Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

[Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Viper7
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä.

Onko jollain tavalla mahdollista tehdä puzzle niin, että on palkki haihtuvaa materiaalia joka katoaa vasta kun kaikki kolme avainkytkintä on aktivoitu?
Jos tämä ei ole mahdollista, niin miten suosittelisitte minun tekevän kyseisenlaisen systeemin.
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä.

Onko jollain tavalla mahdollista tehdä puzzle niin, että on palkki haihtuvaa materiaalia joka katoaa vasta kun kaikki kolme avainkytkintä on aktivoitu?
Jos tämä ei ole mahdollista, niin miten suosittelisitte minun tekevän kyseisenlaisen systeemin.

Eikö tuosta voisi tehdä semmoisen portaittaisen, eli kun viet yhden avainkytkimen niin aukeaa pääsy vasta seuraavalle jne? Tai vaihtoehtoisesti kolme palkkia ja este(?) ohenee/kutistuu aina yhden osan haihtuessa. :) Aika pahan pistit...

Osaako joku sanoa, miksi hissit on väärässä paikassa pelitilaan mentäessä? Asetan hissit alas lähtöpaikkaan ennen kuin tallennan kentän. Sen jälkeen menen pelitilaan, jossa hissit ovat eri korkeudella kuin kuuluisi... :mad: Monta kertaa tätä kokeillut ja aina joku hisseistä kusee. Ärsyttävää tuhlata hyvää rakenteluaikaa tuommoiseen bugiin.
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä.

Onko jollain tavalla mahdollista tehdä puzzle niin, että on palkki haihtuvaa materiaalia joka katoaa vasta kun kaikki kolme avainkytkintä on aktivoitu?
Jos tämä ei ole mahdollista, niin miten suosittelisitte minun tekevän kyseisenlaisen systeemin.


En oiken osannut selittää, joten laitanmpa linkin tasoon World OF Colour http://http://www.youtube.com/watch?v=1HObOvdNfTo

Katso kohtaa 0:40 sitä lukko systeemiä. Toimisko tollanen siinä tolpassa sun mielestä?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä.

Tosta odeen kuvasta en ymmärtänyt mitään mutta World of color autto huimasti!
Kiitoksia (ja jos odee haluaa selventää kuvansa merkityksia niin olisin kiitollinen)
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä.

Eli, ylemmässä laitteessa on kolme mäntää. Kaikki toimii lukkokytkimellä, joka on asetettu "suuntaa" kohtaan. Eli kun vie palikan 1. kohtaan 1, ensimmäinen mäntä liikkuu keskelle. Jätät sen siihen, viet palikan 2 kohtaan 2, toinen mäntä liikkuu keskelle. Ja kolmannelle samalla lailla. Sivuilta tulevissa männissä on kiinni vihreä ja sininen avainkytkin, joka aktivoituu kun alhaalta tulevat sininen ja vihreä lukkokytkimet tulevat kohdalle. Ne ovat myös "suuntaa", ja menevät alempiin mäntiin. Eli kun alhaalta tuleva ja sivuilta tulevat männät ovat keskellä, alemmassa kuviossa olevat männät menevät keskelle (lukkokytkimet näissäkin), aktioituvat ja johto menee vaikka liukenevaan palaan.

Tämä on parempi kuin World of Colourin tyyli, jos haluat, että palikka pitää jäädä paikalle toimiakseen. WoCssä jos esim punaisen vie aktivoinnin jälkeen hevonkuuseen, ei se haittaa.
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä.

Eli, ylemmässä laitteessa on kolme mäntää. Kaikki toimii lukkokytkimellä, joka on asetettu "suuntaa" kohtaan. Eli kun vie palikan 1. kohtaan 1, ensimmäinen mäntä liikkuu keskelle. Jätät sen siihen, viet palikan 2 kohtaan 2, toinen mäntä liikkuu keskelle. Ja kolmannelle samalla lailla. Sivuilta tulevissa männissä on kiinni vihreä ja sininen avainkytkin, joka aktivoituu kun alhaalta tulevat sininen ja vihreä lukkokytkimet tulevat kohdalle. Ne ovat myös "suuntaa", ja menevät alempiin mäntiin. Eli kun alhaalta tuleva ja sivuilta tulevat männät ovat keskellä, alemmassa kuviossa olevat männät menevät keskelle (lukkokytkimet näissäkin), aktioituvat ja johto menee vaikka liukenevaan palaan.

Tämä on parempi kuin World of Colourin tyyli, jos haluat, että palikka pitää jäädä paikalle toimiakseen. WoCssä jos esim punaisen vie aktivoinnin jälkeen hevonkuuseen, ei se haittaa.

Kiitosta aivan helkkaristi :D Nyt sitten illalla vaan väkertämään :D (Pitää tulostaa se kuva ja toi sun selostus :D)
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä.

Pistäppä mulle PSN-viesti kun saat kenttäsi valmiiksi ;) Pakko päästä testaamaan.
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä.

