Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja stammy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Harmi ettei MS julkaise mitään tarkkoja lukuja, ymmärtäähän sen että ne hävettävät PS4:n rinnalla, mutta kiinnostaisi silti.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Harmi ettei MS julkaise mitään tarkkoja lukuja, ymmärtäähän sen että ne hävettävät PS4:n rinnalla, mutta kiinnostaisi silti.
No, Satya Nadella kertoi joulukuun alun sijoittajabriiffissä, että MS oli siinä kohtaa toimittanut sen marraskuun alussa luvatut kymmenen miljoonaa konsolia kanavaan. Tuo todennäköisesti riitti kattamaan koko loppuvuoden kuluttajakysynnän.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Nintendoomed äh eiku Nintendominated.

Japanissa laskevilla pelimarkkinoilla Nintendo jyräsi. Sekä softa- että rautamarkkinat kutistuivat uusista konsolijulkaisuista huolimatta. Softassa koko Top 10 Nintendon formaateilla eli 8 * 3DS ja 2 * WiiU. Vaikka eräät nimimerkit kyllä mielellään vääntävät nämäkin tulokset surkeaksi epäonnistumiseksi koska Wii ja DS, niin tämä suhteellinen menestys kotimarkkinoilla kertoo kyllä siitä, että jatkoa on luvassa.

Oletko nyt ihan ihan tosissasi? Laskepa 1 + 1 yhteen. Katso vaikka ajatuksella nuo Rixan lainaamat luvut läpi. Japanissa 3DS on tunnetusti suhteellisen suosittu alusta, jolla myytiin eniten pelejä... ja vuoden pelimyynti laski huomattavasti edellisvuoteen verrattuna, huolimatta siitä että Level 5:n Youkai Watch -pelit pönkittivät kovasti 3DS-pelimyyntejä. Tuolla vuoden top 10 -listalla Youkai Watch oli kolmeen kertaan: ensimmäinen osa, kakkososan kaksi eri versiota ja niiden päivitysosa. Ja ne kutistuneet rautamarkkinat "uusista konsolijulkaisuista huolimatta"... olisiko tällä mitään tekemistä sen kanssa, että 3DS:n uusista malleista huolimatta 3DS:n vuosimyynnit Japanissa laskivat 1,8 miljoonaa konsolia? Niin että mistähän kummasta Japanin kutistuneet pelimarkkinat saattaisivat johtua?

Ainiin, olihan Nintendolla myös se toinen kasvun veturi Wii U, jolla oli kaksi peliä top-10:ssä. Ei mitään yllätystä, mitkä pelit: Mario Kart 8 ja Super Smash Bros. Näiden kahden pelin pönkittämänä Wii U:n myynnit laskivat 275 tuhatta konsolia verrattuna viime vuoteen.

Tällaisessa tilanteessa on erittäin epärehellistä yrittää maalata kuvaa koko Japanin pelialan laskusta, kun romahdus toteutui erityisesti Nintendon konsoleilla. PlayStation 4 myi jo ennen joulukuun loppua yli 900 tuhatta konsolia, todennäköisesti miljoona PS4:ää Japanissa on nyt hyvin lähellä. Myös PS Vitalla lasku edellisvuodesta oli vain 4 %:n luokkaa, kun Nintendon alustat romahtivat 32 % ja 36 % uusista laitemalleista ja peleistä kuten Mario Kart 8 ja Super Smash Bros. huolimatta.

Lisäksi tämä on tilanne Japanissa, jossa 3DS ja Wii U ovat olleet markkinoiden kokoon nähden suhteellisesti vahvempia kuin muualla maailmassa. Tuskin kenellekään enää on salaisuus, että sekä 3DS että Wii U ovat kuolemassa maailmanlaajuisesti. Jatkoa siis todellakin on luvassa, koska Nintendon "New 3DS"-mallit näyttävät pahasti epäonnistuneen jopa japanilaisten 3DS-markkinoiden elvyttämisessä, ja Wii U:lla Nintendo ei vaikuta edes yrittävän. Nintendon paras toivo nyt on uudet konsolit, jotka jättävät 3DS:n ja Wii U:n epäonnistumiset taakseen.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Poimin tämän postauksen Neogafin "Sony myynyt 18.5m PS4:sta" ketjusta, moderaattori vahvistaa tiedot.

