Poochie
Active Member
Lähinnä puhuin faktaa, mutta mitäpä siitä. Noin ne kannattaa hoitaa, jos jotain haluaa saada aikaan. Eli onnea taisteluun kyseiselle kaverille edelleenkin.Juu, siinä sinun edellisessä kommentissasihan se tosiaan lähti jo…
Lähinnä puhuin faktaa, mutta mitäpä siitä. Noin ne kannattaa hoitaa, jos jotain haluaa saada aikaan. Eli onnea taisteluun kyseiselle kaverille edelleenkin.Juu, siinä sinun edellisessä kommentissasihan se tosiaan lähti jo…
Faktaa? Katsotaanpas vielä se sinun viestisi:Lähinnä puhuin faktaa, mutta mitäpä siitä. Noin ne kannattaa hoitaa, jos jotain haluaa saada aikaan. Eli onnea taisteluun kyseiselle kaverille edelleenkin.
Oletko oikeasti siis sitä mieltä että konsolin vika on hänen "paskomansa"? Miten tuo logiikka toimii? Miksi kirjoittajan kannattaisi valitella tuosta tänne jos on sen itse "paskonut"? Eikö jo se viittaa siihen suuntaan että hän puhuu totta huollon tekemisistä koska ei hyötyisi mitään tänne valehtelusta?Mitä teet uudella koneella, jos se kerran nyt toimii, mutta kannessa vikaa ainoastaan? Ota kuvia, videoita, lähetä ja pyydä uusi kansi. Ellet viitsi niin luultavasti itse paskonut sen. Onnea taisteluun.
Porukka itse rikkoo noita kuoria vahingossa, kannattaa katsella vaikkapa youtubesta videoita. Toiseksi, koitin auttaa vaan toista ja suosittelin kuvaa ja videota vahvistukseksi. Et ole näemmä koskaan tapellut Sonyn tai jälleen myyjien kanssa ja en tajua mikä oli sinulle niin helvetin epäselvää tuossa?Faktaa? Katsotaanpas vielä se sinun viestisi:
Oletko oikeasti siis sitä mieltä että konsolin vika on hänen "paskomansa"? Miten tuo logiikka toimii? Miksi kirjoittajan kannattaisi valitella tuosta tänne jos on sen itse "paskonut"? Eikö jo se viittaa siihen suuntaan että hän puhuu totta huollon tekemisistä koska ei hyötyisi mitään tänne valehtelusta?
Eli leuka lukkoon, jos ei mitään järkevää asiaaFaktaa? Katsotaanpas vielä se sinun viestisi:
Oletko oikeasti siis sitä mieltä että konsolin vika on hänen "paskomansa"? Miten tuo logiikka toimii? Miksi kirjoittajan kannattaisi valitella tuosta tänne jos on sen itse "paskonut"? Eikö jo se viittaa siihen suuntaan että hän puhuu totta huollon tekemisistä koska ei hyötyisi mitään tänne valehtelusta?
Siis ei helvetti miten yleistävä ja alentava tapa suhtautua toisiin ihmisiin, joita et edes tunne. Hävettävän karmeaa luettavaa tuollainen!Porukka itse rikkoo noita kuoria vahingossa, kannattaa katsella vaikkapa youtubesta videoita. Toiseksi, koitin auttaa vaan toista ja suosittelin kuvaa ja videota vahvistukseksi. Et ole näemmä koskaan tapellut Sonyn tai jälleen myyjien kanssa ja en tajua mikä oli sinulle niin helvetin epäselvää tuossa?
Eli leuka lukkoon, jos ei mitään järkevää asiaa
Luonnollisesti ne joilla sitä vikaa on laitteessa meuhkaavat siitä foorumeilla (ihan ymmärrettävästi tietenkin), kun taas se enemmistö joilla konsoli on toiminut ongelmitta pelailee sitä tyytyväisenä eikä tuhlaa aikaansa kirjoittelemalla kuinka hienosti pleikka toimii. Tämän takia tulee helposti vaikutelma siitä kuinka PS5 olisi todella heikkoa tekoa kun ongelmia on useammalla ihmisellä vaikka loppujen lopuksi ne ongelmat ovat olleet äänekkäällä vähemmistöllä.Äänestystulos yllättävä, koska ongelmia näemmä monella ja huollossa käytetty, mutta eipä tosin taida pleikkareitakaan paljon olla.
