Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wiegraf
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Viilennä se huoneesi. Jos esim. ikkunan tai parvekkeen oven avaaminen ei auta, ilmastointikone auttaa varmasti.

Eli siis onko ongelma jokaisessa 40Gb-konsolissa?
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Eli siis onko ongelma jokaisessa 40Gb-konsolissa?
Periaatteessa ihan missä tahansa PS3-mallissa. Jos huoneilman lämpötila on 30+ astetta, pitää tuulettimen pyöriä kovilla kierroksilla, jotta jäähdytys olisi riittävä; enemmän kierroksia, enemmän tuuletinmelua.

Eikä kyseessä siis suinkaan ole suoranainen vika vaan ihan termodynaaminen ominaisuus.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Periaatteessa ihan missä tahansa PS3-mallissa. Jos huoneilman lämpötila on 30+ astetta, pitää tuulettimen pyöriä kovilla kierroksilla, jotta jäähdytys olisi riittävä; enemmän kierroksia, enemmän tuuletinmelua.

Eikä kyseessä siis suinkaan ole suoranainen vika vaan ihan termodynaaminen ominaisuus.

OK. No kiitos tästä
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

No niin... Nyt se paska hajos... Vilkauttaa keltasta valoa ja jatkaa punaisen valon vilkuttamista. Kone ei ollut edes kovin kuuma. Kokeilin vaihtaa takaisin alkuperäisen kovalevyn, mutta ei auttanut eli vika ei siinä. Ostettu joulukuussa 2007.

Liike josta olen ostanut koneen (Savepoint, Myyrmannista) on kuulemama laittanut pillit pussiin äskettäin :rolleyes: Kokeilenko taistella Nordisk Filmin kanssa suoraan vai hommaanko suoraan uuden? Joka tapauksessa tulen taistelemaan (vittuilemaan) Nordiskfilmille, mutta en halua odotella kuukausikaupalla uutta konetta. Vinkkejä? TT, mielipide?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

No niin... Nyt se paska hajos... Vilkauttaa keltasta valoa ja jatkaa punaisen valon vilkuttamista. Kone ei ollut edes kovin kuuma. Kokeilin vaihtaa takaisin alkuperäisen kovalevyn, mutta ei auttanut eli vika ei siinä. Ostettu joulukuussa 2007.

Liike josta olen ostanut koneen (Savepoint, Myyrmannista) on kuulemama laittanut pillit pussiin äskettäin :rolleyes: Kokeilenko taistella Nordisk Filmin kanssa suoraan vai hommaanko suoraan uuden? Joka tapauksessa tulen taistelemaan (vittuilemaan) Nordiskfilmille, mutta en halua odotella kuukausikaupalla uutta konetta. Vinkkejä? TT, mielipide?

Veikkaan etteivät vittuiluun viitsi vastata. Taas jos asiallisesti käyttäytyy, niin voivat vaikka vastata.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Veikkaan etteivät vittuiluun viitsi vastata. Taas jos asiallisesti käyttäytyy, niin voivat vaikka vastata.

Tarkoitus ei ole siis tietenkään kirjaimellisesti vittuilla heille, vaan ennemminkin"vääntää heidän kanssaan asiallisesti kättä yksityishenkilönä". Asiakaspalvelun henkilökuntahan on täysin syytön Sonyn nykyiseen linjaukseen.

Sanotaan näin, että jos meillä (kolmen suurimpaan kodinelektroniikkaa myyvään ketjuun lukeutuvan) tulisi asiakas ilmoittamaan 400-500 euron tuotteen hajonneen noin puolentoista vuoden normaalin käytön jälkeen, niin tuote korvattaisiin asakaalle kytännössä automaattisesti. Toki tuotetta tarkesteltaisiin lähemmin, paitsi jos kyse olisi ns tyyppiviasta.


Minun tapauksessanihan myyjäliike on lopettanut liiketoimintansa, joten saan itse taistella maahantuojan kanssa.:rolleyes: Sonyn nykyisen linjan tuntien saa normaalisti virhevastuun piikkiin menevästä viasta saa pulittaa 260 euroa.

