Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Jos minulla on ollut peli päälle 2kk niin voiko asialle tehdä enään mitään kun se hajosi siellä kotelossa, eli syy ei ollut minun? Palautanko kauppaa vaikka kuittia ei taida enään olla? En viittis hirveen isoa summaa maksaa uudestaan tästä pelistä.

a) 99% varmuudella et saa uutta mistään koska miten kauppias tietää sen että et ole hajottanut peliä ja yrität saada uuden sanomalla "ei ollut minun vika"?

On peleilläkin varmaan jonkinlainen takuu mutta enpä usko että tuo onnistuu, ainahan voi kokeilla mutta..
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

a) 99% varmuudella et saa uutta mistään koska miten kauppias tietää sen että et ole hajottanut peliä ja yrität saada uuden sanomalla "ei ollut minun vika"?

On peleilläkin varmaan jonkinlainen takuu mutta enpä usko että tuo onnistuu, ainahan voi kokeilla mutta..

No ei kai sitten muuta voi kun rahan tullen ostaa uusi peli.
 
Dante's Inferno trophyjä kadonnut

Olin käynnistänyt ps3:ni, ja olin saanut kyseisen virheraportin. Tämän jälkeen käynnistin ps3:ni uudestaan vasta kun netissä luki, että tämä on turvallista. Nyt huomaan että osa Dante's Inferno trophyistäni on kadonnut. En ole saanut niitä takaisin...
Mitä voisin tehdä asialle?
 
Vastaus: Dante's Inferno trophyjä kadonnut

Mitä voisin tehdä asialle?
Jos olet jo noudattanut annettuja ohjeita (eli säätänyt PS3:n kellon oikeaan aikaan ja päiväykseen, käynnistänyt pelin ja synkronoinut Trophy-tiedot), eikä Trophyja silti kuulu, on ne yksinkertaisesti ansaittava uudestaan. Pahimmassa tapauksessa joudut poistamaan pelin tallennuksen ja aloittamaan pelin alusta.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Mistä FAQ:sta löydän tavan millä oikoa äskeinen ongelma,olen lukenut jo pari eikä löydy vastausta ja mulla tuli sellai virhe pelissä kun (80030416) mitä se tarkoittaa.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Mistä FAQ:sta löydän tavan millä oikoa äskenen ongelma,olen lukenut jo pari eikä löydy vastausta ja mulla tuli sellai virhe pelissä kun (80030416) mitä se tarkoittaa.
Sinulle on vastattu tähän asiaan jo vähintään kerran.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Siihen ei ole vastattu missä voi oikasta se MW2 ongelma.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Siihen ei ole vastattu missä voi oikasta se MW2 ongelma.
Se on yhtä ja samaa ongelmaa kaikki tyynni; Pleikkarisi kiintolevy on vioittunut ja se pitää vaihtaa.

Jos kiintolevyn vaihtokaan ei poista ongelmaa, on koko konsoli lähetettävä takuuvaihtoon. Sitä varten löydät toimintaohjeet samaisesta ongelma-FAQista.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Just... Kysyin maahantuojalta, että pystyvätkö he poistamaan tunnuksiani, kun sharettamalla on tullut se viisi täyteen, kun ensin olin kertonut YLOD:stani, niin jopas sieltä vastattiinkin, taisi olla tylsä työpäivä:

Sony PlayStation pelikonsoleille myönnetään vuoden takuu. Takuuajan ylittyminen ei kuitenkaan kumoa tai rajoita valmistajan/maahantuojan virhevastuuta tavarasta. Virheen laadun todentaminen tavaran pitkäaikaisen käytön jälkeen on vaikeampaa ja tästä syystä pyydämme teitä etukäteen täyttämään ja toimittamaan meille virallisen reklamaatiolomakkeen esim. Kuluttajaviraston sivuilla olevaa pohjaa käyttäen ja kuvailemaan virheen mahdollisimman tarkasti. Käsittelemme reklamaatiot tapauskohtaisesti ja pyydämme laitteet tarkistukseen jos virheen laatu ei ole muuten todennettavissa tai hoidettavissa kuntoon. Jos laite on vanhempi kuin tuo vuosi, niin tällöin laite voidaan vaihtaa tehdaskorjattuun konsoliin jolla on 3kk takuuta. Vaihtolaite maksaa 195 euroa.


Tee kirjallinen vikailmoitus jossa on yhteystietosi ja takuuasioissa liitä mukaan myös ostokuitin kopio. Takuuasioissa konsoli tulee toimittaa ostopaikkaan. Takuun ulkopuolisessa konsolin voitte toimittaa mille tahansa PlayStation-jälleenmyyjälle.

