Kauppapalautejärjestelmän kehitysehdotukset tervetulleita

Keskustelu osiossa 'Kauppa-alueiden säännöt ja tiedotukset' , aloittajana Corca, 16.12.2009.

  1. Corca

    Corca KonsoliFIN Alumni

    KonsoliFINin ottaessa upouuden foorumisoftan käyttöön lähitulevaisuudessa, nykyinen kauppapalautesysteemimme jäänee telakalle. Jos mielessäsi on visioita uudeksi kauppapalautejärjestelmäksi ja sen ominaisuuksiksi, esitä ideasi meille. Ehdotelmasi voi nojata osin tai kokonaan nykyiseen malliin tai pölähtää feenix-linnun lailla tuhkista.

    Tärkeimpänä toiveenamme on, että kehitysideasi tulevat perusteltuna ja riittävän hyvin kuvattuna käytännön toiminnoissaan. Mukaan kelpaavat niin käyttövalmiiksi mietityt systeemit kuin yksittäiset ominaisuudetkin. Kaverikäyttäjää saa vapaasti "pölliä", eli jo annettuja ehdotuksia saa jatkojalostaa eteenpäin, jotta niistä saadaan paras mahdollinen käyttöhyöty irti. Palautesoftien tyypillisimpiä epäkohtia voit myös tuoda esille ja ehdottaa niihin omia ratkaisuja. Ensi vuoden puolella poimimme kaikista ideoista ja ehdotuksista sopivimmat ja koetamme sisällyttää ne uuteen palauterunkoon mukaan.

    Nyt kaikki paatuneet kauppamiehet ja ideanikkarit heittäytymään mukaan, kiitämme teitä etukäteen. :)
     
  2. avanto

    avanto New Member

    Vastaus: Kauppapalautejärjestelmän kehitysehdotukset tervetulleita

    Jos kaverikäyttäjää saa pölliä, niin oma "kaverikäyttäjäni" on Huuto.net ja tuon sivuston palautejärjestelmä. Kyseistä sivustoa on varmasti joku ylläpidossakin joskus kokeillut, joten en sen enempää sitä esitele. Palautejärjestelmä toimii siellä kuin junan vessa, joten eiköhän sitä kannata käyttää esikuvana.
     
  3. TT-2k

    TT-2k Päämoderaattori Ylläpidon jäsen

    Steam ID:
    TT-2k
    XBL:
    TriKuiva
    PSN:
    TT-2k
    Twitter:
    tontsa
    Vastaus: Kauppapalautejärjestelmän kehitysehdotukset tervetulleita

    Meidän palautejärjestelmän ongelma on kai se, ettei se mitenkään huomioi noita varsinaisten kauppaketjujen statuksia. Eli Huuto.netissähän palautetta pääsee muistaakseni antamaan vasta, kun kauppa on tavalla tai toisella lyöty lukkoon. Meidän järjestelmä ei tuollaista "lukitsemista" ilmeisesti tunne, ja erityisen mutkikkaaksi homma menee ketjuissa, joissa on tavaraa menossa eri ihmisille. Eli miten järjestelmän pitäisi suhtautua esim. siihen ketjuun, jossa kaupitellaan Live-aikaa/MS-pisteitä? Toimiakseen jokainen kauppa vaatisi aina uuden ketjun, ja se ei kuulosta hirveän kätevältä.
     
  4. avanto

    avanto New Member

    Vastaus: Kauppapalautejärjestelmän kehitysehdotukset tervetulleita

    Ei varmaankaan tarvitse vaatia uutta ketjua, vaan jo ketjua tehdessä pitäisi pystyä valitsemaan kuinka monta kappaletta tiettyä tavaraa on myynnissä, aivan kuten Huuto.netissä.

    Ongelmiahan tästä varmasti syntyy useampiakin, ja kun en osaa koodata, niin oikeasti käytännöllisiä neuvoja en voi antaa. Huuto.net on muutenkin huutokauppoihin erikoistunut sivusto, joten eipähän se palautejärjestelmä noin suoraan toimisi täällä. Jos olisin erinomainen koodari, niin osaisin varmasti ehdottaa moniakin asioita, nyt nämä teoriat tuskin onnistuisivat käytännön tasolla.

    Palutejärjestelmä kuitenkin toimii siellä ja aina on jo etukäteen tiennyt minkälaisen ihmisen kanssa sitä kauppoja virittelee. Näin ei täällä ollut ennen tuota "sovittujen kauppojen" lisäämistä palautteiden piiriin, mutta nykyisellään uskoisin palautejärjestelmän olevan täällä varsin vahvalla pohjalla.
     
  5. Smikke

    Smikke New Member

    XBL:
    Smikke
    PSN:
    Smikkeh
    Vastaus: Kauppapalautejärjestelmän kehitysehdotukset tervetulleita

    No ei ole tänne tullut vähään aikaan ideoita keneltäkään eikä niitä hirveästi olekkaan, mutta minäpä pistän.

    Mielestäni olisi fiksua että ainakin negatiiviset palautteet näkyisivät suoraan jollain tapaa ketjuissa olevissa Palutepisteet: (jokin numero) kohdassa. Itse nimittäin puoli vahingossa tässä nyt hieronut kauppaa kaverin kanssa , jolla 2 negatiivista alla kun luulin hänen saaneen yhden positiivisen (kuten se tuossa ketjussa näkyy), mutta todellisuudessa tilillä onkin 3+ ja 2-.

