Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wiegraf
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Aika mysteerinen!? Syttyykö/palaako punainen/vihreä valo missään vaiheessa? Mikä valo palaa piippausten kuuluessa?

Ei syty missään vaiheessa, piippausten aikana sininen valo.


Eikös toi sininen valo pala sen merkiksi, että levy on sisällä. Jos sulla on levy konees ja saat sen pois vielä sieltä, mitä valoja kone sitten vilkuttelee?
Sehän tässä onkin hauskaa, että levyä ei ole sisällä.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Ei syty missään vaiheessa, piippausten aikana sininen valo.



Sehän tässä onkin hauskaa, että levyä ei ole sisällä.

Suostuuko kone ottamaan mitään levyä sisään? Luonnollisesti oot varmasti kokeillu ottaa koneen irti seinästä yms?

Ei toi ainakaan millekkään ihan normi ongelmalle kuulosta. Jospa saanu jännitepiikin ja menny siitä solmuun? Kuten kulostaa, niin ei mulla oo kyllä hajuukaan. Keltanen valo mulle paljon tutumpi probleema...
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Suostuuko kone ottamaan mitään levyä sisään? Luonnollisesti oot varmasti kokeillu ottaa koneen irti seinästä yms?

Ei toi ainakaan millekkään ihan normi ongelmalle kuulosta. Jospa saanu jännitepiikin ja menny siitä solmuun? Kuten kulostaa, niin ei mulla oo kyllä hajuukaan. Keltanen valo mulle paljon tutumpi probleema...
Kun meikäläisen pleikkari aikanaan levisi niin yhtäkkiä kesken NHL matsin se sammui. Yritin laittaa päälle ja kuului just joku kolmoispiippaus mut sit tuli keltanen valo...

Eli JanRei sulle ei missään vaiheessa edes vilahda nopeasti keltaista valoa? Mul kun levis niin nopeasti vain vilautti keltaista valoa.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Mitähän mun pleikkarille tapahtu:confused:
Tänään ilmeni semmonen ongelma, että yhtäkkiä kesken pelin pleikkari piippasi ja sammui. Siihen jäi vilkkumaan sitten punainen valo. :confused:
Sama asia toistui juuri äsken kun olin surffailmassa netissä! Help me!
Pleikkari kuitenkin käynnistyy aina ihan normaalisti.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Kun meikäläisen pleikkari aikanaan levisi niin yhtäkkiä kesken NHL matsin se sammui. Yritin laittaa päälle ja kuului just joku kolmoispiippaus mut sit tuli keltanen valo...

Eli JanRei sulle ei missään vaiheessa edes vilahda nopeasti keltaista valoa? Mul kun levis niin nopeasti vain vilautti keltaista valoa.

Ei vilkuta missään vaiheessa.
Eli kun laitan takaa virrat päälle niin syttyy pelkästään sininen valo, ei muuta.
Jonkin ajan(noin 5sek.) päästä kuuluu kolmoispiippaus.
Vaikka painaa hipaisunapeista, sekä eject että virta, niin ei tapahdu muuta kuin piippaus. Eli silloinkaan ei välähdä mitään.

Ei taida takuuseen mennä, laitekin jo kaksi vuotta vanha, alkaa virtapiikki tuntumaan mahdolliselta koska täällä JKL:n suunnalla oli kyllä ukkosta viime yönä.
Noh, onneksi on laaja kotivakuutus joten reilulla satasella pitäisi saada uusi PS3:rolleyes:
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Ja omasta pleikkarista meni BR-asema - kesken Fifa-09:n pelaamisen. Sai vähän aikaa pojalle selitellä miksi pelaaminen loppu just :)

Asema ei enää tunnistanut mitään levyä (CD / DVD / BR). Otti kyllä levyn sisään ja ulostikin, mutta levyn kuvaa ei tullut mihinkään valikkoon. Muuten kone kyllä toimii.

