Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

[Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Viper7
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä.

Olisin aikeissa hankkia tämän pelin jo mahdollisesti tänään ja ajattelin kysäistä ensin asiaa, johon en ainakaan pikaisen ketjun silmäyksen perusteella löytänyt vastausta. Eli onko omiin kenttiin mahdollista tehdä minkäänlaista tarinankuljetusta (esim. tekstimuodossa, kuten puhekuplina/laatikkoina), jos esim. haluaa luoda muutaman kentän kattavan suuremman kokonaisuuden?
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä.

Olisin aikeissa hankkia tämän pelin jo mahdollisesti tänään ja ajattelin kysäistä ensin asiaa, johon en ainakaan pikaisen ketjun silmäyksen perusteella löytänyt vastausta. Eli onko omiin kenttiin mahdollista tehdä minkäänlaista tarinankuljetusta (esim. tekstimuodossa, kuten puhekuplina/laatikkoina), jos esim. haluaa luoda muutaman kentän kattavan suuremman kokonaisuuden?

lyhyt vastaus: kyllä

pitkä vastaus: kyyyyyyyyyyylllllllllllääääääääääää
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä.

Olisin aikeissa hankkia tämän pelin jo mahdollisesti tänään ja ajattelin kysäistä ensin asiaa, johon en ainakaan pikaisen ketjun silmäyksen perusteella löytänyt vastausta. Eli onko omiin kenttiin mahdollista tehdä minkäänlaista tarinankuljetusta (esim. tekstimuodossa, kuten puhekuplina/laatikkoina), jos esim. haluaa luoda muutaman kentän kattavan suuremman kokonaisuuden?
Joo ja voit laittaa enkan kentän loppuuun avaimen millä pääsee seuraavaan kenttään, ja niin edespäin :)
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä.

Kiitos vastauksista, pitkistä ja lyhyistä. :D
Ostopäätös on nyt sinetöity ja marssin heti töiden jälkeen paikalliseen liikkeeseen.
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä.

En oo varma kuuluuko tähän ketjuun, mut kysympi kummiski :)


Eli, olen omasta mielestäni vetäny kaikki harjoitus osiot läpi( paitsi oisko ollu köyden tutoriaali, ku vahingossa oitin "Ohita harjotus" -kohdan) enkä silti ole saanut trophyä. Haittaako se että ohitin sen yhen tutoriaalin, joka ei ollu(kai) pakollinen?

Sitte "ontopicia" Pystyykö tehä esim. veneeseen tai joonki purjeen, et sit sais tehtyä kunnon purjeveneen? Oon kokeillu tänään tehä jotain purjeen tapaista, mut se ei ihan onnistu...
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä.

En oo varma kuuluuko tähän ketjuun, mut kysympi kummiski :)


Eli, olen omasta mielestäni vetäny kaikki harjoitus osiot läpi( paitsi oisko ollu köyden tutoriaali, ku vahingossa oitin "Ohita harjotus" -kohdan) enkä silti ole saanut trophyä. Haittaako se että ohitin sen yhen tutoriaalin, joka ei ollu(kai) pakollinen?

Sitte "ontopicia" Pystyykö tehä esim. veneeseen tai joonki purjeen, et sit sais tehtyä kunnon purjeveneen? Oon kokeillu tänään tehä jotain purjeen tapaista, mut se ei ihan onnistu...
Sen kohalla missä on se kysymysmerkki (eli minkä olet skipannut) paina neliö ja pelaa harjoitusosio.
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä.

EDIT: Ei enää mitn..
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä.

Olisin aikeissa hankkia tämän pelin jo mahdollisesti tänään ja ajattelin kysäistä ensin asiaa, johon en ainakaan pikaisen ketjun silmäyksen perusteella löytänyt vastausta. Eli onko omiin kenttiin mahdollista tehdä minkäänlaista tarinankuljetusta (esim. tekstimuodossa, kuten puhekuplina/laatikkoina), jos esim. haluaa luoda muutaman kentän kattavan suuremman kokonaisuuden?

Kannattaa sitten läpäistä tuo minun uusin kenttä, siinä on ehkä pari hyvää vinkkiä heti alussa miten tarinaa voi kuljettaa, ja jos läpäiset kentän saat käyttööäsi erään kytkelmän jota soveltamalla saat tarinan kuljetukseen ja tekstien hävittämiseen ja ilmestyttämiseen jotain vihiä.
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä.

Mitenkäs noita pistepalloja saa leijumaan ilmaan vai onko se edes mahdollista? Ainakin noissa valmiissa kentissä näyttää olevan "leijuvia" pallukoita ilman mitään näkyvää kiinnitystä. Pistepalloja ei taida pystyä edes liimaamaan tai ainakaan en oo onnistunut siinä.

Vastaan omaan kysymykseeni. Toivottavasti auttaa muitakin :P

Eli pallukoita voi liimata siinä missä muitakin esineita ja liimamalla ne taustaan saa leijumis-efektin.
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä.

