Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja The BigBang
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Ihan vain uteliaisuuttani kysyn, että mitäs sulla lukee siellä PS4 pohjassa siinä model kohdassa?

Täällä lukee CUH-1116A ja on todella hiljainen (tässä mallissa on vissiin tehty jotakin muutoksia jäähdytykseen)
Ittellä on CUH-1004A. Jäätävä huuto ihan pikkupeleissäkin, jolloin tosin tuuletus ei puske kovinkaan kuumaa ilmaa sieltä takaa.

Onkohan tohon nyt oikeesti jotain tehty, vai vaan satunnaisesti hiljaisempi laite. Jos ois, vois kokeilla löytää kaupasta tolla mallinumerolla hiljaista laitetta, ja myydä toi vanha turbiini pois.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Ittellä on CUH-1004A. Jäätävä huuto ihan pikkupeleissäkin, jolloin tosin tuuletus ei puske kovinkaan kuumaa ilmaa sieltä takaa.

Onkohan tohon nyt oikeesti jotain tehty, vai vaan satunnaisesti hiljaisempi laite. Jos ois, vois kokeilla löytää kaupasta tolla mallinumerolla hiljaista laitetta, ja myydä toi vanha turbiini pois.

Täällä on jotakin juttua tuosta CUH-11 mallista:

http://www.dualshockers.com/2014/10...odel-compared-differences-found-and-analyzed/

En tiedä, että onko noilla muutoksilla vaikutusta, mutta olen tuolla pelaillut inFamous: Second Sonia ja Last of Usia, eikä tuulettimien ääni ole häirinnyt ollenkaan vaan on mukavan hiljainen.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Oma huollosta tullut kone on 1004A, ja on todella hiljainen. On kyllä todella erikoista että näissä on näin paljon eroja, vaikka samat komponentit pitäis olla. Ensimmäisenä tulee huonot piitahnat mieleen.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Oma huollosta tullut kone on 1004A, ja on todella hiljainen. On kyllä todella erikoista että näissä on näin paljon eroja, vaikka samat komponentit pitäis olla. Ensimmäisenä tulee huonot piitahnat mieleen.
Tätä samaa kyllä itsekkin ihmetellyt suurinpiirtein 6kk. Osalla hiljainen toisilla ei. Oma oli julkaisumallia lentokine turbiini eli todella äänekäs, huoltoon meni ja tuli sama konsoli takaisin. Jotain siellä oli kai tehty kun hieman möly hiljeni, mutta ei tätä missään tapauksessa hiljaiseksi/äänetömäksi voi sanoa.
Pitäisi kyllä jaksaa ruuvata kone auki ja tarkistaa noi tahnat.

Muutama tässä nyt saanut ihan uudenkin koneen huollosta (vähän katkera :) ) jotka ovat sitte olleet hiljaisia..toki ei kaikki. Ihme arpomisella noita sitte on vaihdeltu ja mitä lie sitten korjatuille tehty kun ei minkäänlaista selostusta tästä saanut.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Taitaa nää "uudet" PS4:t olla kaikki CUH-1116A mallia. Itelläkin kyseinen malli (ostin marraskuussa), eikä se todellakaan ole äänetön, mutta ei mikään turbiinikaan. Esim. IF First Lightia pelatessa tuuletin huutaa normaalia kovempaa, mutta tää taitaa olla ihan normaalia ton pelin kohdalla.
 
Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ...

Taitaa nää "uudet" PS4:t olla kaikki CUH-1116A mallia.
Periaatteessa juuri näin. Se on sitä luonnollista kiertokulkua; vanhan revision (1000-sarjalaiset) laitteet ennen pitkää myydään loppuun kaikkialta, ja sitä mukaa kauppoihin tulee uudempaa 1100-sarjaa. Näitä pieniä malliuudistuksia on konsolien elinkaaren aikana helposti toistakymmentä, vaikka ulkoisia mallimuutoksia on ehkä vain pari-kolme.

