Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)
Sitä juuri tarkoitin. Liikaa jatko-osia. Ei kai se tietystikään tarkoita että nämä ei olisi hyviä, vaikka jatko-osia ovatkin.
Kyllähän jatko-osat jakavat kuluttajien mieliä niin leffoissa kuin peleissäkin. Ja kaikki eivät todellakaan ole aina niin laadukkaita (varsinkaan leffoissa). Mutta itse kyllä voin häpeilemättä myöntää, että olen jatko-osien suurkuluttaja viihteen saralla. Jotenkin kun johonkin hahmoihin, tarinaan ja "maailmaan" ihastuun, niin sitä haluaa kokea uudestaan - ja välillä uudestaan. Silläkin riskillä, että mennään metsään. Välillä ei kuitenkaan mennä ollenkaan metsään.
Oma nyrkkisääntö on lähinnä se, että niiden jatko-osien LISÄKSI tulisi tasaisesti uusia IP:itä ja riskinottoa. Ja siinä Sony on mielestäni onnistunut ihan hyvin viime vuosina. Mutta kyllä minäkin toivon jatkoa Halolle, Gearsille, Mariolle, Zeldalle.. Jos laatuun pyritään panostamaan, niin bring it on, I´ll say. Senhän takia tässä on kaikki konsolit talouteen hamstrattu.
Jos haluat tyrmätä näkemykseni, voisit ainakin vaivautua esittämään omat vastaperustelusi.
Se on sinun mielipiteesi, jota minä - tai kukaan muukaan - ei voi täysin "tyrmätä". Jos koet niin, niin sitten koet. Pointtini oli se, että se ei edelleenkään ole fakta tai koko totuus aiheesta vaikka kuinka mukavaa se omalta kannaltasi olisikin.
PS3-konsolia on myyty viimeisen virallisen tsekkauksen mukaan (syyskuu 2010) 41.6 miljoonaa kappaletta (maailmanlaajuisesti). Jos se siis on yleisesti luku, jossa "konsolit sitten jäävät kauppojen hyllyille", niin sitten se on. Mutta minulle se ei sitä ole ja uskon ettei monelle muullekaan. PS2-glooriaan ei Sony nyt tässä sukupolvessa päässyt ja oli Nintendon vuoro. Ehkä seuraavassa sukupolvessa on taas joku uusi markkinajohtaja tai mennään aika pitkälti "rinta rinnan".
Onko siihen joku erityinen syy, miksi näitä "PS3 ei myy", "PSP ei myy", "PS3:lle ei ole laadukkaita pelejä" myyttejä halutaan ylläpitää vuodesta toiseen? Eikö se aidosti jo väsytä kaikkia osapuolia? Se, että Sony on valunut kärkipaikalta on tietysti ikävää Sonyn puolesta ja tärkeä pointti konsolisodassa, mutta PS3 kyllä silti porskuttaa.