Fehyd sanoi:
This is anecdotal retail, but currently the store I work for is sitting on over 1000 assassins creed 399 bundles in its district warehouse, and another 1000 sitting unsold so far in stores in the district.
For comparison, there are no PS4s in the warehouse, and less than about 40 PS4 currently available in store in the district. Your mileage may vary, but there is a ton of channel stuffing going on.
^^ Pieni otanta Jenkkien tilanteesta.

Edit: Lisätään toinenkin postaus samaisesta ketjusta.

Fehyd sanoi:
Just did some more digging. There are stores out there sitting on 400+ xbones, and 4000+ consoles sitting in a few distribution center warehouses. That's just a cursory look. But yeah. At least one retailer is stuffed.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Tämän saman on Youtubettaja ELPRESADOR havainnut paikallisen Walmartin peliosastolla:

[video=youtube_share;Woby4azxBq4]http://youtu.be/Woby4azxBq4[/video]
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

MOT. Mahe sai väännettyä PS4:n melkein miljoonan kotimarkkinoillaan huikeaksi menestykseksi, Nintendon kolmikertaiset 3ds luvut kuolevan formaatin viimeisiksi henkäisyiksi.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

MOT. Mahe sai väännettyä PS4:n melkein miljoonan kotimarkkinoillaan huikeaksi menestykseksi, Nintendon kolmikertaiset 3ds luvut kuolevan formaatin viimeisiksi henkäisyiksi.

Hä, jäikö minulla joku lause lukematta missä kerrotaan PS4 huikeasta menestyksestä? Jotain rajaa noihin johtopäätöksiin näkymättömästä tekstistä.

PS4 on parisataatuhatta jäljessä PS3 ensimmäisen vuoden lukuja Japanissa tosin PS3 julkaistiin 17.11.06 kun taas PS4 julkaistiin sesongin ulkopuolella 2/2014. Nähtäväksi jää mitä tämä vuosi tuo PS4:lle Japanissa, koskien myyntilukuja.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

No etusivulla on tälläinen uutinen:
Kotikonsolit eivät kelpaa japanilaisille -kfin
Pelimarkkinoiden tilanne oli yhtä heikko viimeksi vuonna 1990, jolloin Super Nintendo näki päivänvalon Japanissa.

Noista luvuista kannattaa huomata, mihin tuo viime vuosien piikki osuu: Wiin ja DS:n parhaimpiin vuosiin. Vielä vuonna 2011, kun Nintendo julkaisi 3DS:n ja oli häivyttämässä Wii-tukea, oltiin vuoden 2005 tasolla - ennen kun DS todella lähti vauhtiin ja ennen kun Wii julkaistiin. Ainiin, nyt tuli taas niitä Wii/DS-vertailuja joista Har* ei ollenkaan pidä :D

Nämä luvut kuitenkin kertovat, että tämä viimevuosien "Japanin pelialan romahdus" on ollut erityisesti Nintendon romahdus. 3DS ei suhteellisesta Japanin-menestyksestään huolimatta ole mikään DS, ja Wii U on täysi vitsi.

Onko vieläkin liian vaikeaa? Tehdään helpommaksi. Viime vuoden yhteenlaskettu muutos konsolimyynneissä Nintendon ja Sonyn osalta Japanissa:

Nintendon laitteiden yhteenlaskettu muutos vuonna 2014: laskenut 2,053 miljoonaa konsolia
Sonyn laitteiden yhteenlaskettu muutos vuonna 2014: noussut 502 tuhatta konsolia

Eli kyllä, Nintendon konsoleiden laskenut myynti syö moninkertaisesti Sonyn konsoleiden yhteenlasketun nousun, ja tässä on vieläpä mukana hiipuva PlayStation 3. Onko se Sonyn vika? Vai Nintendon?

Toki laite- ja pelimyynnin tuoma rahallinen arvo on vielä erikseen konsolien kappalemyynnistä, mutta kun Wii U -puolustelijat toitottavat koko vuoden aikana top 10 -listalle päässeitä Nintendon yksittäisiä hittejä, heiltä kätevästi unohtuu että siinä olikin sitten melkein kaikki Wii U:n pelijulkaisut vuoden varrelta. PlayStation 4:llä sen sijaan on jatkuvasti ollut niitä japanilaisesta näkökulmasta "pieniä" julkaisuja, jotka myyvät 100 tuhannen kappaleen molemmin puolin, mm. GTAV:n PS4-porttaus. Tällaisistakin peleistä vähitellen kertyy niin pelivalikoimaa pelaajille kuin myyntiä kauppiaille, ja Wii U:lta puuttuu erityisesti nämä "pienet" pelit jotka täydentäisivät valikoimaa. Kulunut vuosi osoitti, että Nintendon nykyinen taipumus julkaista yksi peli käytännössä 3 kuukauden välein ei yksinkertaisesti pysty kannattelemaan konsolia etenkään ilman third party -tukea.

