Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wiegraf
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Minulla on hävinnyt pleikkarin viime päivityksessä varmaankin HDMI herätys signaali. Aikaisemmin, kun käynnisti pleikan niin TV käynnistyi. Nyt sitä ei tapahdu vaikka asetuksia olen räpeltänyt suuntaan jos toiseen. Onko muilla ollut samoja ongelmia? Pitää googlettaa tuota ongelmaa, kun jaksaa. Ajattelin vain kirjoitella tänne, että onko muilla tullut samoja ongelmia vastaan.

Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Minulla on hävinnyt pleikkarin viime päivityksessä varmaankin HDMI herätys signaali. Aikaisemmin, kun käynnisti pleikan niin TV käynnistyi. Nyt sitä ei tapahdu vaikka asetuksia olen räpeltänyt suuntaan jos toiseen. Onko muilla ollut samoja ongelmia?
Ainakin meikulla tuo HDMI-ohjaus ei ota toimiakseen, jos PS3 on kytketty vahvistimeen. Kun PS3:n kytkee suoraan telkkariin, sen jälkeen laitteet rupeavat yhteistyöhön. Sen jälkeen vahvistimen voi taas laittaa väliin.

Onkohan slimistäni hajoamassa levyasema? Esimerkiksi tänään kun laitoin levyn sisään niin levyasema rupesi pitämään kauheaa pärinää ikään kuin levykettä olisi sorvattu laitteessa.
Tuo on ihan normaalia. Erilaiset levytyypit aiheuttavat erilaista älämölöä. Varsinkin DVD-levyjä PS3 tuntuu välillä rouskuttavan aika iloisesti.

Niin kauan kuin kaikki toimii, ei ole syytä huoleen.

Ei kellään sattuis olemaan jotain kotikonstia millä sais ton kovalevyn kotelon ruuvin auki, mistä on kanta pyöristyny? Uus kovalevy tuli ja perkele kun kävi tällee.

<iso kuva>
316x1mf.jpg

Viimeksi muokannut moderaattori:

Ei kellään sattuis olemaan jotain kotikonstia millä sais ton kovalevyn kotelon ruuvin auki, mistä on kanta pyöristyny?
Teräväkärkisillä pihdeillä onnistunee, esim. Leathermanin pihdit auttoivat omalla kohdalla, joskin oli vähän eri paikassa se ruuvi.

Teräväkärkisillä pihdeillä onnistunee, esim. Leathermanin pihdit auttoivat omalla kohdalla, joskin oli vähän eri paikassa se ruuvi.

Leathermanilla yritin tota aukasta. Siitä noi naarmut tuli tuohon :/

Ei kellään sattuis olemaan jotain kotikonstia millä sais ton kovalevyn kotelon ruuvin auki, mistä on kanta pyöristyny? Uus kovalevy tuli ja perkele kun kävi tällee.

Pienellä talttapää mensselillä lähtisin kokeilemaan.

Jos sulla on käytössä Dremel tai muu soveltuva työkalu, voit varovasti rykäistä ruuvin kantaan uuden uran ihan perustason ruuvaria varten. Toki ihan rautasahallakin käsivoimin nylkyttäen saanee riittävän hyvän syvennyksen josta yhden kerran vääntää.

Jos tuo tuntuu liian rankalta konstilta, kokeile vielä tukea mieluiten pitkävartisen ristipääruuvarin teräpää kohtisuorasti ja tiukasti puristaen syvälle pyöristyneeseen ruuvinkannan koloon (esim. ruuvaria koko painollasi pöytää vasten painaen) ja sitten otat vaikka pihdeillä tukevan vääntöotteen ruuvarin kahvasta ja pyöräytät ruuvin auki yhdellä, päättäväisellä kierrolla.

PS: Pistä ihmeessä noin isot kuvat vaikka spoileritägeihin mobiilikäyttäjien varalta.

Ongelmia tuon PS3 mediaserverin kanssa. Videot kyllä toistuu mutta kokoajan skippaa kohtauksia välistä. Latasin vanhan version (1.50) mutta ei auttanut. Letkulla on PC ja PS3 kiinni reitittimessä.

