Verkkokauppa.comista kun tilaa 50 euron PSN-lataussetelin alvittomana, tulee vuoden tilaukselle hintaa "vain" 40,40 euroa. Eihän se Liven hintatasoa siltikään ole, mutta lähempänä sentään.Hinnan puolesta myös PSN+ jäi mietityttämään. Vuosihinta 50$ ja kolme kuukautta 18$, jos nämä kääntyvät suoraan euroiksi niin aika tyyristä lystiä. Xboxin puolella Liven 12 kuukauden jäsenyys kun irtoaa kuitenkin noin 30 eurolla.
Itse eilen tulin siihen tulokseen, että taidan nykyisen Live Gold -ajan päätyttyä siirtyä suosiolla Silver-jäseneksi. Noin 70 euroa kahdessa vuodessa (tai oikeastaan 24+2 kuukaudessa) maksanut kyseisestä palvelusta, ja verkossa olen pelannut ehkä sen viisi kertaa; kaikki muistaakseni Rock Band- tai Guitar Hero -faceoffeja. Toki kultatililäisenä on saanut ostettua pari XBLA-peliä alennushinnalla ja jotkin demot viikkoa aiemmin, mutta vähän turhaa "maksaa demoista", jos tällainen karkea kärjistys sallitaan. PlayStation Plus sentään tarjoaa vuosimaksua vastaan joka kuukausi neljä peliä - jotka tosin ovat vain "lainassa" siihen asti, että tilaus päättyy.
Mutta jokaiselle omansa. Live on hieno palvelu, ja Plussan julkaisun jälkeen edelleen selvästi parempi joiltain osin, mutta minulle se ei tarjoa sellaista vastinetta, josta kannattaisi maksaa.