Takuu meni umpeen 6kk sitten. Soitin tuonne NF:n palveluun ja samantien kyllä tuli vastaus että ei takuuseen mene. Tosin sanoi myös, että vika pitää ensin tutkia tarkemmin, kun aloin nikottelemaan ja puhumaan valmistusvirheestä.
Seuraavaksi pirautin Anttilan asiakaspalvelun huolto/takuu puolelle josta sanoivat, että tiukaksi Sony on tuon huollon osalta mennyt, mutta pyysivät heille konsolin palauttamaan ja he hoitaavat etiäpäin.
Eilen sitten kiikutin konsolin Anttilaan, saa nähdä miten käy. Pelattuahan tolla ei niin paljoa ole tullut, mutta kun tuo ajaa myös DVD-soittimen virkaa, niin vaikeuttaa leffojen katselua kovasti :(
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Ei vilkuta missään vaiheessa.
Eli kun laitan takaa virrat päälle niin syttyy pelkästään sininen valo, ei muuta.
Jonkin ajan(noin 5sek.) päästä kuuluu kolmoispiippaus.
Vaikka painaa hipaisunapeista, sekä eject että virta, niin ei tapahdu muuta kuin piippaus. Eli silloinkaan ei välähdä mitään.

Ei taida takuuseen mennä, laitekin jo kaksi vuotta vanha, alkaa virtapiikki tuntumaan mahdolliselta koska täällä JKL:n suunnalla oli kyllä ukkosta viime yönä.
Noh, onneksi on laaja kotivakuutus joten reilulla satasella pitäisi saada uusi PS3:rolleyes:

Kerroppa sitten muuten miten vakuutusyhtiö suhtautui asiaan. Itse miettinyt sitäkin vaihtoehtoa. Todennäköisesti vaativat ensisijaisesti korjausta. Onko muuten yli vai alla kaksi vuotta vanha?


Mitähän mun pleikkarille tapahtu
Tänään ilmeni semmonen ongelma, että yhtäkkiä kesken pelin pleikkari piippasi ja sammui. Siihen jäi vilkkumaan sitten punainen valo.
Sama asia toistui juuri äsken kun olin surffailmassa netissä! Help me!
Pleikkari kuitenkin käynnistyy aina ihan normaalisti.

Tämä on mitä ilmeisimmin se perinteinen YLOD eli varmasti ennen tuota kolmois piippausta ja vilkkuvaa punaista valoa, taulussa käy pikaisesti keltainen valo. Myyjäliikkeeseen ja/tai maahantuojaan vain yhteyttä.



Ja jos koneen takuu (siis myyjäliikkeen, maahantuojan tai valmistajan antama vapaaehtoinen lisäetu) on päättynyt vajaan vuoden sisällä, kannattaa ottaa tietysti ottaa yhteyttä myyjään. Valitettavan moni jälleenmyyjä tällä hetkellä kuvittelee olevansa vapautettu virhevastuusta vain sen takia, että maahantuoja on antanut uuden ohjeistuksen (joka rikkoo selvästi kuluttajansuojaa, kysykää vaikka kuluttajaviraston juristeilta ;)).

Suosittelen lähestymään seuraavaksi myyjäliikettä ja/tai Nordisk Filmiä kirjallisesti (sähköpostilla) ja liittämään mukaan kuluttajaviraston valmista pohjaa käyttäen reklamaation virheellisestä tuotteesta. Sitten odottelee kiltisti sieltä vastausta tähän reklamaatioon maksimissaan sen kaksi viikkoa. Seuraavaksi tekee sitten asiasta ilmoituksen kuluttajariitalautakunnalle. Luonnollisesti kuluttajaneuvontaan kannattaa ottaa yhteyttä jo alkutaipaleella.

Hommaan ei montaa minuuttia kulu ja nyt jo tiedän taustoista sen verran, että Nordisk Filmillä mietitään asioita uudestaan, joskin todellinen päätös tehdään ilmeisesti valmistajan päässä.

Asiahan on jo viety useiden kuluttajien, sekä kuluttajaneuvonnan kautta kuluttaja-asiamiehelle. Kuluttajavirasto tutkii maahantuojan menettelyä tällä hetkellä hieman tarkemmin. Riittävän monta valitusta kun tulee ja saadaan ensimmäinen päätös kuluttajariitalautakunnalta asia menee huomattavasti eteenpäin. Jos suomalaisittain vain tyytyy kohtaloonsa, ei homma muutu miksikään.

