Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua PS4-ohjaimien ongelmista

Vastaus: Keskustelua PS4-ohjaimien ongelmista

Kuinkas sattuikaan, kun kesäkuun lopussa ostin PS4:n ja toisen ohjaimen samalla, jossa 6kk takuu. Niin eikös molemmista alkanut parin päivän erolla heti alkuvuodesta jäämään R2 pohjaan. Siihen loppui sitten NHL:n pelaaminen kun juuri R2 syötetään kiekko... Mites nuo pleikkarin takuudet, kauanko ne yleensä on kestäneet jos toisen ohjaimen saisi sitä kautta huoltoon/vaihtoon? Prismasta siis ostettuna Watch Dogs bundle.

Ja jos sitä joutuu uuden ostamaan, niin saako jostain pidemmällä takuulla kuin tuo 6kk?
 
Vastaus: Keskustelua PS4-ohjaimien ongelmista

Virhevastuu. Siitä on monesti keskusteltu tälläkin foorumilla. Virhevastuu jatkuu takuun loputtua.
 
Vastaus: Keskustelua PS4-ohjaimien ongelmista

Kuinkas sattuikaan, kun kesäkuun lopussa ostin PS4:n ja toisen ohjaimen samalla, jossa 6kk takuu. Niin eikös molemmista alkanut parin päivän erolla heti alkuvuodesta jäämään R2 pohjaan. Siihen loppui sitten NHL:n pelaaminen kun juuri R2 syötetään kiekko... Mites nuo pleikkarin takuudet, kauanko ne yleensä on kestäneet jos toisen ohjaimen saisi sitä kautta huoltoon/vaihtoon? Prismasta siis ostettuna Watch Dogs bundle.

Ja jos sitä joutuu uuden ostamaan, niin saako jostain pidemmällä takuulla kuin tuo 6kk?

Itse kun täytin valitusta, niin ostopäivää ei edes kysytty. Kai ne Sonyllakin on tajunnut et PS4-kamat on vielä melko uusia (<2v).
 
Vastaus: Keskustelua PS4-ohjaimien ongelmista

Kolmas ohjain lähti sonylle takuuhuoltoon l1 napin pohjaanjäämisen takia,eivät vaihtaneet enää anttilasta suoraan kun takuukäytäntö muuttunut.Sano sonyn asiakaspalvelussa et jos tuuri käy niin tulee RANSKASTA uusi kestävämpi ohjain...Ranskasta,mitä hemmettiä?Sano et on ne jotain npolle laatuongemille jopa jotain tehneetkin.Myös vasen tatti oli revennyt omassani hiukan.Varsinaista kertakäyttökamaa noi kyllä ovat.Jospa se tosiaan tuuri olis ja sais kestävän ohjaimen takas joskus kuukauden päästä,toinen ohjain kai se on käytävä ostaa et pääsee pelaa.

Ja oman ps4 ostin julkaisupäivänä,taisin jopa olla ensimmäinen ostaja kajaanissa joka sai omansa kaupasta,ainakin anttilan ensimmäinen:)


Itselleni tuli Ranskasta ohjain, toivottavasti on aiempaa kestävämpi. Vai voiko noita muualtakin tulla "korjauksesta"?
Tatit ovat jo valmiiksi kumpikin iha erinäköiset päältä, varmaan niiden kuoriutuneiden päälle heitetään vain jotain silikoonia :D
Hauskaa että mitään takuukuitteja ei tarvitse ohjaimen vaihdossa, toivottavasti ei parinkaan vuoden päästä :D
 
Vastaus: Keskustelua PS4-ohjaimien ongelmista

Itselleni tuli Ranskasta ohjain, toivottavasti on aiempaa kestävämpi. Vai voiko noita muualtakin tulla "korjauksesta"?
Tatit ovat jo valmiiksi kumpikin iha erinäköiset päältä, varmaan niiden kuoriutuneiden päälle heitetään vain jotain silikoonia :D
Hauskaa että mitään takuukuitteja ei tarvitse ohjaimen vaihdossa, toivottavasti ei parinkaan vuoden päästä :D

Kauanko meni?
 