Vielä kertauksena ohje, miten tuota mallinumeroa tulkitaan. Kaksi ensimmäistä numeroa kertoo mallin ja revision, kaksi seuraavaa on aluekoodi. Esim. PS3:lla oli Slim-mallista revisiot 2000, 2100, 2500 ja 3000, vaikka laite pysyi ulkoisesti samana. "Super-Slim" oli sitten 4000-sarjaa, mutta 4100 jäi jostain syystä väliin, ja seuraavat revisiot olivat 4200 ja viimeisimpänä 4300.

Euroopassa on käytössä ainakin aluekoodit 04 ja 16. Lisäksi 03-aluekoodillisia (UK/Irlanti) saattaa tulla vastaan, jos konsoli on tilattu esim. britti-Amazonista.

Mahdollinen kirjain mallinumeron perässä erottaa kahdella erikokoisella tallennustilalla varustetut versiot, esim. A = 500 Gt ja B = 1 000 Gt.

Mallinumeron edessä oleva CUH viittaa normaaliin kuluttajalaitteeseen. CUHJ puolestaan kertoo kyseessä olevan jokin erikoisempi Limited Edition -konsoli(bundle).
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

En tiedä, että onko tämä oikea ketju, mutta onkos Sony kommentoinut tuota latausnopeuksiin liittyvää ongelmaa mitenkään?

Edellinen PS4 mulla oli julkaisun aikoihin ja silloin kaikki lataukset tuli täyttä vauhtia, mutta nyt jotkut lataukset saattavat tulla 300kt/s vauhdilla ja toiset täyttä vauhtia.

Mitä olen netissä lueskellut, niin muillakin on tuota ongelmaa esiintynyt.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Löytyiskö apuja tähän. Mulle ei tule nykyään viestit perille enää ollenkaan. Aiemmin tuli vain saakelinmoisella viiveellä, nytkin ilmoittaa kyllä saapuneesta viestistä, mutta eipä suostu sitä avaamaan mitään kautta. Eikä muuten suostu poistamaan aiempia viestiketjujakaan. Voiko tätä auttaa millään, vai olenko tuomittu ikuiseen viestipimentoon? :b
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Tänään sit tuli uus konsoli huollosta ja nyt pitää jo takasin lähettää kun ei konsoli suostu levyjä ottamaan sisään, piippailee vaan koko ajan niinkuin olisi eject nappi pohjassa. Mietittyttää vaan että testaanko noita ps4 konsoleita edes ollenkaan.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Tänään sit tuli uus konsoli huollosta ja nyt pitää jo takasin lähettää kun ei konsoli suostu levyjä ottamaan sisään, piippailee vaan koko ajan niinkuin olisi eject nappi pohjassa. Mietittyttää vaan että testaanko noita ps4 konsoleita edes ollenkaan.
Jopas on kurja tuuri käynyt. :/ Ennen palautusta kokeile kuitenkin, olisiko siellä kuitenkin vain se ns. Eject Screw jäänyt löysälle. Kyseisen ruuvin löydät näillä ohjeilla. Jos tuokaan ei auta, pistä konsoli bumerangina takaisin huoltoon ja ystävällisesti pyydä jotain kompensaatiota mielipahasta ja menetystä ajasta ja vaivasta.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Jopas on kurja tuuri käynyt. :/ Ennen palautusta kokeile kuitenkin, olisiko siellä kuitenkin vain se ns. Eject Screw jäänyt löysälle. Kyseisen ruuvin löydät näillä ohjeilla. Jos tuokaan ei auta, pistä konsoli bumerangina takaisin huoltoon ja ystävällisesti pyydä jotain kompensaatiota mielipahasta ja menetystä ajasta ja vaivasta.

Tuota ruuvin kiristystä tuli kokeiltua eilen eikä auttanut ollenkaan, samaa piipailua ja levyn ulos syöttöä se tekee silti. Toivotaan nyt et 3 huoltoreissu sen kunnollisen koneen toisi.
 
