Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua PlayStation 4 -konsolin takuu- ja huoltoasioista

Vastaus: Keskustelua PlayStation 4 -konsolin takuu- ja huoltoasioista

Puhuinkin omastani, en minä muista tiedä, kuten sanoin niin oma ei juurikaan huuda. On ihan avoimessa tilassa hyllyllä.
Joo, toi oli itseasiassa tarkoitettu DPK:lle joka noita videoita postaili, eli otan jatkossa tarkemmat lainaukset! Ja nyt keskustelu tonne toiseen ketjuun ennen kuin TT-2k rankaisee.
 
No voi hyvät hyssykät sentään, tiedän tämän jo vuosien takaa, mutta arvatkaa kuinka hyvin se toimii ........ esim. Applen tuotteissa kun sanotaan että se on vuosi niin kaverit ei laita tikkua ristiin jos heidän koneensa näyttää että takuu mennyt umpeen. Minä näytin kuitin ja mitä siellä ylhäällä ekana lukee, no ostamis pvm varmaan kellontarkkuudella. Koska takuu 12 kk niin ottivat.

Jos takuu olisi ummessa, niin lähettäisivät Verkkokauppa.comista varmaan pleikan huoltoon. Siellä tutkittaisiin sarjanumeroa, ja nähtäisiin jaa takuu voimassa / tai takuu ei voimassa. Ja näin... toki kuluttajaasiamies ja joku EU todiste, mutta kun minulle nytkin kerrottiin että vasta 3.nen hultokerran jälkeen voidaan antaa rahat tai uusi konsoli, tämäkin selvitetään jossain muualla kuin Verkkokauppa.com -huollossa. Että näin ja mitäs minun kilometrikorvaukset, tämä on toka kerta huollossa, paikka on sama aina ulkomailla, taisi olla Lontoo Englanti.

Voin kertoa että toimii helvetin hyvin ainakin omalta osaltani, joka tuote joka ollut yli vuoden vanha on mennyt takuuseen, toki kattona tuo kaksi vuotta, myös Applen tavarat joita on kämppä täynnä. Viimeksi meni iPhone 5 takuuhuoltoon mikä oli 1.5 vuotta vanha ja on myös mennyt 3 vuotta vanha Amerikasta ostettu U2 editionin ipodi, kaadoin kaljat päälle ja Apple lähetti uuden laitteen. Sata varmaan tuo 2 vuotta takuu pelaa, jos alkaa joskus joku rutisemaan niin kuluttajansuojasta maininta niin eiköhän ääni muutu kellossa.
 
Vastaus: Keskustelua PlayStation 4 -konsolin takuu- ja huoltoasioista

Laitoin nyt hieman kyselyä eteenpäin tuonne Kuluttajaneuvonnan suuntaan. Tällainen automaattiviesti saapui:

Kiitos yhteydenotostasi
Ilmoituksenne on vastaanotettu numerolla 123456789.

Kuluttajaneuvonnan tavoitteena on vastata kaikkiin yhteydenottoihin viiden työpäivän sisällä.

Vastauksen saat pääsääntöisesti puhelimitse. Soittajana saattaa näkyä 'tuntematon numero'.
 
Miksi pitää kopioida tänne jotain nollasisältöisiä automaattivastauksia?

Muutenkin turha kuormittaa kuluttajaviranomaisia kun et ole edes yrittänyt hoitaa asiaasi ensin maahantuojan virallisen huoltokanavan kautta.
 
Vastaus: Keskustelua PlayStation 4 -konsolin takuu- ja huoltoasioista

Muutenkin turha kuormittaa kuluttajaviranomaisia kun et ole edes yrittänyt hoitaa asiaasi ensin maahantuojan virallisen huoltokanavan kautta.
Ittellähän kävi niin, että tipahdin kuluttajanoikeuksien ulkopuolelle asioituani maahantuojan virallisen huoltokanavan kautta viime kesänä. Toimitin viallisen PS4:n suoraan Sonyn tukeen heidän virallisten ohjeiden mukaan sen sijaan että olisin toiminut myyjäliikkeen kanssa. Konsolin huolto viipyi ja viipyi eikä Sonyllä oikein ollut hajua missä konsoli seilaa. Kyselivät minulta jälkikäteen lähetetyn konsolin sarjanumeroa, jonka olin toimittanut tietenkin jo lähetyshetkellä. Kuluttajaneuvonta oli neuvoton, kun toimin näin, enkä toimittanut laitetta myyjäliikkeelle. Myyjäliikkeeltä en ollut oikeutettu minkäänlaisiin korvauksiin, kun en ollut laitetta sinne toimittanut. Sonyn tuki ei myy mitään, eikä myöskään korvaa mitään, eikä ilmeisesti ole vastuussa heille toimitetuista laitteista.

Onneksi konsoli lopulta palautui minulle muistaakseni parin kuukauden huoltoreissun jälkeen. En tiedä miten olisi käynyt, jos konsoli olisi kadonnut kokonaan. Henkilökohtainen oppimisprosessi.

Jos myyjäliike vaan vittuilee, niin mä olisin ihan samalla tavalla ottanut yhteyttä kuluttajaneuvontaan, enkä lähettänyt laitetta näille Sonyn tuen puuhastelijoille.
 
turha kuormittaa kuluttajaviranomaisia kun et ole edes yrittänyt hoitaa asiaasi ensin maahantuojan virallisen huoltokanavan kautta.

