Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja stammy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

TT-2k käski sanomaan, että nyt jumalauta joku roti tähän hommaan.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Palataan näihin myyntilukuihin. Mitkä ovat teidän arviot konsolimyynneille vuonna 2011, siis pelien: Tässä nyt tulee lähinnä mieleen wiin zelda, gears of war x-box ja uncharted 3 ps3.
Zelda pelit eivät myynneiltänsä ole nintendon esim: mario pelien luokkaa,esim japanissa se myi n.550k, kun vertaa esim mario kartiin joka on myyny n.3000k ja new super marioon: 4000k, Tosin uskon että zelda myy enemmän kun twilight princess joka oli launch peli ja uskon laadun olevan parempaa tässä skyward sword:issa. Arvio : n. 4000k usassa, japanissa 700k, ja euroopassa n. 2000k

gears of war: Kakkos-osa myi usassa epävirallisten myyntilukujen mukaan n. 4000k, uskoisin 3:sen myyvän paremmin, arvioisin n. 4500k, ja japanissahan se ei myy, arvio: 100k ja euroopassa jäänee 2000k

Uncharted 3: Verrattuna ykkösosaan kakkososa myi reilusti enemmän n. 700k enemmän usassa, ja arvioni on että kolmas osa jatkaa samaa rataa ja uskon että myynti nousee 2800k ja japanissa 130k ja euroopassa joka on sonyn vahvin alue n. 2500k...vapaata keskustelua ja saa sanoa oman mielipiteensä...tässä on minun arvioni...time will tell us:)
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Pleikarilta puuttuu tällä hetkelle sellaiset yksinoikeudet jotka myy ihan helvetisti. Sellaiset jotka osuu kaiken kansan pelihaluihin.

Joo, niinkuin esim. SingStar, GT5, LittleBigPlanet, Uncharted yms. puuttuvat ihan täysin.

PS3:n "ongelma" on se, että laadukkaita yksinoikeuksia on todella paljon ja laajalla genre-rintamalla, joten myyntikin jakautuu tasaisemmin niiden välillä. Ei tarvitse kuin katsoa taa alkuvuoden kattausta, kun samaan aikaan tulee Killzona, LBP:tä sun muuta.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Joo, niinkuin esim. SingStar, GT5, LittleBigPlanet, Uncharted yms. puuttuvat ihan täysin.

PS3:n "ongelma" on se, että laadukkaita yksinoikeuksia on todella paljon ja laajalla genre-rintamalla, joten myyntikin jakautuu tasaisemmin niiden välillä. Ei tarvitse kuin katsoa taa alkuvuoden kattausta, kun samaan aikaan tulee Killzona, LBP:tä sun muuta.

Höpö höpö, samanlailla jokaisen konsolin yksinoikeuspelit jakautuvat moneen eri genreen. Ja nyt tarkoitan oikeasti sellaisia, jotka myyvät ihan viljana, sellaisia joiden myyntipanos nostaa koko koneen myyntiä. En ole varma, mutta voi olla että nuo mainitsemasi pelit eivät ole myyneet edes yhteensä yhtä paljoa kuin yksi seuraavista peleistä: wiin mario kart, super mario bros tai sonickin olympiasekoilu. Boxin puolella halo3 taisi myydä kanssa todella paljon.

Missään vaiheessa en ole väittänyt etteikö pleikkarilla ole hyviä yksinoikeuspelejä, joten sikäli hölmöä tulla listaa tyrkyttämään. Mutta joku syy kai sille on oltava, että myynnit on jäänyt pleikkari kakkosta huomattavasti huonommiksi. Hintakaan ei ole ollut enää pitkään aikaan myynnin esteenä. :confused:
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Mutta joku syy kai sille on oltava, että myynnit on jäänyt pleikkari kakkosta huomattavasti huonommiksi. Hintakaan ei ole ollut enää pitkään aikaan myynnin esteenä. :confused:
Kohentunut kilpailu lienee se keskeisin syy ja aika vaikeaa on nähdä, miksi moinen olisi yhdenkään konsolipelaajan näkökulmasta mitenkään huono juttu. Vaikka vain yhden laitteen nimeen vannoisi, laatupelattavaa riittää yhä pilvin pimein ihan alustasta riippumatta. Ja jos jokin tietty osa-alue iskee omalla kohdalla parhaiten, nythän sen valitseminen on vain kaksin verroin helpompaa. Ei se kahdelta muulta, keitä itse kunkin tapauksessa sattuvatkin olemaan, ole pois ensinkään.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