Vastaus: Keskustelua PS4-ohjaimien ongelmista

Hauskaa että mitään takuukuitteja ei tarvitse ohjaimen vaihdossa, toivottavasti ei parinkaan vuoden päästä :D

Konsolin julkaisusta on vain vuosi aikaa. Takuu kaksi vuotta ja tuotevastuu seuraa vielä senkin jälkeen.
 
Vastaus: Keskustelua PS4-ohjaimien ongelmista

Konsolin julkaisusta on vain vuosi aikaa. Takuu kaksi vuotta ja tuotevastuu seuraa vielä senkin jälkeen.

Ohjaimissa on vain vuoden takuu. Toki se virhevastuu jatkuu sen jälkeenkin.

Tiedän et esim mulla pitkät kynnet aiheutti repeämisen ku ei saikulla jaksanu leikata. Et siinä ja siinä et onko virhevastuun hommia. Tietty PS3 ohjaimen kesti 6v samoilla kynsillä..
 
Vastaus: Keskustelua PS4-ohjaimien ongelmistahttp://www.konsolifin.net/bbs/images/icons/icon9.png

Moi! Itse ostin 3kuukautta sitten dualshock 4 Glacier white ohjaimen Prismasta. Nyt siitä on alkanut R2 näppäin jäämään jumiin ja se pitää"nostaa"sieltä. Kuitti on tallella ja takuutakin on. Saisinko minä uuden ohjaimen? Kannattaako käydä Prismassa näyttämässä ja kattoo mitä ne siihen sanoo? Onko kellekkään tapahtunut samoin? Kiitos!
 
Vastaus: Keskustelua PS4-ohjaimien ongelmistahttp://www.konsolifin.net/bbs/images/icons/icon9.png

Moi! Itse ostin 3kuukautta sitten dualshock 4 Glacier white ohjaimen Prismasta. Nyt siitä on alkanut R2 näppäin jäämään jumiin ja se pitää"nostaa"sieltä. Kuitti on tallella ja takuutakin on. Saisinko minä uuden ohjaimen? Kannattaako käydä Prismassa näyttämässä ja kattoo mitä ne siihen sanoo? Onko kellekkään tapahtunut samoin? Kiitos!

Juu kuitin ja ohjaimen kanssa vaan Prisman asiakaspalveluun ja asiallisesti selittämään, niin eiköhän sieltä uusi ohjain irtoa.
 
Vastaus: Keskustelua PS4-ohjaimien ongelmista

Joo, vaimo hakee tänään takuuvaihdetun ohjaimen postista jos muistaa (Shellin posti auki myös viikonloppuna). Olivat nopsia, maanantaina vietiin postiin ja eilen tuli viesti et haettavissa. Ainoa miinus pitää antaa Sonylle tiedonkulusta, koska sain viestin, jossa sanottiin: "Kun olemme vastaanottaneet PlayStation-laitteesi, vahvistamme toimituksen lähettämällä sinulle sähköpostiviestin." Eipä ole mitään tullut.
 
Vastaus: Keskustelua PS4-ohjaimien ongelmista

Onko tonne Sonylle jotain seurantaa missä oma ohjain menee? Joku viitenumero mul on, mut ei mitää linkkiä seurantaan.
 
Vastaus: Keskustelua PS4-ohjaimien ongelmista

Onko tonne Sonylle jotain seurantaa missä oma ohjain menee? Joku viitenumero mul on, mut ei mitää linkkiä seurantaan.

Ei ollu munkaan ohjain postissa. Ja en tosiaan ole myöskään saanut mitään tietoa vaikka ohjain on siellä viimeistään keskiviikkona ollut.
 
Vastaus: Keskustelua PS4-ohjaimien ongelmista

Ei ollu munkaan ohjain postissa. Ja en tosiaan ole myöskään saanut mitään tietoa vaikka ohjain on siellä viimeistään keskiviikkona ollut.

