tiistaina, kun Matti Saari tuotiin sairaalaan, kertoo Uusisuomi.fi.

Nelosen tuoretta Sairaala-sarjaa kuvataan päivittäin Tampereen yliopistollisessa sairaalassa, eikä tiistai ollut poikkeus. Matti Saari ja yksi hänen uhreistaan tuotiin hoidettaviksi Tampereelle. Saari kuoli sairaalassa kello 16.46.

Nelosen kotimaisten ohjelmien ohjelmapäällikkö Kristiina Werner-Autio vahvistaa Uusisuomi.fi:lle, että tiistailta on materiaalia. Se on Werner-Aution mukaan yleisluontoista kuvausta sairaalan suurhälytyksestä.

Päätöstä materiaalin käyttämisestä ei ole vielä tehty, Werner-Autio kertoo. Jos sitä käytetään, käsitellään asiaa Werner-Aution mukaan siltä kannalta, mitä suurhälytys tarkoittaa sairaalan työntekijöiden päivässä.

- Olemme sairaalan kanssa tehneet päätöksen, että Kauhajoen tapahtumat pidetään erillään sarjasta, Werner-Autio sanoo.

Hän kertoo, että sairaala katselee jokaisen jakson etukäteen ja sillä on täydellinen veto-oikeus siihen, mitä sarjassa näytetään.

Sairaala on dokumentaarinen sarja TAYS:n toiminnasta. Sarjassa seurataan yhdeksää työntekijää heidän omassa työssään.

olisikohan tuo oikeastaan hyvä vai huonojuttu jos tämä näytettäisiin kaikille, itse en niinkään ole sitä mieltä että olisi oikein, varsinkaan menehtyneiden omaisia ajatellen :(

Ylös Bottom