Hienoa. Noh, Sonyn maahantuoja(t) ei ole ollut muutoinkaan kovin suuressa huudossa tällä maapläntillä pitkään aikaan... Ei ole ensimmäinen kerta, kun Sony on kuvitellut olevansa muita paljon ylempänä. Yleisten ongelmien perusteeella voin sanoa, ettei ole edes parhaan kolmen joukossa, kun kestävyydestä puhutaan. Mielummin ostan vaikka kilpailijan tuotteen, kun maksan tuon summan uudesta/ korjatusta koneesta.

No joo, siis tarkoitushan on huomenna hakea uusi kone kaupasta ja aloitella maanantaina Nordiskin kanssa vääntöä. Ei voi vaihtaa ihan lennosta merkkiä, kun on juuri saatu hankittua NCAA Football ja Maddenkin ennakkovarauksesta tulossa... Tyttöystävä lähtee ennemmin vaihtoon, kuin riskeeraan varhaisen Maddenin peluun :p (Onneksi kirjoitan nimimerkin turvin, joskin huonen sellaisen... ;)) Kuka tietää vaikka saan taisteltua itselleni uuden kumppanin makuuhuoneeseen NordiskFilmiltä... Hmmm... SuperBowl New York Jetseillä pelaten sängystä... Unelma elää...
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Kokeilenko taistella Nordisk Filmin kanssa suoraan vai hommaanko suoraan uuden? Joka tapauksessa tulen taistelemaan (vittuilemaan) Nordiskfilmille, mutta en halua odotella kuukausikaupalla uutta konetta. Vinkkejä? TT, mielipide?
Asiallinen lähestymistapa tepsii käytännössä aina parhaiten. Ja jos NF:ltä tulee standardivastaus, kannattaa kääntyä kuluttajaviranomaisen puoleen. Mitä useampi vie asian tuonne asti, varmasti jossain vaiheessa Sony joutuu julkisestikin reagoimaan. Nordiskille on joka tapauksessa turha räyhätä.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Asiallinen lähestymistapa tepsii käytännössä aina parhaiten. Ja jos NF:ltä tulee standardivastaus, kannattaa kääntyä kuluttajaviranomaisen puoleen. Mitä useampi vie asian tuonne asti, varmasti jossain vaiheessa Sony joutuu julkisestikin reagoimaan. Nordiskille on joka tapauksessa turha räyhätä.

Nordiskilta tuli oletunlainen standardivastaus. Luonnollisesti asia on nyt viety kuluttajaneuvonnalle ja seuraavaksi vuorossa ilmoitus kuluttaja-asiamiehelle (kuluttajavirastoon). Täytynee myös laittaa viestiä Sonylle, joskin en usko sen(kään) auttavan juuri mitään.

Pieneksihän tässä taas itsensä tuntee. Eipä toi 350 euron ylimääräinen kuluerä juuri maailmaani heiluttele, mutta olisipahan sillekkin ollut parempaakin käyttöä. Jatkossa vain laittaa mietityttämään Sonyn tuotteet (ja oma tuuri). Vikojen kanssa olen taistellut jokaisen Sonyn konsolisukupolven kanssa, eikä televisioiden ja kotiteatterinkaan ongelmat ole vakuuttaneet. Tosin ruoho ei taida olla tässä sen vihreämpää aidan toisella puollella, joten ei auta kuin kestää toistaiseksi.

Päivittelen tilannetta, kun asia aikanaan etenee. En kuitenkaan usko, että Nordisk muuttaa toimintamalliaan ilman ryhmäkannetta, joka taas on hyvin epätodennäköinen ja kaukainen toimenpide.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

En kuitenkaan usko, että Nordisk muuttaa toimintamalliaan ilman ryhmäkannetta, joka taas on hyvin epätodennäköinen ja kaukainen toimenpide.

Olisi muistikuva että suomenlaki ei tunne ryhmäkannetta toisin kuten amerikassa, varmahan en ole mutta kuluttajaasiamies on näissä tilanteissa mielestäni se paras ratkaisu.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Olisi muistikuva että suomenlaki ei tunne ryhmäkannetta toisin kuten amerikassa, varmahan en ole mutta kuluttajaasiamies on näissä tilanteissa mielestäni se paras ratkaisu.
Ryhmäkanne tuli mahdolliseksi Suomessa lokakuussa 2007.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Olisi muistikuva että suomenlaki ei tunne ryhmäkannetta toisin kuten amerikassa, varmahan en ole mutta kuluttajaasiamies on näissä tilanteissa mielestäni se paras ratkaisu.

