Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja stammy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelle

Hyviä perusteluja ja näin, mutta olisihan tuo nyt aika radikaali ratkaisu ns. luovuttaa ja lopettaa koko touhu, vain kun juuri tämän sukupolven kone ei ole menestynyt niin kuin on toivottu(?), kun täytyyhän muistaa, että Xbox brändiä on rakennettu kuitenkin vuosia ja vuosia, ja xbox on ollut olemassa nyt kuitenkin jo tovin.

19,1 miljoonaa myytyä Xbox Onea ja 39 miljoonaa aktiivista Xbox Live käyttäjää (yht. n.50mil) on tässä maailman taloustilanteessa minusta kuitenkin ihan kunnioittavaa. Kuten on myös Microsoft ilmoittanut, että tarjotaan olemassa oleville (kuin toki myös tuleville) hyvää palvelua, ja keskitytään siihen.

Sekin on muistettava, että Microsoftilla on tosiaan varoja aika kiitettävästi, verrattuna vaikkapa Sonyyn. Joka vielä 2012,2013, ja 2014 teki järkyttävää tappiota.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

XBox ei tosiaankaan tule olemaan niitä tuotteita, jotka Microsoft tappaa. Rönsyjä karsittaessa Lumiat tapetaan ensimmäisten joukossa ja mobiilipuolella fokus siirretään office-ohjelmistojen tukemiseen Apple- ja Android -alustoilla. Viihde ts. isompien ruutujen puolella on vielä voitettavaa tai ainakin markkinaosuuksia mistä taistella. Perinteisissä tietokoneissa Windows on peliviihteen kuningas ja tulee olemaan jatkossakin. Massit vaan valuvat Microsoftin oman kaupan sijasta Valven suuntaan. XBox kannattaa pitää hengissä.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Juu, kyllä sieltä ennemmin tapetaan lumia ja sen alaiset touhut kun xbox, kyllähän noilla isoilla firmoilla aika usein joku osahaara pyörii tappiolla. Microsoft tietää että niillä on omaan kategoriaansa vain yksi kilpailija, en oikein varteenotettavan tähän kategoriaan Nintendoa laske vaikka pelikonsoli onkin. Gatesin porukalla on kuitenkin aika isot taskut eikä se raha sieltä lopu vaikka tehtäisiin järkyttävää tappioo boxilla. Kuten tossa aiemmin sanottiin se brändi on luotu ihmisten päähän enkä näe mitään syytä miksi se yhtäkkiä lopetettaisiin kun se kilpailukin on vain sonnyltä.

Boxin tappiota voidaan firman rahamäärään nähden varmaan kuitata markkinointikuluna :D Joku tohon kuitenkin tarttuu, niin se oli sitten vitsi.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Veikkaampa, ettei into riitä kuin korkeintaan seuraavaan laitesukupolveen asti, ellei sitten seuraava Xbox ole joku pankin räjäyttävä laite tyyliin PS4, joka vie yksin yli 50 % markkinoista. En kyllä usko tähän, koska sitä varten tarvittaisiin jotain uutta ja todella ihmeellistä Wiin tyyliin, eikä sellaisia juttuja vaan taida tulla edes kerran kymmenessä vuodessa vastaan.

Ollaan kuitenkin sen verran realistisia, että PS4 ei ole kyllä mikään "pankin räjäyttävä" tai "jotain uutta ja todellista ihmeellistä". Se on erinomainen peruskonsoli, joka on vastannut kuluttajien tarpeisiin heti alusta asti. Toisin kuin Microsoft Xbox Onensa kanssa. Ja heidän Xbox-brändille aikaansaamansa PR-katastrofi voi ihan hyvin heijastua tuleviin konsolisukupolviinkin.

Jryin taloudelliset perustelut olivat myös hyvät, mutta monestihan on nähty, etteivät edes isotkaan yritykset tee vain rahan kannalta päätöksiään.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Ollaan kuitenkin sen verran realistisia, että PS4 ei ole kyllä mikään "pankin räjäyttävä" tai "jotain uutta ja todellista ihmeellistä". Se on erinomainen peruskonsoli, joka on vastannut kuluttajien tarpeisiin heti alusta asti. Toisin kuin Microsoft Xbox Onensa kanssa. Ja heidän Xbox-brändille aikaansaamansa PR-katastrofi voi ihan hyvin heijastua tuleviin konsolisukupolviinkin.