No itse en meuhkaa miten hyvin toimii, koska ei tuokaan täydellinen kappale ole, mutta suurimmaksi osaksi toiminut hyvin.Luonnollisesti ne joilla sitä vikaa on laitteessa meuhkaavat siitä foorumeilla (ihan ymmärrettävästi tietenkin), kun taas se enemmistö joilla konsoli on toiminut ongelmitta pelailee sitä tyytyväisenä eikä tuhlaa aikaansa kirjoittelemalla kuinka hienosti pleikka toimii. Tämän takia tulee helposti vaikutelma siitä kuinka PS5 olisi todella heikkoa tekoa kun ongelmia on useammalla ihmisellä vaikka loppujen lopuksi ne ongelmat ovat olleet äänekkäällä vähemmistöllä.
Plus kun täällä yrittää ihmisiä auttaa, niin aletaan käymään päälle ja räkimään naamaan, kuten tuo kun suosittelin ottamaan kuvia ja videoita, että mahdollisesti säästyy kuukausien tappelusta. T. PS4 kokemus.Luonnollisesti ne joilla sitä vikaa on laitteessa meuhkaavat siitä foorumeilla (ihan ymmärrettävästi tietenkin), kun taas se enemmistö joilla konsoli on toiminut ongelmitta pelailee sitä tyytyväisenä eikä tuhlaa aikaansa kirjoittelemalla kuinka hienosti pleikka toimii. Tämän takia tulee helposti vaikutelma siitä kuinka PS5 olisi todella heikkoa tekoa kun ongelmia on useammalla ihmisellä vaikka loppujen lopuksi ne ongelmat ovat olleet äänekkäällä vähemmistöllä.
Mullakin levyasema huutaa kun pölynimuri sen ensimmäiset 15sec, sen jälkeen tulee hiljaista ja muuten tosi hiljainen. Tosin tuo meteli ilmeisesti johtuu resonoinninsta enimmäkseen
Itselläni alkoi vasta päivityksen jälkeen. Sama ohjaimessa, koska nyt tärisee kuin perkeleMullakin levyasema huutaa kun pölynimuri sen ensimmäiset 15sec, sen jälkeen tulee hiljaista ja muuten tosi hiljainen. Tosin tuo meteli ilmeisesti johtuu resonoinninsta enimmäkseen
Tämä on taas siinä kategoriassa, että toivotaan parasta ja pelätään pahinta. Mielestäni olisi huollon puolelta hienoa, jos ilmoittaisivat sähköisesti tai sitten edes konsolin mukana tulevalla lappusella, että mitä tuolle masiinalle on tarkalleen tehty vai onko tehty mitään. Nythän se on täysin asiakkaan omien havaintojen varassa.Miten kauan teillä on konsolit olleet huoltoreissuilla? Omani lähetin 9. päivä ja jo 16. päivä tuli viesti että huolto valmistunut ja lähetetään takaisin paikalliseen liikkeeseen.
En sinänsä valita pikaisesta reissusta mutta olin ymmärtänyt että noissa menisi aikaa, joten onkohan tuo tullut palautuksena takaisin ilman että on tehty mitään? Tuli nimittäin sen verran "rikottua" sinettiä että ruuvasin pelilevyn ulos konsolista. Kyseisen ruuvin päällähän on tarra, joka on "viilletty" auki jo valmiiksi, joten oletin että kai sieltä nyt levynsä saa ulos pelastaa ennen huoltoreissua.
Mikäli tuosta tulee sanomista ja jos varsinkin on huollon estänyt nojaten sinettien rikkomiseen niin todellakin tulen antamaan palautetta. Eikös Suomessa muutenkin kuluttajansuoja ole jotain sellaista että sinetit ei päde ainakaan tietyissä paikoin, esim. pc:n sisuksia saa säätää vaikka olisi sinetti laitettu jonnekin?
Tässä vielä se että "sinetissä" (jos se sellainen edes on) oli jo valmiiksi se viilto, josta ruuvimeisselin saa sisään.
Vai onko vain niin että noita huolletaan sen verran lähellä ja/tai voi olla nopeakin toimenpide, joten sattui vain tuuri että saivat noin nopsahti vehkeen kuntoon ja takaisinpäin? Tai ehkä se oli niin hajalla että laittoivat vain suoraan uuden tulemaan, joka sekin selittäisi tuota nopeutta.
Tässä on jännät paikat kun odottelee että tuleeko sama laite takaisin, onko korjattu vai tuleeko kenties täysin uusi (tai "refurbished") laite takaisin. Plus sitten että ovatko "paskoneet" (jota termiä täällä on käytetty) laitetta jotenkin enemmän mitä oli lähetettäessä.
