Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kesken jääneet pelit

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ulukai
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jep ymmärrän täysin miksi moni pitää kakkosta huomattavana parannuksena ykköseen nähden. Pelillisesti useita parannuksia tulikin. Ykkösessä juurikin tunnelma oli vaan jotain mihin tykästyin kovatsi. Kakkonen oli vähän turhan ”joujou swägi some” meininkiä omaan makuun :D
Niin, ymmärrän kyllä tuon täysin koska fiilis on ihan eri kuin ekassa. Oli minullakin ennakkoluuloni mutta yllättävän tykättäviä hahmoja siitä meiningistä huolimatta.

The Last Guardian toimii 60 fps PS5:lla, mikäli levyversio löytyy ja sitä ei päivitä.
Aika jännä tuo että jos päivittää niin ilmeisesti tulee jotain takapakkia? Mutta täytyypä testata jos sitä jaksaisi PS5:lla pidempään :)

Toinen tapaus on vähän erilainen, että siinä tavallaan jäi kesken koko pelisarja ja se on jo myös hieman vanhempi peli. Gears of Wars 1 oli aikoinaan hauskaa pelattavaa veljen kanssa ja kyllä sitä myös yksinpelinä jaksoi pelata. Jatko-osa tuli joululahjaksi ja sen piti tarjota jälleen hauskaa pelattavaa. Lopulta kokemus taisi jäädä yhteen pelisessioon ja peli lähteä vaihtoon, Gearsin pelaaminen ei kiinnostanut enää kumpaakaan. Oli kyllä todella masentava kokemus Gears 2:sen kanssa ja sen jälkeen lähinnä enää urheilupelejä pelannut sohva co-oppina.
Minä jaksoin Gears of War 3:en asti olla innoissani kunnes Judgment oli vähän huonompi moninpelin osalta. Kampanja siinäkin ihan ok mutta ei samaa kuin aiemmat kolme. Sitten nelonen oli taas ihan ok ja moninpeli vähän parempi ja vaikka vitonen on monien mielestä jopa sarjan parhaita niin oma kiinnostus kyllä oli laskenut niin että vaikka moninpeli on taas lähempänä sitä kolmosta ja kampanja viihdyttävä, niin jotenkin ei enää itse jaksanut innostua. Yksi kerta riitti kampanjaa ja moninpeliä jokunen kymmentä tuntia, mikä on vähän verrattuna siihen vuosien jauhantaan kolmosen parissa.
 
Pelasin aikoinaan ekan Mass Effectin läpi mutta osat 2 ja 3 jäi pelaamatta.
Otin Mass Effect legendary editionin työn alle aiemmin tänä vuonna ja pelasin ekan osan läpi mutta lopetin kakkososan alkuun. Miespuolinen commander Shepard oli niin ärsyttävä hahmo että en pystynyt jatkamaan. Ärsyttävän virkamiesmäisen sotilaallisen paskantärkeä tärkeilijä jolla on tasan tarkkaan yksi ilme. Olisi nyt edes jonkun pieruvitsin heittänyt kevennykseksi mut ei sit perkele.
 
Aika jännä tuo että jos päivittää niin ilmeisesti tulee jotain takapakkia? Mutta täytyypä testata jos sitä jaksaisi PS5:lla pidempään

Menee vähän ohi aiheen, mutta päivityksellä ilmeisesti lisättiin 30fps-rajoitin. Ilman päivitystä kuvakehyksiä ei ole rajoitettu, mikä oli huono juttu PS4:llä mutta erinomainen PS5:llä.
 
Kesken jääneitä pelejä on paljon historiassa mutta joitain mainitakseni. Kaikissa ongelmana joko tylsyys ja/tai liiallinen itseään toistavuus.