Ei PS4 ollutkaan mikään uutta ja ihmeellistä tarjoava, mutta pankin räjäyttävä se oli. Sen näkee nyt myyntiosuuksista ja tuotoista. Sitä tarkoitin pankin räjäyttävällä. Jos seuraava Xbox onnistuu "samalla tavalla" kaappaamaan leijonanosan markkinoista, mitä kyllä epäilen erittäin vakavasti, saattaisi se antaa Microsoftille lisäpuhtia ja intoa. Jos seuraava Xbox taas ei ole selvää eteenpäinmenoa nykyisestä niin rahallisesti kuin brändillisesti, niin sitten voi tosiaan ihan vakavasti tulla eteen se piste, että jaksaako MS enää "tekohengittää" Xbox-brädiään ihan vain Sonyn kiusaksi, vai käytetäänkö ne resurssit ihan muuhun.

Toki tässä on hyvä muistaa se, että tuolloin ollaan todennäköisesti jo melko pitkällä 2020-luvulla, jolloin asiat voivat isossakin kuvassa olla jo ihan erilaisia. Viihde-elektroniikan kulutus ja tarjonta voi olla ihan erilaista kuin nykyään ja todennäköisesti onkin, joka varmasti myös osaltaan vaikuttaa. Kymmenen vuoden päästä Sony voi hyvin jo myydä vaikka Playstation-telkkareita, jotka ovat tehneet erillisestä konsolilaitteesta ihan turhan.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

sitten voi tosiaan ihan vakavasti tulla eteen se piste, että jaksaako MS enää "tekohengittää" Xbox-brädiään ihan vain Sonyn kiusaksi, vai käytetäänkö ne resurssit ihan muuhun.

Hieman outoa ajattelua sellainen, että tämä vastakkainasettelu ja se ns. konsolisota olisi se ainut määränpää ja tavoite näillä yhtiöllä. Joten näen tuon "tekohengittämisen" sekä Sonylle kiusan tekemisen jotenkin outoina ilmaisuina.

PS: Sulla ei ilmeisesti ole Xboxia itsellä? Julkaisusta lähtien siihen on tullut jatkuvasti päivityksiä, niin pienempää viilausta, kuin myös isoja, kuten ihan koko käyttöliittymän uudistus, sekä esimerkiksi mahdollisuus pelata 360:sen pelejä, että kyllä Microsoft ihan oikeasti on käyttäjiään palvellut. Mielestäni ihan kiitettävästi.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Veikkaampa, ettei into riitä kuin korkeintaan seuraavaan laitesukupolveen asti, ellei sitten seuraava Xbox ole joku pankin räjäyttävä laite tyyliin PS4, joka vie yksin yli 50 % markkinoista. En kyllä usko tähän, koska sitä varten tarvittaisiin jotain uutta ja todella ihmeellistä Wiin tyyliin, eikä sellaisia juttuja vaan taida tulla edes kerran kymmenessä vuodessa vastaan.

Tässä sukupolvessa pankki räjäytettiin nimenomaan toistamalla vanhaa vähän tehokkaammin ja muutenkin paremmin. Meneekö sama läpi vielä toisen kerran on toki kysymysmerkki.

Ilman kilpailua selvä markkinajohtajakin voi taantua. MS on siitä itse asiassa PC-puolella aika hyvä esimerkki ja osoitus siitä, kuinka käytännössä monopoliasema turruttaa ja kuluttajat saavatkin sitten ostettavakseen vain ns. B-laadun tuotteita.

Totta, pelikonsolipuolelta kirkkaimmaksi esimerkiksi nousee PS3. Ylivoimaisen markkinajohtajan ylimielinen tuote, jonka ylivoimaisen vahva brändi ja myöhemmät korjausliikkeet pelastivat.

Itse en kuitenkaan pidä mahdottomana MS:sän lähtöä pelikonsoli puolelta. Kuten tässäkin ketjussa jo mainittiin, niin alunperin Xbox luotiin valtaamaan MS:sälle paikka kotien olohuoneesta. Ja tätä ei enää ole tarvetta tehdä kalliiden pelikonsoleiden muodossa.

