Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

[Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Viper7
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä

Apua, nyt kävi sitten niin, kun hommasin PS3 Slimin, ja kun laitoin tikulta savetiedostot uudestaan uuteen koneeseen, niin se ilmoittaa että jotain corrupted data yms, ja kaikki alkoi alusta:mad: Ei siin muuten mitään, kun palkinnot yms on jo kerätty ja peli pelattu läpi, mut mul oli muutamat hyvin pitkälle rakennetut kentät joita oli tarkoitus viimeistellä ja julkaista, kaikki ne on nyt vedetty pöntöstä alas. Sekä ei hirveesti huvita pelata taas peliä 100% läpi, että saa ne kaikki rakennus tarvikkeet takaisin. Jotenkin meni fiilis nyt täysin koko rakentelu puuhaan sen takia, ellen sitten jotenkin saa takaisin toimimaan sitä vanhaa save tiedostoa. Onko se ylipäänsä mahdollista vai onko tosiaan kaikki tämä kauhee duuni aloitettava alusta:(

Itse pistinkin juuri saman kysymyksen peliapu-ketjuun... Mulla ei tullut minkäänlaista virheilmoitusta savefilesta, vaan peli kylmästi kirjotti uuden fileen sen päälle. Tosiaan jos joku tietää onko tuota savea mitenkään mahdollista saada toimimaan olisin erittäin, erittäin kiitollinen!
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä

Apua, nyt kävi sitten niin, kun hommasin PS3 Slimin, ja kun laitoin tikulta savetiedostot uudestaan uuteen koneeseen, niin se ilmoittaa että jotain corrupted data yms, ja kaikki alkoi alusta:mad: Ei siin muuten mitään, kun palkinnot yms on jo kerätty ja peli pelattu läpi, mut mul oli muutamat hyvin pitkälle rakennetut kentät joita oli tarkoitus viimeistellä ja julkaista, kaikki ne on nyt vedetty pöntöstä alas. Sekä ei hirveesti huvita pelata taas peliä 100% läpi, että saa ne kaikki rakennus tarvikkeet takaisin. Jotenkin meni fiilis nyt täysin koko rakentelu puuhaan sen takia, ellen sitten jotenkin saa takaisin toimimaan sitä vanhaa save tiedostoa. Onko se ylipäänsä mahdollista vai onko tosiaan kaikki tämä kauhee duuni aloitettava alusta:(

Hmm... aika outoa... mulla ainakin meni ihan normaalisti kaikki lbp savet tikulta slimmiin ilman ongelmia. Musta vähäsen tuntuu et noita vioittuneita save tiedostoja ei voi pelastaa oikein mitenkään...:(
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä



Kätevä video kentän logon rakentamisesta.
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä

Mm:n kolmas vinkkivideo, joka auttaa tällä kertaa pitämään kentän läpömittarin alhaalla. Ehdottomasti katsomisen arvoinen.
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä

Moro

Hiukan vielä perusasioihin jos palattais

Olenko tulossa vanhaksi vai onko netti täynnä turhaa tietoa... mutta mistä valikosta löydän checkpointit ja maalin (onko se nyt scoreboard), kun luon omaa kenttää?

Olen katsonut youtubesta erinäisiä videoita ja lukenut Level Creator Guide - The LittleBigPlanet Wiki - LittleBigPlanet characters, levels, walkthroughs, and more , mutta missään ei löydy noinkin yksinkertaista asiaa.

Juha
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä

Moro

Hiukan vielä perusasioihin jos palattais

Olenko tulossa vanhaksi vai onko netti täynnä turhaa tietoa... mutta mistä valikosta löydän checkpointit ja maalin (onko se nyt scoreboard), kun luon omaa kenttää?

Olen katsonut youtubesta erinäisiä videoita ja lukenut Level Creator Guide - The LittleBigPlanet Wiki - LittleBigPlanet characters, levels, walkthroughs, and more , mutta missään ei löydy noinkin yksinkertaista asiaa.

Juha

Samasta paikasta mistä löytyy vivut, kytkimet, pultit tms.
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä

Moro

Hiukan vielä perusasioihin jos palattais

Olenko tulossa vanhaksi vai onko netti täynnä turhaa tietoa... mutta mistä valikosta löydän checkpointit ja maalin (onko se nyt scoreboard), kun luon omaa kenttää?

SNIP

Juha

Vastaan myös itse itselleni. Kentän teko moodissa pitää katsoa opetusvideoita. Katsomisen jälkeen niistä saa tarvikkeita esim tulostaulun ja näitä checkpointteja. Tuli itekseen eilen huomattua.

Juha
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä

Eli olen vasta aloitellut tutustumaan oman kentän luontiin. Kysyisin, että miten voi tehdä tasoja josta pitää hyppiä toiselle ja alla esim sähköä johon voi tippuessaan kuolla. Aina ku laitan tason ja palaan valikosta pois ne tippuvat maahan. :cool:
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä

Eli olen vasta aloitellut tutustumaan oman kentän luontiin. Kysyisin, että miten voi tehdä tasoja josta pitää hyppiä toiselle ja alla esim sähköä johon voi tippuessaan kuolla. Aina ku laitan tason ja palaan valikosta pois ne tippuvat maahan. :cool:

Pistä siihen alle joku tuki, tai sitten eti sieltä valikoista pimeä materia, ja pistä sitä sinne palikan sisään.
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä

Pistä siihen alle joku tuki, tai sitten eti sieltä valikoista pimeä materia, ja pistä sitä sinne palikan sisään.