Vastaan omaan kysymykseeni. Toivottavasti auttaa muitakin :P

Eli pallukoita voi liimata siinä missä muitakin esineita ja liimamalla ne taustaan saa leijumis-efektin.
Omasta mielestäni oon yrittäny, mutta tein sit jotain väärin. thx :)
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä.

Nonii, nyt oon tehny kentän. ei oo mikään kovin kummonen, mutta kuitenkin sain tehtyä. oli mun eka kenttä. Sen nimi on Rolling Stones, tai voitte löytää sen, jos ootte mun frendi listassa. :) ain ii, ja antakaa sille sydän. :D
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä.

Nyt on 2 uutta kenttää julkaistu täältä päin.
1. LittleBig Adventure
2. Evil King (Veljeni tekemä)
Jos ei löydy kenttien nimillä, niin "Scorpioni" hakuun, ja pitäis tulla. Saa laittaa sydäntä sekä kentille, että niiden tekijälle.:)
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä.

Kannattaa sitten läpäistä tuo minun uusin kenttä, siinä on ehkä pari hyvää vinkkiä heti alussa miten tarinaa voi kuljettaa, ja jos läpäiset kentän saat käyttööäsi erään kytkelmän jota soveltamalla saat tarinan kuljetukseen ja tekstien hävittämiseen ja ilmestyttämiseen jotain vihiä.

Sain viimein pelattua tuon kenttäsi läpi ja vieläpä kahteen otteeseen, kun piti hieman tutkailla sen rakennetta yms. Se saikin toimia ensimmäisenä pelaajien tekemänä kenttänä, jota kokeilin, sillä olen pelannut pääasiassa pelin omaa tarinamoodia, että on saanut avattua kaikkea mahdollista sälää editoria varten (vasta pari tuntia sitten pääsin tutustumaan itse editoriin).
Täytyy sanoa, että kenttäsi toi mukavalla tavalla mieleen vanhat seikkailupelit, joiden suuri ystävä olen nuoresta lähtien ollut (ei sillä, että sitä nytkään olisi nyt niiiin vanha).

Onhan tämä vaan hieno peli, mielestäni PS3:n kevyesti paras tähän mennessä, ja tuo kenttäeditori yllätti helpolla käytettävyydellään. On se harmi jos tämä ei tule saamaan ansaitsemaansa huomiota pelaajien keskuudessa.
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä.

Tänään tein toisen kenttäni tässä LBP:ssä. löytyy nimellä dangerous jumps. pistäkää vaan sydän sekä kentälle, että tekijälle. :)
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä.

Mistä johtuu kun liimaan pistepalloja seinään ja sitten kun pelaan kenttää ja otan niitä niin sitten kaikki mitä siihen seinään on liimattu tippuu alas? Tämä ei ole mielestäni kovinkaa kivaa ja näin tapahtuu minulla aina.
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä.

Mistä johtuu kun liimaan pistepalloja seinään ja sitten kun pelaan kenttää ja otan niitä niin sitten kaikki mitä siihen seinään on liimattu tippuu alas? Tämä ei ole mielestäni kovinkaa kivaa ja näin tapahtuu minulla aina.
Liimaat ne varmaan vahingos yhteen.
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä.

Mistä johtuu kun liimaan pistepalloja seinään ja sitten kun pelaan kenttää ja otan niitä niin sitten kaikki mitä siihen seinään on liimattu tippuu alas? Tämä ei ole mielestäni kovinkaa kivaa ja näin tapahtuu minulla aina.

Liima on pelin suurin kirous ellei tee sitten jotain yksittäisiä hahmoja. Kentät on parasta koota ihan normaalisti ja jos jokin taso pitää leijua ilmassa niin joko laittaa pienen palasen antigravitaatio materiaalia sen sisään tai ruuvaa sen seinään.

Näin usean kymmenen tunnin kokemuksella editorista voin lämpimästi suositella liimaamisen välttämistä :|

pistepalloja ei myöskään liimata vaan ne kiinnitetään naruilla tai tangoilla.
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä.

suunnittelen tulevaan omaan kenttään 2x kohtaa, jossa toinen roikkuu semmosessa sienessä, ja toinen vääntää vipua, että se sieni liikkuu. miten semmoisen voi tehdä? tiiän kaikki beisikit, kuten et sen sieni vaan laitetaan siihen narulla, ja mitä sen jälkeen pitää tehä?
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä.

suunnittelen tulevaan omaan kenttään 2x kohtaa, jossa toinen roikkuu semmosessa sienessä, ja toinen vääntää vipua, että se sieni liikkuu. miten semmoisen voi tehdä? tiiän kaikki beisikit, kuten et sen sieni vaan laitetaan siihen narulla, ja mitä sen jälkeen pitää tehä?

Kiinnitä siihen sieneen vinssi ja siihen kytkin, ja asetukses päälle.
 
Ylös Bottom