Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

[Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Viper7
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä

Tarvitsisin tasooni jotain valkoista materiaalia, mutta eihän minulla sellaista tietenkään ole. Tietäisikö joku miten sellaista saisi tehtyä tai saisiko sellaista avattua jostakin tasosta?

Ensimmäisenä nyt tulis mieleen, et käytät sitä valkosta tarraa siihen materiaaliin. Työlästä ehkä, mutta ainakin saat valkosen siitä materiaalista.
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä

En millään keksi miten saan tehtyä sellaisen kentän että kun siinä yhdesti kuolee niin hyppää sitten heti maaliin. Samallalailla kuin on kaikissa selviytymishaasteissa. Varmasti tosi yksinkertainen mutten mistään sellaista asetusta löydä.
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä

En millään keksi miten saan tehtyä sellaisen kentän että kun siinä yhdesti kuolee niin hyppää sitten heti maaliin. Samallalailla kuin on kaikissa selviytymishaasteissa. Varmasti tosi yksinkertainen mutten mistään sellaista asetusta löydä.

Siinähän vain yksinkertaisesti siirretään se aloitus-checkpointti sinne maaliin. Tämä onnistuu helposti vaikkapa männän avulla. Voit myös pistää aloituspisteen kaltevalle tasolle, jolloin se valuu maaliin. Jos haluaa kikkailla sen jotenkin hienosti esimerkiksi tuolla männällä, niin siinä tarvitaan jo pientä kytkintenkäyttötaitoa:

Pistät männän kiinni aloituspisteeseen, ja semmoisen spottauskytkimen (mikä lie sen nimi on, kuitenkin se joka menee päälle kun on lähellä sitä, se harmaa) maahan. Pistät spottauskytkimestä liittimen menemään liukenevaan materiaaliin. Materiaalin päällä on joku pala, jossa on magneettiavain, ja materiaalin alla on magneettikytkin. Kun spottauskytkin hajottaa materiaalin, magneettiavainpala tippuu kytkinpalan päälle, joka vetää männän sisään maalin ylle. Saattaa olla vähän vaikeasti selitetty, mutta tuo on helppo toteuttaa.

Iteltä vaihteeksi uusi kenttä kohta tulossa (NRO 10!) ja se on pientä viimeistelyä vaille valmis, lähinnä tarrojen ja koristeiden liimailua luvassa. Jospa sen sais tossa vkl julkaistua...
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä

Siinähän vain yksinkertaisesti siirretään se aloitus-checkpointti sinne maaliin. Tämä onnistuu helposti vaikkapa männän avulla. Voit myös pistää aloituspisteen kaltevalle tasolle, jolloin se valuu maaliin. Jos haluaa kikkailla sen jotenkin hienosti esimerkiksi tuolla männällä, niin siinä tarvitaan jo pientä kytkintenkäyttötaitoa:

Pistät männän kiinni aloituspisteeseen, ja semmoisen spottauskytkimen (mikä lie sen nimi on, kuitenkin se joka menee päälle kun on lähellä sitä, se harmaa) maahan. Pistät spottauskytkimestä liittimen menemään liukenevaan materiaaliin. Materiaalin päällä on joku pala, jossa on magneettiavain, ja materiaalin alla on magneettikytkin. Kun spottauskytkin hajottaa materiaalin, magneettiavainpala tippuu kytkinpalan päälle, joka vetää männän sisään maalin ylle. Saattaa olla vähän vaikeasti selitetty, mutta tuo on helppo toteuttaa.

Iteltä vaihteeksi uusi kenttä kohta tulossa (NRO 10!) ja se on pientä viimeistelyä vaille valmis, lähinnä tarrojen ja koristeiden liimailua luvassa. Jospa sen sais tossa vkl julkaistua...

Kiitos tiedosta. Nyt ainakin tiedän että se alku pitää siirtää, mutta tuo männän käyttö tuottaa vähän vaikeuksia. Muuten kaikki onnistuisi mutta miten tuon männän saa toimimaan niin että se on ensin vain yhdessä asennossa ja sitten kun on mennyt sen tietyn kohdan ohi niin vetää itsensä sisään. Kun se tekee vaan edestakaista liikettä normaalisti koko ajan?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä

Kiitos tiedosta. Nyt ainakin tiedän että se alku pitää siirtää, mutta tuo männän käyttö tuottaa vähän vaikeuksia. Muuten kaikki onnistuisi mutta miten tuon männän saa toimimaan niin että se on ensin vain yhdessä asennossa ja sitten kun on mennyt sen tietyn kohdan ohi niin vetää itsensä sisään. Kun se tekee vaan edestakaista liikettä normaalisti koko ajan?