Mulla ois pikkunen ongelma. Meillä on jo vähän aikaa BO2 jäätyny totaalisesti (lieneekö vika naarmuses levys), nii että pleikka on täytyny sammutta virtanapist (120 GB slim, eli standby-napist). Sit kun sen on käynnistäny, nii tulee tämä "konsolia ei sammutettu asianmukaisesti, tietojärjestelmä on palautettava ja saattaa olla vioittunut" jne. Noh, aina aiemmin se palautus on onnistunu helposti muutaman minuutin sisäl, mut ei tällä kertaa. Broidil oli BO2 jäätyny ja palautus junnas 50% noin 40 min. Se pirulainen meni sammuttaa poksin ja laittaa takas päälle. Ruutuu tuli "jatketaanko?". Siitä se pääty seuraavaks kohtaa jos sanottii, että kovalevyn kaikki tiedot poistetaa jos jatketaan. Siinähän broidi laitto "ei", mutta mihinkää muualle ei päässy ku siihe. Kärsimätön ku oli, nii sehän meni ja tyhjens kovun (ei kai aatellu et se ois oikeesti nii vakavaa). Pleikka käynnisty hyvin, kovu tyhjänä. Nyt sitten päästää varsinaisesti asiaan; kun mähän oon ollu niin laiska etten oo ottanu yhtään varmuuskopiota, nii saako sitä dataa MITENKÄÄN takasin? Vai onko siihe kirjotettu päälle? Vastaus olis todella mukava.

JJ the Gooner: Valitettavasti data on iäksi mennyttä. Mitään ei ole tehtävissä, jos kerran varmuuskopioitakaan ei ole.

JJ the Gooner: Valitettavasti data on iäksi mennyttä. Mitään ei ole tehtävissä, jos kerran varmuuskopioitakaan ei ole.
Kiitti vastauksesta. Muu ku Skyrim hahmon menetys ei kyllä juuri ketuta, oli sen verran tallennuksia peleistä mitä en paljoa enää pelaile.

Oma alkuperäinen PS3 laukesi noin puoli vuotta sitten, tai tarkemmin sanottuna Bluray asema ei pyöritä levyjä enää.

Joten olen kaavaillut uuden konsolin ostoa, mutta vieläkin pelottaa kaikki aiemmin mainitut lagi ongelmat PS3 Super Slimillä. En löytänyt pikaisesti etsittynä missään myynnissä vanhaa Slimiä, jonka siis mieluiten ostaisin koska sillä on suhteellisen hyvä maine.

Onko täällä Super Slimin omistajia? Onko nuo lagi ongelmat parantuneet (päivityksillä)? Kannattaako osto vai odotanko PS4:sta ja pelaan cloudilta?

Hei! En ole ihan varma kuuluuko kysymykseni tänne, mutta ongelmanani on, että poikakaverillani ja minulla on ollut yhteinen ps3. Hän on ollut pääkäyttäjänä.
Nyt kun olemme eroamassa ja minä ostin oman pleikkarin, niin onko mitenkään mahdollista, että saan jotenkin uuteen konsoliini ps storesta ostamani pelit ja singstoresta ostamani kappaleet?

Nyt kun olemme eroamassa ja minä ostin oman pleikkarin, niin onko mitenkään mahdollista, että saan jotenkin uuteen konsoliini ps storesta ostamani pelit ja singstoresta ostamani kappaleet?
On toki, kunhan käytät Olemassa olevan tilin käyttäminen -toimintoa. Sen jälkeen PlayStation Store -ostokset voit ladata uuteen konsoliisi ihan noin vaan, mutta SingStore-ostokset pitää pyytää vapautettavaksi Pleikkarin viralliselta tekniseltä tuelta.

Lähetä siis sähköpostia osoitteeseen fi-hotline <ät> nordiskfilm.com, kerro asiasi ja PSN-tunnuksesi. SingStore-ostoksien vapauttamisessa kestää yleensä muutama viikko. Sen jälkeen voit ladata ostamasi biisit yms. normaalisti SingStoren kautta.

Oma alkuperäinen PS3 laukesi noin puoli vuotta sitten, tai tarkemmin sanottuna Bluray asema ei pyöritä levyjä enää.

Joten olen kaavaillut uuden konsolin ostoa, mutta vieläkin pelottaa kaikki aiemmin mainitut lagi ongelmat PS3 Super Slimillä. En löytänyt pikaisesti etsittynä missään myynnissä vanhaa Slimiä, jonka siis mieluiten ostaisin koska sillä on suhteellisen hyvä maine.

Onko täällä Super Slimin omistajia? Onko nuo lagi ongelmat parantuneet (päivityksillä)? Kannattaako osto vai odotanko PS4:sta ja pelaan cloudilta?

Prismasta tai Citymarketista löytyy melko varmasti, voi olla viellä hyvässä tarjouksessa kun myyvät varastoja tyhjiksi.

Toisaalta jos vaan kestää kärvistellä niin siinä säästää hyvän osan ps4 hinnasta kun jättää uuden ps3 ostamatta :)
Ostaminen kuitenkin voi olla ihan perusteltua, jos pelejä on viellä paljon kesken. Niitä ps3 pilvisysteemejä ei luultavasti tule näkymään viellä melko pitkään aikaan.

