Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua konsolien suoratoistopalveluista (Netflix, Viaplay, Amazon, HBO, Disney+) sisältö, ongelmat

Itse en käytä areenaa juuri ollenkaan, mutta ymmärrän, että siitä on monelle iloa ja maksan siitä ihan mielelläni. Pääasia, että mummoille on jotain onnenpyörää ja napakymppiä viihteeksi. Minulla ei ole aikaa katsoa kuin kaikkein kiinnostavimmat ohjelmat ja silti on kolme eri suoratoistopalvelua nytkin käytössä. Juuri loppui neljännen tilaus ja onhan sitten WRC+ kaiken päälle. Olen valmis maksamaan muutaman kympin siitä, että voin katsoa mitä huvittaa sarjoja ja elokuvia. Jos olisi taloudellisesti tiukkaa, voisin ihan hyvin lopettaa kaikki palvelut enkä menettäisi juuri mitään. Ruokakaupassa menee nykyään kertakäynnillä enemmän rahaa tai jos syö perheen kanssa ravintolassa kuin noihin suoratoistoihin. Yhden pelin hinnalla katselee suoratoistoa monta kuukautta.
 
Itse en käytä areenaa juuri ollenkaan, mutta ymmärrän, että siitä on monelle iloa ja maksan siitä ihan mielelläni. Pääasia, että mummoille on jotain onnenpyörää ja napakymppiä viihteeksi.
Huomaa kyllä ettet ole Areenaa juuri käyttänyt kun esimerkkiohjelmasi on molemmat jotain mainoskanavien kamaa :D

Ainoa Napakymppi, minkä Areenasta löysin, oli tämä: https://areena.yle.fi/1-50139420

Areenahan on paljon enemmän kuin esimerkkisi kaltaiset "mummo-ohjelmat" ja siellä on paljon tuoretta kamaa sarjoista leffoihin ja dokumentteihin. Ei siellä mitään Marvelin sukkahoususankareita ehkä ole mutta Rauno Reposaarelainen on tainnut olla. Se kertoo Areenasta tarpeeksi ja se on syy, miksi se on mielestäni hyvä olla olemassa.

Pidin joskus pakotettua Yle-veroa huonona asiana mutta olin silloin nuori ja typerä. Nykyään enää typerä, vai miten se meni.
 
Huomaa kyllä ettet ole Areenaa juuri käyttänyt kun esimerkkiohjelmasi on molemmat jotain mainoskanavien kamaa :D

Ainoa Napakymppi, minkä Areenasta löysin, oli tämä: https://areena.yle.fi/1-50139420

Areenahan on paljon enemmän kuin esimerkkisi kaltaiset "mummo-ohjelmat" ja siellä on paljon tuoretta kamaa sarjoista leffoihin ja dokumentteihin. Ei siellä mitään Marvelin sukkahoususankareita ehkä ole mutta Rauno Reposaarelainen on tainnut olla. Se kertoo Areenasta tarpeeksi ja se on syy, miksi se on mielestäni hyvä olla olemassa.

Pidin joskus pakotettua Yle-veroa huonona asiana mutta olin silloin nuori ja typerä. Nykyään enää typerä, vai miten se meni.
Samurai Rauno Reposaarelainen tosiaan oli tuolla joskus, sen poistuminen tuli järkytyksenä yllättäen, ja oli hommattava bluray.
Samurai Rauni Reposaarelainen tosiaan oli tuolla joskus, sen poistuminen tuli järkytyksenä yllättäen, ja oli hommattava bluray.
Samurai Rauno Reposaarelainen tosiaan oli tuolla joskus, sen poistuminen tuli järkytyksenä yllättäen, ja oli hommattava bluray.
Hahaha. Hyvin toimii, mutta ei se mittään.
 
Areenasta löytyy paljon hyvää ja vielä sellaista mitä muilta kanavilta harvemmin näkee. Esim. nyt siellä on Tarkovskyn Solaris, Eastwoodin Ruoska ja Korpraali McB, Niskasen Kahdeksan surmanluotia ja kauhun ystäville löytyy Sinister ja It Follows jne. En menisi moittimaan areenan tarjontaa.
 