Ryhmävalitus ja -kanne ovat todennäköisesti tässä kohtaa ainoita mitkä auttavat. Ja näitähän tosiaan kontrolloi kuluttaja-asiamies, joten aivan holtittomasti näitä ei Suomessa tule. Muistaakseni näitä kuitenkin on eri oikeusasteissa jokunen nähty/ vireillä. Joku paremmin tietävä korjatkoon. Useimminhan pelkkä ryhmävalituksen ja -kanteen olemassaolo on riittävä muutoksen voima.

edit. Jotain faktaakin löytyi tueksi:
http://www.kuluttajavirasto.fi/Page/a5ade6ee-5559-44f6-8cb6-a914d83ddb81.aspx
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Jaa-a olisihan tuon nyt pitänyt arvata. Ensimmäisen koneeni sain aikoinaan joku reilu vuosi sitten lähettää heti suosiolla vaihtoon. Tuuletin huusi "enemmän kuin laki sallii". Vajaan kuukauden päästä uusi kone olikikin minulla.

Noh nyt taas on tuulettimen melutason kanssa ongelmia. Jonkun aikaa kuin pelaa, niin alkaa huutamaan "kuin palosireeni". Leffojakin katsoessa tuulettimen tason selvästi noussut.

Jaa kait tuossa pari vuotta oli takuuta ja liekkö se nyt tietenkin voimassa, vaikka on kerran jo koneen vaihtoon lähettänyt. Ei vain jaksaisi odotella uutta taas noin kauaa ja varsinkin, kun on tuo verkkiksen kustomoitu malli. Eipä tuohon kai mikään auta? Jostain olen kuullut, että kone(tuuletin?) olisi jotenkin puhdistettavissa oliko se nyt jonkun levyn avulla...

On se nyt perkules kun laitteet kestä tuota pidempään.
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Jaa kait tuossa pari vuotta oli takuuta ja liekkö se nyt tietenkin voimassa, vaikka on kerran jo koneen vaihtoon lähettänyt.
Takuu ei ole enää voimassa, ja muuten toimivaa laitetta tuskin olisi vaihdettu edes virhevastuun puitteissa.

Jostain olen kuullut, että kone(tuuletin?) olisi jotenkin puhdistettavissa oliko se nyt jonkun levyn avulla...
Parhaan tuloksen saamiseksi puhalla (elektroniikan puhdistamiseen tarkoitettua puhdistettua) paineilmaa Pleikan etupuolen säleiköstä sisään ja samaan aikaan imuroi takapuolen ritilää. Sen sijaan Blu-ray-asemaan ei missään nimessä saa puhaltaa paineilmaa, eikä sen kanssa myöskään saa käyttää mitään CD-"puhdistuslevyä".

Lisäksi kannattaa katsoa ihan huoneilman lämpötila. Näin kesällä asunnot lämpenevät, ja mitä lämpimämpää huoneessa on, sitä kovemmilla kierroksilla Pleikkarin jäähdytysjärjestelmä joutuu toimimaan. Yksinkertainen ensiapu on avata esim. ikkuna tai parvekkeen ovi.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Mites kun 60gb pleikkarini hajosi tuossa joku kuukausi sitten ja tässä olis nyt varmaankin ainoana vaihtoehtona tilata uus lukupää siihen koska en mitään 260 euroa ala siitä maksamaan, niin olisiko mitään ehdotuksia mistä muualta noita pystyy tilaamaan kun modpiiri.comista? Ainakin olen kuullut että jostain ulkomailta tilattuna sen sais jopa jollain 40e:llä
 
Vastaus: PS3-hajoamisprosentti (Huom! Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Takuu ei ole enää voimassa, ja muuten toimivaa laitetta tuskin olisi vaihdettu edes virhevastuun puitteissa.

Parhaan tuloksen saamiseksi puhalla (elektroniikan puhdistamiseen tarkoitettua puhdistettua) paineilmaa Pleikan etupuolen säleiköstä sisään ja samaan aikaan imuroi takapuolen ritilää.