Minä vein alkuviikosta tammikuun lopulla ostamani PS4:n huoltoon, koska tuuletin oli esim. Last of Usissa ihan naurettavan kovaääninen. Olisin vienyt laitteen liikkeeseen vaihtoon, mutta Anttilan setä vain nauroi puhelimessa, etteivät he näin kalliita vehkeitä ala vaihtamaan vaan lähettävät Sonylle. Itse asiassa Anttilan ukkokin neuvoi toimittamaan omatoimisesti Sonylle, jotta homma hoituisi nopeimmin. Sonyn puhelinpalvelun kanssa ei onneksi ollut varsinaista ongelmaa, sain ne tulostettavat postituslaput ym. sutjakkaasti.


Olin lähettänyt konsolista vaihtoajatuksella sähköpostia myös maahantuojalle, joka ei vastannut mitään. Kuitenkin uteluni oli ilmeisesti ohjattu uudelleen Playstation-tukeen, sillä takuuseen lähettämistä seuraavana päivänä sain PS-tuelta sähköpostin, jossa sanottiin että koska laite oli ostettu alle 30 pv sitten, olisin kyllä saanut käydä sen kaupassa vaihtamassa suoraan uuteen. Kysyin, että kun ehdin jo lähettää konsolin huoltoon, niin voisiko prosessia edes jotenkin nopeuttaa siten, että lähettäisivät minulle suoraan uuden konsolin. Tähän Playstation-tuella ei ollut näemmä valtuuksia.


V-ttu. Pitänee sitten odottaa sen 3-4 viikkoa. Toivottavasti huollettu laite ei ole kovaääninen tai muuten rikki. Uudestaan en ala laitetta lähettämään huoltoon, en ainakaan ennen kuin olen ottanut yhteyttä kuluttaja-asiamieheen. Ihmeellistä touhua, ettei esim. Anttilassa mainittu tästä 30 päivän oikeudesta mitään.


Ja nyt kun tarkemmin miettii, niin onhan tämä kaiken kaikkiaan ihan persiistä, että upouutta laitetta pitää käytellä huollossa, joka tämänkin ketjun perusteella on varsin epämääräinen.

Tuota ruuvin kiristystä tuli kokeiltua eilen eikä auttanut ollenkaan, samaa piipailua ja levyn ulos syöttöä se tekee silti. Toivotaan nyt et 3 huoltoreissu sen kunnollisen koneen toisi.

Ei kai nyt mikään firma voi edellyttää asiakkaaltaan KOLMEA perättäistä monen viikon huoltoreissua? Tämähän on ihan sikamaista toimintaa. Kyseessä on kuitenkin isolla rahalla ostettu pelikonsoli, joissa tiedetään olevan tyypillisiä vikoja.

Edit: Kun otit yhteyttä jälleen Playstation-tukeen, niin pahoiteltiinko tai ihmeteltiinkö siellä tilannetta mitenkään? Eivät siis suostu lähettämään uutta konetta, jos huolto on kussut hommat jo kahdesti?

Vielä pikainen kysymys: Postin lähetysseuranta pysähtyi 10.2. Postin logistiikkakeskukseen (01010 / "Lähetys on lajiteltu"). Tarkoittaako tämä nyt sitä, että laite on matkalla Suomesta Ranskaan?

Postin sivujen perusteella paketin lähettäminen Ranskaan kestää 3-7 työpäivää. Hyvällä lykyllähän paketti saattaisi olla huollon moukaroitavana jo huomenna...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Kun en oikeen täältä forkalta löytänyt ketjua niin tämä lienee oikea mesta. Eli: Mikähän toussa Share Playssa oikeen tökkii, pelin jakaminen kaverin kanssa onnistuu ehkä yhdellä kokeilulla 30:stä. Joskus helposti mutta useimmin ei ollenkaan.

