Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja stammy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Nintendon osavuosikatsauksessa olevia lukuja: Tons of Data from Nintendo's December Quarter Investor Briefing - gamrFeed

Mitä mä noista luvuista ymmärrän ni aika kovat luvut nintendo on saanut. Mm: japanissa 20:nen myydyimmän pelin joukossa oli 12 nintendon konsolille tehtyä peliä. Varsinkin Ranskassa ja Saksassa on myynti ollut lujaa. Aika mielenkiintoista että nintendo on vain kerran ollu hardware myynneissä kakkosena, vuonna: 2002. Wii party on kyllä ollut yllättys kun noin "huonosti" on myynyt.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Sonyn uudesta osavuosikatsauksesta saadaan taas uusimmat PS-(jälleen)myyntiluvut. Loka-joulukuussa 2010 konsoleita myytiin siis tämän verran:

PS3 = 6,3M
PSP = 3,6M
PS2 = 2,1M

Huomattavaa on, että PS3:n myynti hieman notkahti vuoden takaisen Q3/09:n 6,5 miljoonasta 6,3 miltsiin. Samoin PSP:n käyrä osoitti alaspäin; 4,2M -> 3,6M. Sen sijaan vanha sotaratsu PS2 piti pintansa, ja sen 2,1 miljoonan kappaleen myynti pysyi entisellään. Joka tapauksessa Sony nosti tilivuoden 2010 PS3:n myyntiennustetta 13 miljoonasta peräti 15 miljoonaan.

Kun nämä luvut pistetään vanhojen päälle, saadaan aikaiseksi kokonaismyyntiluvut kunkin konsolin julkaisusta lähtien.

PS3 = 47,9M
PSP = 70,7M
PS2 = 152,6M

Pelejä sen sijaan meni kaupaksi aiempaa enemmän - paitsi PS2:lla.

PS3 = 57,6M (vs. 47,6M)
PSP = 16,5M (vs. 15,0M)
PS2 = 5,3M (vs. 11,2M)

Update! Näemmä viime viikolla tuli myös Microsoftin viralliset luvut. X360:n kokonaismyynti on 50,9M, eli näiden HD-kilpakumppaneiden välinen ero on tasan 3 miltsiä.

Lähteet: Sony ja Microsoft
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Vaikka myyntiluvut sinällään eivät kiinnosta, on tuolle noin viidellekymmenelle miljoonalle pakko nostaa hattua. Huimia lukuja. Mukava oli todeta asian huomioidun myös kansainvälisen uutiskanavan talousuutisissa. PSP:n 70 miljoonaa aivan yhtä käsittämätön, ja tänään Kazuo Hirai ilmoitti PSP2:n ensimmäiseksi tavoitteeksi edellisen sukupolven lyöminen myös myyntimäärissä. Sonylla riittää siis vielä kovasti töitä myös jatkossa.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Oma quote lokakuun 2010 lopusta..

Viimeksi tulos oli 360:n hyväksi 41.7 - 38.1 miljoonaa = ERO 3,6 miljoonaa.

Nyt siis 360:n hyväksi 44.6 - 41.6 miljoonaa = ERO 3 miljoonaa.

Ja uusimmat..

PS3 = 47,9M

X360:n kokonaismyynti on 50,9M, eli näiden HD-kilpakumppaneiden välinen ero on tasan 3 miltsiä.

Eli tämän mukaan ero on pysynyt about samana.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Eurogamer muuten mainitsee 360 myynnit luvulla "tasan 50 miljoonaa", mutta ilmeisesti pieni virhe?
Kyllä. NeoGAFista löytyy tarkemmat tilastot (jotka kyllä perustuvat ihan noista Microsoftin osavuosikatsauksista otettuihin lukuihin).

Huomionarvoista on muuten se, että Sony on myynyt yli 300 miljoonaa kotikonsolia (ja siihen päälle vielä PSP:t).

Tai jos katsotaan aikoja Slim-PS3:n julkaisusta eteenpäin, on PS3 myynyt siitä lähtien melkein 5 miljoonaa zipatella enemmän (24,1M vs. 19,4M).

NeoGAF
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Päivitetään tähänkin ketjuun harmonian saavuttamiseksi vielä Nintendon ajantasaiset myyntiluvut.

Wii 84,6 miljoonaa
DS 144,6 miljoonaa

Lifetime Wii, DS hardware and software sales revealed | News

vihtorin linkkaamissa kalvoissa kiinnostavaa oli ainakin miljoonamyyntiin yltäneiden Wii-pelien määrä ja jakauma. 29 Nintendon omaa ja 70 muiden kehittäjien. Ei 3rd party -pelien myynti ole sentään ihan niin kurjaa kuin yleisesti väitetään.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

En tiedä, voiko näistä varsinaisina myyntilukuina puhua, mutta Forecasting & Analyzing Digital Entertainment (eli kamujen kesken pelkkä FADE) kertoo PlayStation Plus -jäseniä olevan rapiat 100 000. Eli aika häviävän vähän Xbox Liven kultajäseniin verrattuna. Tästä huikeasta erosta huolimatta ladattavien pelien suhteen vaaka on kääntymässä aika lailla tasoihin. Storessa ja Marketplacella myytävien multiplattereiden myyntisuhde oli vielä vuonna 2009 2:1 XBLA-versioiden hyväksi. Viime vuonna suhde oli kuitenkin jo melko lailla fifty-sixty.