Samurai Rauno Reposaarelainen tosiaan oli tuolla joskus, sen poistuminen tuli järkytyksenä yllättäen
Hiukan jo ohi aiheen, mutta ei kuitenkaan. Mutta siis Areenahan on siitä reilu, että siellä lukee kaikkien elokuvien kohdalla niiden poistumispäivät palvelusta selvästi (ainakin selainversiossa) jo heti ensimmäisenä päivänä. Ei siinä, olen silti itsekin missannut joitakin leffoja, kun unohtanut katsoa ajoissa.
Itselläni on nyt asialistalla katsoa kehuttu japanilaiselokuva Elämän jälkeen, kun se on muistaakseni seuraavana "Areenasta poistumislistallani" :)
 
Areenalle myös täältä isot kehut. Oikeasti mielenkiintoisia sarjoja ja elokuvia siellä on sen verran paljon. Parasite siellä käynyt pariin otteeseen, monen muun korealaisen filmin lisäksi, parit David Tennantin sarjat ja ties mitä muuta.

Jos mielikuva on, että YLE = harmaata ikäihmisten sisältöä, niin kannattaa tutustua palvelun sisältöön paremmin.
 
En tiedä itseni lisäksi yhtäkään Netflix-käyttäjää, joka ei jakaisi tiliään jonkun kanssa. En todellakaan usko että nämä kaikki ihmiset alkaisivat tilaamaan muutoksen vuoksi omaa tiliään jatkossa :D

Ja se, miksen itse käytä jaettua tiliä, johtuu lähinnä siitä että en pidän näitä palveluita käytössä kuin yhtä kerrallaan. Se 10-15 euroa per kk ei ole paha mutta maksun kohde vain vaihtuu. Itse asiassa nuo tilejä jakavat maksanevat saman kun usein se homma on niin että yksi tilaa esim. HBO:n ja toinen Netflixin ja sitten jaetaan tunnukset. Eli kuitenkin tulee yhden palvelun kuukausimaksu per kk.

Mutta tiivistyksenä: typerimpiä juttuja mitä olen vähään aikaan kuullut. Menee samaan kategoriaan kuin elokuvateatterien kikkailut ja sen kautta hintojen nostot: "nyt voit juoda viiniä nahkasohvilla leffaa katsoessa aiempaa korkeammilla hinnoilla" ei oikein saa innostumaan elokuvien katselusta jos jo aiemmin nimenomaan se hinta on noussut ongelmaksi.
Surkeaa bisnestä kyllä Netflixiltä. Väitän, että itse asiassa menettävät asiakkaita ennemmin kuin saavat tällaisella touhulla. Kyllä tuon jo pitkään toimineen tunnusten jakokuvion pitäisi vaan olla leivottuna palvelun hintaan sisälle ennemmin kuin alkaa tekemään systeemejä, jotka hankaloittavat paljon vaikkapa usein työmatkoilla olevien tai sitten ulkomailla väliäikaisesti pidempään asustelevien asiakkaiden kuvioita.

Ei tuo tunnusten lainaaminen vaan ole niin suuri haitta voinut olla, että tuollaiseen nihilistisyyteen pitäisi ryhtyä, mitä nyt ovat tekemässä.
 
Edelleen on hauska ajatus, että aivan kaiken katsojatiedon päällä istuva firma, jossa työskentelee oletettavasti melkoinen joukko kovapalkkaisia asiantuntijoita analysoimassa dataa, ei osaisi tehdä tuosta datasta mitään järkeviä laskelmia.
Tai siis niin, että satunnainen foorumisti tietäisi asian paremmin.

Kannattaisi potkia datatiimi hemmettiin ja kysyä muilta.

Voihan se toki olla, että siellä on johtoryhmä kokaiinihuuruissa sellaisessa hybriksessä, että päätöksiä tehdään ilman taustalaskelmia :D
 
Edelleen on hauska ajatus, että aivan kaiken katsojatiedon päällä istuva firma, jossa työskentelee oletettavasti melkoinen joukko kovapalkkaisia asiantuntijoita analysoimassa dataa, ei osaisi tehdä tuosta datasta mitään järkeviä laskelmia.
Tai siis niin, että satunnainen foorumisti tietäisi asian paremmin.

Kannattaisi potkia datatiimi hemmettiin ja kysyä muilta.