Xbox brändin poismenoa tuskin silti tapahtuisi sen muoto vain muuttuu. Nytkin Xbox on vahvasti naitettu windowsiin.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Tässä sukupolvessa pankki räjäytettiin nimenomaan toistamalla vanhaa vähän tehokkaammin ja muutenkin paremmin. Meneekö sama läpi vielä toisen kerran on toki kysymysmerkki.

Tarvitseeko sen muuta ikinä ollakaan kuin pelkkä pelaamiseen(ja Netflixit jne) tehty toimiva kapistus? Itse toivon tulevilta konsoleilta lähinnä isoa hyppya tehoissa, että ei tarvitse karsia mitään ainakaan tehojen puolesta.

Vaikka en Boxeja omista enkä luultavasti ostakaan, niin Boxin kuoleminen olisi luultavasti huono juttu Pleikkalaisillekin, koska kilpailusta ei ikinä ole muuta kuin hyötyä kuluttajille. Paitsi kun pelitalot julkaisevat kilpaa raakileita pelejä, mutta ei liity tähän se.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Tarvitseeko sen muuta ikinä ollakaan kuin pelkkä pelaamiseen(ja Netflixit jne) tehty toimiva kapistus? Itse toivon tulevilta konsoleilta lähinnä isoa hyppya tehoissa, että ei tarvitse karsia mitään ainakaan tehojen puolesta.

Jos tehot ovat tärkeät, niin kannattaa valmistautua mobiilipelaajaksi:



Mobiilialustat ovat ottamassa jopa PS4:ää nopeasti kiinni tehoissa, ja jos kehitys jatkuu samaan malliin, seuraavassa sukupolvessa "tehokonsolitkin" jäävät mobiilialustoista jälkeen vielä nopeammin. Perinteinen konsolimalli ja sen lähtökohtaisesti rajoitettu laitekanta eivät vain pysy perässä mobiilialustojen valtavassa volyymissa ja joustavuudessa.

Tai sitten voisi hyväksyä, että hyvät pelit eivät tule isoista tehoista. :D
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Tai sitten voisi hyväksyä, että hyvät pelit eivät tule isoista tehoista. :D

Toisaalta, eivät ne tehot ole pelejä huonontaneetkaan ;)

Uskon, että jossain vaiheessa siirrymme konsoleista mobiilimaailmaan. Ouyat ovat kokeilleet asiaa huonolla menestyksellä, mutta jossain vaiheessa siirtymä tulee hyvinkin todennäköisesti onnistumaan.

Eri asia on sitten käytännössä, ovatko laitteet esim. lisenssoituja "playstation"-laitteita vai onko konsoleissa sitten vain jo valmis mobiilikäyttöjärjestelmä tms.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Analyytikko uskoo PS4:n saavuttavan 100 miljoonan myydyn konsolin määrän vuoteen 2020 mennessä. Tässä auttaa osaltaan myös tuleva PlayStation VR.

The PlayStation 4 installed base will eventually reach 100 million, according to a new report from DFC Intelligence. The market research firm today released a report containing its console market forecasts through 2020, and the company believes that Sony will "command a dominant position over the next five years."

“Sony has the biggest VR play with the PlayStation VR but that is only one of several reasons why the PlayStation 4 is expected to be the leading game system over the next few years. VR could actually help the PS4 expand its audience over the next few years but it is currently not crucial to the overall forecasts as DFC is taking a conservative attitude towards the market.”

Lähde: http://www.gamesindustry.biz/articles/2016-02-24-ps4-to-sell-100-million-dfc
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Superdatan julkaisemassa raportissa paljastuu tammikuun tuottoisimmat digitaaliset pelit. Digimyynti kasvoi pc puolella 33% ja konsoleilla 30% vuodentakaiseen verrattuna kun ihmiset siirtyvät yhä enemmän ostamaan pelit digitaalisena. Ehkäpä isoin uutinen tuosta raportista on uusimman tomb raiderin pc version lähes kolminkertainen myynti xbone versioon verrattuna. Ei tainnut ihan M$ saada rahojaan tuosta "yksinoikeudesta" takaisin...

Konsoleiden digimyynnissä tutut pelit (codi, fifa ja gta) hallitsevat mikromaksujen ansiosta tuottoilistaa. Pc puolella hieman yllättäen ainakin itselle tuottoisin peli on starcraft 2 sivuttaen mm kyntterin skiniruletin.