- Ensimmäisellä huoltokerralla olin yhteydessä Playstationin Suomen huoltoon. Kone lähtikin ulkomaille ja tuli takasin ihan yhtä äänekkäänä.
- Toisella kertaa päätin kokeilla Verkkokauppa.com-huoltoa, kerroin ekasta huoltokäynnistä ja tekemästäni videosta, koneelle ei kuitenkaan tehty mitään:

"Testaajamme piti 16h ajan Project CARS simulaattoria päällä, eikä tuuletin pitänyt epänormaalia ääntä / kierrosnopeutta."

Aiheeton takuuhuoltokäynti


- Nyt sitten olin yhteydessä PS-suomi-huoltoon, mutta siellä kiirettä ja palaavat asiaan myöhemmin. Verkkokauppa.com-huolto ei ole myöskään ehtinyt vastata. Lähetin Kuluttajasuoja viranomaisille kyselyn että miten he näkevät asian, siellä 5 vrk vastausaika.

Jos myyjäliike vaan vittuilee, niin mä olisin ihan samalla tavalla ottanut yhteyttä kuluttajaneuvontaan, enkä lähettänyt laitetta näille Sonyn tuen puuhastelijoille.

Verkkokauppa.com ilmoittaa että olkaa mieluiten yhteydessä PS-viralliseen-huoltoon, juuri tämä tuuletin asia. En tiedä miksi he sitten ottivat laitteen ylipäätään sinne ja testasivat sitä?

"minkä takia tuuletin pitää konsolissa kovaa meteliä? välillä kyllä menee hiljaseksi mutta sitten vähän ajan päästä alkaa ääntämään isosti jotain pölyimuri luokkaa.?? Kuuluuko sen pitää niin isoa ääntä vai onko kyseinen tuuletin viallinen?? ja konsolia ei ole mihinkään ahtaaseen paikkaan laitettu että ilma pääse kiertämään ja tilaa on. konsoli ollut itselläni vasta 5 kuukautta"

"Hei,

Imurin luokkaa oleva ääni ei kuulosta normaalilta. Suosittelen ottamaan yhteyttä Sonyn PS-tukeen josta osaavat arvioida paremmin. Myös mahdollinen huolto hoituu nopeiten sitä kautta:

Sonyn Playstation-tuki
puh. 09 424 50803
support@fi.playstation.com"


Kysymykset ja vastaukset / Playstation 4 Tuuletin
Lähde: http://www.verkkokauppa.com/fi/prod...Station-4-500-Gt-pelikonsoli-musta#product-qa
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Keskustelua PlayStation 4 -konsolin takuu- ja huoltoasioista

Tuosta PS 4 takuusta; jos on siis tuo kaksi vuotta - niin miten sitten edetään, jos ei ole kuittia? Pitääkö vain kävellä expertiin kone kainalossa ja toivoa sen menevän takuuseen? Saavatko he mistään kautta selville onko takuuta? Jos ei siis ole ostettu kuin käteisellä eikä ole henkilötietoja, mistä etsiä
 
Vastaus: Keskustelua PlayStation 4 -konsolin takuu- ja huoltoasioista

Tuosta PS 4 takuusta; jos on siis tuo kaksi vuotta - niin miten sitten edetään, jos ei ole kuittia? Pitääkö vain kävellä expertiin kone kainalossa ja toivoa sen menevän takuuseen? Saavatko he mistään kautta selville onko takuuta? Jos ei siis ole ostettu kuin käteisellä eikä ole henkilötietoja, mistä etsiä

Vielä tässä vaiheessa siitä, ettei konsolin julkaisusta ole aikaa kuin 1 1/2 vuotta.
 
Vastaus: Keskustelua PlayStation 4 -konsolin takuu- ja huoltoasioista

Niin se on tosiaan noin puolitoista vuotta vanha; mutta siis kysymyshän oli,että jos ei ole kuittia, miten takuu voi olla voimassa - ei oikein innosta ostaa perävalotakuulla olevaa
 
Vastaus: Keskustelua PlayStation 4 -konsolin takuu- ja huoltoasioista

Niin se on tosiaan noin puolitoista vuotta vanha; mutta siis kysymyshän oli,että jos ei ole kuittia, miten takuu voi olla voimassa - ei oikein innosta ostaa perävalotakuulla olevaa
Kai siinä kuitti tai jokin todistus pitää olla että olet juuri kyseisestä liikkeestä / ketjusta laitteen ostanut.
 
Vastaus: Keskustelua PlayStation 4 -konsolin takuu- ja huoltoasioista

Ainakin meillä paikallisella expertillä oli ostetut tavarat koneella kirjoissa jos oli omat tiedot antanut. Ei siis tarvitse kuittia.
 
Vastaus: Keskustelua PlayStation 4 -konsolin takuu- ja huoltoasioista

Harva käteisellä ostaessa tajuaa kysyä asiakkaalta nimeä.
Käteisellä minäkin ostin ja laittoivat juurikin nimen ja osoitteen ylös. Mainitsi vielä, että kuitti löytyy täältä heiltä jos tarvetta ilmenee. Toki jokapaikassa ei välttämättä ole samanlaista toimintatapaa.
 
Vastaus: Keskustelua PlayStation 4 -konsolin takuu- ja huoltoasioista

Kyllä kaikissa isoimmissa ostoissa kysytään kun kyse on isommista alan liikkeistä. Gigantit, anttilat, expertit jne.
 
Ylös Bottom