Scorn
Halo Infinite
Control
Mafia III
Dying Light
Far Cry 5
Amnesia Rebirth
Assassin`s Creed Odyssey, Origin, Syndicate, Unity
 
Äkkiseltään tulee mieleen Mass Effect 2 silloin ps3 aikoina, mitä kaikki kehuu maasta taivaisiin että maailman paras jne, mitä se varmaa onkin? Mut jokin siinä ei vaan napannut mukaansa ja jäi kesken tyyliin kun teki hahmon ja muutamat ekat missiot. Ehkä oli myös semmonen ajankohta, mut nythän tuli Mass Effect trilogy plussalle, ehkä voisi nyt koittaa uudestaan että nappaako mukaansa vai käykö sama kohtalo.

Thief tyssäs heti alkuunsa, josta tykkäsin tosi paljon , sit tuli ps4 ja thief rebooth vai mikä olikaan nii oli ihan hypeissään että tätä peliä ei ookka unohettu :eek: Noh, se oli huono, siis tosi huono! Tyylii se ei ollu tehny mitään muutosta pelille muuta ku ehkä paremman ulkoasun mitä se oli silloin 2000 luvun alussa. Siinä oli huono stealth, siinä oli huono gameplay, siinä oli vaa jääty sinne 2000 luvun tasolle mitä silloin viel pystyi sietää kun ei paremmasta tiennyt.

Muita tällähetkellä on kesken Immortal Phoneix Rising, mut se ei johdu siitä ettenkö tykkää pelistä, se on varsin hyvä ja tykkäsin pelata mut sit alkoi vyöryy päälle oikea elämä ja muita pelejä nii siel se on hyllys edelleen.

Muuten aika harvoin jätän pelejä kesken, ainakin ne mitkä ostan, sit on näitä jotain plussa kokeiluja ja sen semmosia mitä ehkä käväsee kokeilee ja unohtaa.
 
Thief tyssäs heti alkuunsa, josta tykkäsin tosi paljon , sit tuli ps4 ja thief rebooth vai mikä olikaan nii oli ihan hypeissään että tätä peliä ei ookka unohettu :eek: Noh, se oli huono, siis tosi huono! Tyylii se ei ollu tehny mitään muutosta pelille muuta ku ehkä paremman ulkoasun mitä se oli silloin 2000 luvun alussa. Siinä oli huono stealth, siinä oli huono gameplay, siinä oli vaa jääty sinne 2000 luvun tasolle mitä silloin viel pystyi sietää kun ei paremmasta tiennyt.
Nyt kun mainitsit pelin niin tuo Thief (2014) kuuluu myös omalle listalle. Hyvin hankala pelitapaus koska se on jollakin tasolla erittäin kiehtova mutta samalla erittäin sekava. Pää menee pyörälle mistä ikkunasta piti mennä jotta pääset tietylle alueelle ja se oli lopulta syy miksi peli jäi kesken.
 
Nyt kun mainitsit pelin niin tuo Thief (2014) kuuluu myös omalle listalle. Hyvin hankala pelitapaus koska se on jollakin tasolla erittäin kiehtova mutta samalla erittäin sekava. Pää menee pyörälle mistä ikkunasta piti mennä jotta pääset tietylle alueelle ja se oli lopulta syy miksi peli jäi kesken.

Siinä oli tekoäly myös saapastakin tyhmempi, tuntuu et se tekoälykoodi oli suoraan kopsattu sieltä 2000 luvun mallista. Pelin idea kun on sniikkailla nii se sniikkailu oli jotain niin massiivisen tyhmää/tylsää siinä ettei mitää järkee, mä monesti annan pelissä aika paljonki bugeja ja tyhmiä tekoälyjä anteeks mut jostain syystä siinä alitettiin rima ja vielä vähän alle.

Pelihän julkastiin "kätevästi" PS4 aikakauden alussa joten se oli varmasti yksi syy miksi lähin siihen mukaan, mut hyvin äkkiä oli parempi olla pelaamatta sit mitään kun kärsiä siinä.
 
