Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua PS5-ohjaimien ongelmista

Tässä videolla puhutaan että driftaamista saattaa alkaa esiintymään jo parinsadan tunnin pelaamisella ja tuo kyllä tukee myös omia havaintoja, että ei näitä ohjaimien tattimoduuleja ole tehty kestämään, saisivat äkkiä siirtyä elektromagneettisiin moduuleihin.

 
Yllämainittu juttu taitaa pitää paikkansa. Juuri viime helmikuussa huomasin tuon vian ja maaliskuussa ostin sitten uuden. No sain vanhasta rahat takaisin joten itse en jäänyt tuossa tappiolle. Miten on? Onko se yleinen kanta myyjillä vai voiko se riippua jälleenmyyjästä kun kuulin, että vaihtoehtoina on korjaus/vaihto mutta ei se, että saa rahat takaisin
Otin asian puheeksi sen takia kun toi, jonka ostin maaliskuussa teki taas sen saman. Se oli 11.3
Eli ohjain kesti 11.3-19.8. Eli aika lyhyt kesto. Pelaanko liian rajusti vai onko noi ohjaimet tosiaan noin huonoja vai onko mulla huono tuuri
 
Eiköhän se ole aikalailla tuurista kiinni että kestääkö vai ei, tai ylipäätään että kuinka kauan. En pysy itse edes laskuissa että kuinka monta ohjainta on alkanut driftaamaan jos laskee DS4 ja Xbox ohjaimet mukaan.
 
Eiköhän se ole aikalailla tuurista kiinni että kestääkö vai ei, tai ylipäätään että kuinka kauan. En pysy itse edes laskuissa että kuinka monta ohjainta on alkanut driftaamaan jos laskee DS4 ja Xbox ohjaimet mukaan.
Näinhän tuo on. Itse taas en yhdessäkään ohjaimessa ole driftiä havainnut.
 
PS4 ohjaimista tasan 0 driftiongelmia, siinä taas hajos alkuun R2 triggerit mut sit kun tuli V2 ohjaimet niin toimii tänäpäivänä. PS5 ohjaimista ei tähän mennessä ole oikeestaan mitään hyvää sanottavaa. Alkuun kun sen otti kätöseen tuntui tosi hyvältä että kyllä nyt ovat panostaneet. Ensinnäkin ne jotenki löystyy ajan mittaan, en tiedä johtuuko se siitä kun ohjaimissa ei ole ruuveja? Esim Dpad ristiohjain tyyliin 4kk välein on löysä ja niiksu ja naaksuu, ps4 dpad taas jämäkkä ku ois pakasta juuri vedetty.

Jos ne ei oikeesti tee vakavia muutoksia tuleviin ohjaimiin on PS5 ohjain paskin sonyn ohjain tähää mennes, ainoa hyvä puoli että on kokoa tullut hieman lisää, tuntuu hyvältä kädes mut se ei paljon auta kun muuten ihan paskoja. Näin ainakin mulla, kyllä ne varmaa kestäis tosi hyvin jos mä kattoisin vaa netflixiä.
 
Oiskin joidenkin ihmisten tuurit ja lusikat suussa, sitähän menis tuolla kuin aropupu, mutta ei ole niin pakko tyytyä tähän elämään ja näihin reaaliteetteihin.
 
Nonii itsellä nyt neljäs DualSense rupes eilen driftaamaan. Kaikissa sama vasen tatti, joskin driftauksen suunta sentään eri joka kapulassa, niin voi mielensä mukaan vaihdella eri kokemuksia saadakseen. Huoltoon en oo yhtään tähän mennessä lähettäny, mut nyt ekaa kertaa pistin Sonylle viestiä että mitäs tehdään. Kaks noista vielä mennee takuun piikkiin, kaks muuta on jo niin vanhoja että ei taida enää olla mieltä huoltaa.

Pitää joka tapauksessa nyt uus ostaa, jos kun huolloissa kestääpi. Positiiivinen juttu sentään se, että saa aina uuden värin valittua. Seuraavaks varmana sit violetti tai tumma punainen.
 
Nonii itsellä nyt neljäs DualSense rupes eilen driftaamaan. Kaikissa sama vasen tatti, joskin driftauksen suunta sentään eri joka kapulassa, niin voi mielensä mukaan vaihdella eri kokemuksia saadakseen. Huoltoon en oo yhtään tähän mennessä lähettäny, mut nyt ekaa kertaa pistin Sonylle viestiä että mitäs tehdään. Kaks noista vielä mennee takuun piikkiin, kaks muuta on jo niin vanhoja että ei taida enää olla mieltä huoltaa.