Mulla 100/10 yhteys ja frendillä 10/10, molemmilla NAT2. Kaveri kokeili myös laittamalla itsellen NAT1, ei vaikutusta. Valittaa usein että joko mukamas kaista ei riitä, toinen virheilmo osaa kertoa että tyyliin "olet jo liittynyt tähän ryhmään/pelin jakamiseen tms vaikkei näin todellisuudessa ole. Ja itse olen tuona hostina. Nämä virheilmot lienee johtuu tuosta Sharen koodista tms? Lienee bitti vinossa? Ja jos näin on, onko kenelläkään käryä koskahan tuo korjataan..?

Pleikkoja on käynnistelty uudestaan, samoin modeemeja mutta silläkään ei ongelma ratkea. Kaveri vielä tuon Share Playn takia osti Plussan ja nosti netin tuohon 10/10:een. :D Eli saa auttaa. :D

Sori tämä itseni quotaaminen mutta eikö muilla ole ollut tämän Shareplayn kanssa ongelmia? :p Ainut tieto mitä netistä löysin oli kommentit että joillain käyttäjillä ollut ongelmia mutta paljon muuta dataa ei löytynytkään - ei korjauspäivityksestä, ei mistään.. :)
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Ei kai nyt mikään firma voi edellyttää asiakkaaltaan KOLMEA perättäistä monen viikon huoltoreissua? Tämähän on ihan sikamaista toimintaa. Kyseessä on kuitenkin isolla rahalla ostettu pelikonsoli, joissa tiedetään olevan tyypillisiä vikoja.

Edit: Kun otit yhteyttä jälleen Playstation-tukeen, niin pahoiteltiinko tai ihmeteltiinkö siellä tilannetta mitenkään? Eivät siis suostu lähettämään uutta konetta, jos huolto on kussut hommat jo kahdesti?

Kyllä pahoittelivat asiaa ja lupasi nopeuttaa tuota kuljetusta tällä kertaa. Uusi kone on joka kerralla tullut mutta niissä on ollut vikaa. Ekalla kerralla huollosta tulleen koneen tuuletin piti kovaa ääntä noissa peleissä ja soveluksissa. Tämänkin koneen lähetin huoltoon jonka jälkeen tuli tuo piipaileva ja levyjä ulos syöttävä kone ja nyt odotetaan sitä seuraavaa konetta.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Lähetin PS4:ni huoltoon viime viikon maanantaina eli 9.2. Postin seurannan jäljet päättyivät 10.2. Itellan logistiikkakeskukseen, ja kun vielä tänään minkäänlaista sähköpostivahvistusta ei ollut tullut, soitin varalta PlayStation-tukeen (tsiisus, että sen hissimusiikin päälle puhuva robotti ottaa kupoliin). Sen verran osasivat valaista tilannetta, että vielä 11.2. näkyi merkintä heidän omassa systeemissään; laite on ilmeisesti siis otettu tuolloin vastaan PS-tuen päässä Suomessa ja lähetetty eteenpäin Ranskaan.

Puhelinpalvelija ei osannut suoraan sanoa, että mikä on käytäntö tuuletinongelmaisten konsoleiden suhteen yleensä, mutta ilmeisesti systeemiä on virtaviivaistettu nykyisin siten, että huoltotapauksia ei koskaan käsitellä Ranskan huoltokeskuksessa paria päivää pidempään. Luulenpa siis, että nykyisin juuri kukaan ei saa juuri omaa konsoliaan huollosta takaisin, vaan tilalle lähetetään kokonaan uusi / jollakin toisella käyttäjällä rikkoutunut mutta valmiiksi kunnostettu vekotin. Eli huoltoreissussa kestää lähinnä pakettien lähettely Suomen ja Ranskan välillä. Jos minä olisin Sonyllä töissä ja haluaisin panostaa asiakastyytyväisyyteen, järjestäisin Suomeen jatkuvasti saatavilla olevan erän uusia / tehdashuollettuja koneita, jotka voisi suoraan lähettää asiakkaalle ilman naurettavaa viikkojen odotuspelleilyä. Suomen päässä vastaanotetut romut lähetettäisiin sitten hiljakseen Ranskaan "huollettavaksi", jos tarve vaatii.