Nyt kun mainitsit pelin niin tuo Thief (2014) kuuluu myös omalle listalle. Hyvin hankala pelitapaus koska se on jollakin tasolla erittäin kiehtova mutta samalla erittäin sekava. Pää menee pyörälle mistä ikkunasta piti mennä jotta pääset tietylle alueelle ja se oli lopulta syy miksi peli jäi kesken.
Haa, tuo uudempi Thief ehdottomasti mukaan listalle. Se ihkaensimmäinen oli mainio, vaikka siinäkin oltiin kaiken maailman örrimörrizombien ja tulielementaalien kanssa pyörimässä, mutta siinä kohti kun uudessa alkoi jotain pirkuleen kummituksia pyörimään, niin heitin pelin vertauskuvainnoillisesti seinään.

Kunnon Thief, jossa keskitytään vain ihmismaailmassa varkailuun, saisipa sellaisen joskus.
 
Haa, tuo uudempi Thief ehdottomasti mukaan listalle. Se ihkaensimmäinen oli mainio, vaikka siinäkin oltiin kaiken maailman örrimörrizombien ja tulielementaalien kanssa pyörimässä, mutta siinä kohti kun uudessa alkoi jotain pirkuleen kummituksia pyörimään, niin heitin pelin vertauskuvainnoillisesti seinään.

Kunnon Thief, jossa keskitytään vain ihmismaailmassa varkailuun, saisipa sellaisen joskus.

TÄMÄ! Ehta thief oli aivan mahtava peli.... ihmisten mapissa, örkkimapit veti väkisin itku kurkussa ja huusi et "miksei koko peli voi olla ihmisiä!" Sit tuli 2014 ja olin et YES! Mut ei, mörköi siinäki, eikä pelkästään se ollut se fiiliksen latistaja vaan koko paketti oli vaan mätä. Gameplay trailerit saatiin näyttää hyvältä, periaatteessa koko kakku oli päältä kaunis ja potentiaalia ois ollut herättää tämä sarja uudelleen eloon mutta eipä siinä onnistuttu... ainakaan vielä enkä tiedä lähteekö 2014 flopin jälkeen enää kukaan kyseistä sarjaa enää herättää, tilaisuus vähän niiku meni jo.

Tässä vielä erään arvostelijan pätkä johon voin samaistua täysin:

"I had more fun making my way up to bed in the dark after playing Thief than I did at any point during its benighted trudge across The City."
 
TÄMÄ! Ehta thief oli aivan mahtava peli.... ihmisten mapissa, örkkimapit veti väkisin itku kurkussa ja huusi et "miksei koko peli voi olla ihmisiä!" Sit tuli 2014 ja olin et YES! Mut ei, mörköi siinäki, eikä pelkästään se ollut se fiiliksen latistaja vaan koko paketti oli vaan mätä. Gameplay trailerit saatiin näyttää hyvältä, periaatteessa koko kakku oli päältä kaunis ja potentiaalia ois ollut herättää tämä sarja uudelleen eloon mutta eipä siinä onnistuttu... ainakaan vielä enkä tiedä lähteekö 2014 flopin jälkeen enää kukaan kyseistä sarjaa enää herättää, tilaisuus vähän niiku meni jo.

Tässä vielä erään arvostelijan pätkä johon voin samaistua täysin:

"I had more fun making my way up to bed in the dark after playing Thief than I did at any point during its benighted trudge across The City."
Tuosta voisikin joku tehdä listan missä peli olisi ollut parempi ilman örrimörrejä tai taikuutta. Niitä on meinaan paljon.
 
Tuosta voisikin joku tehdä listan missä peli olisi ollut parempi ilman örrimörrejä tai taikuutta. Niitä on meinaan paljon.
Eräskin kartoittamaton Sonyn yksinoikeuspelisarja on aika tuttu tästä. En odottanut ekassa pelissä että homma menee siihen. Joissain osissa se taas oli selitetty sillä tavalla että ns. "hyväksyin" asian paremmin. Eikä yhdessäkään viihtymistä haitannut mutta vähän väsyttävää että aina pitää juonen kääntyä niille urille että "hei, meillä on sulle ylläri: täällä onkin nyt zombeja/haamuja/ufoja/whatever".
 
