Jartza72
Well-Known Member
Niimpäs onkin kun tarkemmin googlaa. No sittenhän tuo on ihan suht ok kuukausihinta areenalle.Yle-veron maksimimäärä on 163 euroa vuodessa.
Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Niimpäs onkin kun tarkemmin googlaa. No sittenhän tuo on ihan suht ok kuukausihinta areenalle.Yle-veron maksimimäärä on 163 euroa vuodessa.
Huomaa kyllä ettet ole Areenaa juuri käyttänyt kun esimerkkiohjelmasi on molemmat jotain mainoskanavien kamaaItse en käytä areenaa juuri ollenkaan, mutta ymmärrän, että siitä on monelle iloa ja maksan siitä ihan mielelläni. Pääasia, että mummoille on jotain onnenpyörää ja napakymppiä viihteeksi.
Samurai Rauno Reposaarelainen tosiaan oli tuolla joskus, sen poistuminen tuli järkytyksenä yllättäen, ja oli hommattava bluray.Huomaa kyllä ettet ole Areenaa juuri käyttänyt kun esimerkkiohjelmasi on molemmat jotain mainoskanavien kamaa
Ainoa Napakymppi, minkä Areenasta löysin, oli tämä: https://areena.yle.fi/1-50139420
Areenahan on paljon enemmän kuin esimerkkisi kaltaiset "mummo-ohjelmat" ja siellä on paljon tuoretta kamaa sarjoista leffoihin ja dokumentteihin. Ei siellä mitään Marvelin sukkahoususankareita ehkä ole mutta Rauno Reposaarelainen on tainnut olla. Se kertoo Areenasta tarpeeksi ja se on syy, miksi se on mielestäni hyvä olla olemassa.
Pidin joskus pakotettua Yle-veroa huonona asiana mutta olin silloin nuori ja typerä. Nykyään enää typerä, vai miten se meni.
Samurai Rauni Reposaarelainen tosiaan oli tuolla joskus, sen poistuminen tuli järkytyksenä yllättäen, ja oli hommattava bluray.
Hahaha. Hyvin toimii, mutta ei se mittään.Samurai Rauno Reposaarelainen tosiaan oli tuolla joskus, sen poistuminen tuli järkytyksenä yllättäen, ja oli hommattava bluray.
Hiukan jo ohi aiheen, mutta ei kuitenkaan. Mutta siis Areenahan on siitä reilu, että siellä lukee kaikkien elokuvien kohdalla niiden poistumispäivät palvelusta selvästi (ainakin selainversiossa) jo heti ensimmäisenä päivänä. Ei siinä, olen silti itsekin missannut joitakin leffoja, kun unohtanut katsoa ajoissa.Samurai Rauno Reposaarelainen tosiaan oli tuolla joskus, sen poistuminen tuli järkytyksenä yllättäen
Surkeaa bisnestä kyllä Netflixiltä. Väitän, että itse asiassa menettävät asiakkaita ennemmin kuin saavat tällaisella touhulla. Kyllä tuon jo pitkään toimineen tunnusten jakokuvion pitäisi vaan olla leivottuna palvelun hintaan sisälle ennemmin kuin alkaa tekemään systeemejä, jotka hankaloittavat paljon vaikkapa usein työmatkoilla olevien tai sitten ulkomailla väliäikaisesti pidempään asustelevien asiakkaiden kuvioita.En tiedä itseni lisäksi yhtäkään Netflix-käyttäjää, joka ei jakaisi tiliään jonkun kanssa. En todellakaan usko että nämä kaikki ihmiset alkaisivat tilaamaan muutoksen vuoksi omaa tiliään jatkossa
Ja se, miksen itse käytä jaettua tiliä, johtuu lähinnä siitä että en pidän näitä palveluita käytössä kuin yhtä kerrallaan. Se 10-15 euroa per kk ei ole paha mutta maksun kohde vain vaihtuu. Itse asiassa nuo tilejä jakavat maksanevat saman kun usein se homma on niin että yksi tilaa esim. HBO:n ja toinen Netflixin ja sitten jaetaan tunnukset. Eli kuitenkin tulee yhden palvelun kuukausimaksu per kk.