Mä lähetin jo kaks viikkoa sitte, eikä oo mitää kuittailtu. Ois kiva olla joku seuranta et ovat edes saaneet sen.
 
Vastaus: Keskustelua PS4-ohjaimien ongelmistahttp://www.konsolifin.net/bbs/images/icons/icon9.png

Juu kuitin ja ohjaimen kanssa vaan Prisman asiakaspalveluun ja asiallisesti selittämään, niin eiköhän sieltä uusi ohjain irtoa.

Citymarketissa ainakin nostivat kädet pystyyn heti ja sanoivat että ottaa yhteyttä sonyn maahantuojaan, heidän järjestelmä ei anna tehdä edes vaihtoa. Heiltä tullut ohjeistus ettei ohjaimia vaihdeta uusiin vaan ne huolletaan. Ohjain 4kk vanha. Tässä juuri katselen näitä lippusia ja postitus tositteessa ainakin näyttää oma maani olevan väärin kirjoitettu Finlan. Siihen ei itse siis voi vaikuttaa vaan sony tyylikkäästi esitäyttää sen kentän tuolta nettisivuillaan. Koitin toki tukeenkin soittaan ja 30 min jonotuksen jälkeen lopetin yrittämästä. Uskaltaakohan tuon nyt lähettää jos siellä joku pilkunviilaaja ei suostu ohjainta postittamaan takaisin, koska vastaanottajan Finlan maata ei ole olemassa? :D
 
Vastaus: Keskustelua PS4-ohjaimien ongelmistahttp://www.konsolifin.net/bbs/images/icons/icon9.png

Tässä juuri katselen näitä lippusia ja postitus tositteessa ainakin näyttää oma maani olevan väärin kirjoitettu Finlan. Siihen ei itse siis voi vaikuttaa vaan sony tyylikkäästi esitäyttää sen kentän tuolta nettisivuillaan. Koitin toki tukeenkin soittaan ja 30 min jonotuksen jälkeen lopetin yrittämästä. Uskaltaakohan tuon nyt lähettää jos siellä joku pilkunviilaaja ei suostu ohjainta postittamaan takaisin, koska vastaanottajan Finlan maata ei ole olemassa? :D

Lisää d-kirjain muste-/kuulakärkikynällä perään ja pistä menemään. Itsekin tulostin juuri vastaavia virheitä sisältävän postituslipukkeen ja korjasin virheet kynällä varmuuden vuoksi. Joulu-ruuhkan vuoksi ohjain on vastaanotettu ja huollossa mutta melkoisesti myöhässä, 9. päivä joulukuuta pistetty menemään. Jos ei olisi ollut toista ohjainta niin tässä viikon kuluttua en olisi vieläkään voinut käyttää täysin uutta konsolia kahteen kuukauteen. Hyvin menee :rolleyes:
 
Vastaus: Keskustelua PS4-ohjaimien ongelmista

Citymarketissa ainakin nostivat kädet pystyyn heti ja sanoivat että ottaa yhteyttä sonyn maahantuojaan, heidän järjestelmä ei anna tehdä edes vaihtoa.
Eihän siinä myyjäliikkeen olisi vaihtoa tarvinnut tehdä, vaan toimittaa sun tuoma ohjain takuuhuoltoon.

Anttilassa yrittivät joskus syksyllä samaa, mutta en suostunut siihen. Mä oon siinä uskossa, että suomen kuluttajansuojalaissa sanotaan, että ostajalla on aina virhe- ja takuuasioissa oikeus asioida myyjäliikkeen kanssa. Mun tapauksessa asiakaspalvelija otti ohjaimen vastaan pienen selvittelyn ja puhelinsoiton jälkeen, ja luultavammin toimittivat samaa reittiä ohjaimen huoltoon kuin yksityishenkilötkin. Muuten kai se on sama, mutta ongelmatilanteissa (jos ohjain olisi hävinnyt tai huolto viivästynyt vaikka kaksi kuukautta) olisi ollut joku taho jolta voi vaatia jotain.
 
