Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wiegraf
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Ja pleikka sanoi sopimuksensa irti. :mad: Keltaista valoa tyrkyttää ja piippailee. Aika sama tilanne kuin jolllain oli aikaisemminkin tässä keskustelualueella. Eli ostettu Joulukuusssa 2007. Tominut moitteetta, mutta nyt levisi sitten. Rauhassa katselen mitä kannattaisi tehdä... Oikeesti on rauha kaukana... :o Ensin katsellaan takuukuitteja ja sitten jotain muuta.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Omana ongelmana on ilmeisesti tuo cd/dvd lukupään kulahtaminen. BR-leffat ja pelit toimivat vielä, mutta dvd-leffoja ei pysty katselemaan. Huoltoon ei kannata ilmeisesti kiikuttaa, kun takuu jo rauennut? Tarjoaako ne tuommoisen vian takia 260€ hintaista vaihtokonetta?

Omana ongelmana on ilmeisesti tuo cd/dvd lukupään kulahtaminen. BR-leffat ja pelit toimivat vielä, mutta dvd-leffoja ei pysty katselemaan. Huoltoon ei kannata ilmeisesti kiikuttaa, kun takuu jo rauennut? Tarjoaako ne tuommoisen vian takia 260€ hintaista vaihtokonetta?

260e vaihtokonetta tarjotaan aina, täysin viasta riippumatta. PS3:lle ei Sony/NF-akselin toimesta ole olemassa minkään sorttista huoltoa Suomessa.

Joskus paikallisen pelikaupan pitäjä taisi minulle sanoa, että hänen tietääkseen vialliset PS3:t lähtee Suomesta Irlantiin ja sieltä sitten ilmeisesti eteenpäin kaukoitään.

No niin, nyt alkaa oma vääntö PS3n virhevastuun kanssa olla voiton puolelle. "Hyvän tahdon eleenä" Nordisk Film lähettää minulle tehdaskorjatun koneen tilalle, kuluitta. Kannatti siis hieman vääntää. Hinnaksi muodostui noin tunti omaa aikaa.

Kokonaisuudessaan Nordisk Filmin toiminta oli oikein asiallista, kunhan ei edes yrittänyt keskustella kyseisestä asiasta heidän "asiakaspalvelunsa" kanssa. Teille joilla kone on juuri hajonnut takuuajan jälkeisenä vuotena, löytyy tältä palstalta runsaasti ohjeita kuinka toimia (sivu pari taaksepäin). Tsemppiä ja muistakaa selvittää oikeutenne ja pysykää tiukan asiallisina. Muutoin teitä tullaan pomputtelemaan kuin pesupalloja (eikä pelkkästään tässä asiassa). :D

No niin, nyt alkaa oma vääntö PS3n virhevastuun kanssa olla voiton puolelle. "Hyvän tahdon eleenä" Nordisk Film lähettää minulle tehdaskorjatun koneen tilalle, kuluitta. Kannatti siis hieman vääntää. Hinnaksi muodostui noin tunti omaa aikaa.

Kokonaisuudessaan Nordisk Filmin toiminta oli oikein asiallista, kunhan ei edes yrittänyt keskustella kyseisestä asiasta heidän "asiakaspalvelunsa" kanssa. Teille joilla kone on juuri hajonnut takuuajan jälkeisenä vuotena, löytyy tältä palstalta runsaasti ohjeita kuinka toimia (sivu pari taaksepäin). Tsemppiä ja muistakaa selvittää oikeutenne ja pysykää tiukan asiallisina. Muutoin teitä tullaan pomputtelemaan kuin pesupalloja (eikä pelkkästään tässä asiassa). :D

Soitit siis Nordiskille ensin (Suomeen?) ja sitten teit valituksen netissä kuluttajaneuvontaan?
Mitä sinun käytännössä piti itse todistella?

Juu yritän toimia täsmälleen samalla lailla Tuomooon kanssa, on meinaan niin identtinen minun ps3:sen tilanne tällä hetkellä. Ja Onnea tuomooolle tilanteen ratkeamisesta :)

Mikäs perkele tuohon nyt on tullut. Aamulla pelailin ihan normaalisti ja äsken kun pistin päälle niin kuuluu kolme nopeaa piippausta ja punainen valo alkaa vilkkumaan. Kokeilin ottaa johdot irti eikä tapahdu mitään muutosta. Onko tuo nyt sitten lopettanut työsopimuksensa vai mikä on vialla.

60GB:n malli on ja on ostettu 2007 lokakuussa. Levykin on nyt sitten sisällä jumissa.