Jos voit, ota konsolissa olevista tärkeistä tiedostoista itsellesi kopiot. Tarkista ettei konsoliin ole jäänyt levyä. Jos siellä on levy, poista se. Jos levyä ei saada pois, niin ilmoita tästä vikailmoituksessa. Poista konsoli käytöstä menemällä käyttäjätietojen hallintaan ja siellä System Activationiin ja PS3 Systemiin. Nyt poistakaa laite GAME-kohdasta käytöstä. Näin säästätte PSN-pelien asennuksia. Tämän jälkeen poistakaa käyttäjät jos vain mahdollista. Tämän jälkeen poista käyttäjät konsolista.

Huomaathan, että voit kopioida haluamasi tiedostot USB-muistitikulle valitsemalla haluamasi tiedoston KOLMIO-näppäimellä ja valitsemalla KOPIOI. Voit käyttää myös ulkoista kovalevyä. Levyn pitää olla FAT32-formaatissa.

PSN-tuotteet voit ladata uudelle konsolillesi PSN Storesa. Rekisteröi jo olemassa oleva PSN-tunnuksesi uudele konsolille ja tämän jälkeen mene PSN Storeen ja siellä VIEW DOWNLOADS. Tämän jälkeen voit ladata tuotteesi uudestaan.

SingStar-biisit joudutaan erikseen avaamaan. Tätä varten tarvitsemme PSN-tunnuksesi. Biisien avaaminen kestää noin 7 arkipäivää.

Terveisin Hotline
Eli varmaankaan ei pysty poistamaan niitä tunnuksia... Noh, eipä sen liiemmin väliä, ompa enemmän pelattavaa, kun kaikki pitää alusta asti pelata :D
Niin, ja miten niille selittää tuonne ton YLOD:n, kun ei näemmä sitä tajunnut. Kerroin, että kone hajosi ja silti vastaa noin :D
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Just... Kysyin maahantuojalta, että pystyvätkö he poistamaan tunnuksiani, kun sharettamalla on tullut se viisi täyteen...
Taikka sitten muistelet, kelle olet sharettanut ja pyydät jotakuta heistä tekemään deaktivoinnin omalla konsolillaan. Siinä toki lakkaa sharetetut pelit toimimasta kyseisellä konsolilla. (Deaktivointia varten pitää kirjautua PSN-tunnuksellasi, eli jos olet sharetuksen ajaksi vaihtanut tilapäissalasanan, joudut nyt antamaan sen oikean salasanasi.)
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Taikka sitten muistelet, kelle olet sharettanut ja pyydät jotakuta heistä tekemään deaktivoinnin omalla konsolillaan. Siinä toki lakkaa sharetetut pelit toimimasta kyseisellä konsolilla.

Juu, pitää alkaa miettimään, mutta tuskin kovinkaan montaa heitä haittaa se deaktiviointi, koska ne koski niitä Call Of Duty 4:n lisäkarttoja ja kovinka moni niistä tuskin sitä enään pelaa.:)
No eikusta viestittelemään.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Eli ongelma on seuraavanlainen. Käytin TV:ni (Samsung le40b535) huollossa. Kun sain laitteen takaisin ja pistin Xbox360:n päälle (vanha malli, jossa ei HDMI-liitäntää) kuva oli erittäin punainen ja oikeastaan muut värit eivät näkyneet kuin punainen ja pinkki. Mietin, että scartissa on varmaankin vikaa ja asia jäi. Tänään ostin PS3:sen ja laitoin sen HDMI:llä kiinni, mutta kuvaa ei tule. TV kuitenkin tunnistaa laitteen ja ruutuun ilmestyy 720x576 @ 50hz. Kokeilin tämän jälkeen myös scartilla, mutta siinä ilmenee sama ongelma kuin aiemmin. Olen myös laittanut keltaisen, punaisen ja valkoisen johdon kiinni TV:n kylkeen, mutta sekään ei auta. Olen googlettanut ja säätänyt tämän kanssa jo puoli vuorokautta, mutta mikään ei tunnu auttavan. Löytyisiköhän täältä neuvoa, vai pitääkö roudata telkkari taas huoltoon? Esimerkiksi tallentava digiboksi on HDMI:llä kiinni ja se toimii normaalisti.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Kokeilitko vaihtaa digiboxin ja pleikan kayttamia HDMI portteja paittain? Jos digiboxista ei tule kuvaa ja pleikkasta alko nakya kuvaa niin vika on siina portissa (tai piuhassa, kokeile vaihtaa niitakin), mika tarkoittaa telkkarin kiikuttamista huoltoon.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Kokeilin, ei vaikutusta. Olen kokeillut molemmilla HDMI-piuhoilla kaikkiin kolmeen eri HDMI-paikkaan. Kaiken järjen mukaan TV:n tässä pitäisi olla rikki, mutta olisko ehkä jotain tehtävissä?
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

kuva oli erittäin punainen ja oikeastaan muut värit eivät näkyneet kuin punainen ja pinkki. Mietin, että scartissa on varmaankin vikaa ja asia jäi.