Eräskin kartoittamaton Sonyn yksinoikeuspelisarja on aika tuttu tästä. En odottanut ekassa pelissä että homma menee siihen. Joissain osissa se taas oli selitetty sillä tavalla että ns. "hyväksyin" asian paremmin. Eikä yhdessäkään viihtymistä haitannut mutta vähän väsyttävää että aina pitää juonen kääntyä niille urille että "hei, meillä on sulle ylläri: täällä onkin nyt zombeja/haamuja/ufoja/whatever".
Jep, se oli muutoin ihan kiva mutta meh potenssiin satamiljoonaa tuli siinä kohtaa kyllä.
 
E: Ainiin, pakko lisätä vielä ainut Zelda jota en ole kokonaan pelannut, eli Triforce Heroes. Varsinkin yksinpelinä tuo on niin kauheaa roskaa, että täytyi jättää kesken. Ehkä jos olisi peliporukka niin tuonkin saisi väkisin väännettyä. Tämän keskenjättökään ei hävetä, mutta hieman harmittaa.
Tuo Tri Force Heroes oli kyllä parhaimmillaan heti julkaisussaan, sen jälkeen ei tainnut ketään olla enää maisemissa tuota vääntämässä. Ei kyllä suuri menetys, jos kesken jäi.
 
Täytyy myöntää, että vuosia sitten, kovassa ennakkotilatessani Witcher 3:n, ostin pahimaan nälkääni Dragon Age Inquisition -pelin ja se ei ole minulla missään vaiheessa ottanut tuulta alleen. Tykkäsin Mass Effecteistä aivan kaameasti, joten Dragon Age olikin yllätyksekseni aivan kaamean tahmea peli.

Kokeilen peliä nyt vuosien jälkeen uudelleen, enkä vain saa siitä mitään irti. En pääse peliin oikein sisälle, ja Rift -taistelut tuntuu joko ylitsepääsemättömiltä tai tylsiltä.
 
FFXII. Aloitin pelin jo PS2:n ajoilta, mutta jäi kesken. Vuosia myöhemmin aloitin PS4:n remasterin ja sekin jäi kesken. Ehkä jonakin päivänä...

FFXIII. Ostin pelin julkaisussa ja jaksoin pelata pari tuntia ja siihen jäi. Alun putkimaisuus ja niin luotaantyöntävä maailma sai pitämään tästä erossa. Eikä uusinta yritystä tullut tehtyä myöhemminkään.

Skyrimiä tuli aikanaan pelattua useita kymmeniä tunteja, mutta keskityin kaikkeen muuhun kuin pääjuoneen. Tarinan loppu on siis edelleen näkemättä, joten lasken tämän keskeneräiseksi peliksi vaikka noin muuten Skyrimissä viihdyin hyvin.

Cyberpunk 2077. Pelasin pitkälle, kunnes lukuisat bugit saivat odottamaan paranneltua PS5-versiota. Nyt vaan odottelen oikeaa mielentilaa, että jaksaisi taas aloittaa.

Lisätään vielä Death Stranding. Yritin antaa pelille mahdollisuuden, mutta 5. chapterin kohdalla totesin, että nyt riitti ja peli lähti myyntiin. Niitä harvoja pelejä, joista olen täysin eri mieltä, kuin lukuisat arvostelut. Erilainen peli. Onneksi.
 
Sama juttu. En ymmärtänyt pelin idistä lainkaan ja kesken jäi alkupuolella.
 
Lisätään vielä Death Stranding. Yritin antaa pelille mahdollisuuden, mutta 5. chapterin kohdalla totesin, että nyt riitti ja peli lähti myyntiin. Niitä harvoja pelejä, joista olen täysin eri mieltä, kuin lukuisat arvostelut. Erilainen peli. Onneksi.
Katsoin pelin läpipeluuvideon aikoinaan, ja totesin, ettei nykyiset vähäiset pelituntini riittäisi tämän pelin tahkoamiseen. Upea ulkoasu, mutta kulttuurisesti aivan vääränlainen peli minulle.
 