Kuukuden jo ollu huoltoreissussa ja viimeisien tietojen mukaan pitäs saapua n. viikon kuluttua.

Täytyy kyllä sanoa, että on hidasta toimintaa varsinkin jos ne vaan vaihtaa koneen.

Hitaus johtunee luultavasti siitä, että Nordiskilla on 60Gb:n vaihtokoneet olleet loppu jonkin aikaa.

Näin on meinaan muutamankin kerran ollut näemmä tilanne 60Gb:n kohdalla, kun tätä ketjua lueskelee taaksepäin.

Olen unohtanut salasanani, pääsen kirjautumaan vain kun automaattikrjautuminen on päällä.
Tiedän että siellä on kohta "Oletko unohtanut salasanasi?" Mutta kun olen myös unohtanut minkä syntymäpäivän olen käyttäjälleni laittanut :D Master Accounttiin tarvittii 18v........ Ja nyt kun PS meni hajalle "YLOD" niin kovalevy pitää alustaa jos laitan sen uuteen koneeseen? Niinpä tarvitsen oman accountin salasanan, ettei tarvitsisi tehdä uutta. Pitäskö soittaa nordiskfilmiin/sonylle?? Kai ne jostain koneelta näkee mikä mun accon synttärit on??

Luin ps3 FAQin, enkä löytänyt/ymmärtänyt oikeaa vastasta, joten kysynki tässä.

Heti kun sain ps3, hain HD piuhan ja kytkin sen telkkarini toiseen HDMI kohtaan. Se toimi aluks ihan hyvin, mutta muutaman viikon päästä se alkoi pätkiin. Vaihdoin toiselle HDMI kohdalle. Se toimi muutamia kuukausia taas ihan oikein, mutta sitten kvua katos kokonaan eikä vieläkään ole tullut takas siinä. Toinen HDMI portti pätkii vieläkin, eikä sillä pysty pelaan. Koitin myös toista televisiota ja silti ei toiminu, eli varmaan on vika ps3 asetuksista. Olen ny joutunu pelaan puolet huonommalla kuvalla viime ajat. Voiko joku kertoa, jos on tuttu ongelma, että miten korjataan tämä. (Jos tämä vaikka luki FAQis, niin en sitten ymmärtänyt sitä, niin voku voi kerto ovähän selvemmin sit)

Luin ps3 FAQin, enkä löytänyt/ymmärtänyt oikeaa vastasta, joten kysynki tässä.

Heti kun sain ps3, hain HD piuhan ja kytkin sen telkkarini toiseen HDMI kohtaan. Se toimi aluks ihan hyvin, mutta muutaman viikon päästä se alkoi pätkiin. Vaihdoin toiselle HDMI kohdalle. Se toimi muutamia kuukausia taas ihan oikein, mutta sitten kvua katos kokonaan eikä vieläkään ole tullut takas siinä. Toinen HDMI portti pätkii vieläkin, eikä sillä pysty pelaan. Koitin myös toista televisiota ja silti ei toiminu, eli varmaan on vika ps3 asetuksista. Olen ny joutunu pelaan puolet huonommalla kuvalla viime ajat. Voiko joku kertoa, jos on tuttu ongelma, että miten korjataan tämä. (Jos tämä vaikka luki FAQis, niin en sitten ymmärtänyt sitä, niin voku voi kerto ovähän selvemmin sit)

Olet varmaan koittanut toisella piuhallakin? Itselläni on ongelma että mp3 ja muut musiikki tiedostot pätkivät, mutta taitaa mysteeriksi jäädä koska kukaan ei ole osannut auttaa.

Tiedän että siellä on kohta "Oletko unohtanut salasanasi?" Mutta kun olen myös unohtanut minkä syntymäpäivän olen käyttäjälleni laittanut :D Master Accounttiin tarvittii 18v...
Pahoin pelkään, ettei Sony tuollaisessa tapauksessa voi auttaa. Olet selkeästi rikkonut PSN-käyttöehtoja antamalla väärät henkilötiedot, ja esiintynyt täysi-ikäisenä, vaikket sitä olekaan.

Pistin tuossa sähköpostia ja soittoa Nordiskille tuon YLoD laitteeni ansiosta ja sieltä hieman konemainen miesääni kysyi: "Onko yli vuoden vanha? No sitten 260 eurolla uusi sen tilalle, muuta sille ei voi tehdä.." En yllättynyt, enkä jaksanut robotille enempää jutskata ja kyselinkin nyt sitten kuluttajaneuvonnasta lisäneuvoja. Katsellaan mitä sieltä tulee. Vähän otta päähän nyt tässä vaiheessa kun kuitenkin tulossa niin loistavia pelejä juuri nyt syksyllä (ja demot tietysti), niin sitten joutuu tähän tilanteeseen.