The research firm estimates that paying PlayStation Plus members now top 100,000, while PSN game sales grew 40 percent in the second half of 2010 to $49.4 million (£30.7m).

Lähde: C&VG
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Tammikuun NPD-dataa on taas tihkunut. Tässäpä ensin 10 myydyimmän pelin listaus.

Software (New Physical Retail only; across all platforms incl. PC)
01. Call of Duty: Black Ops* (360, PS3, WII, NDS, PC) Activision Blizzard
02. Just Dance 2 (WII) Ubisoft
03. Dead Space 2* (360, PS3, PC) Electronic Arts - 452K
04. Little Big Planet 2* (PS3) Sony - 353K
05. Zumba Fitness: Join the Party (WII, 360, PS3) Majesco
06. NBA 2K11 (360, PS3, PSP, WII, PS2, PC) Take 2 Interactive
07. Assassin's Creed: Brotherhood* (360, PS3) Ubisoft
08. Dance Central (360) MTV Games
09. Michael Jackson The Experience* (WII, DS, PSP) Ubisoft
10. DC Universe Online: The Next Legend Is You* (PS3, PC) Sony - 195K

*NPD's monthly point-of-sale data reports on U.S. Games Industry Sales occurring from new physical purchases at retail which is the largest channel for games sales, but it does not represent 100% of industry sales; it does not account for consumer purchases made via digital distribution, used game sales, subscriptions, mobile game apps, rentals, or social network games.

Laitemyynneistä tiedetään toistaiseksi vain X360:n vaikuttava 381k, joka oli +15 pinnaa edellisvuoteen verrattuna. Se oli myöskin ainoa alusta, jolla tuollaista year-over-year-kasvua oli.

Lähde: NeoGAF
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Tammikuun NPD-dataa on taas tihkunut. Tässäpä ensin 10 myydyimmän pelin listaus.



Laitemyynneistä tiedetään toistaiseksi vain X360:n vaikuttava 381k, joka oli +15 pinnaa edellisvuoteen verrattuna. Se oli myöskin ainoa alusta, jolla tuollaista year-over-year-kasvua oli.

Lähde: NeoGAF

Sieltä löytyy muiden koneiden osalta myynnit nyt. En jaksa rueta kopioimaan, tuon ketjun ekasta viestistä löytyy kyllä kaikki.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Lähteiden tarkistaminen on taas aika monelta unohtunut, jopa siltä Sonyn tyypiltä, jonka GDC-esityksessä näkynyt 41,6 miljoonan myydyn PS3:n lukema poiki lukemattomia uutisia. Eli yhteen slideen oli tuollainen lukema lipsahtanut, ja nyt saitit ympäriinsä julistavat "PS3 on myynyt 41,6 miljoonaa kappaletta" -uutista.

psnfigures530pxdph.jpg


Mikäkö tässä sitten mättää? Tietysti se, että ihan Sonyn omasta virallisesta datasta käy ilmi, että tilivuosi Q3/2010:n jälkeen luku oli jo 47,9M. Mistä tuo selvästi pienempi luku tulee? Onko maailmalla yli 6 miljoonaa myymätöntä PS3:a piilossa? Ei tietystikään. Katsotaanpa lähteen taulukkoa tarkemmin. 47,9M-41,6M=6,3M. Ja mikäköhän mahtoi olla Q3/2010:n lukema? Kas kummaa, sama 6,3M. Sattumaa vai suuri salaliitto, do the math.

Lähde: Sony
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Heavy Rainin tuottaja David Cage kertoi GDC-messuilla pelin myyneen jo yli 2 miljoonaa kappaletta. Ei mitenkään järjettömästi, mutta sen verran hyvin varmastikin, että Quantic Dreamilta sopii tulevaisuudessakin odottaa mielenkiintoisia pelejä.

At GDC – during his Post Mortem on Heavy Rain – David Cage unveiled that PS3 exclusive Heavy Rain has sold over two million units since its launch last year.

Lähde: VGHQ
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Heavy Rainin tuottaja David Cage kertoi GDC-messuilla pelin myyneen jo yli 2 miljoonaa kappaletta. Ei mitenkään järjettömästi, mutta sen verran hyvin varmastikin, että Quantic Dreamilta sopii tulevaisuudessakin odottaa mielenkiintoisia pelejä.


