Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Tjooh, itellä jumahti plösö tuohon lepotilaan kun jätin peliä lataamaan aiemmin iltasella. Oli sitten tietysti lepotilaan mennyt kun unohdin muuta touhatessa koko konsolin olevan päällä. Tässä ennen koisimaan menoa muistin asian ja keltaistahan se konsoli vaan vilkutti. Luulin jo toivon menneen mutta kyllä se sitten sammahti ku piti sormea ns. kokonaan sen virtanapin päällä. Olisko ollu ainaki 10s. Sen jälkeen päälle ja rakensi tiedostojärjestelmän uusiksi ja kertoi ettei ollu konsoli oikein sammutettu. Toivotaan että tulee korjaava päivitys kohtuu nopeasti. Itse otin tuon automaattisen virransäästön pois päältä siihen asti kunnes vika korjataan.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Mistä johtuu että ps4:lle kun minulle tulee ilmoitus saapuneesta viestistä, kestää joku 3-5min ennenkuin se viesti näkyy? Onko tuossa joku kellonaika säätö jossain pielessä tai jotain, koska itsekin kun lähetän viestin niin samalla kun olen lähettänyt näkyy että lähetetty 3min sitten vaikka on just lähetetty?
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Mistä johtuu että ps4:lle kun minulle tulee ilmoitus saapuneesta viestistä, kestää joku 3-5min ennenkuin se viesti näkyy? Onko tuossa joku kellonaika säätö jossain pielessä tai jotain, koska itsekin kun lähetän viestin niin samalla kun olen lähettänyt näkyy että lähetetty 3min sitten vaikka on just lähetetty?

Ruuhkaa verkossa.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Sony saa luvan julkaista korjauspäivityksen viikon sisällä :mad:
Huh, kiitos! Ilman lupaasi olisimme varmaan joutuneet odottamaan ensi vuoteen.

Vitsi vitsinä.

Eilen Rest Modea hieman testailin lisää, ja se vaikutti toimivan kunnolla, kunnes yhtäkkiä se vetikin aivan uusia kortteja hihastaan. Ensin se Rest Modeen siirryttyään sammuttikin hetken päästä koko konsolin, ja kun PS4:n siitä sitten käynnistin, tuli ilmoitus epäonnistuneesta sammutuksesta ja tarjottiin mahdollisuutta lähettää vikaraportti Sonylle. (Lähetin kommenttien kera.)

Kun sitten koitti meikun nukkumaanmenoaika, näytti PS4 menevän levolle ihan ongelmitta; tuulettimet sammuivat ja oranssi viiva jäi lepotilan merkiksi palamaan. Vaan aamulla herättyäni tuulettimet pyörivätkin kevyesti ja oranssi viiva sykki. Jotenkin yön aikana Rest Mode oli siis flipannut, eikä siitä enää toennut muuten kuin painamalla Power-nappia sen 10+ sekuntia. Seuraavan käynnistyksen yhteydessä tulikin sitten taas tuttu tiedostojärjestelmän tarkistus.

Summa summarum: Rest Mode toimii sen verran epäluotettavasti, etten voi suositella sen käyttöä tällä v2.00-ohjelmistoversiolla. En usko, että nuo pieleen menneet nukahtamiset varsinaisesti laitetta vahingoittavat, mutta kuten vanha viisaus sanoo: "Better safe than Sony." :)

PS. YouTube-linkitys on nähtävästi otettu tilapäisesti kokonaan pois käytöstä. Sekä eilen illalla että tänään aamullakin sain vaan "This feature is temporarily unavailable." -virheen.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

On sen sortin sontaa tää pleikan kanssa pelleily ettei mitään rajaa. Samaa paskaa kuin täällä kaikilla muillakin. Mut eihän nää systeemit ikinä prakaa, vaan toimii kuin käkikello, jos on uskominen sokeaa. Taitaa koko sontaläjä lähteä sinne gamestoppiin vaihdossa kilpailijaan, jonka kone toimii, eikä verkot heti kaadu kun vähän tulee ruuhkaa.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

On sen sortin sontaa tää pleikan kanssa pelleily ettei mitään rajaa. Samaa paskaa kuin täällä kaikilla muillakin. Mut eihän nää systeemit ikinä prakaa, vaan toimii kuin käkikello, jos on uskominen sokeaa. Taitaa koko sontaläjä lähteä sinne gamestoppiin vaihdossa kilpailijaan, jonka kone toimii, eikä verkot heti kaadu kun vähän tulee ruuhkaa.

Serverit on kovilla, kun linjoilla on paljon halukkaita pelaajia ja uusien ominaisuuksien testaajia. Samaten ohjelmointivirheitä sattuu ihan jokaiselle firmalle(verrokkina mainittakoon, etteivät ne Microsoftin Windowsitkaan mitään "täydellisesti toimivia ja bugittomia tapauksia" ole julkaisujen jälkeen olleet). Kannattaa nyt ihan vaan rauhassa ottaa, vaikkei sinne PSN-verkkoon ihan joka hetki pääsisikään, eikä kaikki uudet YouTube-jutut näin kaksi päivää päivityksen jälkeen toimisikaan. Vaihtoehtoisesti voi tietenkin "hypätä kilpailijan veneeseen", mutta en usko, etteikö silläkin puolella jossain vaiheessa ihan samantyylisiä ongelmatilanteita tulisi vastaan.