Hei! Minulla on ongelma nettipelaamisen suhteen (FAQ on luettu, mutta ei auttanut).
Kun yritän pelata k-12 peliä (olen todella monta vuotta vanhempi kuin 12) niin pleikkari heittää pelin valikossa kommentin "Your Sony Entertainment Network account has parental control restrictions and cannot use the online service" ja sitten pysytään valikossa eikä tehdä yhtään mitään. Eli alusta alkaen valikossa ollaan ja sitten tuo kommentti.

Tiedän, että kyseessä on lapsilukko, mutta kun mikään lapsilukko ei ole päällä ja kaikenlisäksi vielä häiritsee juuri se, että olen paljon vanhempi kuin 12. Kaikenlisäksi moni muukin peli, joka on k-12 kyllä pyörii onlinessa ja nettipelaamaankin pystyy, mutta tällä kertaa ei. Missä vika vai onko jokin PS3:sen oma juttu? Voiko tämän ohittaa jotenkin, että pääsen nettiin pelaamaan?
Peli on sitten tämä ilmainen Tekken Revolution, jos sillä on väliä.

Tiedän, että kyseessä on lapsilukko, mutta kun mikään lapsilukko ei ole päällä ja kaikenlisäksi vielä häiritsee juuri se, että olen paljon vanhempi kuin 12. Kaikenlisäksi moni muukin peli, joka on k-12 kyllä pyörii onlinessa ja nettipelaamaankin pystyy, mutta tällä kertaa ei.

Oma PS3-käyttäjätilisi ei ilmeisesti ole täysivaltainen tili vaan kuitenkin lapsitili? Onko peli ladattu samalla käyttäjätilillä jolla yrität sitä pelata?

Joo tili ei ole täysivaltainen vaan juuri tuo "lapsitili" tai miksi sitä nyt haluaa kutsua. Peli on taas ladattu juuri tuolla täysivaltaisella, mutta peli on "ostettuna" myös tällä lapsitilillä.

Asus RT-N56U reititin NAT-tyyppi: epäonnistui

Huomasin että saman ongelman kanssa on tällä foorumilla painittu ennenkin mutta en löytänyt aiemmista ketjuista omalle kohdalle toimivaa vinkkiä.

Taloyhtiömme siirtyi Welhon taloyhtiö-kuitunettiin jonkin aikaa sitten ja silloin piti hommata uusi reititin. Ostin silloin D-Link GO-RT-N150 halpisboksin joka toimi muilta osin paitsi en päässyt kirjautumaan ps entertainment networkiin ja sitä kautta loppui myös Netflixin käyttö. Nyt ostin uuden Asus RT-N56U reitittimen jotta pääsisin korjaamaan ko ongelman.

Päivitin siihen uusimman firmiksen ja liitin langattomasti telkkari, kaksi läppäriä sekä playstation 3:n. Kaikki toimii muuten mutta ps3:n yhteystestissä NAT tyyppi epäonnistuu kuten vanhallakin reitittimellä. Pleikkarin nettiselain toimii.

Olen käynyt jo keskustelua ongelmastani toisaalla:
Reititin playstation 3:lle

Tiivistettynä olen tähän mennessä:
- laittaa pleikkarin DMZ alueelle
- tehdä tarvittavat portinsiirrot playstation networkille: Port Forwarding the Asus RT-N56U Router for PlayStation Network
- kokeilla sekä UPnP päällä että pois
- reitittimen NAT ohitus valikosta laitta SIP ohitus pois käytöstä (aiemmista keskusteluista löytyi vinkki ottaa ALG configista SIP täppä pois)
- soittaa welholle missä puhelinneiti ei tajunnut lainkaan mistä puhun

Portinsiirrot eivät tuottaneet toivottua tulosta. Testasin ovatko portit auki PFPortchecker ohjelmalla ja tulos oli että eivät ole. Tämän foorumin portinsiirtoakin käsittelevästä FAQista luin että "Valitettavasti yllä olevista tiedoista ei ole apua, jos PS3 sijaitsee verkossa, jossa on NAT päällä jo valmiiksi. Tällaisia verkkoja ovat useimmat taloyhtiö/kiinteistöverkot."

Olenko siis virtsassa Welhoni kanssa vai mitä pitäisi yrittää? En ole aiemmin perehtynyt lainkaan näihin asioihin joten käsitelkää kuin pikkulasta:)

Alla vielä portinsiirtojen tulos:
Näytä liitetiedosto 11156

Ylös Bottom