Hmm.. Oon varmaan tyhmä tms, mut en saa omaa autoa liikkeelle. Oon jotain varmaan missannut ohjeissa, tutoriaaleissa ja kaikissa mitä oon kattonut? Kuitenkin teen auton pohjan, liitän siihen renkaat "päälle", eli siihen tulee tavallaan kaaretkin samalla siihen autoon. Sitten liitän moottoripultit molempiin renkaisiin, sen jälkeen kytkin autoon sisään/katolle, kuitenkin siten että se pysyy kyydissä. Liitän piuhat kytkimestä moottoripultteihin, väännän kytkintä ja mitään ei tapahdu? Olen koittanut säätää nopeutta, tiukkuutta, erikseen ja yhdessä, mutta ei toimi. Varmaan joku ihan yksinkertainen juttu vialla mutta en nyt käsitä. Apuja, kiitos! :D
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä.

Onko niiden renkaiden takana mitään muuta kuin ilmaa? Kokeileppa tehdä suorakulmion muotoinen pohja, sitten renkaita pienentää takanäppäimillä ohuimmaksi mahdolliskeksi, ja moottoripulteilla pistää palat kiinni. Luulen että vika on ettei renkaat ole kiinni missään mitä olisi takana.
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä.

Onko niiden renkaiden takana mitään muuta kuin ilmaa? Kokeileppa tehdä suorakulmion muotoinen pohja, sitten renkaita pienentää takanäppäimillä ohuimmaksi mahdolliskeksi, ja moottoripulteilla pistää palat kiinni. Luulen että vika on ettei renkaat ole kiinni missään mitä olisi takana.

Nojuu, tostahan se oli kiinni.. Kiitoksia! :)
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä.

Kuinkahan saisi tehtyä tuollaisia vihollisia mitä noi sushihirviöt ja skorpionit ovat? Eli sackboy kuolee koskettaessaan ko. vihollista.

EDIT: Enpä tiedä onko nuo nyt tehty samalla tavalla, mutta itse tein vihollisen ympärille hyvin ohuen kaasukentän joka sitten tappaa sackboyn.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä.

Onko muilla ollu semmosta bugia, kun kenttää rakentaa niin sitten kaikki liimaus saumat ja pultit irtoaa ja koko höskä putoaa niskaan. Tää on niin totaalisen ärsyttävä bugi kun pitää kaikki liimata uudestaan.
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä.

Onko muilla ollu semmosta bugia, kun kenttää rakentaa niin sitten kaikki liimaus saumat ja pultit irtoaa ja koko höskä putoaa niskaan. Tää on niin totaalisen ärsyttävä bugi kun pitää kaikki liimata uudestaan.

Sellaisen olen huomannut, että jos 'haihtuva materiaali' on liimattu johonkin, niin pelitilassa saattaa tulla yllättäviä sortumisia ja liimausten pettämisiä, kun ko. materiaalipalanen katoaa.

Liimailuja kannattaa vältää varsinkin, jos tekee omia taustoja johon liimailee kiinni tasoja yms. Esineen irroitus tälläisestä taustasta saattaa olla hermoja repivää puuhaa. Tummalla materiaalilla kiinni kaikki mahdollinen (tummalla materiaalilla saa tehtyä myös näkymättömiä asioita).

Mun kenttiä (viimeisin nimeltään Cast away) saa käydä arvostelemassa. Löytyy psn tunnuksella sinbad99. Sydämmistä sydämelliset kiitokset :)
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä.

Noilla liikkuvilla osilla (moottoreilla ja ketjuilla jne.) on joku synkronointi juttu sielä säädöissä. Mitä se itse asiassa tekee?
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä.

Noilla liikkuvilla osilla (moottoreilla ja ketjuilla jne.) on joku synkronointi juttu sielä säädöissä. Mitä se itse asiassa tekee?

Sillä voi synkronisoida esim. kaksi vierekkäistä mäntää liikkumaan eri tahtiin.
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä.

Onko muilla ollu semmosta bugia, kun kenttää rakentaa niin sitten kaikki liimaus saumat ja pultit irtoaa ja koko höskä putoaa niskaan. Tää on niin totaalisen ärsyttävä bugi kun pitää kaikki liimata uudestaan.
En näemmä ole ainoa jolla tätä ilmaantuu. Todella ärsyttävä bugi, tapahtunut n. 2 kertaa omalla kohdalla.
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä.

Hiihtolomaviikolla tuli pelattua aika lailla LBP:täni, mutta nyt on ikävä kyllä lainassa, niin voiko niitä tutoriaaleja katsoa myös uudelleen? Koska olen katsonut osan noin kuukausi sitten enkä mtn niistä muista.

Ja toinenkin kysymys: En koko ketjua jaksanut lukea, eli miten ne pistepallot saa esim pysymään vaikkapa pyörivässä esineessä/laitteessa?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom