Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat)

Lienee turha tuoda keskusteluun tyystin toista konsolia? Tässä tapauksessa tuskin on enää kysymys maanantaikappaleista, vaan ihan omista odotuksista. Mitannut omalla kännykän "desibelimittarilla" ihan vastaavia lukuja läheltä konsolia, joita en kuitenkaan pelatessa huomaa reilun puolentoistametrin päästä. En ole kaapunkilaisena meluherkkä ja ehkä suggestiollakin on oma merkityksensä.

Pointtina oli vaan, että kyllä niitä tuuletinviallisia konsoleita voi olla. Itse kun on sen kokenut, niin tiedän kyllä.

PS3:sta vielä sen verran, että kyllä senkin kuulee parin metrin päähän sohvalle. Tuon vielä sietää, mutta yhtään kovempaa melua en haluaisi konsolista lähtevän. Odotellaan sitten vaikka sitä slim-mallia PS4:stä.
 
Vastaus: PlayStation 4

Olen tässä viime päivinä huomannut erittäin ärsyttävän ongelman: Eli kun yritän mennä katsomaan ketkä kaverit ovat paikalla kaverilistasta, niin koko listan lataamiseen menee useita minuutteja ja välillä se ei lataa ollenkaan. Joskus puolet listasta latautuu ja siihen se sitten jääkin. Aikaisemmin toiminut ilman ongelmia.

Onko muilla samanlaisia ongelmia vai olenko ainoa?
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat)

Onko mun netissä vikaa, vai Sonyn softassa. Joka kerta kun koneen käynnistää, niin nettiyhteyttä ei tule. Sitten buutti ja löytyy. Tämän takia ei lähetä pilveen tallennuksia ja esim watch Dogsissa ei pääse serverille kiinni. Tosiaan buutti ja toimii suoraan, aina.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat)

Onko mun netissä vikaa, vai Sonyn softassa. Joka kerta kun koneen käynnistää, niin nettiyhteyttä ei tule. Sitten buutti ja löytyy. Tämän takia ei lähetä pilveen tallennuksia ja esim watch Dogsissa ei pääse serverille kiinni. Tosiaan buutti ja toimii suoraan, aina.

Ihan sama juttu täällä. Piuha revitty irti ja reititin buutattu, mutta ainut mikä auttaa on itse koneen buutti.

Muistelisin että tätä samaa on tapahtunut PS3:lla myös, ainakin itsellä.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat)

PSN-verkossa vikaa vai mitä tapahtuu, kun ei yhdistä Storeen, eikä Netflixiin? Jää vaan sininen tausta kellumaan, eikä mitään tapahdu, vaikka kuinka odottaisi.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat)

PSN-verkossa vikaa vai mitä tapahtuu, kun ei yhdistä Storeen, eikä Netflixiin? Jää vaan sininen tausta kellumaan, eikä mitään tapahdu, vaikka kuinka odottaisi.

Eikös siellä ole se huoltokatko.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat)

Onko muilla nyt alka tekeen sillee et kun sammuttaa konsolin niin tupla(vai tripla) piippaa ja sit sammuu? Ei ole ennen tehnyt.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat)

Onko muilla nyt alka tekeen sillee et kun sammuttaa konsolin niin tupla(vai tripla) piippaa ja sit sammuu? Ei ole ennen tehnyt.
Kyllähän tuo itsellänikin piippasi nopeasti kolme kertaa kun äsken sammutin, outo homma. Ei ole ennen tuota tehnyt.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat)

Mulla vaan pukkaa tuota CE 34-878-0 koodia. Pitkän aikaa toimi ilman virhekoodeja, mutta eilen kun latasin ufc demon niin se ei toimi kun jonku minuutin. Ei auttanu 1.71 päivityskään. Voiskohan toi johtua kovalevystä?
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat)

Lienee turha tuoda keskusteluun tyystin toista konsolia? Tässä tapauksessa tuskin on enää kysymys maanantaikappaleista, vaan ihan omista odotuksista. Mitannut omalla kännykän "desibelimittarilla" ihan vastaavia lukuja läheltä konsolia, joita en kuitenkaan pelatessa huomaa reilun puolentoistametrin päästä. En ole kaapunkilaisena meluherkkä ja ehkä suggestiollakin on oma merkityksensä.

Kone pitää ihan objektiivisestikin ajateltuna mekkalaa pelattaessa. En tiedä onko kyseessä levyasema vai tuuletin. Pidän äänentoiston yleensä sen verta kovalla että tuo peittää hurinan alleen, ja itse ehkäpä tottunut ylimääräiseen mekkalaan sillä keskusta-alueella ei ole hetkeä kun ulkoa ei kantautuisi liikenne, lentokoneet, ihmiset ja muutaman humalaisen rääkäisyt.