Toki Japanin tilanne kotikonsoleiden osalta on juuri nyt hankala, mutta siinä missä Wii U on selvästi jo nyt hiipumassa pois, PlayStation 4:n tilanne näyttää jo verrattain hiljaisen ensimmäisen vuoden perusteella rohkaisevalta. Vasta viime sukupolvessa Wii näytti, että kotikonsoli voi yhä myydä Japanissa miljoonia pelejä, ja nyt tässä sukupolvessa PlayStation 4:n lupaava alku todennäköisesti tarkoittaa tulevaisuudessa kasvavaa japanilaista pelitukea PS4:lle. Jo viime vuonna vain 10 kuukauden myynnin turvin ja japanilaisittain laihalla pelivalikoimalla PS4 otti Wii U:ta kiinni yli 300 tuhannen konsolin verran, ja sama jatkunee vuonna 2015: samalla kun Wii U:n myynti hiipuu entisestään, PS4 pysyy Wii U:ta vahvempana.

Uusi vuosi alkoi Japanissa edellistä jatkaen: Nintendon laitteet ovat yhä laskussa, Sonyn laitteet nousussa:

On the hardware side, most sales are down from last week, however, both PlayStation 4 and PS Vita have seen a significant boost. PS Vita sold nearly 57,000, a 15,000 increase from last week, and PlayStation 4 over 42,000, a 9,000 increase from last week.

New 3DS LL – 76,439 (105,947)
PlayStation Vita – 56,700 (42,405)
PlayStation 4 – 42,216 (33,150)
New 3DS – 40,338 (49,503)
Wii U – 30,031 (43,950)
3DS LL – 19,096 (25,653)
PlayStation 3 – 17,867 (12,578)
3DS – 17,293 (15,171)
PlayStation Vita TV – 1,305 (1,090)
Xbox One – 637 (1,162)

http://gematsu.com/2015/01/media-create-sales-122914-1415

Kyllä, se 3DS myy edelleen hyvin Japanissa, mutta 2015 näyttäisi tuovan laskua laskun päälle New 3DS -malleista huolimatta. 3DS:n kokonaismyynti romahti vuodesta 2013 vuoteen 2014, ja ellei jotain yllättävää tapahdu, sama laskusuunta jatkuu tänä vuonna. 3DS:lle ei voi povata Japanissakaan samanlaista kestävyyttä kuin DS:lle, jonka pelivalikoima vahvisti 3DS:nkin myyntiä laitteen heikolla alkutaipaleella. Nintendolla saattaa olla jo kiire valmistella oikeasti uutta käsikonsolia Japanin markkinoille.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

PS4:n olisi pitänyt myydä enemmän Japanissa viime vuonna. Se on ollut helmikuusta asti myynnissä siellä. Tässä on Pelit-lehden versio tuosta uutisesta:
http://www.pelit.fi/2015/01/japanin-konsolimyynti-historiallisen-alhaalla/
Ennakkoarvioiden mukaan Japanin konsolimarkkinat jäävät arvoltaan Yhdysvaltojen, Saksan, Ranskan ja Iso-Britannian taakse...

Tässä ketjussa nostetaan usein esille Japanin pelimyynnit vaikka monessa Euroopan maassa on isommat myynnit. Toki Japanin myynnit on helppo ottaa esille kun niistä on tarkat ja julkiset myyntiluvut kun taas Euroopassa on pelkkä järjestysnumero ja myynnin muutos prosentteina.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

PS4:n olisi pitänyt myydä enemmän Japanissa viime vuonna. Se on ollut helmikuusta asti myynnissä siellä. Tässä on Pelit-lehden versio tuosta uutisesta:
http://www.pelit.fi/2015/01/japanin-konsolimyynti-historiallisen-alhaalla/
Ennakkoarvioiden mukaan Japanin konsolimarkkinat jäävät arvoltaan Yhdysvaltojen, Saksan, Ranskan ja Iso-Britannian taakse...

