Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Minkä takia toi järjestelmäversion lataus ei onnistu? Playstation sivuilta on ladattuna uusin versio. Olen kokeillu 2gb, 4gb ja 16gb muistitikuilla, kaikki fat32 muodossa, ei onnistu millään... Mikä avuksi?
Hyvällä tuurilla tokenee tuosta, kunhan vain otat kiintolevyn irti ja asennat paikalleen uudestaan. Huonommassa tapauksessa vika voi olla siinä kiintolevyssä. Jos mahdollista, kokeile sitä tietokoneessa tai jossain muussa laitteessa.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Nyt tarvittais nopeasti apua sellaseen ongelmaan, että vaihdoin kovalevyn teran kovoon. Muistitikkuun latasin netistä 2.03 käyttöjärjestelmä version. Tikku on fat32 muodossa ja PS4, UPDATE kansioissa. Olen tehnyt jokaisen vaiheen ihan niin kuin netissä neuvotaan mutta kun pleikan pitäisi vikatilassa ladata ja asentaan tikulta uusin versio niin tiedosto kokona lukee vaan 0kt/0kt. Sitä kone miettii hetken ja tulee ilmoitus: ''Vakava virhe. Ota yhteys tekniseen tukeen. (CE-30785-3)

Minkä takia toi järjestelmäversion lataus ei onnistu? Playstation sivuilta on ladattuna uusin versio. Olen kokeillu 2gb, 4gb ja 16gb muistitikuilla, kaikki fat32 muodossa, ei onnistu millään... Mikä avuksi?
Olethan ladannut sen isomman tiedoston joka siis sisältää koko käyttöjärjestelmän ei vain päivitystä.
Koko ero on n.300Mb pelkkä päivitys ja koko käyttöjärjestelmä n.900Mb. Tarvitset siis tuon isomman tiedoston.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Koko ero on n.300Mb pelkkä päivitys ja koko käyttöjärjestelmä n.900Mb. Tarvitset siis tuon isomman tiedoston.
Täysasennuksen koko hieman vaihtelee. Uusimman eli v2.03:n täysiasennuspaketti on "vain" n. 795 megatavua (tarkka koko 795 173 888 tavua). Sen voi ladata täältä. Uusin inkrementaalinen päivityspaketti puolestaan on tällä hetkellä 213 megatavua.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Täysasennuksen koko hieman vaihtelee. Uusimman eli v2.03:n täysiasennuspaketti on "vain" n. 795 megatavua (tarkka koko 795 173 888 tavua). Sen voi ladata täältä. Uusin inkrementaalinen päivityspaketti puolestaan on tällä hetkellä 213 megatavua.
No eiköhän tuo pointti kuitenkin viestistäni tullut selväksi ja laitoinkin siksi noin arvot kun en jaksanut tarkistaa oikeita kokoja [emoji57] . Toki linkit jne on plussaa [emoji106]
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Latasin tuon teidän neuvoman version ja otin sieltä vikasietotilasta sen alimmainen vaihtoehto, olikohan numero 7, jossa ps4 alustetaan. Konsoli teki alustuksen ja latasi muistitikulta (joka nyt oli 8gb) käyttöjärjestelmän. Nyt lataukset hoitui ongelmitta ja teran kovo pelittää nyt normaalisti. Nyt pelien asennukset meneillään. Nyt näytti tyhjää tilaa 870gb. Kiitokset teille neuvoista.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Taas lähtee PS4 huoltoon. Ekassa koneessa räpätti tuuletin ja tämän uuden takuuhuolletun koneen tuuletin huutaa lähes yhtä kovaa ku mun imuri:D
Lähes kaikissa peleissä tuuletin huutaa todella kovaa, mutta MGS:GZ on kyllä kaiken huippu!