Kannattaa muuten huomioida, että vaikka virhevastuu on kulutuselektroniikalla vähintään se kaksi vuotta, niin vaikka vika on ilmennyt (selvästi) yli 2 vuoden jälkeen, mutta kuitenkin ennen 4 vuoden ikää, on myyjän/ maahantuojan/ valmistajan korjattava laite. Toki kuluttajan on yleensä osallistuttava korjauskuluihin.

Tulipas saarnattua :rolleyes:
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Kiitokset tuomooolle vastauksesta. Pistäiskö joku linkkiä niille sivuille, missä tätä asiaa kannattaa jatkaa eteenpäin...? Ja paljonkohan mahdollinen korjaus maksaa? Nykyäänhän pleikkarin saa alle 300 eurolla, niin kannattaako korjata vanhaa laitetta ollenkaan? :o
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Kiitokset tuomooolle vastauksesta. Pistäiskö joku linkkiä niille sivuille, missä tätä asiaa kannattaa jatkaa eteenpäin...? Ja paljonkohan mahdollinen korjaus maksaa? Nykyäänhän pleikkarin saa alle 300 eurolla, niin kannattaako korjata vanhaa laitetta ollenkaan? :o

Kannattaa muuten ottaa varmuuskopiot kaikesta jos vielä saat. Mulla toimi kone vielä jonkin aikaa normisti, ennen kuin lahosi kokonaan. Oletan ettei tapauksessasi ole kyse siitä, että kone olisi ylikuumentumisen takia piippaillut ja sammuttanut itseään? Jos kone sammuu itsestään lyhyen käytön jälkeen, niin silloin kyse on aika varmasti jostain oikeasta laiteviasta.

Paljolti riippuu siitä kuinka vanha kone sulla on? Jos vielä takuunalainen, niin ei mitään hätää. Myyjäliikkeeseen vain yhteyttä. Jos kone on alle kaks vuotta, niin ota yhteyttä myyjäliikkeeseen ja toimi sitten heidän vastauksensa mukaan. Osa liikkeistä tekee edelleen kuten kuuluu eli kantavat vastuunsa ja toimittavat koneen Nordiskille tai antavat suoraan uuden koneen tilalle. Käytännössä tällöin myyjäliike maksaa kaikki viulut, kun normaalisti se saa maahantuojalta/ valmistajalta hyvää.

Vaatimuksesi voit luonnollisesti myös kohdistaa suoraan maahantuojaan (jos esim myyjäliike lopettanut toimintasa, kuten minun tapauksessani). Jos liike/maahatuoja ei ole yhteystyökykyinen, niin otat yhteyttä kuluttajavirastoon Kuluttajaneuvojat - Kuluttajavirasto. Sähköisesti vastasivat mulle muutamassa tunnissa, sen verran paljon valituksia tullut samasta aiheesta, että tietävät heti mitä vastata. Sieltä saat yksityiskohtaiset ohjeet kuinka toimia jatkossa. Reklamaatio virheellisestä tuotteesta kannattaa tehdä tällä Valitus (reklamaatio) yritykselle; ohjeet ja lomakkeet - Kuluttajavirasto, ainakin reklamaation esittää Nordisk Filmille.