PS3:n "ongelma" on se, että laadukkaita yksinoikeuksia on todella paljon ja laajalla genre-rintamalla, joten myyntikin jakautuu tasaisemmin niiden välillä. Ei tarvitse kuin katsoa taa alkuvuoden kattausta, kun samaan aikaan tulee Killzona, LBP:tä sun muuta.
Vaikea uskoa, että liian paljon laadukkaita pelejä voisi olla todellinen syy verraten heikommille pelimyynneille. Konsolimyyntien suhteen suuren määrän laadukkaita pelejä luulisi tekevän pelkästään hyvää. Vaikea siis hahmottaa missä vika.

Ongelmana nykyään on kenties se, että peleiltä kaivataan jotain elämää suurempaa omaa universumiaan, kuten esimerkiksi Halo- tai Mass Effect -sarjat ovat onnistuneet tekemään. Ainakin Killzonet ja Unchartedit menevät kategoriaan: "huippupeli, kylläpä se oli mahtava pelata läpi kun siinä oli upeat graffatkin!". Uncharted-sarjalla on mahdollisuuksia yltää uudeksi Tomb Raideriksi, mutta ei siitä uutta Haloa saa vaikka mitä yrittäisi, koska sen "leffamainen putkiseikkailu"-genre rajoittaa, eikä taustalla ole mitään elämää suurempaa StarWars-tyyppistä asetelmaa, josta brandi voisi ammentaa. Little Big Planet on huippuhyvä, mutta säkkipoika ei ainakaan vielä ole sama asia kuin Super Mario tai Master Chief, joten oletettavasti peli ei mene kaupaksi suunnilleen kaikille konsolin omistajille, kuten Halo tekee Amerikassa.

Ehkä ongelma onkin juuri brandien kehittämisessä: Sony ei ole onnistunut luomaan yhtä vahvoja brandeja kuin kilpailijat. Gran Turismo on Sonyn vahvin brändi, Sonyn oma Halo, ja nyt kun sekin lievästi petti liian kovat odotukset, eivät myynnit ole aivan sitä mitä odotettiin. Tietysti myös kilpailijoiden vahvat julkaisut (Kinect ja markkinointimiljoonat) osuvasti GT5:n julkaisuaikaan voi olla yksi syy Sonyn suurimman ässän odotuksia heikompaan menekkiin ja sen myötä kilpailijoita heikompaan konsolimyyntiin jouluaikaan.

Eli summa summarum: hakisin syytä verraten heikommalle myynnille ennemminkin brändeistä kuin itse pelien laadusta.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Eli summa summarum: hakisin syytä verraten heikommalle myynnille ennemminkin brändeistä kuin itse pelien laadusta.

Kyllä se nyt pitää vähän lyhyemmälläkin matematiikalla tajuta, että jos esimerkiksi pleikkarille pukkaa tänä vuonna uutta Unchartedia, InFamousta, LittleBigPlanetia, Resistancea, MotorStormia ja niin edelleen, mutta Boxille tulee Halo ja Gears, niin luultavasti pleikkarin pelimyynti jakautuu laajemmalle alalle.