Vr puolella taas mobiili menee jo lähellä 900 miljoonan dollarin markkinoita samsungin gearvrvaunun ja googlen pahviveturin voimalla. Löytyypä tuosta maininta googlen huhutusta "stand alone" vr laitteesta mikä ei vaatisi puhelinta tai tietokonetta, jos tuolalinen oikeasti tulee niin taitaa räjäyttää mainstream vr markkinat.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Shokkiuutisia: Nintendolla menee huonosti. Erityisesti 3DS-laitteilla ja 3DS-peleillä on viime tilivuoden aikana ollut vaikeuksia tavoittaa edes Nintendon laskusuuntaiset tavoitteet:

New 3DS couldn't keep Nintendo's momentum going.

The publisher revealed this morning in a financial filing on its site that it is expecting to generate 12.3 percent less in revenues for its fiscal 2016 than it originally predicted. -- This diminished guidance comes as the result of an unfavorable foreign exchange rate for the Japanese yen and sluggish sales for the company’s 3DS portable gaming system.

As part of its financial revision, the company revealed that it is now expecting to sell 6.6 million 3DSes from April 2015 through March 2016. That’s down from an earlier estimate of 7.6 million. And both of those guesses are down from the 8.73 million the 3DS sold in fiscal 2015.

Fewer systems sold is also driving down software sales. The company was expecting 56 million games sold (down from 62.7 million in the previous year), but it has revised that number down to 47 million.

Nintendo cuts 2016 earnings guidance and says it will sell 1M fewer 3DSes than predicted

New 3DS -mallien julkaisun jälkeen 3DS-laiteperheen myynnit ovat siis romahtamassa vielä nopeammin kuin Nintendo arveli, miljoona käsikonsolia sinne tai tänne. Samalla 3DS-pelimyynnit romahtavat, 9 miljoonaa pelimyyntiä ei toteutunutkaan eli lähes viidesosa korjatusta arviosta. Kuluneen tilivuoden aikana Nintendo siis laskeskelee myyneensä keskimäärin alle 1 pelin maailmalla olevia 3DS-laitteita kohden - ja tässä on mukana myös ne 6,6 miljoonaa uutta laitetta.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Shokkiuutisia: Nintendolla menee huonosti. Erityisesti 3DS-laitteilla ja 3DS-peleillä on viime tilivuoden aikana ollut vaikeuksia tavoittaa edes Nintendon laskusuuntaiset tavoitteet:



Nintendo cuts 2016 earnings guidance and says it will sell 1M fewer 3DSes than predicted

New 3DS -mallien julkaisun jälkeen 3DS-laiteperheen myynnit ovat siis romahtamassa vielä nopeammin kuin Nintendo arveli, miljoona käsikonsolia sinne tai tänne. Samalla 3DS-pelimyynnit romahtavat, 9 miljoonaa pelimyyntiä ei toteutunutkaan eli lähes viidesosa korjatusta arviosta. Kuluneen tilivuoden aikana Nintendo siis laskeskelee myyneensä keskimäärin alle 1 pelin maailmalla olevia 3DS-laitteita kohden - ja tässä on mukana myös ne 6,6 miljoonaa uutta laitetta.

Onko tämä jonkinlaista ensimakua siitä, että Nintendon konkurssi häämöttää lähitulevaisuudessa? :D
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

No ei tietenkään ole, kyllä Amiibot sen verran myyvät. Itsellänikin on viisi hahmoa vaikka ei ole yhtäkään Nintendon konsolia millä hyödyntää niitä :p

WiiU oli huti, 3DS ei ole yhtenäkään vuonna yltänyt tavoitteisiinsa, tuleva "NX" ei saa olla huti. Kova oli väite jossain vaiheessa 20 miljoonasta myydystä NX-konsolista julkaisuvuotensa aikana. Jos odotukset ovat tuota luokkaa, niin aika paineet pojille tehdä PS4:n tappajaa.

