Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt mitään!)

Vastaus: Playstation 3 ei käynnisty

Kannattaa varmaan resetoida näyttöasetukset ja kokeilla tavallisemmalla telkkarilla.
Resetointihan tapahtuu pitämällä etupaneelin virtanappia pohjassa viitisen sekuntia, kunnes kuuluu pari piippausta.
 
Vastaus: Playstation 3 ei käynnisty

Yhtäkkiä lähti toimimaan hdmi:llä, kiitos vastanneille. Viimeeksi käyttänyt ps2:sta niin oletin että se luukku avautuu :).
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt

Missä ongelma, kun yhdistän PS3:n HDMI-DVI-piuhalla TFT-näyttööni, näyttö tunnistaa laitteen, mutta kuvaa ei ilmene ruudulle, mikä avuksi?
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt

Vikaseloste suomeksi kirjoitettuna?
Suomeksi joo. Ja mieluiten ymmärrettävää suomea, eli ei semmoista foorumillakin nähtyä "emmäosaaselittää,toivottavastiymmärrätte". ;)
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt

Missä ongelma, kun yhdistän PS3:n HDMI-DVI-piuhalla TFT-näyttööni, näyttö tunnistaa laitteen, mutta kuvaa ei ilmene ruudulle, mikä avuksi?
Tukeehan näyttösi DVI myös HDCP:tä? Jos ei tue, ei ruudulle tule kuvaakaan. Ja onhan näyttöasetukset resetoitu?
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt

... Ei tiedä. Tuo näyttö kuitenkin kyseessä

http://www.techstore.co.uk/detail_111718.html

Ja mistäs pääsen resetoimaan asetukset? (Meinaatko että laitan takaisin tehdasasetukset?)
Asetukset resetoidaan näin:
Q: Vaihdoin Pleikkaan uuden näyttökaapelin ja nyt en saa kuvaa ruudulle ollenkaan. Mitä teen?
A: Käynnistä Pleikkari pitämällä sormea Power-hipaisukytkimellä n. 5 sekunnin ajan, eli siihen asti että kuulet kaksi piippausta. Tällöin näyttöasetukset resetoidaan. Varmista myös, että televisiosta on valittu oikea input eli sisääntulo. (Huom! Samalla myös ääniasetukset resetoidaan!)
Mutta valitettavasti tuo näyttösi ei tue HDCP-kopiosuojausta DVI-sisääntulossaan, joten sitä ei voi käyttää PS3:n kanssa.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt

Sitten tällästä probleemaa äänien kanssa. Luulin aluksi, että vanhassa vahvarissani on vikaa mutta näin ei ole.

Elikkä ongelma on se, etten saa optista kaapeliani toimimaan ps3 kanssa. Elikkä HDMI piuha on PS3 <-> TV ja sitten optinen letku TV <-> Vahvari. Ja ongelma on se, että vahvari pätkäisee äänen kun pleikkarista ei tule ääntä. Vähän niinkuin menisi valmiustilaan. Esim kun en liiku valikossa niin vahvari menee tähän tilaan ja kun liikun niin n. parin sekunnin päästä alkaa kuulumaan ääntä. No, hetihän tässä ajatellaan, että vahvarissa täytyy olla vika, koska kun laitan PS3 <-> Vahvari optisella kaapelilla kiinni niin sama oire on esillä. Mutta tarina jatkuu.

No, sitten kokeilen muita laitteita. Ensiksi PS2. Se on SVIDEO piuhalla PS2 <-> TV ja optinen letku TV <->vahvari. Vastaus on että toimii. Sitten kokeillaan PS2 <-> Vahvari optinen letku niin toimii, ei pätkäse. Samat vastaukset pätee myös digiboksiini, toimii.

Elikkä nyt voidaan päätellä että PS3 on vikana, tosin olen nyt itse aika neuvoton. Onko muill aollut samaa, toimiiko muilla optinen liitäntä oikein?

//EEDIT: Nyt kokeillaan kaveri pleikka kolmosella, sittenpähän näkee onko omassa pleikassa vikaa
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Äänestysehdotus: Mitä internetselainta käytätte?

Osaatko auttaa kun yritän päivitellä PSP 3 ja nettiin pääsee ,mutta sitten Network verkosta tulee herjaa( 80028EA7 )yhteys aika katkaistiin ja sama kun verkko yhteyksiä testaa aikakatkaisu ja virhe koodi (80028E01). Koneessa 2.42 versio ja pitäisi päivittää uusin 2.53 .....jelppaatko jos tiedät tai joku on törmännyt samaan....
Viestisi oli niin täysin väärällä alueella, että kesti hetken huomata...

Lue FAQista kohta "Miten firmware-päivitys asennetaan ja mistä sen saa".
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt

//EEDIT: Nyt kokeillaan kaveri pleikka kolmosella, sittenpähän näkee onko omassa pleikassa vikaa


Jees, nyt kokeiltu kaverin pleikalla ja samaa ongelmaa pukkaa hänelläkin, elikkä vahvari pätkäsee itsensä. Joten pitää varmaan ottaa pois laskusta että se olisi PS3 vikaa. Mutta en todellakaan käsitä enää mikä tässä enää auttaa.