Korjaus on tietääkseni 150 ja 260 euron välillä. Tosin olen sitä mieltä, että jos on vaikka 2,5 vuotta vanha kone ja siitä on hajonnut emolevy/ virtalähde tms. (jotka suht yleisiä vikoja keltaisen valon yhteydessä), niin kuuluisi kuluttajan maksaa ainoastaan työnosuus (sekin ollut omalla kohdalla monesti allennettuna). Toki työnosuus on yleensä se huomattavin kulu tällaisissa suht edullisissa laitteissa (vrt. televisio, jääkaappi, auto). Nää ei tosin koskaan ole ihan yksiselitteisiä juttuja. Siksi suosittelen ottamaan yhteyttä kuluttajaneuvontaan.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Joo tosiaan tuo eilen ensimmäisen kerran sammutti yhtäkkiä. Toisen kerran se tapahtui sitten illalla. (Vika ei voi johtua ylikuumenemisesta, sillä pleikkari on televisiotason päällä ja ympärillä on riittävästi tilaa joka suuntaan.) Molempien kertojen jälkeen kone lähti uudelleenkäyntiin, mutta nyt kun kokeilin pistää päälle, niin kone on lopullisesti jumissa. Onni onnettomuudessa, että varmuuskopion tiedostot n. kuukausi sitten. (Muuten, varmuuskopioihan se pelitallennuksetkin?)
Kone on ostettu 17.12.2007 eli ei ole vielä se kaksi vuotta täynnä. Täytynee siis ottaa huomenna yhteyttä Anttilaan, mistä pleikkari on ostettukin. Luulet siis, että Anttila voisi lähettää suoraan uuden koneen tilalle? Jos korjauksen hinta on tuo 150-260 euroa, en todellakaan rupea maksamaan sitä hintaa. :rolleyes:
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Joo tosiaan tuo eilen ensimmäisen kerran sammutti yhtäkkiä. Toisen kerran se tapahtui sitten illalla. (Vika ei voi johtua ylikuumenemisesta, sillä pleikkari on televisiotason päällä ja ympärillä on riittävästi tilaa joka suuntaan.) Molempien kertojen jälkeen kone lähti uudelleenkäyntiin, mutta nyt kun kokeilin pistää päälle, niin kone on lopullisesti jumissa. Onni onnettomuudessa, että varmuuskopion tiedostot n. kuukausi sitten. (Muuten, varmuuskopioihan se pelitallennuksetkin?)
Kone on ostettu 17.12.2007 eli ei ole vielä se kaksi vuotta täynnä. Täytynee siis ottaa huomenna yhteyttä Anttilaan, mistä pleikkari on ostettukin. Luulet siis, että Anttila voisi lähettää suoraan uuden koneen tilalle? Jos korjauksen hinta on tuo 150-260 euroa, en todellakaan rupea maksamaan sitä hintaa. :rolleyes:

Anttilasta voit saada millaisen vastauksen tahansa. Sieltä kuule kesäduunari, joka ei ole koskaan virhevastuusta kuulutkaan alkaa todennäköisesti ryppyilemään sulle välittömästi. No ei. :D Ota vaan ihan reilusti yhteyttä ja ilmoita ongelma ja kysy kuinka toimitaan. En kuitenkaan usko Anttilan antavan suoraan uutta konetta, mutta saattavat kuitenkin yrittää taistella Nordisk Filmiä vastaan. Tosin tähänkään en kauheasti luottaisi...

Jos eivät ota konetta vastaan, niin sitten kannattaa ottaa yhteyttä maahantuojaan. Nordiskin vastaus on aika selvä, joten sitten otat yhteyttä tuonne kuluttajaneuvontaan. Joka tapauksessa tuon kuuluisi mennä virhevastuun piikkiin, nimimerkillä itselläni samana päivänä ostettu kone ja sama vika. Kyllä tästä vielä hyvä tulee, mutta valitettavasti byrokratian rattaat ovat kovin hitaat.

Mitä pelitallennuksiin tulee, niin varmasti ainakin pääosilta säilyivät. Osa on tosin kopiosuojattuja ja eivät ilmeisesti siirry. EAn pelien tallennukset ovat usein suojattuja. Joku muu tietää tämän varmasti paremmin.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Tuntuu toi pleikka muuttuneen äänekkäämmäksi. Onko muilla käynyt samalla tavalla. FAQ:sta löyty tällanen:

"Q: Saako PS3:n puhdistaa imurilla, ja onko siitä mitään hyötyä?
A: Säännöllinen puhtaanapito on suorastaan suositeltavaa. Parhaan tuloksen saamiseksi puhalla (elektroniikan puhdistamiseen tarkoitettua puhdistettua) paineilmaa Pleikan etupuolen säleiköstä sisään ja samaan aikaan imuroi takapuolen ritilää. Sen sijaan Blu-ray-asemaan ei missään nimessä saa puhaltaa paineilmaa, eikä sen kanssa myöskään saa käyttää mitään CD-"puhdistuslevyä". Mitä vähemmän Pleikan sisuksissa on pölyä, sitä paremmin laitteen oma jäähdytys toimii, ja sitä vähemmillä kierroksilla tuulettimen tarvitsee pyöriä. Puhtaanapito myös oletettavasti kasvattaa konsolin elinikää.
"