Täällä kesken ovat jääneet mm:
  • The Legend of Zelda: Twilight Princess (Wii)
  • The Witcher 3: Wild Hunt (PS4)
  • Metal Gear Solid V: The Phantom Pain (PS4)
  • Detroit: Become Human (PS4)
  • Fallout 4 (PS4)
  • Quantum Break (Xbox)
  • Ghost Of Tsushima: Director s Cut (PS5)
  • Returnal (PS5)
  • Death Stranding Director's Cut (PS5)

Usein näissä on tullut liian pitkä tauko pelaamiseen, eikä ole enää halunnut jatkaa keskeltä peliä tai aloittaa alusta. Osa on jäänyt kesken jo aivan alussa. Listasta olisi tullut todella pitkä, jos listaisin kaikki kesken jääneet pelit, mutta tässä osa suurimmista.

Tälle ketjulle pitäisi olla vastinparina ketju peleistä, joita ei ole malttanut jättää kesken. Monet kesken jääneet pelit ovat menestyneet arvosteluissa, mutta tuollaisesta ketjusta voisi löytää oikeasti hyviä pelejä.
 
Yhdyn tähän "Death Stranding kesken" -kerhoon. Tosin en ole vielä täysin luovuttanut. Steamin pelikellon mukaan pelattuna vajaa 24 tuntia ja viimeisin avattu saavutus on Episode 5:n läpäisy. Tämä on viime vuoden tammikuulta. Ehkä nyt taas tammikuussa pitää vähän kokeilla miltä peli tuntuu. :D

Pelin tarina ja maailma ovat äärimmäisen mielenkiintoisia ja ehdottomasti kokemisen arvoisia, mutta gameplayloop ei vaan toimi minulle niin hyvin kuin toivoisin. Tähän mennessä saatujen apuvälineiden kanssa se on siltikin "vain" pakettien toimittamista paikasta A paikkaan B. Hyvin usein vielä vaikeakulkuisen maaston läpi, jossa sataa väkisin vaikka kuinka kiertäisi, joten BT:tä saa varoa. Tämä tekee hommasta entistä hitaampaa ja tuskaisempaa.

Death Stranding on myös monien muiden pelien tapaan liian pitkä siihen mitä se tarjoaa. Jos pelin olisi päässyt läpi tässä pelaamassani 24 tunnissa, niin se olisi ollut aivan mahtavaa. Silloin tämä olisi ollut itselle enemmän kuin oikean pituinen tämän tyyppiseksi peliksi ja näin ollen matka pelin parissa selvästi miellyttävämpi.
 
Aihetta jatkaen, vaikkakin vähän sen vierestä:

Death Stranding ei jäänyt kesken, vaan päinvastoin platinoin sen, mutta sen ja BOTW:n suhteen minulla on samanlainen fiilis. Kummankin kohdalla odotin että milloin peli nappaa mukaansa ja ne kehut realisoituvat. Kummankaan kohdalla sitä ei tapahtunut mutta piti pelata koska koin että jollain tavalla kuulunevat (pelien) yleissivistykseen.

Noin yleensäkin ottaen hyvin vähän jää pelejä kesken mutta jos jäisi ja jättäisin, niin Death Stranding ja BOTW tuntuivat kyllä molemmat aika usein ajanhukalta.

Mikä taas on huvittavaa niin molempien jatko-osia odotan silti mielenkiinnolla. DS:n kohdalla on huhuiltu että on erilainen, joten totta kai kiinnostaa mitä se tällä kertaa on. Tears of the Kingdom taas kiinnostaa jo sen vuoksi että vasta pelaamani Ocarina of Time oli ihan ok mutta Majora's Mask ihan hiton loistava, joten jos TotK on BotW:lle samaa kuin Majora ja Ocarinalle niin todellakin olen kiinnostunut. Plus että BotW tuntui minulle aina hyvältä pohjalta, jolle rakentaa "kokonainen" peli.
 
Ylös Bottom