Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kerro unestasi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Joohanh
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Kerro unestasi!

Mulla on painajaiset aina samantyylisiä, eli juoksen karhua pakoon. En tiedä mistä tämä karhu-aiheisuus on tullut, mutta uniin liittyy vahvasti myös kotiseutuni ja joku perheenjäsen. Ikinä karhu ei saa ketään kiinni, mutta se tunne kun oon jonku lumisen kuusen alla paskat housussa karhua piilossa .. hyrr ..

Aika harvoin muita unia muistan nähneeni, tai siis varmaan näen kyllä mutta en niitä muista enää herättyäni. Vain nämä painajaiset jäävät mieleeni. Mut näitäkin sattuu max. 2 kertaa vuodessa. Aika vähän siis unia ylipäänsä näen/muistan.

Tällä kertaa näin unta,että olin jossain liikkeessä missä oli paljon koruja.Katselin jotain kaulakorua jossa riippui iso risti ja kysyin myyjältä jos saisin kokeilla sitä.Koru maksoi vähän yli tuhat euroa! Jonkun aikaa talsin ympäriinsä koru kaulassa ja ihmettelin jotain? Ympärillä liikkui monia muita ihmisiä.Sitten sanoin myyjälle,että ehkä myöhemmin kun on niin kallis.

Sen jälkeen muistan talsineeni ulos liikkeestä ja menin istumaan seinän vierelle.Vähän ajan päästä pitkältä tarpoo karpo (FWT!) joka juoksee hengästyneenä minua päin ja liukastuu juuri ennen kuin ehtii luokseni.No sitten siinä maassa maatessa se kysyy: oletteko nähneet seppoa? Sanon,että seppo on salkkareissa ja karpo nousee ja lähtee juoksemaan takaisin mistä tuli :D

Viime yön uni ei ollut mikään mukava: Olin keskellä kaupunkia ja yllättäen rupesin vetämään pataan jokaista vastaantulevaa ja vastaantulevat oli sukulaisia KAIKKI, ei yhtään ulkopuolista. En tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa? :D

Muutama päivä kulunut ja tämä jäi mieleen: Suomen välieräpelin jälkeen olin todella levoton finaalin suhteen ja nukuin melkoista koiranunta pe-la -välisen yön. Mielessä pyöri vain tuleva finaali ja kaukalo + pelaajat pyörivät mielessä ja lopputuloksia oli monta erilaista - kerran heräsinkin hiestä märkänä, kuin pahimman painajaisen nähneenä, kun yksi tulos oli 4-0 naapurille. Lopulta pakotin itseni hereille, kun tulos oli itselleni myönteinen (Suomelle 4-3) ja asia vaivasi koko lauantaisen päivän, töihinkään ei voinut oikein keskittyä.

Mielestäni en ole koskaan nähnyt unta, joka olisi omassa elämässäni edes jollain tasolla toteutunut ja sen takia olikin pelko perseessä voiton suhteen, mutta tällä kertaa se päti vain tulokseen, yksikään mielessä vilahtaneista tuloksista ei ollut lopullinen, eli 1-6.

Eniten ketuttavat ne pari lottovoittoa ja vakion 13 oikein -tuloksia, joita on osunut kohdalle - kerran jopa molemmat samassa unessa.

Näin unta siitä miten missasin Nintendon E3-pressitilaisuuden. Kahdesti.

Ensin unessani heräsin sängystä ja kello oli aamulla klo 19:30. Tajusin, että pressihän on mennyt jo puolen tunnin ajan ja päälle iski armoton paniikki. Myöhemmin unessa olin jonkinmoisissa pihatalkoissa. Katsoin kelloa ja se näytti olevan about klo 20:15. Ja iski armoton paniikki. Loppu-uni olikin sitten maasturilla ja/tai bussilla ajelua kerrostalon parkkipaikalla ja bussin jollain päätepysäkillä.

Aamulla kun heräsin, piti muutama minuutti miettiä, että ei helvata, joko tuli missattua se pressi. Miksi ihmeessä mä nään unta tästä?

Miksi ihmeessä mä nään unta tästä?

Se on selvästi ennustus :eek:.

Itsekin näin unta tähän E3:een liittyen. Näin unelmieni toteutuvan: pääsin LA:han ja E3:een ja menin MS:n pressitilaisuuteen. Siinä edettiin mukavaa tahtia ja sitten kun tuli Kinect-pelien vuoro, niin pää sekosi. Lähdin lavalle ja rupesin viskomaan tavaroita ja yhtäkkiä viskoin jo turvamiehiä pois kimpustani ja lopulta jäin koko halliin yksin. Siirryin takahuoneeseen ja heti kun astuin sinne, niin SWAT ryntäsi sisään ja:
ampui minut :(
Tämän jälkeen heräsin ja oli pakko tarkistaa, että olen vielä Suomessa :p.

Tämä uni oli aika jännä, koska eilen uhmailin tuolla KonsoliFIN:n omassa chatissa että vielä yksikin Kinect-peli ja lähden riehumaan tonne lavalle :D.

Kerrankin aivan mahtava uni. Eli siis:

Olin unessa jossain noidan tyrmässä, jossa noidalla oli jumalattoman kokoinen kattila. Olin ihan kauhuissani, mutta kun noita tuli hakemaan mut sellistä niin tajusin, että tämä on unta. Päätinkin sitten, että menen kerrostalon katolle, ja yllättäen olinkin jo siellä. Hetken epäröin, ennen kuin hyppäsin alas, mutta hyppäsin silti. Valot vilahteli silmissä ja kun osuin asfalttiin niin heräsin ja nousin heti istumaan :D Olen varmaan 3 krt nähnyt eläessäni unta, jossa voin itse päättää miten asiat etenee, olishan se mukava päättää useimminkin että mitä aikoo tänään unessa tehdä ;)

Uni numero 2. Näin tämän about 2v. sitten eli hyvin on pysynyt mielessä.

Olin unessa ollessani omassa luokassani kavereideni kanssa. Luokkaretki oli tuloillaan ja kaikki pakkailivat reppujaan ja tamineitaan valmiiksi retkelle. Luokkaretken kohde tulikin hetken päästä selville. Noin 3000 metriä korkea vuori, jossa oli ylhäällä jotain toteemeja joita oltiin siis menossa katsomaan. Ainut ongelmakohta tässä unessa oli se, että tuolle vuorelle ( joka oli siis pystysuora ylös asti ) ei ollut muita nousemisvehkeitä kuin riipputikkaat, jotka siis heiluivat aivan liikaa yli 100 henkilön ( turisteja? ) noustessa sitä samanaikaisesti ylöspäin. Olin about. 30 metriä vuoren huipulta kun katsoin alas, ja silloin iski paniikki. Aloin huutamaan, ja otin tikkaiden ulkosyrjästä kiinni ja liuuin alas ( varmasti osa nähnyt tämän tehtävän elokuvissa kun mennään vauhdilla esim. paloportaat alas ) ja samalla tiputin kaikki luokkalaiseni tikkaista. Uni oli hirveä, ja heräsin hikisenä siihen kun mätkähdin naama maata vasten. Tämä uni siis pinttynyt mieleen aivan liian sitkeästi.

Jos itselle sattuu huono/levoton yö näen usein unta työnteosta :D Siitä onkin sitten piristävää herätä töihin. Päivä tuntuu tuon jälkeen siltä kuin olisi tehnyt kaksi vuoroa putkeen.

Luin saksalaisista sukellusveneistä kertovan kirjan ja katsoin Meren Raivo -elokuvan. Ei taida olla kovin vaikea päätellä minkälaisen unen näin. :D

Olinpa pitkästä aikaa unessani taas ala-asteella. Oli äidinkielen tunti ja piti kirjoittaa jokin lyhyt tekstinpätkä vapaavalintaisesta aiheesta. Pitkään tuskailin, enkä keksinyt mitään järkevää kirjoitettavaa.

Välissä (oikeasti jo kymmenisen vuotta sitten edesmennyt) opettajanikin kävi siinä kyselemässä, että joko alkaa olla valmista. En ollut saanut sanan sanaa paperille. Hermostuin ja revin vihkostani sivuja irti, kunnes siinä ei ollut enää yhtään "puhdasta" sivua jäljellä, ts. lopuissa oli jo tekstiä ja ties mitä sarjakuvasöherryksiä.

Lopulta tsemppasin ja aloin kirjoittaa fiktiivistä uutista Metal Gear Solid 5:n viivästymisestä ensi vuoteen. Syy oli se, että Hideo Kojima oli ilmoittanut tarvitsevansa lisäaikaa pelin viimeistelyyn.

Ennen kuin teksti kuitenkaan oli edes valmis, heräsin.

Minun unessani TUHOMURSU valitteli, kun en postaillut ylläpitoon tarpeeksi. Kyllä siinä unessa varmaan muutakin tapahtui, mutta tämä jäi lähinnä mieleen.

Jännästi inttiunet ovat jääneet viime aikoina vähiin.

Viimeksi näin erittäin "nörttimäistä" unta..

..Unessa kohtasin jonkun naisen ja jossain vaiheessa oltiin mun (luultavasti) omalla kämpällä.Se mikä tästä teki aika hauskan unen oli se,että vähän ajan päästä nainen kysyi kun istuttiin sohvalla: onko nämä kaikki levyt sun? Eli peli ja cd levyjä oli aikas paljon ympäri huonetta omissa hyllyissään.Pian sen jälkeen kun sanoin,että joo,ne on mun kaikki,lähti nainen nopeasti ovesta käpälämäkeen. xD

Ylpeä nörtteydestään!