Jos nyt ajatellaan vaikka edellisten osien myyntien pohjalta, että uusi Halo myy taas sen 8 miljoonaa kappaletta ja Gears nyt vaikka 5 miljoonaa, niin okei tästä saadaan 8 + 5 = 13 miljoonaa. Sitten kun aletaan tutkimaan noita pleikkaripelejä ja todetaan, että Gran Turismo 5 myy sen luokkaa 5-6 miljoonaa ehkäpä, Uncharted saman verran, InFamous pari miljoonaa kuten myös LittleBigPlanet. Resistance ja MotorStorm myyvät yhteensä ehkä sen noin 3 - 3,5 miljoonaa. Näin ollen näistä "huonosti myyvistä" pleikkaripeleistä saadaan kuitenkin yhteismääräksi ja -summaksi paljon yli 13 miljoonaa.

PS. Tässä esitetyt määrät ovat ihan hatusta vedettyjä ja puhtaita arvailuja tulevien pelien osalta, mutta tajuatte toivottavasti ainakin sen viestin POINTIN.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Kyllä se nyt pitää vähän lyhyemmälläkin matematiikalla tajuta, että jos esimerkiksi pleikkarille pukkaa tänä vuonna uutta Unchartedia, InFamousta, LittleBigPlanetia, Resistancea, MotorStormia ja niin edelleen, mutta Boxille tulee Halo ja Gears, niin luultavasti pleikkarin pelimyynti jakautuu laajemmalle alalle.

Ihan vaan tasapuolisuuden nimissä täytyy mainita, että jakautuvathan ne boxin pelimyynnitkin Halon ja Gearssin ulkopuolelle. Vaikka on totta että nämä kaksi myyvät kuin leipä.

Tulossa on Forza Motorsport 4:n lisäksi ainakin potentiaaliset Kinectiä tukevat hitit: Rise of Nightmares, Steel Battalion: Heavy Armor ja Codename D. Myös Crytekin Codename: Kingdoms voi myydä hyvin kehittäjän nimekkyyden vuoksi.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Ihan vaan tasapuolisuuden nimissä täytyy mainita, että jakautuvathan ne boxin pelimyynnitkin Halon ja Gearssin ulkopuolelle.

Jakautuvat toki, samoin kuin pleikkarin pelimyynti jakautuu samalla tavalla. Halusin vaan todeta, että pleikkarilla on ehkä enemmän tuollaisia "nuosevia nimikkeitä", jotka myyvät miljoonia, kun taas Boxilla tällaisia tunnetumpia ovat Halo, Gears ja Forza. Pleikkarilla useat nimikkeet tekevät kuitenkin melkoista nousua, Nathan Drake on jo sellainen "Pleikkarin keulakuva", kuten myös Säkkipoika.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Ilja puhuu sinänsä asiaa. Käsittääkseni pelit ovat kuitenkin ns. "tapauskohtaisia", joilla on jokaisella oma budjetti, kohderyhmä, pelinkehittäjä (oma vai 3rd party?) ja PR-suunnitelma. Osa rakennetaan niin, että saadaan vuosia jatkuva sarja (eikä sen ekan pelin tarvitse edes olla mieletön hitti), kun taas osa voi jäädä vain yhteen peliin (vaikka suosittu olisikin).

Ei esim. joltain Heavy Rainilta odoteta samanlaisia myyntejä kuin vaikkapa uudelta Uncharted-peliltä. Sitten on joku GT5, joka sai (ilmeisesti) aika vapaat kädet tuotannossa ja osin ehkä myös budjetissakin. Jokainen peli täytyy käsitellä erikseen, ei yhtenä "pompsina" niin kuin forumeilla on välillä tapana.

Oma valintani "ykköskonsoliksi" on yleisen PS-historiani lisäksi nimenomaan se, että konsolille on niin paljon laadukkaita ja ERILAISIA exclusive-pelejä. Se on minulle paljon tärkeämpää kuin 2-3 vuosittain/parin vuoden välein tulevaa megaluokan pelisarjaa (w online) tai mieletön Kinect-satsaus. Mutta monelle asia voi olla toisin (en itse pelaa paljon onlinessa, joten monella pelaaminen on aika erilaista kuin mulla).