Pakko hieman täsmentää edellistä vastausta. Eli pelin kaikki materiaalit toimivat kuten oikessa maailmassakin, eli fyysikan lakien mukaisesti. Siksi eri osat eivät voi "leijua" pelissä. Ne siis putoavat. Edellä mainittu Tumma materiaali on kuitenkin pelin ainoa materiaali, joka ei noudata fysiikan lakeja. Eli kun sen on asettanut paikoilleen, se ei voi liikkua pelitilassa.

Eli jos haluat jonkin tason leijuvan, liimaa se kiinni Tummaan materiaaliin, niin että Tumma materiaali jää pois näkyvistä (tason taaksen). Tällä tavalla lopputulos näyttä mahdollisimman siistiltä.

Tummasta materiaalista itsestään ei yleensä kannata rakentaa tasoja, koska se näyttää... no... hölmöltä.

Tästä vinkistä oli toivottavasti hyötyä myös muillekin rakentelijoille.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä

Pakko hieman täsmentää edellistä vastausta. Eli pelin kaikki materiaalit toimivat kuten oikessa maailmassakin, eli fyysikan lakien mukaisesti. Siksi eri osat eivät voi "leijua" pelissä. Ne siis putoavat. Edellä mainittu Pimeä materiaali on kuitenkin pelin ainoa materiaali, joka ei noudata fysiikan lakeja. Eli kun sen on asettanut paikoilleen, se ei voi liikkua pelitilassa.

Mitä tarkoitetaan tällä "pimeällä materiaalilla"? :confused:
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä

Miten voin tehdä ns. IF ehtoja. Esimerkiksi: Jos jokin monsteri on tuhottu niin ovi aukeaa?
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä

Miten voin tehdä ns. IF ehtoja. Esimerkiksi: Jos jokin monsteri on tuhottu niin ovi aukeaa?

Esim. voit laittaa magneettiavaimen hirviöön ja kytkimen viereen, ja kun hirviö on tuhottu niin avain hajoaa, eli ovi aukeaa. Eli kytkimestä mäntään nappi ja sitten se "päinvastoin" toiminto päälle, ja kun avain (=hirviö) viedään pois (=tuhotaan) niin ovi aukeaa.

Toivottavasti älysit :D
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä

Miten ihmeessä tankkiin voi tehdä telaketjut? Näin tossa yhessä LBP-rakennuskisavideossa sellasen tankin ja kai ne telaketjun palaset oli liitetty toisiinsa pulteilla..? Koitin kerran naruilla tehä, mut ne palat katkes koko ajan...
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä

Miten ihmeessä tankkiin voi tehdä telaketjut? Näin tossa yhessä LBP-rakennuskisavideossa sellasen tankin ja kai ne telaketjun palaset oli liitetty toisiinsa pulteilla..? Koitin kerran naruilla tehä, mut ne palat katkes koko ajan...

Itse olen tuskaillut saman probleeman kanssa piiiiiiiiitkään, en vain ole vaivautunut mistään apua etsimään kun mieluiten kokisin itse ne ahaa-elämykset. Kerran sain jonkinlaisella hässäkällä erinäisiä liittimiä, naruja ja palikoita ym. ym. toimimaan heikosti, mutta ensimmäinen möykky jonka maahan asetin niin johan räsähti sekin viritelmä palasiksi. Yritys jatkukoon.

Jaa.. kaikenkaikkiaan vähän turha viesti mutta tulipahan tehtyä eikä ole edes ot. :D
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä

Itse olen tuskaillut saman probleeman kanssa piiiiiiiiitkään, en vain ole vaivautunut mistään apua etsimään kun mieluiten kokisin itse ne ahaa-elämykset. Kerran sain jonkinlaisella hässäkällä erinäisiä liittimiä, naruja ja palikoita ym. ym. toimimaan heikosti, mutta ensimmäinen möykky jonka maahan asetin niin johan räsähti sekin viritelmä palasiksi. Yritys jatkukoon.

Jaa.. kaikenkaikkiaan vähän turha viesti mutta tulipahan tehtyä eikä ole edes ot. :D


Youtubessa muistan nähneeni ohjeet ketjun tekoon (olisko ollut defcon01 tekijänä).
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä

Jackofcourse on listannut omat vinkkinsä LittleBigWorkshoppiin. Listasta löytyy paljon hyviä vinkkejä uusille ja myös kokeneillekin rakentajille. Jack antaa vinkejä mm. äänien käyttämiseen, pistekuplien sijoittamiseen, inspiraation hankkimiseen ja materiaalien käyttöön.

Vinkkilistan pääset katsomaan täältä. (klik!)
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä

Tarvitsisin tasooni jotain valkoista materiaalia, mutta eihän minulla sellaista tietenkään ole. Tietäisikö joku miten sellaista saisi tehtyä tai saisiko sellaista avattua jostakin tasosta?
 
Ylös Bottom