Lisäksi kannattaa katsoa ihan huoneilman lämpötila. Näin kesällä asunnot lämpenevät, ja mitä lämpimämpää huoneessa on, sitä kovemmilla kierroksilla Pleikkarin jäähdytysjärjestelmä joutuu toimimaan.
Ensimmäisellä kerralla, kun oli tuuletinvikaa, niin laite tosiaan vaihdettiin uuteen.

Kiitoksia vinkistä, täytyypä kokeilla.

Niin vaikka PS on avoimessa tilassa, niin kesän myötä tämä ongelma tuulettimen kanssa on tullut. Joten kenties tuolla huoneilman lämpötilan nousulla on näppinsä pelissä.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Nordiskilta tuli oletunlainen standardivastaus. Luonnollisesti asia on nyt viety kuluttajaneuvonnalle ja seuraavaksi vuorossa ilmoitus kuluttaja-asiamiehelle (kuluttajavirastoon). Täytynee myös laittaa viestiä Sonylle, joskin en usko sen(kään) auttavan juuri mitään.

Pieneksihän tässä taas itsensä tuntee. Eipä toi 350 euron ylimääräinen kuluerä juuri maailmaani heiluttele, mutta olisipahan sillekkin ollut parempaakin käyttöä. Jatkossa vain laittaa mietityttämään Sonyn tuotteet (ja oma tuuri). Vikojen kanssa olen taistellut jokaisen Sonyn konsolisukupolven kanssa, eikä televisioiden ja kotiteatterinkaan ongelmat ole vakuuttaneet. Tosin ruoho ei taida olla tässä sen vihreämpää aidan toisella puollella, joten ei auta kuin kestää toistaiseksi.

Päivittelen tilannetta, kun asia aikanaan etenee. En kuitenkaan usko, että Nordisk muuttaa toimintamalliaan ilman ryhmäkannetta, joka taas on hyvin epätodennäköinen ja kaukainen toimenpide.


Hieman lisätietoa, jos joku muukin taistelee Nordiskin kanssa virhevastuusta. Eli täyttäkää kuluttajaviraston virallinen reklamaatiolomake (sinällänsä yhtä käypä kuin avoin yhteydenotto). Löytyy viraston verkkosivuilta. Nordisk Film välittää nämä sitten valmistajalle eli Sonylle. Helpottaa asian käsittely ja hoitamista huomattavasti.


Lomake:

Valitus (reklamaatio) yritykselle; ohjeet ja lomakkeet - Kuluttajavirasto
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Onko mitään mahdollisuutta muuttaa sub accounttia master accountiksi? Tekisi mieli ostaa jotain Storesta eikä enää viitsisi täysi-ikäisenä vaivata vanhempia noissa ostoksissa. Onko moinen toimenpide siis mitenkään mahdollinen vai pitääkö tehdä kokonaan uusi käyttis pelkkiä ostoksia varten? :confused:
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Moi.

En löytäny tietoa seuraavasta viasta;
Kun yrittää käynnistää pleikkaria niin sininen valo vain syttyy palamaan ja kuuluu kolmois-piippaus.
Kuvaakaan ei tule, eli täysin jumissa koko kone.

Neuvoja tai tietoa että mikä vika kyseessä..?
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Moi.

En löytäny tietoa seuraavasta viasta;
Kun yrittää käynnistää pleikkaria niin sininen valo vain syttyy palamaan ja kuuluu kolmois-piippaus.
Kuvaakaan ei tule, eli täysin jumissa koko kone.

Neuvoja tai tietoa että mikä vika kyseessä..?

Aika mysteerinen!? Syttyykö/palaako punainen/vihreä valo missään vaiheessa? Mikä valo palaa piippausten kuuluessa?

Eikös toi sininen valo pala sen merkiksi, että levy on sisällä. Jos sulla on levy konees ja saat sen pois vielä sieltä, mitä valoja kone sitten vilkuttelee?

Se, että jos tosiaan pelkkää sinistä tulee tauluun, niin oot ehkä onnistunu löytämään jonkun täysin uuden taudin :p (nimimerkillä oma kone sanoi sopimuksen irti viikko sitten)
 
Ylös Bottom