Minä vein alkuviikosta tammikuun lopulla ostamani PS4:n huoltoon, koska tuuletin oli esim. Last of Usissa ihan naurettavan kovaääninen. Olisin vienyt laitteen liikkeeseen vaihtoon, mutta Anttilan setä vain nauroi puhelimessa, etteivät he näin kalliita vehkeitä ala vaihtamaan vaan lähettävät Sonylle. Itse asiassa Anttilan ukkokin neuvoi toimittamaan omatoimisesti Sonylle, jotta homma hoituisi nopeimmin. Sonyn puhelinpalvelun kanssa ei onneksi ollut varsinaista ongelmaa, sain ne tulostettavat postituslaput ym. sutjakkaasti.
Olin lähettänyt konsolista vaihtoajatuksella sähköpostia myös maahantuojalle, joka ei vastannut mitään. Kuitenkin uteluni oli ilmeisesti ohjattu uudelleen Playstation-tukeen, sillä takuuseen lähettämistä seuraavana päivänä sain PS-tuelta sähköpostin, jossa sanottiin että koska laite oli ostettu alle 30 pv sitten, olisin kyllä saanut käydä sen kaupassa vaihtamassa suoraan uuteen. Kysyin, että kun ehdin jo lähettää konsolin huoltoon, niin voisiko prosessia edes jotenkin nopeuttaa siten, että lähettäisivät minulle suoraan uuden konsolin. Tähän Playstation-tuella ei ollut näemmä valtuuksia.
V-ttu. Pitänee sitten odottaa sen 3-4 viikkoa. Toivottavasti huollettu laite ei ole kovaääninen tai muuten rikki. Uudestaan en ala laitetta lähettämään huoltoon, en ainakaan ennen kuin olen ottanut yhteyttä kuluttaja-asiamieheen. Ihmeellistä touhua, ettei esim. Anttilassa mainittu tästä 30 päivän oikeudesta mitään.
Ja nyt kun tarkemmin miettii, niin onhan tämä kaiken kaikkiaan ihan persiistä, että upouutta laitetta pitää käytellä huollossa, joka tämänkin ketjun perusteella on varsin epämääräinen.
Tuota ruuvin kiristystä tuli kokeiltua eilen eikä auttanut ollenkaan, samaa piipailua ja levyn ulos syöttöä se tekee silti. Toivotaan nyt et 3 huoltoreissu sen kunnollisen koneen toisi.
Ei kai nyt mikään firma voi edellyttää asiakkaaltaan KOLMEA perättäistä monen viikon huoltoreissua? Tämähän on ihan sikamaista toimintaa. Kyseessä on kuitenkin isolla rahalla ostettu pelikonsoli, joissa tiedetään olevan tyypillisiä vikoja.
Edit: Kun otit yhteyttä jälleen Playstation-tukeen, niin pahoiteltiinko tai ihmeteltiinkö siellä tilannetta mitenkään? Eivät siis suostu lähettämään uutta konetta, jos huolto on kussut hommat jo kahdesti?
Vielä pikainen kysymys: Postin lähetysseuranta pysähtyi 10.2. Postin logistiikkakeskukseen (01010 / "Lähetys on lajiteltu"). Tarkoittaako tämä nyt sitä, että laite on matkalla Suomesta Ranskaan?
Postin sivujen perusteella paketin lähettäminen Ranskaan kestää 3-7 työpäivää. Hyvällä lykyllähän paketti saattaisi olla huollon moukaroitavana jo huomenna...