Tässähän ollaan pikku hiljaa menossa siihen suuntaan, että ns. 3rd part exclusive -pelit alkavat olla katoava luonnonvara. Siinä mielessä Sonylla on tulevaisuutta varten hyvin pullat uunissa, koska he omistavat useita tytäryhtiöitä eli pelistudioita (tai he omistavat IP:n, kuten mm. Resistance ja Ratchet & Clank).

Itse olen aina uskonut (ainakin, jos tämä hakkerointi-sotku ei laajennu ihan mielettömiin mittoihin) Sonyn "PS3 - 10v" -suunnitelmaan ja siihen tyyliin, että tiettyjä asioita rakennetaan ns. ajan kanssa (omat pelisarjat, Blu-ray, 3D, Move..). Sitä on vain vaikea monen hahmottaa nykyisillä peliforumeilla, jossa hype on NYT - ei huomenna, saati ensi vuonna.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Jakautuvat toki, samoin kuin pleikkarin pelimyynti jakautuu samalla tavalla. Halusin vaan todeta, että pleikkarilla on ehkä enemmän tuollaisia "nuosevia nimikkeitä", jotka myyvät miljoonia, kun taas Boxilla tällaisia tunnetumpia ovat Halo, Gears ja Forza. Pleikkarilla useat nimikkeet tekevät kuitenkin melkoista nousua, Nathan Drake on jo sellainen "Pleikkarin keulakuva", kuten myös Säkkipoika.
Ilmeisesti Unchartedin ja Little Big Planetin vetovoima on melko vähissä, jos MotorStormin, InFamousin ja Resistancen kaltaiset "keskinkertaisuudet" saavat haukattua niiden pelimyynnistä merkittävät osat? Kamoon, vastaavia julkaistaan multiplattaripuolellakin melkein joka toinen kuukausi. Kärjistetysti sanottuna.

Voidaanko kuvitella, että esim. Crackdownin jatko-osa veisi uusimmalta Halolta kovinkaan paljoa ostajia, mikäli pelit julkistettaisiin lähellä toisiaan? Ei varmasti. Superpelit jyräävät markkinoilla, oli saatavilla sitten miten paljon hyvänsä uutuuksina näitä "ihan kiva"-tason pelejä. Tässä nähdään juurikin se ongelma Sonyn brändeissä: alustan superpeleleillä ei ole niin paljoa vetovoimaa verrattuna näihin "ihan kiva"-sarjan peleihin kuin muiden alustojen vastaavilla, ja sen vuoksi huippupelien kokonaismyynti jää usein odotettua pienemmäksi. Kenties pointtisi on siis osittain validi, mutta suurimpana syynä näkisin ennemminkin aitojen supernimikkeiden kiinnostavuuden suhteellisen puuttumisen kuin oletettujen hyvien nimikkeiden suuren määrän.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Tässä nähdään juurikin se ongelma Sonyn brändeissä: alustan superpeleleillä ei ole niin paljoa vetovoimaa verrattuna näihin "ihan kiva"-sarjan peleihin kuin muiden alustojen vastaavilla. Kenties pointtisi on siis osittain validi, mutta suurimpana syynä näkisin ennemminkin aitojen supernimikkeiden kiinnostavuuden suhteellisen puuttumisen kuin oletettujen hyvien nimikkeiden suuren määrän.

Hyviä pointteja heitit. Sony on kyllä tuonut paljon uusia hyviä nimikkeitä markkinoille, mutta brändäys ei ole täysin onnistunut. Konsolin nihkeän alun ja kilpailijoiden menestyksen vuoksi Sonyn olisi pitänyt latoa sellaisia pommeja pöytään, joilla pelaajille olisi saatu myytyä ajatus siitä, että edellisen sukupolven kuningas on palannut. Sony ei osannut tätä tehdä: paljon haavekuvia ja maalailua ties mistä, mutta mitään asiaa ei mielestäni osattu toteuttaa kunnolla!