Jos NX:n saa ilmaiseksi ja maksaa pilvipelipalvelusta 20€/kk kahden vuoden ajan saaden samalla koko Nintendon historiallisen pelikatalogin käyttöönsä ala Netflix ja määräaikaisuuden jälkeen palvelu jatkuu 10€/kk, niin silloin olen ensimmäisenä jonossa 20 miljoonasta. Perinteisellä Nintendon konemyynnillä ilman julkaistua softaa (no julkaisussa on se yksi must hav) alkaa taas Nintendon perinteinen julkaisuikkunoiden tuijottelu, joissa seuraava peli on aina 6-12 kuukauden päässä. Silloin kone floppaa, armotta. Ja sitten hypetetään sitä seuraavaa messiaskonetta.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

WiiU oli huti, 3DS ei ole yhtenäkään vuonna yltänyt tavoitteisiinsa, tuleva "NX" ei saa olla huti. Kova oli väite jossain vaiheessa 20 miljoonasta myydystä NX-konsolista julkaisuvuotensa aikana. Jos odotukset ovat tuota luokkaa, niin aika paineet pojille tehdä PS4:n tappajaa.

Jos NX:n saa ilmaiseksi ja maksaa pilvipelipalvelusta 20€/kk kahden vuoden ajan saaden samalla koko Nintendon historiallisen pelikatalogin käyttöönsä ala Netflix ja määräaikaisuuden jälkeen palvelu jatkuu 10€/kk, niin silloin olen ensimmäisenä jonossa 20 miljoonasta. Perinteisellä Nintendon konemyynnillä ilman julkaistua softaa (no julkaisussa on se yksi must hav) alkaa taas Nintendon perinteinen julkaisuikkunoiden tuijottelu, joissa seuraava peli on aina 6-12 kuukauden päässä. Silloin kone floppaa, armotta. Ja sitten hypetetään sitä seuraavaa messiaskonetta.

Eiköhän Nintendollakin tiedetä, että tässä sukupolvessa meni pieleen ja pahasti. Tuskin siellä Kimishiman johdolla ajatellaan, että tehdään samaa kuin 3DS:llä ja Wii U:lla mutta yritetään vain NX:llä uudestaan niin kyllä onnistuu. Nintendolla on nyt laaja joukko pettyneitä asiakkaita, joilla tosiaan ei ole hirveästi luottamusta firman nykytoilailuja kohtaan. Sieltä löytyy sekä nämä 3DS:n ja Wii U:n romahtaneet ostajakunnat, jotka eivät enää edes osta pelejä, että myös ne monet sivustakatsojat, jotka ovat panneet merkille Nintendon huonon tarjonnan ja huonon asenteen tässä sukupolvessa ja jättäneet laitteet ostamatta.

Tällaisessa tilanteessa on aika vaikea uskoa tuohon huhuun 20 miljoonan laitteen tavoitteesta. Nintendolla on nyt hankala paikka yrittää saada takaisin 3DS:llä ja Wii U:lla menetettyä luottamusta, ja tuo NX:n ympärillä vallitseva hiljaisuus ei todellakaan auta asiaa. Kuluttajat ja useimmat pelinkehittäjätkin ovat täysin pimennossa pelialustasta, jota ounastellaan julkaistavaksi tämän vuoden lopulla. Nintendo itse puhuu usein "takaisin Nintendon kaltaisiin voittoihin pääsemisestä", mutta se Wiin ja DS:n aikainen Nintendo (ja ne voitot) alkavat olla muisto vain. Nyt onnistuakseen Nintendon täytyisi tehdä jotain "ei Nintendon kaltaista". Tässä vaiheessa 20 miljoonan laitteen tavoite vaatisi Nintendolta äärimmäisen hyvää pelisilmää, mitä ainakaan 3DS ja Wii U eivät osoittaneet, ja valtavaa mainoskampanjaa loppuvuoden aikana. Heidän täytyisi NX:llä onnistua tekemään erinomainen, kuluttajiin vetoava alusta, ja sitten vielä saada sitä markkinoitua todella tehokkaasti.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Pohjois-Amerikan helmikuun myyntiluvut tulleet julki. Sieltä puuttuvat pelien kohdalla bundlet ja digitaalinen myynti.

Overall YTD (2016 vs 2015)

PS4 +20%

XB1 -11%

WIU -31%

CdPwlmwUYAAa6fj.jpg


Lähde: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1196083
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

PlayStation 4 on ollut Japanin myydyin konsoli jo useita viikkoja tämän vuoden aikana, ja sama linja jatkuu. Länsipeli The Division oli Japanin-listan kärjessä yli 80 tuhannen kappaleen avausmyynneillä. PS4 myi 27 tuhatta konsolia lisää ja jatkoi suunnilleen edellisviikkojen tasolla. PS4:llä oli myös Summon Night 6 -RPG sekä pitkäaikaista Gundam-lisenssipelien sarjaa jatkava Gundam Breaker 3 top-10:ssä.