Maltti on valttia tässäkin asiassa ja kärsivällisyys on hyve!
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Jännä miten nyt kun näitä ongelmia on viimepäivinä ollut, niin psn:ään, Storeen jne olen päässyt joka kerta kun olen yrittänyt, eikä ongelmia ole minkään muun kanssa ollut kuin driveclubin.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Jännä miten nyt kun näitä ongelmia on viimepäivinä ollut, niin psn:ään, Storeen jne olen päässyt joka kerta kun olen yrittänyt, eikä ongelmia ole minkään muun kanssa ollut kuin driveclubin.
Store-ongelmat ovat rajoittuneet pelkästään PS3:een, ja siinäkin vain pieneen osaan käyttäjiä (joista monet tuntuvat olevan nimenomaan suomalaisia).

Ja vaikka tuo Rest Moden bugaaminen vähän harmittaakin, on tuo v2.00 silti ollut monessa suhteessa erittäin hyvä hyppäys eteenpäin. PS4:n käli ei ole koskaan erityisen hitaalta tuntunut, mutta nyt se vasta nopea onkin.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Jep. Eipä tässä jaksa kiihkoilla asiasta, ei käytä lepotilaa ja sillä selvä. Paskamaista vaan ladata jotain isompaa hitaahkolla netillä, kun pitää pleikkaria pitää päällä jatkuvasti. Evolven alpha kun tuli ladattavaksi tänään;)
Laite kyllä muuten tuntuisi nopeutuneen reilusti.

Mutta ei se silti väärin Sonylta olisi näitä kämmäilyitä paikkailla jollain pienellä hyvityksellä. Kun se plussakin maksaa rahaa nykypäivänä.(Siis PSN:n jatkuviin katkoihin liittyen).
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

No onhan tuo ihan persiistä että bugailee tuo rest moodi...eikä tarvinnu edes pitkään olla nukkumassa koneen.
Nyt se taas tuossa sykkii oranssina :(
Rest moodiin menokin kestää pitkään verrattuna aiemman version lepotilaan..
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Nyt kun on teema asetettuna, kestää konsolin käynnistyminen selkeästi kauemmin ja ekan 30-40sek teeman animaatio nykii todella pahasti. :/
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Mun koneessa ei oo mitään vikoja tullut tuosta 2.00 päivityksestä. Pikemminkin toimii paljon nopeemmin. Rest modestakin herää miten pitääkin, mut mun ohjain hajoo käsiin...
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

täytyy nyt koputtaa puuta kun on vielä kaikki sujunut suhkoht kivuttomasti.

itsellä meni ohjaimen laukasunäppäin paskaksi ja pleikkkarin kuori "paukkuu" lopettamisen jälkee, ei se nyt silleen mitenkää häiritsevää ole.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

täytyy nyt koputtaa puuta kun on vielä kaikki sujunut suhkoht kivuttomasti.

itsellä meni ohjaimen laukasunäppäin paskaksi ja pleikkkarin kuori "paukkuu" lopettamisen jälkee, ei se nyt silleen mitenkää häiritsevää ole.


Missä tuo laukaisunäppäin on ? Tiedä vaikka olisi itsellänikin rikki.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Missä tuo laukaisunäppäin on ? Tiedä vaikka olisi itsellänikin rikki.

ööö siis se oikeenpuolimmainen laukaisunäppäin....siis R2:si!!! :D, se ei palaudu ja on muutenkin ihan päin ****** koko ohjaimessa.


okei oon huomannut myös semmosen että kun jätän sen valmiustilaan niin yön aikana se sammuttaa kokonaan ittensä, tosin voi olla semmonenkin juttu että netti pätkäsee jossain vaiheessa ja kone vaan meinaa että: "no ***** olkoon,mä sammun"
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Onko jonkun ohjaimen touchpad ollut rikki? Sain huollosta uuden ohjaimen ja eipä tunnu touchpad toimivan Playroomissa. Muilla ohjaimilla toimii. Alkaa kyllästyttämään koko Ps4, kun tällä hetkellä neljäs konsoli käytössä ja kaksi ohjaintakin mennyt vaihtoon tattien kulumisen takia.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Miten on edes mahdollista, että yksi kuluttaja voi joutua vuoden aikana käyttämään neljää konsolia...

Onneksi itse olen selvinnyt vain kolmella ohjainvaihdolla ja saanut aina uuden liikkeestä mukaan.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Miten on edes mahdollista, että yksi kuluttaja voi joutua vuoden aikana käyttämään neljää konsolia...

Onneksi itse olen selvinnyt vain kolmella ohjainvaihdolla ja saanut aina uuden liikkeestä mukaan.

Ensimmäinen kone julkaisupäivänä paketista otettuna rikki, toinen hajosi n. 8kk käytön kälkeen, kolmas oli vaihtosta tullut hirveä imuri, nyt neljäs menossa joka on toistaiseksi toiminut.
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Ensimmäinen kone julkaisupäivänä paketista otettuna rikki, toinen hajosi n. 8kk käytön kälkeen, kolmas oli vaihtosta tullut hirveä imuri, nyt neljäs menossa joka on toistaiseksi toiminut.

Ei kannata tuolla tuurilla rahojaan haaskata kyllä lottoon... :)
 
Vastaus: Keskustelua PS4:n ongelmista (laite- ja ohjelmistoviat, ohjainongelmilla oma ketjunsa)

Jaahas, tähän asti toimi uusin päivitys, mutta nyt ei enää heräile valmiustilasta.

Mitäs sille pitikään tehdä? Muistan kuulleeni jonkun 7sek viansietotilan, mutta kun pidän virtanäppäintä pohjassa 7-20sek niin jossain vaiheessa kaikki valot sammuu. Sen jälkeen kone lähtee napista tai ohjaimesta normaalisti päälle, paitsi tekee siinä aluksi sen jonkun palautuksen kun on väärin sammutettu.
 
Ylös Bottom