Varmaan tätä kantsii ekaks kokeilla. Onko jotain muuta?
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Tuntuu toi pleikka muuttuneen äänekkäämmäksi. Onko muilla käynyt samalla tavalla. FAQ:sta löyty tällanen:

Varmaan tätä kantsii ekaks kokeilla. Onko jotain muuta?
Takuuta menettämättä muuta kotikonstia ei oikeastaan ole. Se on ihan luonnollista, että aikaa myöten tuuletinmelu kasvaa, jos laitteen sisälle on päässyt kertymään pölyä ja muuta kuonaa.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Itsellä jumahti 2.80 päivitykseen ja mahdollisesti kovalevy syyllinen. BR-asema ollut hankittaesta asti rikki, joka ei itseäni haittaa (tullut media centeriksi vanhan xbox tilalle :cool:) jonka takia päivityskin kai jumahtaa kun asema ilmoittaa virhettä?

käytettynä ostanut ja 40GB versio kyseessä, eli maksimissaan sen 2vuotta vanha laite :rolleyes:
Nordisk:lle asiasta sähköpostia lähettänyt kun tuntuu että kikat mitä netistä löytyy on kokeiltu laitteen päivityksen loppuun saattamiseen ja palautteena tulee vakiovastaus (= vie laite jälleenmyyjälle ja 260euroa vaihto takuukorjattuun), mutta ymmärrän ettei Nordisk paljoa pysty Sonyn sanelemille ehdoille.

Itse en tuota summaa hyväksy maksettavaksi, mutta en ole kiinnostunut verkonpainoakaan pitämään hyllyssä, eli mitä tässä pitäisi tehdä? :confused:
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

öö tota nyt tuli vähän ihmeellinen ongelma.elikkä basso hävis peleistä kokonaan.välillä kun pelaan niin subbari käy päällä ja taas sammuu.vahvistimessa eikä subbarissa ole mitään vikaa ne on testattu.mutta miten mahdollista että muuten kotiteatteri toimii hyvin mutta basso ei toimi kuin silloin tällöin.Esim pelien valikko musiikissa basso hakkaa alussa pari sekkaa ja sit loppuu ja yhtäkkii taas muutaman sekan saattaa käydä päällä.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Kerroppa sitten muuten miten vakuutusyhtiö suhtautui asiaan. Itse miettinyt sitäkin vaihtoehtoa. Todennäköisesti vaativat ensisijaisesti korjausta. Onko muuten yli vai alla kaksi vuotta vanha?
Dodiin...

soitin omaan vakuutusyhtiöön ja tein vahinkoilmoituksen puhelimella.
Nainen toisessa päässä vaan sanoi, että minkäs noille voi ja kysyi vaan että haluatko uuden vai voiko korjata.
Kerroin Nordiskin nykyisen käytännön ja neuvoi ostamaan uusi PS3 jostakin. Laittavat sitten rahat tilille vähennettynä omavastuut yms.
Eli ei vaatinut korjausta eikä vanhaa pleikkaria hävitettäväksi.

Ainiin, ostin vanhan 9/07 eli karvan alle kaksi vuotta oli ikää.

Eli saan uuden PS3 80gb mallin noin 120 €:llä.
Ei paha! :D
Vakuutusyhtiönä Pohjola, toiminut ennenkin aivan samanlailla varastetun pyörän kanssa...
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

soitin omaan vakuutusyhtiöön ja tein vahinkoilmoituksen puhelimella.
Nainen toisessa päässä vaan sanoi, että minkäs noille voi ja kysyi vaan että haluatko uuden vai voiko korjata.
Kerroin Nordiskin nykyisen käytännön ja neuvoi ostamaan uusi PS3 jostakin. Laittavat sitten rahat tilille vähennettynä omavastuut yms.
Eli ei vaatinut korjausta eikä vanhaa pleikkaria hävitettäväksi.