Onhan tää kuvio kyllä vähän hanurista. Toivon todella, että saan joskus (ehkä ensi viikolla?) aidosti toimivan koneen takaisin enkä jotain tavalla tai toisella viallista romuläjää. Huvittavaa sinänsä, että PC-pelaamista pidetään hankalana, kun pitää säätää. Olen pelannut sekä PC:llä että konsoleilla yli 20 vuotta, ja ainoastaan näiden konsoleiden kanssa on aidosti kusessa, jos jokin menee vikaan. Näissä moderneissa sinänsä älyttömän näppärissä konsoleissa virhealttius moninkertaistuu, kun yritetään sulloa PC-rautaa mahdollisimman halvalla mahdollisimman pieneen tilaan. Ei ihme, jos vehkeet prakailee. Sinänsä arvostan Xbonen suunnittelufilosofiaa, jossa ilmeisesti Xbox 360:n hajoilusta säikähtäneinä ollaan hieman jopa ylisuunniteltu se konsoli.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Jos minä olisin Sonyllä töissä ja haluaisin panostaa asiakastyytyväisyyteen, järjestäisin Suomeen jatkuvasti saatavilla olevan erän uusia / tehdashuollettuja koneita, jotka voisi suoraan lähettää asiakkaalle ilman naurettavaa viikkojen odotuspelleilyä.

Asiakkaan kannalta varmasti näin olisi helpointa. Toisaalta tuollaisten "sivuhuoltokonttorien" ylläpitäminen ei välttämättä ole kovin halpaa. Ja tuskin Sony edes haluaisi "varalta" makuuttaa määrää X konsoleita Suomen kaltaisessa lopulta aika pienten markkinoiden maassa, kun verrataan Britteihin, Saksaan jne.

Lisäksi jos tuollainen pikavarasto olisi jossainpäin Etelä-Suomea, niin se todennäköisesti vain lisäisi takuukäsittelyiden määrää. Tieto varastosta leviäisi ympäri foorumeita ja niitä "tämä on mun mielestä liian kovaääninen konsoli"-tapauksia alkaisi varmaan esiintymään enemmän, kun muutamassa päivässä olisi ainakin mahdollista saada uusi kone tilalle. Siellä sitten ne muutamat "sivuhuoltokonttorilla" työskentelevät kaverit testailisivat päivät pääksytysten laitteita ja arpoisivat, mikä laite on liian äänekäs ja mikä ei.

Ikävää tietysti joutua odottelemaan useampi viikko, mutta käytännössä kätevintä tuollaiset huollot ja vaihdot on hoitaa yhdessä paikassa.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Tieto varastosta leviäisi ympäri foorumeita ja niitä "tämä on mun mielestä liian kovaääninen konsoli"-tapauksia alkaisi varmaan esiintymään enemmän, kun muutamassa päivässä olisi ainakin mahdollista saada uusi kone tilalle.

Mutta tämähän olisi juuri oikein! Minusta on typerää, että ihmiset joutuvat vailla parempaa tietoa tyytymään äänekkäisiin paskoihin, vaikka PS4 on ilmeisesti suunniteltu hiljaiseksi koneeksi (vai miksi muuten osa laitteista olisi aidosti hiljaisia). Mielestäni olisi hyvä, jos kaikki äänekkäät konsolit lähetettäisiin takaisin Sonylle, sillä nykyisellään valmistusprosessissa on jokin pielessä. NeoGAFilla epäilivät huonoa piitahnan laittoa, mikä olisikin varsin looginen selitys - onhan kyseessä yksinkertainen kasausvaihe, jonka voi helposti kusta hutaisemalla.

