Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Sulla on ollu hyvä tuuri. Mun kone on ollu huollossa yli 4kk, enkä tiedä milloin sen saan...


Wtf? Ootko kyselly perään? Ei voi kestää noin kauan!
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Kuluttaja-asiamieheen yhteys jos noin kauan kestää..
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

PS4/PS3 ei toimi HDMI:n kautta vahvarissa (pioneer vsx 323). Ilmeisesti kättely onglema kyseessä, kokeiltu eri piuhoilla tuloksetta.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Tuli Playstation 4 nyt sitten tuon Änärin takia hommattua. HUT-pelit netissä tuntuu kuitenkin lagaavan tasaisesti, eli koko ajan pikku viivettä.

Tein PS4:llä yhteyden testauksen, ja latausnopeus oli ihan ok, 5-9 Mt/s, mutta lähetysnopeus oli vain 600-800 kt/s (10/1 netti). Eikös tuo lähetysnopeus ole aika surkea? Puhelimella testatessani lähetysnopeus on 1.39Mbps käytettäessä samaa nettiä WiFillä. Pleikkari on nettipiuhalla kytketty (yhden välimodeemin kautta), eli ei ole langattomana "kiinni".

Pitäisikö kokeilla miten toimii langattomana? Mitään vinkkejä?
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Ei 1megasella upilla voi tulla 600-800kt/s :)

Mutta juu, 0,6-0,8megaa on ihan normi yks megasen upiksi ja änärin lagaamiset on tunnettu ongelma.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Ei 1megasella upilla voi tulla 600-800kt/s :)

Mutta juu, 0,6-0,8megaa on ihan normi yks megasen upiksi ja änärin lagaamiset on tunnettu ongelma.

Eikös nuo alkuperäiset numeroarvot olleet ihan validin kuuloisia jos ei olisi ollut tuota b=>t typoa? Viisastellessa kannattaisi itse käyttää oikeita yksiköitä. Mega ei kerro muuta kuin 10^6 kertoimen luvulle, ei yksikköä ;)

Jos nämä oletukseni olivat oikein, niin ei kuulostaisi omassa netissä olevan vikaa. Tietty voihan sitä latenssia ja packet lossia koittaa testata. Ne vaikuttaa pelaamiseen enemmän kuin raaka throughput.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Kyllä se ongelma on puhtaasti uudessa änärissä, ei koneen nettiyhteydessä, eikä itse netissä.
Edit: ja "megaa" on puhekielessä käytettävä muoto Mbit/s:stä, joten sikäli on täysin oikein.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Kyllä se lähetysnopeus vaan on 600-800 kt/s Pleikkarin mukaan.

Hmm...

EDIT: Kolme kertaa löi tunnin sisään Pleikkari jotain virheilmoitusta, ja kaatoi NHL 15 -sovelluksen. Onko tätä tämä uusi sukupolvi?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Powerful: 1M/s = 1 000 kt/s, eli yhteystestin ilmoittama lukema on n. 80 prosenttia liittymäsi teoreettisestakin upload-kapasiteetista. Ei ole siis vika lukemissa.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Tämmöstä kone herjaa kun käynnistelen destinyä: Näytä liitetiedosto 13331Näytä liitetiedosto 13332

Rupes tekeen tuota heti sen jälkeen kun poistin ja deaktivoin käyttäjän ps3 järjestelmästä.. Eikait sen pitäis vaikuttaa mitenkään tähän uudempaan?
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Kyllä se ongelma on puhtaasti uudessa änärissä, ei koneen nettiyhteydessä, eikä itse netissä.
Edit: ja "megaa" on puhekielessä käytettävä muoto Mbit/s:stä, joten sikäli on täysin oikein.
Totta on kyllä, hyväksyn tämän. :)

Powerful: 1M/s = 1 000 kt/s, eli yhteystestin ilmoittama lukema on n. 80 prosenttia liittymäsi teoreettisestakin upload-kapasiteetista. Ei ole siis vika lukemissa.
Yleensähän nuo nettiyhteydet myydään bittien eikä tavujen siirtonopeuksina, jotta saadaan raflaavammat numerot. Täten siis varmaan tämä olisi selkeämpi laskutoimitus tähän megaisen tapaukseen: 1 Mb/s = 1000 kb/s = 125 kt/s

Mutta turhat viisastelut sikseen ja asiaan. Näyttäis nuo Playstationin yhteystestit olevan melkoisen mielenkiintoisia. Kokeilin itse niin heitti ~13 Mt/s downlink ja ~3 Mt/s uplink. Eli sehän tarkoittais 104/24 Mb/s. Ja mullahan on yhteytenä mokkula tökättynä reitittimeen ja pakotettuna 1800 MHz LTE kaistalle. Mitä olen satunnaisesti seuraillut niin 20-50 Mb/s välillä on pyörinyt näissä olosuhteissa todelliset downlink throughputit. Enpä siis noille Pleikkarin hihamittauksille antaisi paljoa painoarvoa.

