Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat)

Mutta pakkohan se on uskoa huonoon tuuriin ja viallisiin laitteisiin omalla kohdalla, kun täällä äänettömistä konsoleista puhutaan.

Ettei kysymys nyt kuitenkin ole vääristä ennakko-odotuksista? Äänetöntä et saa ja takuuruletissakin tulee pohja vastaan ennen pitkää.

Aikaisemminkin esillä ollut juttu Eurogamerilta kertoo äänentasot mitattuina arvoina: http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-hardware-test-playstation-4

Tuloksissa liikutaan siellä 40-50 dB välillä. Riippuen välimatkasta ja kotelon sisälämpötilasta = rasituksesta. Mitä tulokset sanovat äänenvoimakkuudesta? Hiljaista keskustelua.

dbasteikko.jpg
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat)

Tämä meluasia huolestuttaa ja kummastuttaa tulevana konsolin ostajana melko paljon.
Kuitenkaan mitään virallista tai edes epävirallista tiedotusta en ole nähnyt pitävätkö toiset konsolit huomattavasti kovempaa ääntä kuin toiset.

Mutta en kuitenkaan jaksa uskoa siihen että tottumukset voisivat olla niin erilaiset että toinen sanoo konsolia äänettömäksi ja toinen taas vertaa pölynimuriin.
Toki itseltäni löytyy kokemuksia parin vuoden takaa kun tuttava hommasi kalliin ja tehokkaan tietokoneen joka piti aivan järkyttävää meteliä.
Kun sitten asiasta kysyin että eikö tuo muka häiritse yhtään kun kuulokkeet päässäkin kuulostaa siltä kuin joku imuroisi talossa niin kaveri kiven kovaan väitti ettei hänen mielestään kone pidä juurikaan meteliä ja on erittäin tyytyväinen koneen äänentasoon...

Nyt faktat pöytään ja mölytoosan ja äänettömän konsolin omistajat tapaavat ja vertailevat ääniä keskenään :D

Ettei kysymys nyt kuitenkin ole vääristä ennakko-odotuksista? Äänetöntä et saa ja takuuruletissakin tulee pohja vastaan ennen pitkää.

Pointti nyt varmaan on ollut siinä kun täällä kaikki kehuvat että PS4 on hiljaisempi kuin aiemmat konsolit, sitten on muutama ketkä kertovat että kone pitää jopa kovempaa ääntä kuin Xbox360 julkaisumallit. Joku ei nyt täsmää..



Laitetaan vielä että omat odotukset eivät ainakaan ole se että vaatisin täysin äänettömän konsolin. Viimeiseltä sukupolvelta ensimmäinen PS3 slim ja Xbox360 slim olivat kuitenkin omaan makuun hyviä, eikä niissä äänentaso ikinä noussut häiritseväksi. Joten suunnilleen tätä tasoa odottaisin Playstation 4:ltä.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat)

Pointti nyt varmaan on ollut siinä kun täällä kaikki kehuvat että PS4 on hiljaisempi kuin aiemmat konsolit, sitten on muutama ketkä kertovat että kone pitää jopa kovempaa ääntä kuin Xbox360 julkaisumallit. Joku ei nyt täsmää..

Kyse on mitä suuremmassa määrin subjektiivisesta näkemyksestä. Toisen melu on toiselle normaalia tehokonsolin puhinaa.

Pelaan puolentoistametrin päästä konsolista ja ilman korvalappuja. Silloin tällöin kuulen jotain puhinaa, mutta ei niin että se onnistuisi häiritsemään pelaamista. Ulkoa kuuluu ajoittain voimakkaampaa liikenteen melua joka sekään ei sotkeudu peleihin asti. Käytännössä konsoli on minulle lähes äänetön, vaikka mittarilla mitattuna se ei tietenkään sitä ole.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat)

Itsellä ps4 puhisee ovien takana suljetussa mediatasossa (jossa on takana tuuletusräppänät). Öisin, kun vahvistimen äänet on lähes minimissään tasaisen puhinan kuulee (kuten kuuli ps3:n kovalevyn narinankin). Kun peliäänet on normaalilla tasolla, ei tuulettimen puhinaa kuule, ellei siihen varta vasten keskity.

Itse pelailen n. 3 metrin päästä mediatasoa, joten äänet eivät tule ihan korvan juuresta.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat)

Ettei kysymys nyt kuitenkin ole vääristä ennakko-odotuksista? Äänetöntä et saa ja takuuruletissakin tulee pohja vastaan ennen pitkää.
Mä olen Nisu sun oletuksille mun vääristä ennakko-oletuksista koittanut jo vastaillakin. Vastataan taas. En mä odotakaan saavani äänetöntä konsolia, ei sellaista ole olemassakaan. Odotin saavani samantasoisen, tai jopa vähän äänekkäämmän konsolin kuin mun vanha fattis 80GB PS3 on. En huomattavan paljon äänekkäämpää kuin se. Jos yleinen mielipide olisi, että PS4 on hyvin äänekäs pelikonsoli, montakymmentä desibeliä äänekkäämpi kuin mikään vanha pelikonsoli on ikinä ollut, niin tottakai mä tämän uskoisin ja hyväksyisin. Tai vaihtaisin merkkiä. Nyt yleinen mielipide on, että PS4 on äänetön.

Hyvä poiminta tuo desibeliasteikko. Kuuletko, jos kahden metrin päässä keskustellaan hiljaa? Entä jos keskustellaan kovaäänisesti? Tai jos kuuntelet radiota kahden metrin päästä. Jos vastaus on yhteenkään ei, suosittelen vähintään korvien puhdistusta, mielummin korvalääkäriä. Takuuvaihdetulla PS4:lla äänentaso omissa "mittauksissa" on 64dB. Sen kyllä kuulee, eikä millään ilveellä voi sanoa sitä äänettömäksi.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat)

Täytyy kyllä ihmetellä sitten, et mikä ihme toi mun laite on. Koska PS3:n kuulen selvästi jos se on käynnissä. Viereissä käytävässä jos joku kuiskailisi, kuulen sen selvästi. PS4:sta en tiedä koska on päällä ja koska ei, paitsi valosta. Toki sillon kun levyn laittaa sisään, mutta en muuten.

Sijainti vielä sellainen, ettei siellä se ilma kauheasti kierrä joten luulisi tuulettimen huutavan täysiä..tai sit tuuletin on rikki ja kohta kärvähtää koko kone ja talo.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat)

Olisko jollain ideaa siihen, että PSN store ei aukea, vaikka kun kesken pelin haluaa sitä tarkastella. Näkyy vaan joko sininen tausta tai se huljuva :D animaatio.
Jos menee suoraan käynnistyksen jälkeen, niin sitten pelittää.

Muualla maailmallakin ilmeisesti tätä ongelmaa... http://www.reddit.com/r/PS4/comments/216v3o/opening_the_store_takes_a_while/

Olisiko modeemin porttiongelmia tms.?
PS4 kytketty verkkokaapelilla.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat)

Konsolimiitti vaan pystyyn ja lootat puhisemaan! Sillähän se totuus selviäisi.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat)

Konsolimiitti vaan pystyyn ja lootat puhisemaan! Sillähän se totuus selviäisi.

Ei onnistu! Jos samaan tilaan kasataan iso kasa konsoleita, niin lopulta ne kaikki lämmittää sitä tilan ilmaa sen verran paljon, että lopulta kaikki ne huutaa "äänekkäästi"!
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat)

Täytyy kyllä ihmetellä sitten, et mikä ihme toi mun laite on. Koska PS3:n kuulen selvästi jos se on käynnissä. Viereissä käytävässä jos joku kuiskailisi, kuulen sen selvästi. PS4:sta en tiedä koska on päällä ja koska ei, paitsi valosta. Toki sillon kun levyn laittaa sisään, mutta en muuten.

Sijainti vielä sellainen, ettei siellä se ilma kauheasti kierrä joten luulisi tuulettimen huutavan täysiä..tai sit tuuletin on rikki ja kohta kärvähtää koko kone ja talo.
Tulipa nyt oikein tultua tänne pelihuoneeseen kun muut ei ole kotona. Täällä ei ole muita laitteita päällä nyt kuin PS4 ja TV. Töllöstäkin äänet mutella.

Koneen ku pisti käymään niin piti selkeästi ääntä. Kuuli ihan hyvin. Noin 30sek jälkeen se loppui (mun mielestä levyasema).

Sen jälkeen täytyi ihan tosissaan keskittyä että kuulee mitään, ja hetken kuunneltua alkoi olemaan olo, että se tulee mun pään sisästä :D
Ihan vieressä kuulee todella hiljaisen tuulettimen pyörimisen, mutta vaikka se ois korvan juuressa pelatessa niin ei haittais.

Jos telkkariin pisti ääntä edes yhden pykälän, niin sitten ei enää keskittymälläkään pysty kertomaan et tuleeko koneesta mitään ääntä. Eli aivan julmetun hiljainen on. Hiljaisin mun talouden elektroniikka laitteista. Pleikkarin etureunasta on 153cm sohvalle jossa istun.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat)

Kysymys ei nyt ole tästä mitä kuuluu tai on kuulematta pian käynnistyksen jälkeen, vaan siitä minkälaista mekkalaa pitää kovassa rasituksessa.

Sinne referenssinä Killzone/Watch Dogs pyörimään ja kommentit sen jälkeen. Etäisyys se mitä on pelatessa ja televisio mutelle. Ilmaisia "desibelimittareita" löytyy varmasti jokaiselle mobiilialustalle. Kuva olisi kiva ja sen voi lähettää tänne KonsoliFIN:n Albumiin ja linkittää sieltä ketjuun. Kuvassa mittarilukema, pelikuva ja konsoli.