Wii U:n floppisarja sen sijaan jatkuu. Nyt joukkoon on liittynyt halpa porttaus Wii-klassikosta Twilight Princess. Pitkään mainostettu porttaus myi Japanissa julkaisuviikollaan 52 tuhatta kappaletta, mikä oli toki paremmin kuin muutaman vuoden takainen Wind Waker HD, mutta Nintendo kenties toivoi tämän "HD"-porttauksen saavuttavan suuremman asiakaskunnan kuin pelkästään "vähän enemmän kuin Wind Waker HD". Vertailun vuoksi PS4:n PSP-porttaus Final Fantasy Type-0 HD myi julkaisuviikollaan lähes 100 000 kappaletta, silloisella PS4:n noin puolet pienemmällä laitekannalla kuin mitä Wii U:lla on nyt Japanissa. Silti Type-0 HD:nkin myyntejä pidettiin useammallakin taholla pettymyksenä. Type-0:n alkuperäinen versio myi suunnilleen saman verran kuin Twilight Princess Wiillä Japanissa aikanaan, mutta Type-0:n HD-porttaus otettiin siis vastaan huomattavasti suuremmalla innolla kuin TPHD, huolimatta valtavasta laitekantaerosta Wii U:n eduksi. Samalla TPHD-porttaus epäonnistui täysin myymään konsoleita: Japanissa Wii U rämpi yhä pohjamudissa n. 4000 konsolin viikkomyynneillä. Xbox Onen 77 kappaleen viikkomyynnit ovat toki omassa sarjassaan.

Myös Isossa-Britanniassa Twilight Princess HD -porttaus kiinnosti vain pientä osaa Wii U -omistajista: toisella viikollaan sen myynnit romahtivat massiiviset 84 prosenttia verrattuna muihin brittilistan peleihin, joiden lasku oli maltillista 10-20 %:n luokkaa, joillakin peleillä jopa nousua.

Japanin top-10:

1. [PS4] The Division (Ubisoft, 03/10/16) – 80,703 (New)
2. [Wii U] The Legend of Zelda: Twilight Princess HD (Nintendo, 03/10/16) – 52,282 (New)
3. [PSV] Summon Night 6: Lost Borders (Bandai Namco, 03/10/16) – 40,076 (New)
4. [3DS] Medabots: Girls Mission Kabuto Ver. / Kuwagata Ver. (Rocket Company, 03/10/16) – 20,142 (New)
5. [PSV] Gundam Breaker 3 (Bandai Namco, 03/03/16) – 17,420 (92,059)
6. [PS4] Summon Night 6: Lost Borders (Bandai Namco, 03/10/16) – 16,750 (New)
7. [PSV] Kiniro no Corda 4 (Koei Tecmo, 03/10/16) – 15,167 (New)
8. [3DS] Mario & Sonic at the Rio 2016 Olympic Games (Nintendo, 02/18/16) – 13,408 (95,567)
9. [PS4] Gundam Breaker 3 (Bandai Namco, 03/03/16) – 11,160 (77,740)
10. [Wii U] Splatoon (Nintendo, 05/28/15) – 10,331 (1,291,418)

Japanin konsolit top-5:

1. PlayStation 4 – 27,341 (28,863)
2. PlayStation Vita – 20,810 (29,937)
3. New 3DS LL – 17,998 (19,111)
4. New 3DS – 5,832 (6,013)
5. Wii U – 4,629 (7,260)

Täydet listat Gematsussa: http://gematsu.com/2016/03/media-create-sales-3716-31316
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Miten muuten Suomen pelimyynti viime vuonna? www.figma.fi ei lataudu mulla.

muoks,
Vastaan itselleni, että Figma on liitetty tähän: http://angi-nordic.com/
Loppuikohan kultapelien jakaminen tähän? 2015 tilastoja ei ole vielä tuolla ja sivut näyttää jotenkin suppealta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Cf4WiqZWIAE9sT8.jpg:large

A look at Japan's Video Games Console Software market and how steep the decline is getting.
3DS is >50%.
ZhugeEX Twitter
 
Ylös Bottom