EDIT: TT-2k: Ettei vain olisi sittenkin tullut kämmi PS4:n käyttiksen suomentajalle? Enkkuversiossa näyttää bitteinä eikä tavuina testitulosteet...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Tämmöstä kone herjaa kun käynnistelen destinyä: Näytä liitetiedosto 13331Näytä liitetiedosto 13332

Rupes tekeen tuota heti sen jälkeen kun poistin ja deaktivoin käyttäjän ps3 järjestelmästä.. Eikait sen pitäis vaikuttaa mitenkään tähän uudempaan?
Mulla tulee noita samoja silloin tällöin. Jos olen käynnistänyt Destinyn uusiksi, niin ei ole enää tullut. Ja vaikka en olisi käynnistänytkään, en ole huomannut mitään vikaa missään. Jos joku tietää näistä jotain niin voisi tietty valaista.

Viimeksi Destiny myös herjasi, että minulla ei ole PS+ -jäsenyyttä, joten striket on lukittuna. Pitäisi kyllä olla vielä pitkälle joulukuuhun voimassa sekin. Ehkä tämä on joku väliaikainen synkkaongelma jossain?
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Mulla tulee noita samoja silloin tällöin. Jos olen käynnistänyt Destinyn uusiksi, niin ei ole enää tullut. Ja vaikka en olisi käynnistänytkään, en ole huomannut mitään vikaa missään. Jos joku tietää näistä jotain niin voisi tietty valaista.

Viimeksi Destiny myös herjasi, että minulla ei ole PS+ -jäsenyyttä, joten striket on lukittuna. Pitäisi kyllä olla vielä pitkälle joulukuuhun voimassa sekin. Ehkä tämä on joku väliaikainen synkkaongelma jossain?

Joo sitä se on minullakin tehnyt.. Boottaaminen yleensä auttanut.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Enpä siis noille Pleikkarin hihamittauksille antaisi paljoa painoarvoa.
Tämä on se kaikista tärkein pointti. Se tekee tuon nopeusmittauksen niin nopeasti, että heittoa kunnon nopeusmittauslukemiin saattaa olla melkoisestikin.

TT-2k: Ettei vain olisi sittenkin tullut kämmi PS4:n käyttiksen suomentajalle? Enkkuversiossa näyttää bitteinä eikä tavuina testitulosteet...
Tuokin on kyllä erittäin mahdollista. Koska nyt kun tosiaan järjellä asiaa miettii, niin noinhan se on englanninkielisellä käyttöjärjestelmäkielellä mennyt. Ja kun kerran megan liittymä on, ja jos yksikkö oikeasti olisi kiloTAVUJA sekunnissa, niin 600-800 kt/s olisi moninkertaisesti yli liittymän todellisen kapasiteetin. Eli tuo puhuu ihan vaan käännösvirheen puolesta.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

PS4/PS3 ei toimi HDMI:n kautta vahvarissa (pioneer vsx 323). Ilmeisesti kättely onglema kyseessä, kokeiltu eri piuhoilla tuloksetta.

onko uusin päivitys vahvistimessa?

edit. eihän tuota vissiin voi päivittää..
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Kuinkas kauan muilla joilla on ollut PS4 huollossa on kestännyt, että on saanut koneen takaisin? Itse vein oman pleikan viime viikon maanantaina huoltoon, mutta vielä ei ole kuulunut mitään.:rolleyes:
 
Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ...

Kuinkas kauan muilla joilla on ollut PS4 huollossa on kestännyt, että on saanut koneen takaisin? Itse vein oman pleikan viime viikon maanantaina huoltoon, mutta vielä ei ole kuulunut mitään.:rolleyes:
Yhdestä viikosta ylöspäin jopa yli kuukauteen. Ei siis vielä syytä huoleen.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Yhdestä viikosta ylöspäin jopa yli kuukauteen.

Eikös tuollainen 1kk huoltoaika ala olemaan jo kuluttajasuojan vastainen? Ei mun mielestä enää kuukausi ole kohtuullinen aika tuotteelle mitä saa suoraan hyllystä uusia.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Eikös tuollainen 1kk huoltoaika ala olemaan jo kuluttajasuojan vastainen? Ei mun mielestä enää kuukausi ole kohtuullinen aika tuotteelle mitä saa suoraan hyllystä uusia.
Kohtuuttoman pitkä se eittämättä on, ja jos tuolla lailla omalle kohdalle käy, kannattaa tiukasti vaatia hyvitystä vähintään menetetystä Plus-ajasta.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Kohtuuttoman pitkä se eittämättä on, ja jos tuolla lailla omalle kohdalle käy, kannattaa tiukasti vaatia hyvitystä vähintään menetetystä Plus-ajasta.

+ Pidentää takuuaikaa sen verta mitä laite oli huollossa.
 
Ylös Bottom