Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua PS4-ohjaimien ongelmista

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja cobalos
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Keskustelua PS4-ohjaimien ongelmista

Todennäköisesti susi jo syntyessään, eli vaadi uutta tilalle. Ja nimenomaan siten, että saat uuden saman tien eikä viikkojen odottelun jälkeen (koska yhden huoltokeikan verran olet jo joutunut odottamaan).

Sinne lähti PS4-ohjain takaisin Sony Playstationille kiitos kuolleesta ohjaimesta jonka lähettivät vaihdossa minulle. Edellinen ohjain oli matkassa 1.9-1.10.2014. Eli toivon mukaan saan ohjaimen marraskuun puoliväliin mennessä takaisin. Kysyin että meinaatteko tosissaan että mun pitäisi vielä toinenkin kuukausi odottaa ohjainta niin kyllä koska heillä ei ole omaa varastoa Suomessa. :mad:
 
Vastaus: Keskustelua PS4-ohjaimien ongelmista

Yksi vaihtoehto on hankkia hatut ohjaintattien päälle. Näin tein ja kuluminen pysähtyi siihen.

attachment.php

Saako noita mistä?
 
Vastaus: Keskustelua PS4-ohjaimien ongelmista

Kiitos. Oon "miljoona kertaa" ostanut ulkomailta ja asia ei ole ongelma, mut tietääkö joku saako noita Suomesta sellaisesta paikasta, josta konsolinkin vois ostaa?

http://www.vpd.fi/pelit/ps4/lisatarvikkeet/thumb-grips-ps4-xbox-one-ps3-xbox-360.html

Maksaa hieman enemmän, mutta tuolta löytyy. Itse ostin nuo samaiset tattien päälliset huuto.netistä ja köyhdyin 4e. Erinomainen hankinta ollut tähän asti. :)
 
Vastaus: Keskustelua PS4-ohjaimien ongelmista

Mulla ehti nyt pari viikkoa olemaan tuo uusi ohjain ja L2 näppäin alkoi pitämään ihme rohinaa ja ääntä ja ehkä se tuntumakin on hivenen outo. Ei mitenkään kovin pahasti ja toimivuuteen ei oo vaikuttanut, mutta jotain siellä tapahtui jo nyt. Fifaa ja Änäriä ja Crew betaa tahkonnut ehkä 15h nyt tolla ohjaimella...ketuttaa.
 
Vastaus: Keskustelua PS4-ohjaimien ongelmista

Ohjaimen tatit vielä ok kunnossa joten päätin ennakoida tilanteen.
Tuhlasin kaikki 2,56e ja tilasin 8 kappaletta pinkkejä tatin päällyksiä. Pitää jollain keinoa saada pinkkiä ohjaimeen kun itse ohjainta ei ole myynnissä pinkkinä.

Oma ohjain on alusta asti pitänyt narisevaa ääntä kun pitää kädessä, vaikuttaa että ohjaimen osat ei ole kunnolla kiinni toisissaan mistä ääni johtuu. Ruuvit on kyllä kaikki tiukasti kiinni (koitin kiristää mutta eivät menneet enempää kireelle).

Toinen ohjain on hankinnassa, mahdollisesti tuleva Camo värityksellinen, riippuen koska tuo Aasiassa julkaistaan. Japaniversio 13.11.14 mutta en ole varma kuinka tuossa X ja O käyttäytyy (kuvasta päätellen ovat samalla lailla kuin jenkkiversiossa).

Edit: Varmuuden vuoksi tilasin 4kpl myös sateenkaaren värisiä kumeja :P.
 
Vastaus: Keskustelua PS4-ohjaimien ongelmista

Kaverin kanssa keskusteltiin tästä viimeksi eilen.

Kaverilla on ollut minun tavoin PS4 julkaisusta saakka. Kummallakaan meistä ei ole ollut ongelmia ohjaimien kanssa ja mitään kulumaa tattien pinnoissa ei ole ollut havaittavissa. Meillä molemmilla on kaksi ohjainta. Itse olen pelannut ohjaimillani yli 400 tuntia ja kaverini n. 200 tuntia.

Kaverille oli nyt vähän aikaa sitten käynyt näin: Hän oli pelannut toisen kaverinsa kanssa NHL15 n. 40 minuuttia ja tämän peliseuran tatteihin oli tullut heti selkeät kuluman merkit. Hän sitten ihmetteli minulle, miten ohjaimen tatit voivat 40 minuutissa kulua noinkin voimakkaasti. Varsinkin, kun ohjaimilla on pelannut myös muita kavereita ja nimenomaan tämän yhden kohdalla 40 minuuttia oli riittänyt tekemään tuhoa ohjaimen tateille.

Itse alan tämän tapahtuneen myötä uskoa, että vika on varmaan osittain käyttäjissä ja osittain materiaalissa. Ehkä osa vain puristaa tatteja kirjaimellisesti liian lujaa, mitä materiaali ei kestä. Toinen vaihtoehto on tietysti se, että toisten ihmisten iho erittää kumia heikentävää myrkkyä.
 
Vastaus: Keskustelua PS4-ohjaimien ongelmista

Materiaalivika. Ohjaimet eivät häviä markkinoilta fifo-periaatteella, muuta selitystä vaikea keksiä.
 
Vastaus: Keskustelua PS4-ohjaimien ongelmista

Itse alan tämän tapahtuneen myötä uskoa, että vika on varmaan osittain käyttäjissä ja osittain materiaalissa. Ehkä osa vain puristaa tatteja kirjaimellisesti liian lujaa, mitä materiaali ei kestä. Toinen vaihtoehto on tietysti se, että toisten ihmisten iho erittää kumia heikentävää myrkkyä.

Pelaajissa voi olla vikansa, mutta toisaalta mulla ei ole ollut ainakaan minkään muun konsolin ohjaimien kanssa tällaista ongelmaa. Esimerkiksi Xbox Onen kaksi alkuperäistä ohjainta ei osoita minkäänlaisia kulumisen merkkejä, vaikka pelitunteja on kertynyt lähes yhtä paljon kuin DS4:lla, joista on nyt VIIDESTÄ kuoriotunut vasemman tatin kumit pois.

Joko sormimyrkkyni on erityisen vaarallista Sony-kumille tai sitten... :rolleyes:
 
Vastaus: Keskustelua PS4-ohjaimien ongelmista

Pelaajissa voi olla vikansa, mutta toisaalta mulla ei ole ollut ainakaan minkään muun konsolin ohjaimien kanssa tällaista ongelmaa. Esimerkiksi Xbox Onen kaksi alkuperäistä ohjainta ei osoita minkäänlaisia kulumisen merkkejä, vaikka pelitunteja on kertynyt lähes yhtä paljon kuin DS4:lla, joista on nyt VIIDESTÄ kuoriotunut vasemman tatin kumit pois.

Joko sormimyrkkyni on erityisen vaarallista Sony-kumille tai sitten... :rolleyes:
Aika mielenkiintoista. Meillä on julkkarissa ostettu ohjain edelleen käytössä, lukemattomia tunteja pelattu (pelkkää bäfää jo vajaa 200h). Tateissa en itse ole huomannut mitään kulumista mutta vähän aikaa sitten sisko tuli kylään ja pelasi PUOLI tuntia ja toinen sticki oli aivan ruvella ja kumi kuoriintunut.. Ilmeisesti sormimyrkyissä on eroja :D Nyt laitoin gripit päälle ja pelaan niillä, en vaan viitsi laittaa takuuseen.

Annoin vuosi sitten ps3:n siskolle ja sen ohjain on hänenkin käytössään vielä aivan kuin uusi. Ihmeellinen laadun romahdus on käynyt ds4: n osalta. Muuten ohjain on kyllä valovuosia edellä edeltäjäänsä.
 
Vastaus: Keskustelua PS4-ohjaimien ongelmista

Kyllähän se ihan pelaajasta riippuu
Yksi kaverikin pelaa jotenkin omituisesti niin, että työntää niitä tatteja sivuista, niin ei ole paljoa kuulumisia näkynyt. Nyt kun huollon aikana ollut kaverilta toinen ohjain lainassa, niin se keskusta on jo ihan sileä.
 
Vastaus: Keskustelua PS4-ohjaimien ongelmista

Nyt varmaan ohjain sano itsensä irti. Kuumenee omituisesti ja ei lataa akkua vaan akun kohdassa on kysymysmerkki. Onko ohjain lopullisesti rikki ?
 
Vastaus: Keskustelua PS4-ohjaimien ongelmista

En koko ketjua selannut kun tässä työpöydän ääressä istun, mutta onkohan L2/R2 liipasinten jousen vaihtaminen millainen operaatio? Uskoisin että omasta ohjaimesta laukesi R2 napin jousi, koska se ei kunnolla palaudu ylös. Olen jo harjaantunut silläkin pärjäämään, mutta joissain peleissä tuo häiritsee kyllä aika helvetillisen paljon.
Ajattelin tänään käydä uuden ohjaimen ostamassa, mutta aloin sitten miettimään jos koettaisi kuitenkin itse korjata. Kokemuksia?
 
Vastaus: Keskustelua PS4-ohjaimien ongelmista

En koko ketjua selannut kun tässä työpöydän ääressä istun, mutta onkohan L2/R2 liipasinten jousen vaihtaminen millainen operaatio? Uskoisin että omasta ohjaimesta laukesi R2 napin jousi, koska se ei kunnolla palaudu ylös. Olen jo harjaantunut silläkin pärjäämään, mutta joissain peleissä tuo häiritsee kyllä aika helvetillisen paljon.
Ajattelin tänään käydä uuden ohjaimen ostamassa, mutta aloin sitten miettimään jos koettaisi kuitenkin itse korjata. Kokemuksia?
Jousen vaihtaminen on helpppoa ja nopeaa, jousia myös pystyy ostamaan netistä.
 
Vastaus: PlayStation 4

Hitto ruvennut punainen ohjain reistaileen. Destinyssä huomaa kun yrittää juosta, niin juoksu pysähtyy 1s päästä ja taas saa uudestaan painaa L3. Kait se täytyy huoltoon lähettää.
 
Ylös Bottom