Passaako kysellä, että minkä sorttinen vakuutus kyseessä? Aika hyvä pointti ottaa vakuutus yhtiöön yhteyttä. Veikkaisin, että monen muunkin ongelmat voisivat ratketa tällä tavalla. Vakuutuksissa vaan taitaa olla suuria eroja. Nyt kaikki ziikaamaan ne pienellä präntäty osiot omista tai vanhempien kotivakuutuksista ja tarvittaessa muuttamaan sopimusta. Jos tuo noin helppoa on, niin ihan sama mitä Sony takuun osalta keksii.

Itse en moista ole tullut edes ajatelleeksi. Perkules muuten niin kyllä tuohon kotivakuutuksen irtaimisto vakuutukseen pitäisi viihde-elektroniikka kuulua jos oikein muista.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Passaako kysellä, että minkä sorttinen vakuutus kyseessä?
Itse en moista ole tullut edes ajatelleeksi. Perkules muuten niin kyllä tuohon kotivakuutuksen irtaimisto vakuutukseen pitäisi viihde-elektroniikka kuulua jos oikein muista.

Mulla on ainakin laaja kotivakuutus, johon kuuluu myös kodin irtaimisto mukaanlukien viihde-elektroniikka.
Mutta yleensähän plösölle pitää siis käydä jotain, pelkkä BR lukupään hajoaminen itsekseen ei ole vakuutuksen alaista.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Dodiin...

soitin omaan vakuutusyhtiöön ja tein vahinkoilmoituksen puhelimella.
Nainen toisessa päässä vaan sanoi, että minkäs noille voi ja kysyi vaan että haluatko uuden vai voiko korjata.
Kerroin Nordiskin nykyisen käytännön ja neuvoi ostamaan uusi PS3 jostakin. Laittavat sitten rahat tilille vähennettynä omavastuut yms.
Eli ei vaatinut korjausta eikä vanhaa pleikkaria hävitettäväksi.

Ainiin, ostin vanhan 9/07 eli karvan alle kaksi vuotta oli ikää.

Eli saan uuden PS3 80gb mallin noin 120 €:llä.
Ei paha! :D
Vakuutusyhtiönä Pohjola, toiminut ennenkin aivan samanlailla varastetun pyörän kanssa...


Oliko ikävähennys 10 % jälleenhankinta-arvosta? Korjausta ei varmaan näissä vaadita, kun korjauksia ei taida kovin moni paikka suorittaa ja kuitenkin kyse suht edullisista kamoista. Vakuutusyhtiölle huomattavasti halvempaa maksaa se pari sataa euroa asiakkaalle, kuin käyttää kalliita työtunteja asian tarkempaan selvittelyyn.

Hyvähän se on käyttää vakuutusta kun kerran sellaisen on hankkinut. Jos olisit alkanut hakemaan tuota virhevastuuseen ja huollossa olisi selvinnyt, että jännitepiikki olisi laitteen rikkonut, niin olisit todennäköisesti saanut takaisin rikkinäisen koneen huoltolaskun kera (plus erityisen hyvän mielen). Joten taisit tehdä Pohjolan kanssa aika hyvän diilin;)

Meille muille, joilla kone hajonnut normi käytössä on suositeltavaa jatkaa kamppailua maahantuojan/myyjäliikkeen kanssa. Tosin laaja kotivakuutus taitaa korvata äkkinäiset hajoamiset (täytyisi joskus kerrata ne vakuutussäännöt...), mutta kuinka sitten sovelletaan tällaiseen? Ei tiedä.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Oliko ikävähennys 10 % jälleenhankinta-arvosta?

Oli tuo mukana, en muistanu enään tuota hienoa termiä ;)

Hyvähän se on käyttää vakuutusta kun kerran sellaisen on hankkinut........ Joten taisit tehdä Pohjolan kanssa aika hyvän diilin;)

Joo, ei sitä turhaan sinne makseta isoja summia.

Laitettiin kuitenkin kerralla aikoinaan koko suvun vakuutukset sinne, eli oli venettä, mökkiä, asuntoa ja autoa. Vihjasi ainakin silloin pyörävarkauden yhteydessä, että eivät viitsi enempää tutkia asiaa "kun teillä näyttäisi olevan aika paljon noita vakuutuksia..":D

Suht helpottunut olo nyt, kiitos Pohjolan.
 
Ylös Bottom