Tossa kämänen MGS:GZ video, menee vähän aikaa että tuuletin "herää"
https://www.youtube.com/watch?v=gaPo6TpXeN4

Myös 1 ohjain on käynyt takuu reissun, että eipä oo ollu ruusuilla tanssimista tää PS4 omistaminen.
Oman konsolini tuuletin huutaa samalla lailla tuossa mgs gz:ssa ja myöskin muissa peleissa rupeaa tuuletin huutamaan hetken pelaamisen jälkeen.
Saitko tuolta huollosta hiljaisemman konsolin tilalle?
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Oman konsolini tuuletin huutaa samalla lailla tuossa mgs gz:ssa ja myöskin muissa peleissa rupeaa tuuletin huutamaan hetken pelaamisen jälkeen.
Saitko tuolta huollosta hiljaisemman konsolin tilalle?

Oma kone lähti huoltoon viime maanantaina, saa nähä millainen sieltä tulee tilalla. Suurin osa on saanut ihan ehyen koneen, niitäkin tapauksia on että yhtä äänekäs on tilalle tullut.
Itse ainakin lähetän takas huoltoon jos sieltä sattuu äänekäs tulemaan.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Oman konsolini tuuletin huutaa samalla lailla tuossa mgs gz:ssa ja myöskin muissa peleissa rupeaa tuuletin huutamaan hetken pelaamisen jälkeen.
Saitko tuolta huollosta hiljaisemman konsolin tilalle?
Vaikea ihan varmuutta sanoa videon perusteella, mutta kuulostaa tutulta. Väittäisin että ittellä on huutanut ihan samalla tavalla kaikki kolme laitetta, mitkä mulla on ollut.

Ensimmäinen julkaisussa ostettu PS4 oli kovaääninen, toinen huollosta palautunut oli aivan naurettavan kovaääninen, ja kolmas oli suunnilleen samaa luokkaa ensimmäisen kanssa. Näihin kahteen huoltoreissuun meni yli kolme kuukautta aikaa.

Omalla kohdalla Sony voitti haistapaska taktiikallaan, ja mä olen luovuttanut ja jäänyt odottelemaan slim mallia. Sen verran opin, että multiplatat ostan järestään kilpailevan firman konsolille. Viimeisin kokeilu oli Telltalen Game of Thrones, jonka ambient musiikki ja äänet hukkuu konsolin jatkuvaan huutoon, ja käytännössä pilaa pelin tunnelman.

Ja kyllä! Konsoli on kaikilta puoliltaan avoimessa tilassa vaakatasossa, ja imuroin pölyt viikottain ympäriltä ja sisältä parhaani mukaan, eikä kyseessä ole mikään tv-tason resonanssi.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Vaikea ihan varmuutta sanoa videon perusteella, mutta kuulostaa tutulta. Väittäisin että ittellä on huutanut ihan samalla tavalla kaikki kolme laitetta, mitkä mulla on ollut.

Se on se teho ja vääntö, jotka siellä jylläävät ja pitävät ääntä! :D Sama juttu autojen kanssa, mitä enemmän kilowatteja(hevosvoimia), sitä kovempi melu/ääni :D
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Juu ei tuo videolla oleva meteli normaalia ole. Olen pitänyt omaa konetta kohtuu äänekkäänä ja sekin nostaa vipperän kierrokset esim killzonen kanssa tuolle tasolle, mutta sitä kestää ehkä 10-20s jonka jälkeen taas rauhoittuu. Tuohan suhisee kuin vanha xbox 360 kun peliä pelasi levyltä.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Höpisiköhän PS4 tuen asiakaspalvelussa kaveri ihan omiaan, vai laittavatko viestiä, kun konsoli saapuu huoltoon/voiko huollon tilaa seurata tuolla RMA-koodilla jostain? Itsekin laitoin oman laitteen huoltoon toista viikkoa sitten tuon järjettömän tuulettimen metelin takia.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Höpisiköhän PS4 tuen asiakaspalvelussa kaveri ihan omiaan, vai laittavatko viestiä, kun konsoli saapuu huoltoon

Pitäis tulla ilmoitus sähköpostiin kun konsoli saapuu huoltoon ja ilmoitus kun lähtee huollosta. Lähetyksen seurannalla kun katsoin omaa pakettia niin jäljet loppuu tuohon.