Sinun täytyy liittää siihen se kytkin, ja valitset sitten sen kytkimen toiminnoista sen "Suunta". Taisi olla heti se ylin kohta. Alkuun nuo todellakin voivat tuottaa hankaluuksia, mutta kyllä minäkin 9 kentän jälkeen alan jo jotain oppia ;)
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä

LittleBigPlanet Create Guide Unofficial

Mr-malron tekemä LBP -nettiopaskirja. Kirjasta löytyy paljon hyödyllisiä vinkkejä kaiken tasoisille luojille. Hakemiston avulla lukijan on helppo löytää apua omaan ongelmaansa.Kirja ei ole vielä täysin valmis. Suosittelen kaikille kentänluomisesta kiinnostuneille.
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä

Mulla ois ny pieni onkelma ton mun uusimman kenttäni kanssa. Olen koettanut korjata tuota Simbas Questin loppua (pelanneet tietävät) ja nyt on tullut seinä vastaan, taidot ei yksinkertaisesti enää riitä. Selitän idean niille, jotka kenttää eivät ole pelanneet:

Liikkuvalla tasolla on checkpoint ja maalipyssy. Ylhäältä päin "sataa" sähköisiä paloja, jotka voi ampua rikki pyssyllä. Jos paloihin kuolee, aiheutuu loputon spawnaus-kuolemisketju, koska paloja sataa niin tiheään. Jos laitan paloja tulemaan vähemmän tiheään, kohta on sinänsä turha, koska niitä tulisi liian harvoin. Jos taas yritän kytkeä emitterin (joka spawnaa paloja) tunnistuskytkimeen, sade ei lopu, koska ilmeisesti näkyvistä pois oltu aika on liian lyhyt. Saako sadetta mitenkään loppumaan hetkellisesti silloin, kun kuolee?

Ehkä vähän vaikea selittää, mutta toivottavasti älysitte :)
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä

Eikö siihen Heräämispisteenpäälle vois laittaa jotain suojaa. Kun Sack kuolee sivussa ollut heräämispiste liikkuu hieman vasemmalle, pudottaa Sackboyn ja sen jälkeen palaa takaisin alkuasetelmiin. Sackboy olisi ns laatikossa joka aukeaa ja jossa on Herätepiste.

Ja sitten ois helpompikin tapa jos ne pallot on vaan yhdellä tasolla. laitat herätys paikan sille tasolle johon ei tule energiapalloja ja siitä sitten hypätään sille oikealle tasolle -> uskon kyllä että olet jo yrittänyt.

Toivottavasti tajusin ton oikeen.
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä

Toinen vaihtoehto on laittaa emitteri käynnistymään viiveellä.
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä

Eikö siihen Heräämispisteenpäälle vois laittaa jotain suojaa. Kun Sack kuolee sivussa ollut heräämispiste liikkuu hieman vasemmalle, pudottaa Sackboyn ja sen jälkeen palaa takaisin alkuasetelmiin. Sackboy olisi ns laatikossa joka aukeaa ja jossa on Herätepiste.

Ei onnistu ottaen huomioon ympäristön (kentän piilomainontaa: pelatkaa se niin ymmärrätte :D)

Ja sitten ois helpompikin tapa jos ne pallot on vaan yhdellä tasolla. laitat herätys paikan sille tasolle johon ei tule energiapalloja ja siitä sitten hypätään sille oikealle tasolle -> uskon kyllä että olet jo yrittänyt.

Toivottavasti tajusin ton oikeen.

Tasohomma ei toimi, koska liikkuva taso on kohtuullisen kapea, ja jos tasoja olisi useampi, tämä mahdollistaisi kuolematta loppuun pääsemisen, koska palloja todellakin tulee vain yhdelle tasolle.


Alluxus: Emitteri käynnistyy jo viiveellä, mutta tarkoitankin sitä, kun emitteri on jo käynnissä. Jos kuolet emitterin lähettämään palaseen, alkaa loputon kuolemakierre osuuden loppuun asti (nyt olen ratkaissut ongelman väliaikaisesti loppumattomat elämät -checkpointilla, mutta kohta on silti turhauttava kun kuolee kokoajan). Hitaammin en voi laittaa palasia tulemaan, koska kohdassa ei silloin olisi mitään järkeä, kun joku 3 palaa ehtisi tippua. Havaitsijakytkin ei näemmä "deaktivoidu" kuoltaessa, joten tämäkään ei ole ratkaisu lopettamaan palojen ilmestymistä.

Ideat ovat vähän lopussa :/
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä

Alluxus: Emitteri käynnistyy jo viiveellä, mutta tarkoitankin sitä, kun emitteri on jo käynnissä. Jos kuolet emitterin lähettämään palaseen, alkaa loputon kuolemakierre osuuden loppuun asti (nyt olen ratkaissut ongelman väliaikaisesti loppumattomat elämät -checkpointilla, mutta kohta on silti turhauttava kun kuolee kokoajan). Hitaammin en voi laittaa palasia tulemaan, koska kohdassa ei silloin olisi mitään järkeä, kun joku 3 palaa ehtisi tippua. Havaitsijakytkin ei näemmä "deaktivoidu" kuoltaessa, joten tämäkään ei ole ratkaisu lopettamaan palojen ilmestymistä.

