Minusta hinnannosto ei ole lainkaan selvä asia, koska strategiana voi olla myös muualta ostetun sisällön vähentäminen ja tilaajamäärän kasvu voi jossain tilanteessa nostaa palvelun kannattavuutta. Sitähän ei tiedetä oikeasti tekeekö MS tappiota vai voittoa, oman ilmoituksensa mukaan palvelu on nyt kannattava, eli tappiota ei tehdä eikä sitä tarvitse missään vaiheessa myöskään tehdä. Jos olisi tilanne, jossa MS maksaisi ulkopuolisille palveluntarjoajille volyymin perusteella, silloin käyttäjämäärien lisääntyminen voisi heikentää kannattavuutta. Nykytiedon valossa MS maksaa ainakin osalle tietyn könttäsumman pelistä ennakkoon, jotta saa pelin palveluun. Silloin volyymin kasvattaminen on kannattavaa ainakin ulkoisten palveluntarjoajien tarjonnan suhteen. Lisäksi tietysti pitää laskea omien tuotteiden arvo ja sen menetys, koska Game passissa oleminen voi laskea myyntiä. Koko paketti on niin monimutkainen, että sitä on ulkopuolisen mahdoton arvioida ilman tarvittavia tunnuslukuja, joita MS ei jaa ulkopuolisille.