Pidän laitteen siististi tv-tason alla joka on edestä ja takaa auki, joten ilmaa laitteen pitäisi saada lähes joka suunnasta.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat)

Pidän laitteen siististi tv-tason alla joka on edestä ja takaa auki, joten ilmaa laitteen pitäisi saada lähes joka suunnasta.

Voisiko tämä tv-tason tila itsessään jo voimistaa ääntä, ts. toimia kaikukoppana? Oletko kokeillut konsolia avotilassa tv-tason päällä ja oliko sillä vaikutusta koettuun äänen tasoon? Se tuosta tekstistä tuli ensimmäisenä mieleen.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat)

Voisiko tämä tv-tason tila itsessään jo voimistaa ääntä, ts. toimia kaikukoppana? Oletko kokeillut konsolia avotilassa tv-tason päällä ja oliko sillä vaikutusta koettuun äänen tasoon? Se tuosta tekstistä tuli ensimmäisenä mieleen.

Oon ennenkin tainnut sanoa, mutta mulla ainakin tv-tason alla kolme juuri pleikan mentävää aukkoa, eli toimii pahimpana kaikukoppana mitä voi ajatella.

Eilenkin tv oli käytännössä äänettömänä ku kuuntelin et nukahtaahan lapset. En kuullut mitään ääntä pelatessa PS4:sta. Eli ei sen kyllä kuulu kovin kovaa ääntä pitää.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat)

Oon ennenkin tainnut sanoa, mutta mulla ainakin tv-tason alla kolme juuri pleikan mentävää aukkoa, eli toimii pahimpana kaikukoppana mitä voi ajatella.

Eilenkin tv oli käytännössä äänettömänä ku kuuntelin et nukahtaahan lapset. En kuullut mitään ääntä pelatessa PS4:sta. Eli ei sen kyllä kuulu kovin kovaa ääntä pitää.

Mitä peliä/pelejä? Jotenkin vaan vaikea uskoa noita äänettömiä ennen kuin itse "kuulisi" :p jos pelaat äänet mutella(eikä peliä heti pauselle kuten monet tekee) jotain raskasta/kevyttä niin eikö muka oikeasti kenenkään perheenjäsenen/kaaverin mielestä ääntä laitteesta kuulu selvästi? Tällä näkisi sen miten eri lailla ihmiset suhtautuu ja kuulee äänet.

Neografilla eräs melun takia vaihtanut kuvaili että uusi nostaa yhtälailla tuulettimen kierroksia, mutta sen tuottama äänensävy on miellyttävämpi eikä erotu selkeästi enää pelatessa.

Oma on samaa ääntä edustava kuin kyseisen tyypin, eli korkeahko pistävä "ulvonta" tuulettimen perusäänenä on, joka erottuu selkeästi että siihen kiinnittää liian helposti huomiota.

Eilen koitin uutta shooter plussapeliä niin 2min ja tuulettimen kuulee helposti, fffuuu. Täysin pelikelvoton vehje tuollaisenaan. Ei auta sijoittelu, huoneenlämpö ym tuohon ärsyttävään pistävään perusääneen, joka vaan pistää heti potuttamaan kun osuu jotenkin hyvin ärsyttävään äänenkorkeuteen.

Eli ainut missä konetta voisi sanoa hiljaiseksi on dashboardilla, muuten missä tahansa pikkupelissäki pistävä ääni pistää korvat hörölle vaikka olisi ääntä reilusti kajareissa/kuulokkeet päässä tai menisi 5m päähän. Huoh kun jaksaisi amazonin kanssa säätää ja koittaa vaihtaa, tuurilla saa vaan pahemman ulvojan.

Ilmiö on vähän niin kuin itikka kun koittaa nukkua, hyvin rasittava ja raastava ääni, tosin pleikkarin ääni on sentään matalampi korkeudeltaan.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat)

Fifa, watch dog, nba 2k14, AC black flag, jne jne.

Ite pelailen aika useasti äänet joko mutella kokonaan, tai ihan minimillä just sen takia et kuulen jos muksut mekastaa yläkerrassa. Eilen olin pelaillut kuulokkeilla jo useamman tunnin putkeen ja viimisen puoltuntia vedin äänet mutella. Jos en tietäis konsolin olevan päällä ku töllössä näkyy kuva, niin en kuulon perusteella vois asiaa päätellä.