Home? Käyttääkö joku sitä oikeasti. Haluaisin nähdä lukuja..
Itse konsoli+viihdekeskus? Olisi luullut, että Sony olisi jotain oppinut PS2: kehitysongelmista, mutta paskanmarjat. Päättäj(i)nä toimivat väärät miehet. Viihdekeskuksena kone pystyy moneen, mutta tässäkin on menty monessa asiassa vikaan. Itseäni ihmetyttää esim. musiikkisoittimen paskuus (missä jonotusnappi, etsintätoiminto?)


Sony yksinkertaisesti luuli, että PS2:n suosiolla ja vanhoilla nimikkeillä olisi ollut helppoa ratsastaa tämänkin sukupolven konsolikuninkaaksi. Herättiin todellisuuteen liian myöhään ja tuntuukin, että strategian suunnittelijat unohtivat karrikoiden sanoen kaikki viisi P:tä, joiden kautta Henry Mintzberg strategian määritteli...

TT-2k: 17 miljoonaa sisältäen kerran sisäänkirjautuneet ja mistä tämä keskivertoaika on laskettu? Miten vain, Home ei sekään loppujenlopuksi paljoa vaakaa kallistanut mihinkään suuntaan. Hieno veto toki Sonylta, mutta varmasti pelaajat olisivat arvostaneet enemmän reilusti parannettua verkkopeli-infrastruktuuria...
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

..jos MotorStormin, InFamousin ja Resistancen kaltaiset "keskinkertaisuudet" saavat haukattua niiden pelimyynnistä merkittävät osat? Kamoon, vastaavia julkaistaan multiplattaripuolellakin melkein joka toinen kuukausi. Kärjistetysti sanottuna.

Jahas, lähdetään taas tutulle "yleistys" -linjalle.. Eli Motorstorm, Infamous ja Resistance ovat yleisesti "keskinkertaisia" pelisarjoja? Oletan kuitenkin, että laitat edes Crackdownin samaan kastiin?

Käytän taas vanhaa esimerkkiäni: Se, ettei jokaisesta mafialeffasta saa Godfather 1-2:sen veroista tarkoita sitä, etteikö Carlito's Way voisi olla monen mielestä hieno leffa myös. Se ei vain ihan ole mikään "uusi" Godfather..
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Gamasutralta mielenkiintoista vertailua NPD:n luvuista.

Wii myy yhä suhteellisesti enemmän kuin PlayStation 2 samana aikana, mutta konsolien myyntikehitys on ainakin tähän asti noudattanut samanlaista kaavaa.

PS2 and note that the figure below demonstrates that PS2 and Wii sales peaked in their second calendar years on the market (i.e. in 2002 and 2008, respectively), and then declined in both the third and fourth years.

In fact, both the Wii and the PS2 had their annual sales decline by the same rate (26%) between their third and fourth full years on the market.

Yet, as you can see above, the PS2 rebounded to 5.5 million systems in its fifth year. Whether we can expect the same of the Wii in 2011 is unclear.

Mielenkiintoista nyt on siis, noudattaako Wii täsmälleen samankaltaista kaavaa kuin PlayStation 2, joka tarkoittaisi jälleen myyntitahdin nousua konsolin viidentenä vuonna. Paljon vuoden 2011 myynneistä tulee varmasti riippumaan E3:n julkistuksista loppuvuodelle.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Mielenkiintoista nyt on siis, noudattaako Wii täsmälleen samankaltaista kaavaa kuin PlayStation 2, joka tarkoittaisi jälleen myyntitahdin nousua konsolin viidentenä vuonna. Paljon vuoden 2011 myynneistä tulee varmasti riippumaan E3:n julkistuksista loppuvuodelle.

Jos nyt ei muisti petä, niin tuo viidennen vuoden myynninnousu on selitettävissä järkyttävillä alennusmyynneillä. Muistan ps2:sta myydyn jopa 15 euron kappalehintoihin yhden kauppaketjun uusien liikkeiden lanseerauksissa, perustarjousten ollessa 70 euron paikkeilla ja normihintojen pyörineen jossain 95 euron paikkeilla.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Jos nyt ei muisti petä, niin tuo viidennen vuoden myynninnousu on selitettävissä järkyttävillä alennusmyynneillä. Muistan ps2:sta myydyn jopa 15 euron kappalehintoihin yhden kauppaketjun uusien liikkeiden lanseerauksissa, perustarjousten ollessa 70 euron paikkeilla ja normihintojen pyörineen jossain 95 euron paikkeilla.