Ja Tuomooolle: Kauanko sulla kesti tuon laitteesi korjaus, vai tuliko uus tilalle?

Vähän väliaikatietoja omasta tilanteestani: Eli pleikkarihan meni sillon 1. päivä elokuuta hajalle.. (YLOD) 3. päivä pistin koneen postiin ja nyt maanantaina soittelin Anttilaan, että missä pleikka mahtaa mennä. Olivat kuulemma viime torstaina pistäneet koneen Nordiskille ja iloinen yllätyskin tuli, sillä kone oli mennyt Anttilan mukaan takuuseenki! Kuitissa oli vuoden takuu ja koneeni on 1v 7kk! :eek: Ens viikon alulle lupailivat että koneen pitäisi tulla takaisiin. :)
Nyt vain toivotaan että kaikki menee miten on sanottukin. Jos loppu sujuu ongelmitta niin olen todella tyytyväinen Anttilan toimintaan!

Pistin tuossa sähköpostia ja soittoa Nordiskille tuon YLoD laitteeni ansiosta ja sieltä hieman konemainen miesääni kysyi: "Onko yli vuoden vanha? No sitten 260 eurolla uusi sen tilalle, muuta sille ei voi tehdä.." En yllättynyt, enkä jaksanut robotille enempää jutskata ja kyselinkin nyt sitten kuluttajaneuvonnasta lisäneuvoja. Katsellaan mitä sieltä tulee. Vähän otta päähän nyt tässä vaiheessa kun kuitenkin tulossa niin loistavia pelejä juuri nyt syksyllä (ja demot tietysti), niin sitten joutuu tähän tilanteeseen.

Ja Tuomooolle: Kauanko sulla kesti tuon laitteesi korjaus, vai tuliko uus tilalle?

Tasan kolme viikkoa taisi kestää koko homma.

Semmonen juttu mun pitää vielä kysellä, että JOS saan uuden pleikan tuon vanhan tilalle, niin voinko käyttää omia, vanhoja tunnuksiani uudessa konsolissa? Ja jos en pysty niin täytyy tehdä uusi sähköpostikin, eikös niin?

Q: Säilyvätkö Trophyt ja pelaajaprofiilit kiintolevyvaihdon yhteydessä?
A: Kyllä säilyvät. <---- tuon löysin, mutta ei taida liittyä nyt kuitenkaan tuohon tilanteeseeni.

E: Pitääkö tutustua Pleikan sivuille? Siellähän voi jotenkin kirjatua sisään.

Semmonen juttu mun pitää vielä kysellä, että JOS saan uuden pleikan tuon vanhan tilalle, niin voinko käyttää omia, vanhoja tunnuksiani uudessa konsolissa? Ja jos en pysty niin täytyy tehdä uusi sähköpostikin, eikös niin?
Ei tarvitse tehdä uutta tunnusta, vaan voit käyttää olemassaolevaa PSN-tunnustasi.

Nonnii tämmöstä kivvaa tälläkertaa. kun pistän päävirran ps3:een ja odotan 5-10 sek ja läsäytän ohjaimella pleika käyntii niin puolet ajasta tulee "hard drive cannot be found". toisella käynnistämisellä se kuitenkin aina korjaantuu. oisko kellää mitää ideaa mistä tuo johtuis kun kyllähä se vatuttaa kun melkee aina tekee noin. oon kyllä kattonu että kovo on kunnolla kiinni :P.

Nonnii tämmöstä kivvaa tälläkertaa. kun pistän päävirran ps3:een ja odotan 5-10 sek ja läsäytän ohjaimella pleika käyntii niin puolet ajasta tulee "hard drive cannot be found". toisella käynnistämisellä se kuitenkin aina korjaantuu. oisko kellää mitää ideaa mistä tuo johtuis kun kyllähä se vatuttaa kun melkee aina tekee noin. oon kyllä kattonu että kovo on kunnolla kiinni :P.
Omalla kohdalla se oli enne kiintolevyn lopullisesta hajoamisesta. Suosittelen, että alat ottaa säännöllisiä backupeja. Tai sitten vaihdat suosiolla kiintolevyn vaikka heti.

Ylös Bottom