    Tämän voisi hoitaa joko näyttämällä palautteet suoraan ketjuissa prosenteilla/ numeron väri muuttuisi esim. punaiseksi jos on negatiivisia palautteita tai jotakin vastaavaa. Tämä helpottaisi noiden palautteiden seuraamista, eikä vastaavia mokia tapahtuisi yhtä helposti.
     
  6. Dragonfly

    Dragonfly Well-Known Member

    XBL:
    K0RENT0
    PSN:
    Dragoni85
    Vastaus: Kauppapalautejärjestelmän kehitysehdotukset tervetulleita

    ^Negatiivisten palautteiden näyttäminen positiivisten kanssa erikseen olisi loistava uudistus. Nuo yhteenlasketut palautteet eivät kerro koko totuutta. Jos tällainen on mahdollista foorumisoftan puitteissa toteuttaa niin kannatetaan.

    Sehän voisi olla yksinkertaisimmillaan ihan vaikka näin:
    Palautepisteet: (2/-3)
     
  7. beddis

    beddis New Member

    PSN:
    bedlam13
    Vastaus: Kauppapalautejärjestelmän kehitysehdotukset tervetulleita

    Olihan täällä omakin ketju näille... eli nykyisellään kauppapalautetta saa näemmä antaa yhden vuorokaudessa. Jos rajoite täytyy olla, niin voisiko sitä edes lyhentää hieman?

    Tein yli kymmenestä pelistä kaupat parissa päivässä, mutta ostajille palautteiden jakamisessa menee nyt puolitoista viikkoa. Tällä systeemillä osa palautteista isojen pelikasojen myynnin yhteydessä jää helposti antamatta (yksinkertaisesti unohtuu tai jää vaikka reissun takia ym).

    Ja se taas ei ole kenenkään kannalta hyvä, reilulle ostajallekin saattaa jäädä negatiivinen maku kauppiaasta, joka ei anna positiivista palautetta. Tietämättä sitä, ettei myyjä tätä pysty tekemään.
     
  8. Corca

    Corca KonsoliFIN Alumni

    Vastaus: Kauppapalautejärjestelmän kehitysehdotukset tervetulleita

    Ymmärrettävä epäkohta.

    Palauterajoitus on muutettu väliaikaisesti kymmeneen per päivä. Tiukka rajoitus on väärinkäytösten vuoksi olemassa, mutta aktiivisia kauppamiehiä rajoite luonnollisesti hidastaa. Lisäaskeleita otetaan kauppapaikan luotettavuuden lisäämiseksi, joten uusi palauteraja voitaneen säilyttää pysyvänä. Seuraamme tilannetta.

    Kiitokset rakentavasta palautteesta. :)
     
  9. beddis

    beddis New Member

    PSN:
    bedlam13
    Vastaus: Kauppapalautejärjestelmän kehitysehdotukset tervetulleita

    Kiitos itsellesi nopeaan reagointiin! Helpotti kummasti :)
     
  10. Szuper

    Szuper Active Member

    PSN:
    Szuper
    Vastaus: Kauppapalautejärjestelmän kehitysehdotukset tervetulleita

    Olisiko aika hieman selkeyttää/puhtaaksikirjoittaa tätä kauppa-alueen ohjeistusta, itse nimittäin löydän kymmeniä ketjuja joista pitää kaivella kaikki pienet präntit esiin eikä vieläkään voi millään muistaa kaikkea, etenkin tuo "Lue ensin" ketju jossa on kissan ja koiran kokoisia kirjaimia, menee vain järki lukiessa tuollaista :)

    Olen varmaan tyhmä kun en tajua mitä tällä tarkoitetaan, eikö myynti-ilmoitusta, hintaa, tai tavaraa voi muutaa/vaihtaa/korjata?
     
  11. Lebe80

    Lebe80 Active Member

    Youtube:
    youtube
    XBL:
    Temposaur
    PSN:
    Temposaur
    Vastaus: Kauppapalautejärjestelmän kehitysehdotukset tervetulleita

    Voit korjata (= muokata) viestejäsi niin paljon kuin huvittaa, mutta nostamisella tarkoitetaan sitä, että käyt kirjoittamassa myyntiaiheeseen uusia viestejä, jolloin se nousee taas keskustelualueella uusimpien joukkoon.
     
  12. Bandicoot

    Bandicoot Active Member

    XBL:
    LeevioFIN
    PSN:
    LeevioFIN
    Vastaus: Kauppapalautejärjestelmän kehitysehdotukset tervetulleita

    Onko tässä palautejärjestelmässä tällä hetkellä joku häikkä? Antaessani palautetta, herjaa että kauppaketjun osoite on väärä, vaikka varmasti on oikea.
     
  13. Jiz

    Jiz Member

    Youtube:
    youtube
    PSN:
    Paztak
    Vastaus: Kauppapalautejärjestelmän kehitysehdotukset tervetulleita

    Jep,

    Samaa herjaa minullakin ja käyttäjällä jonka kanssa tein kaupat.
    Olisi kiva saada kuntoon, koska nuo palautepisteet on juuri se syy miksi itsekkin uskallan "huolettomasti" tehdä Konsolifin käyttäjien kanssa kauppaa.
     

Jaa tämä sivu