Tässä ketjussa nostetaan usein esille Japanin pelimyynnit vaikka monessa Euroopan maassa on isommat myynnit. Toki Japanin myynnit on helppo ottaa esille kun niistä on tarkat ja julkiset myyntiluvut kun taas Euroopassa on pelkkä järjestysnumero ja myynnin muutos prosentteina.

Näinhän se menee. Mutta kuten myös kaikki täällä tietävät, niin Japanissa myös se Nintendon suhteellinen markkinaosuus on nykyään suurempi kuin Euroopassa tai Pohjois-Amerikassa. Länsimaissa Nintendon suhteellinen lasku on ollut vielä kovempaa kuin Japanissa. Näihin ilmiöihin ei yksinkertaisesti sovi se laiska selitys, että muutos johtuisi vain kännykkäpelaamisesta. Miksi PlayStation 4 myy melkein samaa tahtia kuin Wii viime sukupolvessa? Miksi jopa parjattu Xbone myy länsimaissa ripeämpää tahtia kuin Wii U, vaikkakin vuoden tai puolitoista jälkijunassa?

Kaikilla markkina-alueilla Nintendon romahdus on se universaali ilmiö, joka myös vie peliteollisuudelta huomattavan siivun verrattuna DS- ja Wii-aikojen tuloihin. Suhdeluvut vaihtelevat markkina-alueelta toiselle, mutta kaikilla alueilla trendi on sama: Nintendon laitteet ja niiden pelit eivät vain kelpaa kuluttajille samalla tahdilla kuin ennen. Samalla PS4:n kysynnälle ei näy loppua, ja Japaninkin luvut antavat odottaa PS4:lle kasvua vuonna 2015. Selvästikään pelimarkkinoilta ei ole ainakaan vielä pudonnut pohja alta, vaikka sekä Nintendo että Microsoft onnistuivat tunaroimaan itsensä heikompiin markkina-asemiin kuin viime sukupolvessa.

Sen asian Pelitti sai oikein, että Japanin myyntiluvut vaikuttavat Japanissa tehtäviin päätöksiin. Jos on kiinnostunut japanilaisista peleistä, tietenkin se kiinnostaa, mitä Japanin pelimarkkinoilla tapahtuu. Japanilaiset julkaisijat ovat vielä olleet varovaisia PS4:n suhteen, mutta kun katsoo näitä uusimpia myyntilukuja, mitä muita vaihtoehtoja on? 3DS on selvästi jo hiipumassa, ja vuonna 2016 Japanin 3DS-markkinoista saattaa olla enää murto-osa vuoden 2013 tasosta jäljellä. Wii U ei koskaan päässyt edes vauhtiin ennen kun se on jo hiipumassa. Xbone ei kiinnosta japanilaisiakaan edes siinä määrin missä Xbox 360. PS Vita mahdollisesti pysyy vakaana, mutta sen pohjataso ei ole kovin korkea.

Miten PS4:n olisi siis pitänyt myydä "enemmän"? Se myi jo nyt paremmin 10 kuukaudessa kuin Wii U yhtenäkään vuotena, mukaanlukien 2013 jolloin Wii U:n kysyntää vielä kasvattivat mm. New SMB U ja Wii Party U -bundle. Jos tämänhetkinen trendi jatkuu, PS4 tulee vuonna 2015 myymään paremmin kuin vuonna 2014 ja huomattavasti paremmin kuin Wii U vuonna 2015. Ei näillä välttämättä vielä isoihin lukuihin päästä, mutta PS4:llä on myös Japanissa kasvava konsolikanta jolla on kiinnostusta uusiin peleihin. Tämän pitäisi tarkoittaa myös enemmän japanilaisia julkaisuja PS4:lle, jotka sitten osaltaan ylläpitäisivät PS4:n kysyntää Japanissa. Ja PS4:n vahvan länsimaisen myynnin turvin sitten on myös paremmat mahdollisuudet saada näitä japanilaisia pelejä myös tänne kuin mitä hiipuvilla Nintendon laitteilla olisi. Jos siis japanilaiset pelit kiinnostavat, kannattaa seurata miten PS4 pärjää siellä.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

GameSpot kertoo PS4 olleen vuoden 2014 myydyin konsoli ja nopeiten myynyt PlayStation koskaan. Ensimmäisen 14 kk aikana yksin 18,5 miljoonaa kappaletta.