Voihan se toki olla, että siellä on johtoryhmä kokaiinihuuruissa sellaisessa hybriksessä, että päätöksiä tehdään ilman taustalaskelmia :D
Oletkos koskaan kuullut sanonnasta: ”Valhe, emävale, tilasto”? Se sanonta nimittäin pitää sitten kuitenkin hiton hyvin paikkansa. Toki ei aina, mutta sitten kun pitää, niin todellakin pitää. Tilastoilla tutkitaan nimenomaan keskimääräisyyksiä ja todennäköisyyksiä säännöllisesti ja pidempään toteutuvien muuttujien kautta arvioiden. Niillä ei kuitenkaan pystytä arvioimaan ihmisten tunnepohjaisia reaktioita sellaisiin muutoksiin, joita ei ennen ole toteutettu.

Yritysten johdot ovat kovin usein sen verran syvällä kokkelihuuruissaan tai jumalkompleksissaan tai molemmissa samanaikaisesti, että tämän tyyppisten asiakasystävällisyyskysymysten äärellä ollaan välillä pihalla kuin lintulauta. Esimerkkinä menneisyydestä mm. Microsoftin TVTVTV- ja aina internet päällä-sekoilut. Onhan noista sitten sentään jouduttu pakon edessä pakittamaan. Mutta osoittaahan tuollainen, että ihminen on vain ihminen, vaikka kuinka olisi ammattilainen tai rahanteon asiantuntija.
 
Viimeksi muokattu:
Oletkos koskaan kuullut sanonnasta: ”Valhe, emävale, tilasto”?
Tutkimustehtäviä työkseni tekevänä: Kyllä.
Jätän sanomatta mielipiteeni tästä sanonnasta :p

Mutta yritysjohdon kyky tehdä aivan surkeita päätöksiä on helppo ymmärtää, koska sitä on nähty maailman sivu.
Tämä asia on vain niin helposti todennettavissa ja purettavissa paloiksi, että datasta luulisi dorkemmankin johdon osaavan tehdä päätöksiä. Toisin kuin monissa muissa asioissa, joissa ollaan tekemässä jotain suurempia loikkia kohti uusia palveluita jne.
 
en kyllä tajua miten paljon voi olla ongelmia PS5:lla HBO Max sovelluksen kanssa, tuntuu et varsinkin viimeisen parin viikon aikana joka toinen päivä jokin ongelma, välillä ei ohjelmat lähde pyörimään kun tapahtui joku virhe, nyt ei tosiaan lähde koko sovellus päälle kun ilmoittaa jokin meni vikaan, tietoliikenteen kanssa ongelmia sulje sovellus ja yritä uudelleen" olen tehnyt kaikki mahdolliset vianmääritykset, asentanut sovelluksen uudelleen, testannut yhteyden, katsonut löytyykö päivityksiä. onkos muilla ollut HBO maxin kanssa samanlaisia ongelmia juuri PS5:lla?
 
en kyllä tajua miten paljon voi olla ongelmia PS5:lla HBO Max sovelluksen kanssa, tuntuu et varsinkin viimeisen parin viikon aikana joka toinen päivä jokin ongelma, välillä ei ohjelmat lähde pyörimään kun tapahtui joku virhe, nyt ei tosiaan lähde koko sovellus päälle kun ilmoittaa jokin meni vikaan, tietoliikenteen kanssa ongelmia sulje sovellus ja yritä uudelleen" olen tehnyt kaikki mahdolliset vianmääritykset, asentanut sovelluksen uudelleen, testannut yhteyden, katsonut löytyykö päivityksiä. onkos muilla ollut HBO maxin kanssa samanlaisia ongelmia juuri PS5:lla?
Eilen oli spotifyn kanssa vastaavaa. Tokeni kyllä kun renkkasi 'try againia' riittävän monta kertaa.
 
Voihan sen toki irtisanoa helpostikin. Ihan vaan liipaisinta painamalla. En toki suosittele kenellekään. Ja toki ihan vakavastikin puhuen siis…

Ei tarvitse edes noin radikaaleihin toimiin ryhtyä. Riittää että muuttaa pois Suomesta. Kun on vähintään vuoden asunut ulkomailla, vapautuu Yle-verosta.
 
Ylös Bottom