Aika epätodennäköisenä itsekin näen sen että tuollainen levyn poistaminen takuita eväisi mutta mistä näitä ikinä tietää. Jos laite olisi ollut matkalla edes parisen viikkoa niin en luultavasti edes miettiä mitään tällaisia. Nyt tuo ripeys tässä sai ihmettelemään![]()
Miten kauan teillä on konsolit olleet huoltoreissuilla? Omani lähetin 9. päivä ja jo 16. päivä tuli viesti että huolto valmistunut ja lähetetään takaisin paikalliseen liikkeeseen.
En sinänsä valita pikaisesta reissusta mutta olin ymmärtänyt että noissa menisi aikaa, joten onkohan tuo tullut palautuksena takaisin ilman että on tehty mitään? Tuli nimittäin sen verran "rikottua" sinettiä että ruuvasin pelilevyn ulos konsolista. Kyseisen ruuvin päällähän on tarra, joka on "viilletty" auki jo valmiiksi, joten oletin että kai sieltä nyt levynsä saa ulos pelastaa ennen huoltoreissua.
Mikäli tuosta tulee sanomista ja jos varsinkin on huollon estänyt nojaten sinettien rikkomiseen niin todellakin tulen antamaan palautetta. Eikös Suomessa muutenkin kuluttajansuoja ole jotain sellaista että sinetit ei päde ainakaan tietyissä paikoin, esim. pc:n sisuksia saa säätää vaikka olisi sinetti laitettu jonnekin?
Tässä vielä se että "sinetissä" (jos se sellainen edes on) oli jo valmiiksi se viilto, josta ruuvimeisselin saa sisään.
Vai onko vain niin että noita huolletaan sen verran lähellä ja/tai voi olla nopeakin toimenpide, joten sattui vain tuuri että saivat noin nopsahti vehkeen kuntoon ja takaisinpäin? Tai ehkä se oli niin hajalla että laittoivat vain suoraan uuden tulemaan, joka sekin selittäisi tuota nopeutta.
Tässä on jännät paikat kun odottelee että tuleeko sama laite takaisin, onko korjattu vai tuleeko kenties täysin uusi (tai "refurbished") laite takaisin. Plus sitten että ovatko "paskoneet" (jota termiä täällä on käytetty) laitetta jotenkin enemmän mitä oli lähetettäessä.
Aika epätodennäköisenä itsekin näen sen että tuollainen levyn poistaminen takuita eväisi mutta mistä näitä ikinä tietää. Jos laite olisi ollut matkalla edes parisen viikkoa niin en luultavasti edes miettiä mitään tällaisia. Nyt tuo ripeys tässä sai ihmettelemään![]()
Tuli nimittäin sen verran "rikottua" sinettiä että ruuvasin pelilevyn ulos konsolista. Kyseisen ruuvin päällähän on tarra, joka on "viilletty" auki jo valmiiksi, joten oletin että kai sieltä nyt levynsä saa ulos pelastaa ennen huoltoreissua.
Olettaisin että Gigantti antaa edes jonkinlaisen kuitin asiasta. Aion myös kysyä että selviääkö tuo asia jostain vai onko kyseessä vain "tämä on nyt ehjä"-tyyppinen palautus.Mielestäni olisi huollon puolelta hienoa, jos ilmoittaisivat sähköisesti tai sitten edes konsolin mukana tulevalla lappusella, että mitä tuolle masiinalle on tarkalleen tehty vai onko tehty mitään. Nythän se on täysin asiakkaan omien havaintojen varassa.
Aina toki on tulkinnanvaraa mutta lainaamasi kohdan tulkitsisin itse juuri niin että levyn poistaminen ei ole tuotteen "huonontamista"Muistelen itsekin lukeneeni jostain, ettei noilla tarroilla ole lopulta mitään merkitystä, mutta en löydä luotettavaa lähdettä siihen. Kuluttajansuojalaki toisaalta on jokseenkin tulkinnanvarainen.
Näin itsekin järkeilin ja tuollahan Qarkhi jo ehtikin mainita että Sony itse neuvoo tuon tekemään, joten tuskin takuuta voi evätä tms.Vaikea kuvitella, että levyn poistaminen olisi "vääränlaista käsittelyä tms." Kohtahan sinä sen laitteen takaisin saat, niin sitten nähdään konkreettisesti mitä tehty.