Tuossa linkitetyssä artikkelissahan myyntipiikkiä selitetään (joskin kohta jäi lainaamatta):

Remember that many classic PS2 titles were released in 2005, including Devil May Cry 3, God of War, Gran Turismo 4, Resident Evil 4, and many others. Just in terms of raw sales, the PS2 dominated sports games that same year with Madden NFL 06 moving nearly 3 million units, NCAA Football 06 over a million, MVP Baseball 2005 just under a million, and NBA Live 06 just over 800,000.

The all-format top 10 chart for 2005 also included the PS2 versions of Star Wars: Battlefront II (over a million units) and Star Wars Episode III: Revenge of the Sith (just over 900,000 units).

Wiiltä tuskin samanlaista settiä odotettavissa. Hinnanalennus oletettavasti nostaisi myyntiä, ja sen perään Michael Pachterkin artikkelin mukaan kuuluttaa.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Tuoreen brittilistan luvut kertovat, että PlayStationin yksinoikeuksien myynnit jakautuvat TOP-40 listan ulkopuolelle. Nämä luvut siis siltä listalta, jossa jokaisen formaatin pelit lasketaan eri nimikkeiksi. Laskelmat eivät ole omiani, pistiväthän vai silmään.

TSB sanoi:
Xbox 360 games in chart = 16
Xbox 360 exclusives in chart = 5
Kinect games in chart = 5

Wii games in chart = 11
Wii exclusives in chart = 9

PS3 games in chart = 8
PS3 exclusives in chart = 1
Move games in chart = 0

Comments - UK charts: DC Universe swoops in | Eurogamer.net
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Tuoreen brittilistan luvut kertovat, että PlayStationin yksinoikeuksien myynnit jakautuvat TOP-40 listan ulkopuolelle.

Kyse on siis tästä viime viikon myyntiluvut kertovasta listasta: GFK Chart-Track

PS3-yksinoikeuksia sillä on kylläkin kaksi kappaletta.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Wiiltä tuskin samanlaista settiä odotettavissa. Hinnanalennus oletettavasti nostaisi myyntiä, ja sen perään Michael Pachterkin artikkelin mukaan kuuluttaa.

Siksi tämän vuoden myynnit ovatkin pitkälti mysteeri ja arvailujen varassa: vuoden 2011 loppupään pelijulkaisuista ei tiedetä vielä paljoa. Hyvin todennäköisiä myyntihittejä tulevat olemaan ainakin Just Dance 3 ja osaltaan uusi Zelda, mutta E3:lta voi odottaa yllätyksiä. Jos Nintendo vetäisisi hihastaan vaikkapa Wii Sports 3:n, se vaikuttaisi varmasti myynteihin. Vuoden 2010 Nintendo-nimikkeet olivat pitkälti vuotta 2009 heikompaa kaliiberia: kehno Metroid: Other M, täydellisen yhdentekevä uusi Kirby ja Wii Party, joka ei ole vedonnut pelaajiin samalla tavalla kuin vuoden 2009 suurjulkaisut Wii Sports Resort ja Wii Fit Plus. Ja vaikka uusi Donkey Kong pärjääkin hyvin myyntitilastoissa, se ei ole sellainen kaikkiin vetoava peli kuin edellämainitut tai kolmas vuoden 2009 myyntihitti, New Super Mario Bros. Wii.

Vuoden 2011 myyntimenestys riippuu siis siitä, saako Nintendo julkaistua enemmän vuoden 2009 kaltaisia pelejä kuin vuoden 2010. Hinnanalennus vaikuttaisi myynteihin mutta ei ole sekään itsestäänselvyys. E3:n pelijulkistusten perusteella voi jo pitkälti arvella, miltä loppuvuosi vaikuttaa.
 
Ylös Bottom