Eikös sen pitäisi saada toimimaan niin, että aina kun pelaaja kuolee emitteri sammuu ja käynnistyy uudestaan vaikka kahden sekunnin päästä siitä, kun pelaaja on spawnannut.

Näin ajattelin sen toimivan:

Kun menee siihen tasolle, tunnistinkytkin aktivoituu ja muuttaa männän suuntaa (lyhyestä pitkäksi tai toisinpäin). Aikaa suunnan muuttumiseen kuluu vaikka kaksi sekuntia. Kun männän suunta on kokonaan muuttunut, magneettikytkin aktivoituu jolloin palasia alkaa pudota. Jos Sackboy kuolee, mäntä muuttaa nopeasti suuntaansa ja emitteri sammuu. Ja kun sack palaa kentälle, koko homma alkaa alusta.

Toivottavasti ymmärsit, tota on vähän vaikea selittää, mutta tollasen systeemin saa todella helposti tehtyä. Lisää mut ystävälistalle, jos tartet vielä apua ton kanssa
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä

Eikös sen pitäisi saada toimimaan niin, että aina kun pelaaja kuolee emitteri sammuu ja käynnistyy uudestaan vaikka kahden sekunnin päästä siitä, kun pelaaja on spawnannut.

Näin ajattelin sen toimivan:

Kun menee siihen tasolle, tunnistinkytkin aktivoituu ja muuttaa männän suuntaa (lyhyestä pitkäksi tai toisinpäin). Aikaa suunnan muuttumiseen kuluu vaikka kaksi sekuntia. Kun männän suunta on kokonaan muuttunut, magneettikytkin aktivoituu jolloin palasia alkaa pudota. Jos Sackboy kuolee, mäntä muuttaa nopeasti suuntaansa ja emitteri sammuu. Ja kun sack palaa kentälle, koko homma alkaa alusta.

Toivottavasti ymmärsit, tota on vähän vaikea selittää, mutta tollasen systeemin saa todella helposti tehtyä. Lisää mut ystävälistalle, jos tartet vielä apua ton kanssa

Systeemi toimii nyt täsmälleen noin, ajatellaan näemmä samalla tavalla :D Mutta ongelmana on se, että tunnistinkytkin ei ilmeisesti "deaktivoidu" vetämään magneettikytkimen mäntää sisään kuoltaessa :S
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä

Käynpä testaan tota rataa että saa ongelmasta paremmin selvää. :cool:
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä

Kellään mitään hajua mikä on pelin kevyin materiaali ? onko se tuo tavallinen styroksi ?
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä

Kellään mitään hajua mikä on pelin kevyin materiaali ? onko se tuo tavallinen styroksi ?

Pelistä löytyy myös sellainen materiaali, joka leijuu ilmassa ja myös sellainen, joka leijuu ylöspäin. Styroksi on tosi kevyt, mutta samalla viivalla on muitakin yhtä kevyitä materiaaleja.
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä

Mitenköhän tuollaisen luolan katon saisi pysymään ylhäällä ilman pilareita. Lähinnä kysyn siksi koska kokeilin tehdä tuota kattoa luolan alimmalle kerrokselle mutta pilarit rupesi heilumaan.
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä

Mitenköhän tuollaisen luolan katon saisi pysymään ylhäällä ilman pilareita. Lähinnä kysyn siksi koska kokeilin tehdä tuota kattoa luolan alimmalle kerrokselle mutta pilarit rupesi heilumaan.

Laitat sinne ihan taaimmaiseksi ohuen kerroksen tummaa materiaalia, ja liimaat sen katon sitten siihen kiinni pitämällä X:ää pohjassa.
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä

Voi olla toope kysymys, mutta miten saan kontrollinaattorilla lähettimen lähettämään vain yhden esineen kerrallaan napinpainalluksella? Eli napin voi jättää pohjaan, mutta enempää esineitä ei tule ilman uutta napinpainallusta.
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä

Osaako joku valaista miten taustalle pystyy rakentamaan? Miten esim. tämä on tehty?

[video=youtube;dppBGT4-Otg]http://www.youtube.com/watch?v=dppBGT4-Otg[/video]
 
Vastaus: [Kentän rakennus] vinkkejä, ohjeita sekä kysymyksiä

Osaako joku valaista miten taustalle pystyy rakentamaan? Miten esim. tämä on tehty?

[video=youtube;dppBGT4-Otg]http://www.youtube.com/watch?v=dppBGT4-Otg[/video]

Kirjoita kenttähakuun "Background Glitch" tms., niin löydät kentän, josta saat jonkun tekemän materiaalin, jolla voit sitten tehdä taustalle (ja myös edustalle) kaikkea. Silleen tuokin on varmaan tehty.

Ja itse kysyn: miten voi tehdä sellasen digitaalisilla numeroilla varustetun pistenäytön? Saakohan jostain kentästä sellasta valmiina?
 
Ylös Bottom