Ilmeisesti myös ylitti aika hyvinkin Quantic Dreamin myynti odotukset.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Otetaan vielä Wiin ja PS3:n lukematkin:

Wii - 454,000 (+14%)
PS3 - 403,000 (+12%)
PS3:a ei porukan hänniltä pelastanut edes Killzone 3 (joka tosin ehti olla myynnissä vain noin viikon ajan).

Lähde: NeoGAF
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Ei suoranaisesti myyntilukuja mutta sinnepäin... EEDARin tutkimuksen mukaan viime vuonna 55 prosenttia Xbox 360:n omistajista oli ostanut vähintään yhden ladattavan pelin. PS3:n vastaava lukema oli tasan 50 prosenttia, ja Wiin kohdalla luku oli 43 %. Kaikilla kolmella alustalla oli tapahtunut selvää kasvua vuoden 2009 tutkimukseen verrattuna.

Keskimääräinen latauspeli maksaa 10 dollaria, josta julkaisijalle käteen jää voittoa n. 7 dollarin verran. Toisaalta XBLA-pelien keskihintakin on noussut viidessä vuodessa. Vielä vuonna 2006 XBLA-pelin saa keskimäärin 8 dollarilla, mutta vuonna 2010 oltiin kivuttu jo 11 dollariin. Se on melkein 50 prosentin kasvu. XBLA-pelien keskihinta olikin kolmen konsolin latauspalvelujen korkein.

Lähde: Eurogamer
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Toisaalta XBLA-pelien keskihintakin on noussut viidessä vuodessa.

Tämä ladattavien pelien suosion tuoma ilmiö on erittäin harmillinen. Kehittäjät ja julkaisijat huomaavat, että ladattavat pelit menevät hyvin kaupaksi, joten he päättävät panostaa niihin entistä enemmän. Pelien koko kasvaa ja ainakin näennäisesti myös laatu paranee. No, sitten uutta peliä verrataan johonkin aikaisemmin julkaistuun ladattavaan peliin, jonka hinta on 800 pistettä. "Tämä meidän pelihän on paljon laajempi ja parempi, joten laitetaan nyt hinnaksi vähintään se 1200 pistettä." Toivottavasti tämä lumipalloefekti ei nyt vain kasvaisi entisestään, vaikka kieltämättä sitähän se tekee.

Edelleen suosin sitä että ladattavat pelit pysyvät "pikkupeleinä" ainakin hintansa puolesta ja sitten isot julkaisut käydään noukkimassa kaupan hyllyltä. Internetin luvattuna aikana ison budjetin uutuspelin saa kuitenkin julkaisussa jo reilusti alle 50 eurolla ja muutaman kuukauden päästä parilla kympillä. Tässä suhteessa 1200 pistettä on monen ladattavan pelin kohdalla varsin suolainen hinta.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Tässä pohtinut, että mikäli tuo radioaktiivinen saaste yle.fi Tokiossa vesijohtovettä varoitetaan antamasta pienille lapsille säteilyn takia. leviää & katastrofi pitenee, minkälaiset vaikutukset sillä on Japanissa:

a) Pelien & Pelaamiseen liittyvän myyntiin
b) Pelien kehittämiseen
c) Pelifirmojen tulokseen & mahdollisiin konkursseihin

Eli pelottaa oikeasti mitä tuo tulevaisuus tuo tullessaan Japanista.
Tällä hetkellähän Japanin hallitus on arvioinut kl.fi Arvio tuhovahingoista: 221 miljardia euroa.
Tässä luvussa on siis pelkästään infra...
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

MCV UK on jakanut Gamestopin arvioita Euroopan markkinoilla olevista tämän sukupolven konsoleista. Luvut on laskettu vuoden 2010 loppuun asti.

Kotikonsolien 1. sijaa pitää tietenkin Wii n. 25 miljoonalla, kakkosena tulee PlayStation 3 vajaalla 15 miljoonalla. Perää pitää Xbox 360 vajaalla 14 miljoonalla, niin kotikonsoleissa kuin kokonaismarkkinoillakin, sillä PSP:täkin on Euroopassa käytössä suunnilleen saman verran kuin PlayStation 3:a. Uuden sukupolven seuraajan saaneet DS-konsolit ovat saavuttaneet kuitenkin ylivoimaisesti suurimman suosion ja viihtyneet 46 miljoonan eurooppalaisen käsissä.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Sony ilmoittaa PS3:n saavuttaneen 50 miljoonan jälleenmyyjille toimitetun ("shipped") konsolin rajan. Samalla kerrottiin 8 miljoonasta Movesta.

Tokyo, April 15, 2011 – Sony Computer Entertainment Inc. (SCE) today announced that the cumulative sales of the PlayStation®3 (PS3®) computer entertainment system reached a milestone of 50 million units worldwide, as of March 29, 2011. SCE also announced that PlayStation®Move sales surpassed 8 million units worldwide as of April 3, demonstrating continued growth and momentum of the PS3 platform.

Lähde: SCEI
 
Ylös Bottom