Mutta tiivistyksenä: typerimpiä juttuja mitä olen vähään aikaan kuullut. Menee samaan kategoriaan kuin elokuvateatterien kikkailut ja sen kautta hintojen nostot: "nyt voit juoda viiniä nahkasohvilla leffaa katsoessa aiempaa korkeammilla hinnoilla" ei oikein saa innostumaan elokuvien katselusta jos jo aiemmin nimenomaan se hinta on noussut ongelmaksi.
Samalla voisivat vaihtaa nimensäkin: NihiflixEi tuo tunnusten lainaaminen vaan ole niin suuri haitta voinut olla, että tuollaiseen nihilistisyyteen pitäisi ryhtyä, mitä nyt ovat tekemässä.
Voihan sen toki irtisanoa helpostikin. Ihan vaan liipaisinta painamalla. En toki suosittele kenellekään. Ja toki ihan vakavastikin puhuen siis…Yle areenahan se vasta helvetin kallis onkin kun sitä ei voi irtisanoa
Toinen ei-ihan-niin-lopullinen ratkaisu on lyödä pomon luona nyrkkiä pöytään ja vaatia alle 14 000 vuosipalkkaaVoihan sen toki irtisanoa helpostikin. Ihan vaan liipaisinta painamalla. En toki suosittele kenellekään. Ja toki ihan vakavastikin puhuen siis…
Oletkos koskaan kuullut sanonnasta: ”Valhe, emävale, tilasto”? Se sanonta nimittäin pitää sitten kuitenkin hiton hyvin paikkansa. Toki ei aina, mutta sitten kun pitää, niin todellakin pitää. Tilastoilla tutkitaan nimenomaan keskimääräisyyksiä ja todennäköisyyksiä säännöllisesti ja pidempään toteutuvien muuttujien kautta arvioiden. Niillä ei kuitenkaan pystytä arvioimaan ihmisten tunnepohjaisia reaktioita sellaisiin muutoksiin, joita ei ennen ole toteutettu.Edelleen on hauska ajatus, että aivan kaiken katsojatiedon päällä istuva firma, jossa työskentelee oletettavasti melkoinen joukko kovapalkkaisia asiantuntijoita analysoimassa dataa, ei osaisi tehdä tuosta datasta mitään järkeviä laskelmia.
Tai siis niin, että satunnainen foorumisti tietäisi asian paremmin.
Kannattaisi potkia datatiimi hemmettiin ja kysyä muilta.
Voihan se toki olla, että siellä on johtoryhmä kokaiinihuuruissa sellaisessa hybriksessä, että päätöksiä tehdään ilman taustalaskelmia
Tutkimustehtäviä työkseni tekevänä: Kyllä.Oletkos koskaan kuullut sanonnasta: ”Valhe, emävale, tilasto”?
Eilen oli spotifyn kanssa vastaavaa. Tokeni kyllä kun renkkasi 'try againia' riittävän monta kertaa.en kyllä tajua miten paljon voi olla ongelmia PS5:lla HBO Max sovelluksen kanssa, tuntuu et varsinkin viimeisen parin viikon aikana joka toinen päivä jokin ongelma, välillä ei ohjelmat lähde pyörimään kun tapahtui joku virhe, nyt ei tosiaan lähde koko sovellus päälle kun ilmoittaa jokin meni vikaan, tietoliikenteen kanssa ongelmia sulje sovellus ja yritä uudelleen" olen tehnyt kaikki mahdolliset vianmääritykset, asentanut sovelluksen uudelleen, testannut yhteyden, katsonut löytyykö päivityksiä. onkos muilla ollut HBO maxin kanssa samanlaisia ongelmia juuri PS5:lla?
Voihan sen toki irtisanoa helpostikin. Ihan vaan liipaisinta painamalla. En toki suosittele kenellekään. Ja toki ihan vakavastikin puhuen siis…