Näin minäkin tosiaan järkeilin asiaa, eli joko on helppo korjaus ja/tai lyhyet jonot tai niin pahasti rikki että uusi/refurbished heti tilalle.Toinen vaihtoehto nopealle huoltoreissulle voi myös olla lyhyt jono tai yksinkertainen korjaus. Muistaakseni @shamaniac in tapauksessa laitteeseen ei tulleet enää virratkaan päälle, joten tuolla vikakuvauksella siellä on varmaan koulutettu korjaaja lähtenyt tutkimaan virtalähdettä ja emolevyä ensimmäisenä. Jos laite on herännyt henkiin ja kestänyt rasitustestit virtalähteen vaihdolla, niin korjaus on silloin ollut kohtuullisen nopea ja helppo. Jos taas vikaa on ollut isommasti, niin tuskin laitetta on tarkoitus päivätolkulla siellä elvyttää, vaan vaihtoehtoisesti laitetaan asiakkaalle uusi/toimivaksi todettu tehdaskorjattu tulemaan. Mitään sisäpiirin tietoa minulla ei ole, mutta voisin arvailla, että tuollaiset positiiviset mahdollisuudet ovat myös olemassa.
Kävi muuten mielessä minullakin että pitäisi tarkistaa Sonyn sivut josko neuvovat tuon itsekin siellä, niin tietäisi että tuskin se sitten mitään takuita evää. Enpäs sitten muistanut koko hommaa mutta hyvä että joku hoksasi ja muistiTuohan ei käsittääkseni ole ns. takuutarra tai sinetti. Sonyn sivuilla on ihan ohje, jossa kerrotaan kuinka jumiutunut levy poistetaan laitteesta ja ja siinä nimenomaan neuvotaan irroittamaan tuo kyseinen tarra. Ei sanallakaan mainintaa takuusta. Sieltä löytyy samalta puolen toinen tarra, joka on ns. sinetti ja sen erottaa kyllä selvästi.
Tämä onkin tullut useasti vastaan ja olikos tästä jo täälläkin mainittu? Hyvä kikka joka tapauksessa.Ps. Joku viesti takaperin valittelin kovaäänistä/ resonoivaa levyasemaa ja kuinka ollakaan, löysäämällä ko. ruuvia ongelma hävisi! Ei ainakaan vielä tarvitse takuurumbaan lähteä.
Ai niin, tähän liittyen. Ilmeisesti se konsoli "lähetetään paikalliseen liikkeeseen" jonkin helvetin etanan kyydillä sillä en ole vieläkään saanut mitään infoa siitä kertovan tekstarin jälkeen.Miten kauan teillä on konsolit olleet huoltoreissuilla? Omani lähetin 9. päivä ja jo 16. päivä tuli viesti että huolto valmistunut ja lähetetään takaisin paikalliseen liikkeeseen.
Ai niin, tähän liittyen. Ilmeisesti se konsoli "lähetetään paikalliseen liikkeeseen" jonkin helvetin etanan kyydillä sillä en ole vieläkään saanut mitään infoa siitä kertovan tekstarin jälkeen.
Aivan käsittämätöntä miten mitään voi nykypäivänä edes lähettää niin että sen matkassa menee 2 viikkoa ja 2 päivää (ja se vasta tähän mennessä).
Millä logiikalla konsoli on saatu huoltoon ja huollettua viikossa (9. päivä vein Giganttiin, 16. päivä tekstari että laitetaan takaisinpäin) mutta sen takaisinlähetyksessä menee yli tuplat?
Onko kellään mitään "insightia" tähän? Onko tuo kenties jollain kumiveneellä tulossa? Pakolaisilta mennyt veneestä yksi paikka Sonyn huollosta lähetetylle laatikolle? (Sori jos hieman karua huumoria)
Gigantin chattiin otin jo viime viikon alussa yhteyttä (kun chattinsa lopulta toimi eikä ollut rikki tai ruuhkautunut) mutta sain vastaukseksi vain että tuo on viimeisin tieto ja ilmoittavat kun tulee lisätietoa/on haettavissa.
Kyllä tässä pitää varmaan ensi viikolla kysellä lisää. Taidan myös vinkua jotain hyvityksiä kun ei tuossa ole mitään järkeä että ensin kerrotaan että paketti on tulossa takaisin ja sitten kestää pari viikkoa ilman mitään infoa asiasta. Vähintään uusi pleikkari kaveriksi pitää saada ja ehkä 5-10 peliä ilmaiseksi kaupan hyllyltä valiten lienee riittävä korvaus tästä harmista.
Ihan tosissaan puhuen tekisi mieli edes tietää miten tuo on mahdollista.