"We are humbled by this success and want to thank gamers worldwide for helping us achieve holiday sales of more than 4.1 million across 123 countries and regions. We are looking forward to another momentous year in 2015 and bringing an epic line up of titles to PlayStation fans around the world," a Sony Computer Entertainment America spokesperson said.

Lähde: http://www.gamespot.com/articles/ps4-best-selling-console-in-us-and-worldwide-for-2/1100-6424682/
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

NPD jouluukuun luvuissa noin 225k eroa myynneissä X1 hyväksi

Kevin Dent ‏@TheKevinDent sanoi:
Xbox One wins again: Xbox One 1.29M PS4 1.065M
NPD kokonaismyynneissä (11/2013-12/2014) PS4 on myynyt noin 500k yksikköä enemmän kuin X1

Tämän lisäksi Sonyn PS4 Yhdysvaltojen kokonaismyynti (12/2014 saakke) on noin 6,7m

The US accounts for >50% of XB1 sales.

While for PS4:
US ~ 6.7M
WW ~ 18.5M
6.7/18.5 =~ 36%
Vaikka Sony ei olisi myynyt yhtäkään konsolia Yhdysvalloissa, johtaisi PS4 WW myynneissä silti verrattuna X1 WW myynteihin.

Tammikuussa 2014 myynnit olivat seuraavasti:

NPD 1/2014

XB1: 141k
PS4: 271k
WiiU: 49k

Nähtäväksi jää mitä ovat tässä kuussa.

Edit:

Lisätään 12/2014 NPD SW myyntien top 10

Kermasokeri sanoi:
Top 10 SW

360 COD < 0.9M
XBO COD
PS4 COD
NWU SSB
3DS POKEMON O
3DS SSB
3DS POKEMON A
XBO V
PS3 COD
PS4 V > 0.5M

Edit2: Graafinen kuvaaja tässä linkissä
Road sanoi:
After 14 months:

Wii: 7.4m
PS4: 6.7m
XBO: 6.2m
PS2: 5.3m

Next month, the PS2 (at 7.3m) will finally cross streams with the PS4 (and the Xbox One again).

PS2 holds the record for home consoles* second December for at least another generation with 1.95 million. Wii did 1.35m.

*Overall best second December is GBA with 2.1m.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Nähtäväksi jää mitä ovat tässä kuussa.
Ilmeisesti Xboxin lukemat eivät olleet alkukuusta kovin häikäisevät, sillä kaksi viikkoa normaalihintaan palaamisen jälkeen Microsoft ilmoitti aloittavansa uuden tarjouskampanjan ja myyvänsä konsolia hintaan $349.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Joulukuu oli Yhdysvalloissa multiplattaripelien juhlaa. Tässä vielä tuo NPD:n kaikkien alustojen top 10 -lista:

1. Call of Duty: Advanced Warfare (Xbox 360, Xbox One, PS4, PS3, PC)
2. Grand Theft Auto V (Xbox One, PS4, Xbox 360, PS3)
3. Madden NFL 15 (Xbox 360, Xbox One, PS4, PS3)
4. Super Smash Bros. (Wii U, 3DS)
5. NBA 2K15 (Xbox 360, Xbox One, PS4, PS3, PC)
6. Minecraft (Xbox 360, Xbox One, PS3, PS4)
7. Far Cry 4 (PS4, Xbox One, Xbox 360, PS3, PC)
8. Just Dance 2015 (Wii, Xbox 360, Wii U, Xbox One, PS4, PS3)
9. Destiny (Xbox One, Xbox 360, PS4, PS3)
10. FIFA 15 (Xbox 360, Xbox One, PS4, PS3, Wii, 3DS, Vita)