Onko jollain mitään tietoa mistä tämä voi johtua?
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt

Vähän hakuammuntaa, mutta kai olet laittanut PS3:n asetuksista äänien ulostuloksi optisen piuhan HDMI:n sijaan?

Juu kumpaakin on kokeiltu. Siis jos laitan optisen piuhan telkkarista vahvariin niin joudun valitsemaan HDMI ulostulon, koska äänihän kiertää siellä. Ja sitten jos laitan optisen suoraan PS3 ja vahvarin väliin niin sitten valitsen ulostuloksi optinen, mutta samat oireet kummassakin.

Siis itse en tiedä paljoakaan näistä hifijutuista, mutta eikö sen optisenkin linjan pitäisi olla aina päällä, eikä niin että se tuolla tavalla pätkäsee?
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt

Siis itse en tiedä paljoakaan näistä hifijutuista, mutta eikö sen optisenkin linjan pitäisi olla aina päällä, eikä niin että se tuolla tavalla pätkäsee?

Kyllä.

Ja sitten jos laitan optisen suoraan PS3 ja vahvarin väliin niin sitten valitsen ulostuloksi optinen, mutta samat oireet kummassakin.

Minulla äänet tulevat juurikin näin pihalle, eikä mitään ongelmia ole koskaan ollut. Jos mielestäsi piuha ja vahvarin asetukset ovat kunnossa, niin en osaa enempää viasta spekuloida.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt

Hmm no pitää kokeilla sitten varmaan kolmatta vahvaria joskus jos se vika on nyt sitten siinä. Pärjään mä noilla analogisillakin siihen asti, 2.1 systeemikin kun vaan on.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt

Onko normaalia kun lopettaa pelin niin pleikka sammuu??:confused:
Ennen se lopetti pelin normaalisti ja meni siihen alkuvalikkoon.
Ei kai kone oo hajoamassa??!:eek::(
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt

Onko normaalia kun lopettaa pelin niin pleikka sammuu?
Ennen se lopetti pelin normaalisti ja meni siihen alkuvalikkoon.
Ei kai kone oo hajoamassa

Taitaa riippua konsolin mielialasta :) Itselläni tuon tehnyt joskus, taitaa joku bitti mennä jumiin.

Tekeekö aina saman pelin kohdalla ja yleensäkin jatkuvasti. Vai kun esim otat pelilevyn koneesta ylös.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt

Hmm no pitää kokeilla sitten varmaan kolmatta vahvaria joskus jos se vika on nyt sitten siinä. Pärjään mä noilla analogisillakin siihen asti, 2.1 systeemikin kun vaan on.

Millä vahvarilla olette koittanut? käytän itse sonyn styrkkaria ja juurikin tuolla optisella letkulla (toslink) ja ei kyllä minkäänlaista pätkimistä tule, toimii juuri niin kuin pitää. Onko vahvarissa jonkun sortin optio että sammuttaa itsensä jollei tule jatkuvalla syötöllä ääntä sisään ulkoisesta lähteestä?
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt

Tietäiskö joku näistä save-tiedostoista?

Eli pelasin jouluna veljen PS3:lla falloutia. Otin sitten muistitikulle viimesimmän tallennuksen, että voin jatkaa omalla koneella kotona.

Ongelmana on, että tallennuksesta kyllä pääsee jatkamaan, mutta en voi tallentaa peliä enää.
Olisko pitänyt siirtää muitakin tiedostoja kuin tallennus?
Ei jaksais pelata peliä loppuun ilman tallennusta, enkä aloittaa alustaa kun kerkesin jo pelamaan n20 tuntia.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt

Siis itse en tiedä paljoakaan näistä hifijutuista, mutta eikö sen optisenkin linjan pitäisi olla aina päällä, eikä niin että se tuolla tavalla pätkäsee?

Minulla on Xbox 360 kiinni Sonyn AV-vahvarissa optisella piuhalla. Olen huomannut että juurikin valikoissa signaalin tulo katkeaa, jos mitään ääntä ei kuulu.

Sen huomaa helposti siten että vahvistimessa vilkahtaa "opt in" aina kun navigoi valikoissa joka päästää äänen. En tiedä onko tuo hiljaisen kanavan mutetus konsolin vai vahvarin ominaisuus, mutta tällaista tapahtuu.
Minun tapauksessani siitä ei ole mitään haittaa koska vahvarini reagoi sisääntulevaan ääneen välittömästi, ilman tuollaista mainitsemaasi parin sekunnin viivettä.

Voisit testata vahvarisi valikoista että voitko valita kyseiselle inputille jotain tyyliin "always optical", nimittäin joissain vahvareissa on mahdollista reitittää samaan inputtiin sekä analogista että digitaalista ääntä, jolloin vahvari nuuskii realiajassa että mistä liitännästä jotain mahdollisesti tulee.
(Minun vahvarissa esim. voi valita inputille modeksi "AUTO IN", "OPT IN" ja "ANALOG")

EDIT: Tulipa testattua että vahvarini käyttäytyy samoin myös PS3:lla, eli vilkkuu vain kun jotain ääntä oikeasti kuuluu. Input moden vaihtaminen OPT IN:iin ei auttanut.
 
Ylös Bottom