Kuulostaa vialta SCART liittimessä tai johdossa.

Tänään ostin PS3:sen.

Ostitko uutena vai käytettynä?
 
Vastaus: MAG: Yleistä keskustelua

Jos minulla on ollut peli päälle 2kk niin voiko asialle tehdä enään mitään kun se hajosi siellä kotelossa, eli syy ei ollut minun? Palautanko kauppaa vaikka kuittia ei taida enään olla? En viittis hirveen isoa summaa maksaa uudestaan tästä pelistä.

Kokeile ottaa yhteyttä kuluttajansuoja valtuutettuun ja esitä asiasi hänelle. Kuluttajan suojassa on tietyt pykälät jotka ehkä huom. EHKÄ voisivat pelastaa sinut... elikkä tuosta tuotteesta mielestäni voidaan olettaa että se kestää kauemmin kuin 2kk.... lukase kuluttajan suoja lakia kans niin tiedät mistä puhut tuolle valtuutetulle...

KULUTTAJANSUOJALAKI
Tavaran ominaisuudet ja virhe
12 § (5.1.1994/16)
Yleinen virhesäännös
Tavaran on lajiltaan, määrältään, laadultaan, muilta ominaisuuksiltaan ja pakkaukseltaan vastattava sitä, mitä voidaan katsoa sovitun.

Jos muuta ei voida katsoa sovitun, tavaran tulee:
5) kestävyydeltään ja muuten vastata sitä, mitä kuluttajalla yleensä on sellaisen tavaran kaupassa perusteltua aihetta olettaa.

15 § (13.12.2001/1258)
Virheellisyyden määräävä ajankohta
Tavaran virheellisyyttä on arvioitava sen perusteella, millainen tavara on ominaisuuksiltaan vaaranvastuun siirtyessä ostajalle. Myyjä vastaa virheestä, joka tavarassa on ollut tänä ajankohtana, vaikka virhe ilmenisi vasta myöhemmin.

Virheen oletetaan olleen olemassa vaaranvastuun siirtyessä ostajalle, jos se ilmenee kuuden kuukauden kuluessa tästä ajankohdasta, jollei toisin osoiteta tai oletus ole virheen taikka tavaran luonteen vastainen.

Jos tavara huononee vaaranvastuun siirryttyä ostajalle, tavarassa katsotaan olevan virhe, jos huononeminen johtuu myyjän sopimusrikkomuksesta.

Tuossa muutama ote kuluttajansuojalaista ja tuota lueskellessa minusta kannattaisi ottaa puhelinsoitto etiäpäin. ;)

T: Jeba
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Mä luin jotai FAQ:ta siel oli mitkä kovalevyt käy mun kovalevy ei ollu siel, mun kovalevyn päät on erillaiset ja sen kovalevyn vihreällä puolella on joku tarra jossa on joku kuva ja pientä tekstiä.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Mä luin jotai FAQ:ta siel oli mitkä kovalevyt käy mun kovalevy ei ollu siel, mun kovalevyn päät on erillaiset ja sen kovalevyn vihreällä puolella on joku tarra jossa on joku kuva ja pientä tekstiä.
Siinä tapauksessa on viisainta antaa kiintolevyn vaihto jollekin sellaiselle, joka tietää, mitä on tekemässä.

Olen nyt auttanut sinua tämän asian suhteen ihan riittävästi. Koeta pärjäillä.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Onko millään mahdollista että tuo pleikka olisi vaurioittanut levyä? Ketuttaa niin ankarasti, NHL10-levyssä halkeama ilmestynyt. Toista en todellakaan ole ostamassa jälleen, senverran kalliita nuo kiekot ovat.

Pelihän vielä eilen toimi, nyt kun tänään käynnistin pleikan, ei toiminut, otan ulos, keskireiästä lähtevä halkeama. Peli siis ollut kokoajan sisässä. Mitä nyt pitäisi tehdä?
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Pelihän vielä eilen toimi, nyt kun tänään käynnistin pleikan, ei toiminut, otan ulos, keskireiästä lähtevä halkeama. Peli siis ollut kokoajan sisässä. Mitä nyt pitäisi tehdä?
Käytännössä aina nuo johtuvat jo valmiiksi olemassaolevista hiusmurtumista, jotka sitten rasituksen myötä (eli kun se kiekko asemassa pyörii) laajenevat. Itse konsoli ei siis hajota mitään, vaan siinä yhdistyy levyn rakenteellinen vika ja silkka raaka fysiikka.

Ole yhteydessä EA:n asiakaspalveluun. Hyvällä tuurilla lähettävät uuden levyn tilalle maksutta.
 
Ylös Bottom