Vastaus: Keskustelua PS4-ohjaimien ongelmista

Eihän siinä myyjäliikkeen olisi vaihtoa tarvinnut tehdä, vaan toimittaa sun tuoma ohjain takuuhuoltoon.

Anttilassa yrittivät joskus syksyllä samaa, mutta en suostunut siihen. Mä oon siinä uskossa, että suomen kuluttajansuojalaissa sanotaan, että ostajalla on aina virhe- ja takuuasioissa oikeus asioida myyjäliikkeen kanssa. Mun tapauksessa asiakaspalvelija otti ohjaimen vastaan pienen selvittelyn ja puhelinsoiton jälkeen, ja luultavammin toimittivat samaa reittiä ohjaimen huoltoon kuin yksityishenkilötkin. Muuten kai se on sama, mutta ongelmatilanteissa (jos ohjain olisi hävinnyt tai huolto viivästynyt vaikka kaksi kuukautta) olisi ollut joku taho jolta voi vaatia jotain.
Tätäpä minä koitin siellä Cittarissakin selittää mutta minkäs teet jos myyjä sanoo ettei sitä toimita? Soitin sinne päivää ennen ja selvittelivät asiaa muutaman tunnin. Soittivat sitten että tuo ohjain tänne, no ajoin toiselle puolelle espoota ja sitten sanovatkin että vie ite huoltoon... vkäyrä siinä kyllä käväisi jo hieman korkealla mutta en jaksanut ruveta siinä räyhäämään koska "no tässä ruudulla nyt vaan sanotaan näin" asia tuskin olisi edennyt mihinkään. Kuulema ensimmäinen tapaus. Samaa tosin sanoivat pleikkaristakin kun sen kävin vaihtamassa uuteen.
 
Vastaus: Keskustelua PS4-ohjaimien ongelmista

Tätäpä minä koitin siellä Cittarissakin selittää mutta minkäs teet jos myyjä sanoo ettei sitä toimita? Soitin sinne päivää ennen ja selvittelivät asiaa muutaman tunnin. Soittivat sitten että tuo ohjain tänne, no ajoin toiselle puolelle espoota ja sitten sanovatkin että vie ite huoltoon... vkäyrä siinä kyllä käväisi jo hieman korkealla mutta en jaksanut ruveta siinä räyhäämään koska "no tässä ruudulla nyt vaan sanotaan näin" asia tuskin olisi edennyt mihinkään. Kuulema ensimmäinen tapaus. Samaa tosin sanoivat pleikkaristakin kun sen kävin vaihtamassa uuteen.

Syksyn puolella asiat olivat muuttuneet että asiakas pistää ohjainta itse huoltoon Nordiskin tukeen ottamalla yhteyttä. Expertillä ihan sama homma. Olisin saanut ohjaimen paikan päällä vaihdettua mutta toinen myyjä sanoi että he eivät tee sitä enää koska Sony oli päättänyt hoitaa asiat itse. Näin kyseistä viestiä jonkin verran missä on selvät ohjeistukset asiakkaan ohjaamisesta huollon kanssa.
 
Vastaus: Keskustelua PS4-ohjaimien ongelmista

Syksyn puolella asiat olivat muuttuneet että asiakas pistää ohjainta itse huoltoon Nordiskin tukeen ottamalla yhteyttä. Expertillä ihan sama homma.

Asiaa koskeva lainsäädäntö ei ole muuttunut mihinkään, joten on aivan sama millaisia toivomuslistoja Nordisk Film jälleenmyyjilleen jakelee.
 
Vastaus: Keskustelua PS4-ohjaimien ongelmista

En tarkalleen muista millon toi ohjaimen takuukeikka mun kohdalla oli, mutta käytäntö oli jo muuttunut. Osaksi sen takia osasin olla vaatimassa asiointia myyjäliikkeen kanssa. Onneksi tuolla oli ihan mukava asiakaspalvelija, joka päätti ottaa asiasta selvää. Jos ei olisi ollut, olisin pyytänyt vaikka kuluttajaoikeusneuvojalta kannanottoa.
 
Ylös Bottom