Etäisyyttä tv-tasoon alle 2m. Kun menee istumaan tv-tasoon kiinni niin voi vihdoin erottaa sen pitävän edes jotain ääntä. Kaikinpuolin todella paljon hiljaisempi kuin PS3 on koskaan ollut.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat)

Etäisyyttä tv-tasoon alle 2m. Kun menee istumaan tv-tasoon kiinni niin voi vihdoin erottaa sen pitävän edes jotain ääntä. Kaikinpuolin todella paljon hiljaisempi kuin PS3 on koskaan ollut.
Kuulostaa todella uskomattomalta, mutta uskottavahan se on, kun kaveri pokerinaamalla näin sanoo. Näinhän sen pitäisikin olla! Heittää bensaa liekkeihin palauttaa oma konsoli takuuseen, kunnes saan vastaavaan, tai ainakin vähän hiljaisemman. Tosin pitää xbone ostaa ennen sitä, ettei pelit katkea. Takuureissuun kun voi varata sen kuukauden.

PS4 support ilmeisesti tuskastui mulle, kun ei kelvannut ensimmäinen takuuvaihdettu laite. Eivät vastaa enää sähköposteihin.
:p
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat)

Onhan tuossa puhinaa ja pöhinää. Kuulokkeet 95% käytössä niin itelle ei sinänsä väliä.
Kannattaa huomioida konsun sijoituksessa se akustiikka ilman kierron lisäksi. Jotain sopivasti pelaajan ja konsolin väliin sekä itse tilan valinta niin, ettei synnny mitään kaikukoppaa.
Jos muuten on hiljainen ympäristö niin kuuluuhan se konsoli.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat)

Aika paljon näköjään vaikuttaa huoneen lämpötila ps4:n äänekkyyteen.

Eilen illalla oli ulkona vielä n. 28c ja meillä sisällä omakotitalossa varmaan aika lähellä kans tuota. Pelailin Watch_dogsia, ei ongelmaa, tuuletinmelu kyllä erottui mutta ei pahasti. Vaihdoin infamoukseen ja tuuletin alkoi pyöriä täysiä. Eipä tuota viitsinyt pitkään pelailla kun meteli oli aikamoinen. On tuota aiemmin pystynyt pelailemaan ihan hyvin. Samaa huomasin edellisten helteiden aikaan battlefieldia pelatessa, joka on normaalisti aika hiljainen.

Tämä on nyt sen hienon designin ja pienen koon hinta, itse olisin mieluummin ottanut hiljaisen isomman konsolin ja ihan hyvin sen muuntajankin olisi voinut jättää konsolin ulkopuolelle, kuten kilpailijalla. Ei oikein vakuuta tältä osin sonyn meininki.

Noh, onneksi kesällä löytyy paljon muutakin tekemistä :)
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat)

Aika paljon näköjään vaikuttaa huoneen lämpötila ps4:n äänekkyyteen.

Tämä pitää kyllä paikkaansa, on kokemusta niin PS3:n kuin PS4:nkin ajalta. Molemmat laitteet ovat/olivat hyvin hiljaisia silloin, kun ei ollut kovia helteitä ja huoneiston lämpötila pysytteli siellä 20-23 asteessa. Helteillä lämpötila nousee täällä sinne 27-28 asteeseen ja silloin kyllä konsolin tuuletus pelaa äänekkäämmin. Tietysti noissa tuulettimissakin on eroja, mutta luulisin, että äänekkyyteen vaikuttaa ihan yhtä paljon laitteen sijoittelukin. Kuten todettua, täällä ainakin jo muutaman asteen ilman lämpeneminen vaikuttaa konsolin äänekkyyteen, joten sijoittamalla laitteen avoimempaan ja viileämpään paikkaan auttanee äänekkyyden kanssa.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat)

Kyllä näitä temppuja on yritetty. Ittellä kokemusta kahdesta eri PS4 konsoliyksilöstä, helteellä ja talvella. Ei merkittävää vaikutusta käyntiääneen, joka siis on mitattuna samoissa olosuhteissa huomattavasti kovempi kuin omilla edellisen sukupolven konsoleilla. Mutta pakkohan se on uskoa huonoon tuuriin ja viallisiin laitteisiin omalla kohdalla, kun täällä äänettömistä konsoleista puhutaan. Ja siihen, ettei tuollaisena PS4 sovellu olohuoneen viihde-laitteeksi.

Jälkimmäisellä takuuvaihdetulla konsoliyksilöllä saan tiputettua pari desibeliä pitämällä sitä vaakatasossa. Mutta se pari desibeliä ei tässä konkurssissa paljon paina. Kuten sanottua, kuuluu jopa suljettujen kuulokkeiden peliäänten läpi.
 
Ylös Bottom