Näin joskus kuukausi tai kaksi sitten unen, jossa Timo Soini piti mulle yhteiskuntaopin kokeen. Johtui varmaan siitä, että Soini oli uutisissa tiheään tahtiin ja tein edellisenä päivänä yh-kokeen.

Näin unta, että olin Max Payne ja testasin Max Payne 3:n demoa. Peli oli mielestäni erinomainen.

Eilen yöllä tuli jostain mielijohteesta kesken REM-unen herättyäni kokeiltua ns. WILD-tekniikan kanssa leikittelyä, eli tietoisuuden säilyttämistä nukahtamisen yhteydessä. Tulokset voinee laskea onnistuineiksi ottaen huomioon yrityksen ex tempore -luonteen.

Yritin siis pysytellä tajuissani samalla vaipuessa uneen, joka on tietysti ristiriitainen käsite. Tämä kuitenkin onnistuu lähinnä pitämällä mielessä intention pysyä tajuissa: tällöin se muistuu mahdollisesti mieleen hyvin pian nukahtamisen tapahduttua, vaikka välissä kontrolli on ollut pakko menettää. Itselläni tämä näkyi pitkin tuota parin tunnin pelleilyä siten, että heräsin vuoteestani jonkin aikaa sitten nukahdettuani, mutta kyseessä ei ollutkaan todellinen herääminen, vaan uniherääminen. Välillä ymmärsin tämän, jolloin yritin toimia nopeasti pomppaamalla ylös sängystä, mutta tällöin joko menetin tajuntani uudelleen ja vaivuin syvemmälle uneen tai heräsin oikeasti. Joskus en ymmärtänyt, ja yritin jatkaa nukahtamista jo unen sisällä (ymmärsin tämän vasta myöhemmin, kun muistin leijuneeni ilmassa yhdessä vaiheessa nukahtamisyritystä). Eräässä vaiheessa myös nukahtamisyritys unen sisällä johti siihen, että päässä ennen unta vilisevät ajatukset oli mahdollista napata kiinni sellaisinaan. Muistan ajatelleeni Coca-Cola -tölkkiä, ja onnistuin kurottamaan tähän kiinni ja rutistelemaan sitä käsissäni.

Kerran onnistuin nukahtamaan siten, että uni oli sekä vahva että ymmärsin (ainakin aluksi) olevani unessa, mutta uni oli niin todentuntuinen, että päättelin sen olevankin itse asiassa totta ja painuin takaisin pehkuihin kompastuttuani jalkalamppuuni. (Tiedän, että uni oli tosiasiallisesti unta, koska muistan ulkona paistaneen auringon).

Melkoista sähellystä siis koko juttu, mutta varsin mielenkiintoista sellaista. Kiinnostavinta kokeessa ei ollut niinkään itse lucid-unet, vaan todellisuuden ja unen rajojen lähes täydellinen hämärtyminen. Yleisesti ottaen uneksija ei osaa analysoida unensa todenperäisyyttä ja jos näin tekee, ymmärtää tämän olevankin unta. Tässä tapauksessa en kuitenkaan edes tietoisena unen ja valveen erittelyistä kyennyt päättämään, kumpi on kumpaa: kuvittelin myös muutamaan otteeseen uneksivani ollessani valveilla. Yöunet koe tietysti pilasi aika reippaasti, enkä taida kokeilua ainakaan ennen työpäiviä jatkossa harrastella.

Tuli viimeyönä nähtyä unta aika monestakin asiasta, pääosin nuoruusajoilta, mutta ehkä eniten jäi mieleen se, kun unessa kävin tarkastamassa viking loton tuloksia ja tietenkin siellä oli 6 oikein. Potti oli vissiin jaettu, ku se oli "vain" 400 000, mut kyllä sekin pisti hymyksi. Herätessä tuli tietty perus ketutus reaktio, mut sit rupesin tarkemmin miettiin sitä unta ja vaikka muistin vain heikosti osan niistä voittonumeroista, niin nyt illalla tuli vasta mieleen, et hemmetti mä oon ihan varmasti pelannu joskus samoja numeroita. Katoin sit hyllystä vanhat kupongit ja selasin ne läpi. Aika samankaltaisia rivejä olin pelannu, mut ku se tietty tuli vastaan, tajusin heti et siinähän ne on, samat numerot kuin unessa ja se rivi oli pelattu tasan 2 vuotta sitten. Vaikken mikään kovin taikauskoinen ole, niin oli ihan pakko läpällä pelata sillä rivillä, eihän se maksa ku vain 0,60€. Aika huvittavaa sinänsä, et alitajunnasta löytyy noinkin mitättömiä asioita menneisyydestä, mitä ei muuten vois mitenkään muistaa.

Ylös Bottom