Lähetys on lajiteltu.
Rekisteröinti:20.1.2015 klo 16:08:21
Paikka:posti Logistiikkakeskus 01010

EDIT: Eilen oli tullut ilmoitus että kone saapunut huoltokeskukseen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Itsellä loppuu myös tuonne logistiikkakeskukselle, jossa se on ollut 16. päivä. Luulisi tuon reiluun viikkoon ehtineen sieltä Ranskaan?
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Tänään sit lähti konsoli huoltoon päin, toivotaan nyt vaa et sielt tulis se hiljasempi konsoli takasin.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Logistiikkakeskuksesta (missä konsolit saattaa lojua päiviä) laitteet siirtyy toiseen varastoon missä jokaisesta koneesta luetaan sarjanumerot ja sitten lähetetään yleensä päivittäin Ranskaan. Homma on siis Suomen päässä Sonylta ulkoistettu.

Muistakaa sitten pakata laitteet asiallisesti, ei laiteta niitä vanhoja tyynyjä sinne pakkaukseen mukaan vaikka toki nekin Sonylle laitetaan samalla tutkittavaksi :p
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

kannattaa ostaa postilta semmonen laatikko mihin se pleikkari menee sopivasti ja myös sitä kuplamuovia samasta paikasta koska sillon ei tule epäselvyyksiä jos kuriirin käsissä hajoaa.


noin mulle sanottiin kun kysyin pakkaus neuvoja microsoftilta kun xboxsin lähetin.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Kun en oikeen täältä forkalta löytänyt ketjua niin tämä lienee oikea mesta. Eli: Mikähän toussa Share Playssa oikeen tökkii, pelin jakaminen kaverin kanssa onnistuu ehkä yhdellä kokeilulla 30:stä. Joskus helposti mutta useimmin ei ollenkaan.

Mulla 100/10 yhteys ja frendillä 10/10, molemmilla NAT2. Kaveri kokeili myös laittamalla itsellen NAT1, ei vaikutusta. Valittaa usein että joko mukamas kaista ei riitä, toinen virheilmo osaa kertoa että tyyliin "olet jo liittynyt tähän ryhmään/pelin jakamiseen tms vaikkei näin todellisuudessa ole. Ja itse olen tuona hostina. Nämä virheilmot lienee johtuu tuosta Sharen koodista tms? Lienee bitti vinossa? Ja jos näin on, onko kenelläkään käryä koskahan tuo korjataan..?

Pleikkoja on käynnistelty uudestaan, samoin modeemeja mutta silläkään ei ongelma ratkea. Kaveri vielä tuon Share Playn takia osti Plussan ja nosti netin tuohon 10/10:een. :D Eli saa auttaa. :D
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Eilen saapui kone huollosta, 12 päivää siinä kaiken kaikkiaan meni. Uus kone on lähes täysin hiljainen, edes MGS ei nosta kierroksia pikaisella testauksella, piti oikein korvalla kuulostella että pyöriikö siellä tuuletin. Ero äänekkyydessä entiseen koneeseen verrattuna on kuin yöllä ja päivällä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Tänään tuli nelonen takaisin. Ei mitään muutosta, edelleen huutaa kuin syötävä.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Tänään tuli nelonen takaisin. Ei mitään muutosta, edelleen huutaa kuin syötävä.

Ihan vain uteliaisuuttani kysyn, että mitäs sulla lukee siellä PS4 pohjassa siinä model kohdassa?

Täällä lukee CUH-1116A ja on todella hiljainen (tässä mallissa on vissiin tehty jotakin muutoksia jäähdytykseen)
 
Ylös Bottom