Vuonna 2015 hiljaisen laitteen valmistaminen ei ole enää mitään rakettitiedettä.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Mutta tämähän olisi juuri oikein! Minusta on typerää, että ihmiset joutuvat vailla parempaa tietoa tyytymään äänekkäisiin paskoihin, vaikka PS4 on ilmeisesti suunniteltu hiljaiseksi koneeksi (vai miksi muuten osa laitteista olisi aidosti hiljaisia). Mielestäni olisi hyvä, jos kaikki äänekkäät konsolit lähetettäisiin takaisin Sonylle, sillä nykyisellään valmistusprosessissa on jokin pielessä.

Näin tietysti! Ja noinhan yleensä tapahtuukin, kun "suihkukoneen" saanut asiakas toimittaa laitteensa huoltoon ja saa toimivan tilalle. Pointti olikin se, että tuollainen sivuvarasto todennäköisesti saisi aikaan sen, että myös "ei ihan suihkukoneen äänisiä" laitteita alkaisi vajaan vuoden iässä ostopäivästä saapumaan sivuvarastolle kokeiluun, josko omistaja voisi saada vielä uuden hiljaisemman tilalle. Tällöin tuo varasto menettäisi tarkoitustaan ja pahimmassa tapauksessa ruuhkautuisi, eikä niitä oikeasti viallisia laitteita ehdittäisikään testaamaan ja postittamaan uusia niin nopeasti...

Ja toistan edelleen sen, että tuollainen varasto vaatisi lisätyövoiman palkkaamista ja X kappaletta täysin toimivia konsoleita hyllyyn odottamaan, "josko joku viallinen konsoli sattuisi postissa vaihtoon tulemaan". Molemmat ovat Sonylle kuluerä ja nuo toimivat konsolit halutaan varmasti kauppojen hyllyille esille uusia asiakkaita varten.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Mutta tämähän olisi juuri oikein! Minusta on typerää, että ihmiset joutuvat vailla parempaa tietoa tyytymään äänekkäisiin paskoihin, vaikka PS4 on ilmeisesti suunniteltu hiljaiseksi koneeksi (vai miksi muuten osa laitteista olisi aidosti hiljaisia). Mielestäni olisi hyvä, jos kaikki äänekkäät konsolit lähetettäisiin takaisin Sonylle, sillä nykyisellään valmistusprosessissa on jokin pielessä. NeoGAFilla epäilivät huonoa piitahnan laittoa, mikä olisikin varsin looginen selitys - onhan kyseessä yksinkertainen kasausvaihe, jonka voi helposti kusta hutaisemalla.
Just näin. Itte lannistuin viime keväänä ja kesänä kahteen, yhteensä yli kaksi kuukautta kestäneeseen takuureissuun, joista ekasta sain entistä äänekkäämmän konsolin ja tokasta suunnilleen samantasoisen kuin se eka oli. Eipä tuolle paljon viitti pelejä ostella kun pelien ambient musiikit hukkuu tuulettimen huutoon.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Mielestäni olisi hyvä, jos kaikki äänekkäät konsolit lähetettäisiin takaisin Sonylle, sillä nykyisellään valmistusprosessissa on jokin pielessä. NeoGAFilla epäilivät huonoa piitahnan laittoa, mikä olisikin varsin looginen selitys - onhan kyseessä yksinkertainen kasausvaihe, jonka voi helposti kusta hutaisemalla.

Vuonna 2015 hiljaisen laitteen valmistaminen ei ole enää mitään rakettitiedettä.

Pleikkaria tuskin saat koskaan täysin äänettömänä. Siellä tuulettimet lisäävät kierroksia viilennystarpeen mukaan. Eurogamer mittasi desibelit aikanaan ja niiden perusteella liikutaan 40-55 välillä. Tämä vastaa tietokoneen suhinaa - keskustelua. Mittausmatka 1 metristä -> 3 metriin.

Lähteet:
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-hardware-test-playstation-4
http://www.kuulosuoja.fi/kuulosuoja/vapaaajan_melu/
 
Ylös Bottom