http://venturebeat.com/2015/01/15/december-2014-npd-xbox-one-outsells-ps4-again/

Täälläkin keskustelua aiheuttanut Just Dance 2015 pääsi siis myös Yhdysvalloissa joulukuun top 10 -listalle, ja parhaiten myyvä versio oli sielläkin pelin Wii-julkaisu. Just Dance 2015 pärjäsi siis sekä Yhdysvalloissa että Euroopassa varsin hyvin joulukautena. Esimerkiksi Ruotsissa JD2015:n Wii-versio oli myydyin peli viikoilla 51 ja 50 ja pärjäsi muillakin viikoilla hyvin, Ranskassa se sinnitteli jouluun asti top 5 -listalla ja aikaisemmin käsiteltiinkin pelin joulukuun nousua Isossa-Britanniassa. Lisäksi viime viikolla Isossa-Britanniassa Just Dance 2015 nousi jälleen ylöspäin. Samaa trendiä näytti esimerkiksi Italia, jossa JD2015:n Wii-versio oli toiseksi myydyin peli tammikuun alussa FIFA 15:n PS3-version jälkeen. Myös Espanjassa Wiin Just Dance 2015 oli koko joulukuun myydyin peli.

Näyttäisi siis siltä, että vielä joulun nousukauden jälkeenkin Just Dance 2015 tulee vielä pitkään vähintään kuplimaan pinnan alla, vaikka pelin korkeimmat listasijoitukset on ehkä nyt jo saavutettu.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Vaikea tietysti nähdä miksi microsoft ylipäänsä pitää presensseä tuolla. Toisaalta shmupeista kai raiden V on tulossa yksinoikeutena Xbox onelle joten shmuppaajat joutunevat ainakin koneen hommaamaan. Jospa myisi edes toiset 300 kpl.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Sonyn kolmannen kvartaalin (Q3 10-12 /2014) tietoja:

MarketWatch tiedottaa Sonyn Q3 tuloksesta

Marketwatch sanoi:
EARNINGS FORECAST: The entertainment and electronics giant is expected to report a net profit of ¥31.91 billion ($269.54 million) for the three months ended December, according to a poll of analysts surveyed by financial data provider Quick. A year earlier, it reported a net profit of ¥27 billion.

REVENUE FORECAST: Revenue is expected to stay flat at ¥2.36 trillion ($20.1 billion) from ¥2.41 trillion a year earlier.

Sonyn Q3 tulos slidet (PDF)

Sonyn Q3 Tulos:

Net Sales: ¥2.55 trillion yen
Operating Income: ¥178.3 billion yen
Net Income: ¥89 billion yen

Sony Computer Entertainment Q3 tulos:

Net Sales: ¥531.5 billion yen
Operating Income: ¥27.6 billion yen

Sony Computer Entertainment Previous Full-Year Guidance:

Net Sales: ¥1.290 trillion yen
Operating Income: ¥35 billion yen
Computer Entertainment Systems (PS3, PS4): 17 million
Portable Entertainment Systems (PSP, PSVita): 3.5 million
Software (Sales): 390 million

Sony Computer Entertainment New Full-Year Guidance:

Net Sales: ¥1.380 trillion yen
Operating Income: ¥40 billion yen

Additional Information Q3:

Computer Entertainment Systems (PS3, PS4): 7.5 million (6.4 million PS4)
Portable Entertainment Systems (PSP, PSVita): 1.4 million
Software (Sales): 147 million
6.4 Miljoonaa PS4:sta toimitettu (shipped) Q3. Noin 19.9 miljoonaa PS4 konsolia on toimitettu (shipped) jälleenmyyjille 2014 vuoden loppuunmennessä.

Tämän lisäksi mobiilipuoli teki pienen voiton (9.3 miljardia Jeniä), Q3 luvuissa näkyy tuo lokakuun lopussa ilmoitettu 1.5 miljardin dollarin alaskirjaus mobiilissa.

The Verge kertoilee seuraavaa.

The Verge sanoi:
Sony was meant to announce its third-quarter earnings today, but since the catastrophic cyberattack directed at Sony Pictures took out much of its accounting equipment, the company is only able to issue approximate guidance for now. And there’s at least some good news: the company estimates it made a net profit of ¥89 billion ($756 million) between October and December, up 238 percent from a year earlier.

Vaikka mobiilipuoli teki pienen voiton, jatketaan siellä uudelleenjärjestelyjä jotka tietävät lopputiliä 2100 henkilölle.

The Verge sanoi:
The Xperia smartphone business continues to struggle; Sony is laying off 2,100 workers by March 2016 having previously announced 1,000 cuts, meaning the division will shrink by around 30 percent in total. Sales were actually up slightly year-on-year with a small operating profit, but new mobile chief Hiroki Totoki is implementing a restructuring plan designed to streamline the company's smartphone strategy
 
Ylös Bottom