Tässä muutamia:

iOS: https://itunes.apple.com/us/app/decibel-10th/id448155923?mt=8
Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.pjw.noisemeter&hl=fi
Windows Mobile: http://www.windowsphone.com/fi-fi/store/app/noise-meter/c68f7156-9c86-480b-a44e-87ba6b5639f1
 
Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat)

Peli pyörimässä ja tässä vaiheessa oli pelattu jo hetken (watch dogs) sohvalla istuen:
_img900.jpg


Tässä taas asetin puhelimen ps4:n päälle, mikit kohti tuuletinta:
_img900.jpg


Puhelimena iPhone 5S. Ja maximi äänet on oikeastaan mun aiheuttamia, tuo keskiarvo siinä keskellä on aika lähellä sitä mitä se kokoajan on.
Edit: edellisen sivun taulukkoon siis viitaten sohvalla istuen tuo on hieman kodin pohjahälyä kovempi.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat)

Täällä mittarina dB Meter: http://www.windowsphone.com/fi-fi/store/app/decibelmeter/add9a74f-2f3b-4876-8773-22baaa955efc

Pelinä Killzone Shadow Fall (Luku 4: Isänmaanystävä) ja kohta, jossa konsoli alkaa selvästi huutamaan tavanomaista kovempaa. Nyt sen huomasi kun televisio oli mutella mittauksen ajan. Taustahälinänä seinäkello ja pöytä PC. Etäisyys konsolita arviolta puolitoista metriä (normi pelipaikka).

attachment.php



Mittari heilu siinä 30-47 välillä. Keskiarvo voisi olla 40 dB, näin summittaisena mutuna. Ennen tätä kuvassa olevaa tilannetta, tuuletin oli vähintään pykälää alemmalla tasolla.

Tuon edellä mainitun taulukon pohjalta vastaa klassisen konsertin hiljaisinta hetkeä.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat)

Kyllä mun mielestä tuo on todella hiljainen taso, ja ei todellakaan voi vertailla pölynimuriin tai muuhun. Äänet päällä ei todellakaan voi huomata häiritsevästi mitään ääntä. Eli kyllä taitaa aika perusteltua olla huoltoon vieminen, jos se kovin kovaa ääntä pitää.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat)

Hitto kun on iPuhelin taas toiseen kertaan huollossa kahden viikon sisään niin en voi mittailla noita desibelejä, pitää kyllä kokeilla ensi viikolla mitata jos saisi vaikka luurin. Itsellä on tosi hiljainen konsoli, tänään pelailin kolmatta tuntia bäfää ja huoneessa on jotain 30 astetta lämmintä. Pieni tuulettimen puhuri kuului muttei mitenkään peliäänien alta havaittava. Ainoa peli jossa tuulettimet on pitäneet kovempaa puhuria on tuo Killzone, ilmeisesti siinä tuulettimet pyörii kovalla vakionopeudella aina kun peli on käynnissä estääkseen kovan kuumenemisen. Heti kun pistää paussille niin hiljenee. Kannattaa kokeilla auttaako tuuletusaukkojen imurointi kovaäänisiin konsoleihin, jos siellä on vaikka jäähdytyssiilit täynnä pölyä niin tuuletin joutuu huutamaan täysillä. Itse puhdistelen koneen noin tosi usein.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat)

Noni konsoli lähti vaihtoon ton CE-34-878-0 vian takia. Koskahan uutta konetta voi alkaa odotteleen? Mulla kun ei oo ikinä menny mikään konsoli rikki, niin ei oo vertailukohdetta.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat)

Koskahan uutta konetta voi alkaa odotteleen?
Jos ei kahdessa viikossa ole mitään kuulunut, ole itse yhteydessä paikkaan, johon vanhan konsolin palautit. On aika tavallista, että vanhaa konsolia ei ole muistettu lähettää huoltoon ollenkaan tai uusi on saapunut, mutta siitä ei ole ilmoitettu asiakkaalle. Niinpä tarkistussoitto kahden viikon jälkeen ja sen jälkeen kerran viikossa.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat)

Jos ei kahdessa viikossa ole mitään kuulunut, ole itse yhteydessä paikkaan, johon vanhan konsolin palautit. On aika tavallista, että vanhaa konsolia ei ole muistettu lähettää huoltoon ollenkaan tai uusi on saapunut, mutta siitä ei ole ilmoitettu asiakkaalle. Niinpä tarkistussoitto kahden viikon jälkeen ja sen jälkeen kerran viikossa.

Mun kone lähti suoraan sonyn tuen kautta, eli en soittanut ollenkaan paikkaan mistä ostin koneen. Oli muuten todella hyvää palvelua sonyn tuessa. Lähettivät kotiin laatikonkin missä oli pakkaus tarpeet vaihtoa varten :eek:
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat)

Mun kone lähti suoraan sonyn tuen kautta, eli en soittanut ollenkaan paikkaan mistä ostin koneen.
OK. Tuollaisessa tapauksessa se pari viikkoa riittänee koko prosessin läpivientiin.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat)

PS4 ei suostu sammumaan.Valkonen valo sykkii sykkimistään.Fifassa kun plegen sammutin,niin sykkivä valkonen on vaikka mikä olisi.

Virtanapin hipaisun jälkeen en ole muuta tehnyt kun vain TV:n sammuttanut.Onko mitään turvallista tapaa sammuttaa tuo?
 
Ylös Bottom