Pitää joka tapauksessa nyt uus ostaa, jos kun huolloissa kestääpi. Positiiivinen juttu sentään se, että saa aina uuden värin valittua. Seuraavaks varmana sit violetti tai tumma punainen.

Ei hemmetti, sulla kyl hyvä ennätys. Mul taitaa olla nyt oisko kolmas menossa, konsolin mukana tullut meni huoltoon vajaa vuoden sisällä, huollosta tullut kesti peräti oisko vähän yli vuoden, nyt on kolmas menos jonka ostin kun se konsolin mukana tullut oli huollos ja yks odottaa avaamattomana kaapis vuoroaan nii se ois sit neljäs (nykinen ei vielä driftaa mut se on vaa ajan kysymys). On tää kyl surkee tekele ja ihme ettei siihen ole mitenkään vakavasti suhtauduttu/korjattu asiaa. Noh ohan tämä tavallaan "hyvää" bisnestä kun pitää aina ostaa uusia ohjamia driftattavaks.
 
Mulla on nyt tällä viikolla alkanut ensimmäinen dualsense driftaamaan, neljä ohjainta omistan tällä hetkellä. En oo ihan satavarma, mutta veikkaisin että se on se joka tuli konsolin mukana. Oikea tatti siis driftaa ihan pikkiriikkisen välillä eli ei vielä kauheasti häiritse pelaamista, mutta pitää kyllä uusi ohjain napata jossain välissä.

Mullahan on ollut aivan järkyttävän surkeaa säkää uusien dualsensejen kanssa ja olen odotellut että lähiprismassa tulee uusi satsi ohjaimia että veisin vielä takuun alaisia ohjaimia vaihtoon... Nyt näytti tällä viikolla tulleen uusia sinisiä ohjaimia niin ajattelin huomenna mennä kokeilemaan onneani.

Edit: eivät enää Prismassa vaihda suoraan uuteen vaan lähettävät huoltoon. Noh, katsotaan mitä sieltä tulee takaisin kun kiikutin sinne ohjaimen, jossa on haamukosketusta touchpadissa niin katsovatko vaan nopeasti että toimiihan tämä ja pistävät takaisin.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt lainaten Vaasia Farcry 3:sta: Did I ever tell you what the definition of insanity is? Insanity is doing the exact... same fucking thing... over and over again expecting... shit to change...

Ostin siis kolmannen sinisen Dualsensen ja tämä jopa taitaa olla täysin normaali ja toimiva ohjain. Hip hurraa! Osumatarkkuus on kyllä ollut hyvä jos PSVR2 ohjaimet lasketaan mukaan niin nyt on kolme PS5 ohjainta seitsemästä ollut normaaleja heti laatikosta ulos tullessaan.
 
Siis nyt uskomaton tarina!

Mulla oli kaks pleikkari vitosen orggisohjainta hyllyn päällä telakassa latauksessa alkuvuodesta. Sitten olin tekemässä töitä ja kuulu kolahdus, menin katsomaan ja en keksinyt mikä se oli.

Tuntia myöhemmin lähdin käyttää koiraa ulkona ja lenkiltä tultua huomasin, että JUMALAUTA MUN PLEIKKARIN OHJAIN UI KOIRAN TÄYDESSÄ JUOMA-ASTIASSA. Kissa perkele oli tiputtanut sen hyllyn päältä sinne.

No ohjain riisiin pariksi viikkoa ja sitten testasin ja eihän siinä takanäppäimet enää toiminut. Joten jäi sitten pyörimään hyllyyn. Ja tilalle musta ohjain.

Tänään sitten pelasin pleikkaria ja 8kk poikani halusi mukaan peleihin ja mä sanoin, että odota hetki ja kävin alakerrasta hakemassa rikkonaisen orggisvärisen ohjaimen hänelle.

Saatiin poika nukkumaan ja vaimon kanssa Trine 5 kimppuun ja vaimo pisti pelin tulille. Pelattiin muutama tunti ja kun lopetettiin niin huomasin, että ei perkele, meillä on molemmilla käsissä orggiksen väriset ohjaimet. Ja kaikki toimii kuten pitääkin :D
 
Edit: eivät enää Prismassa vaihda suoraan uuteen vaan lähettävät huoltoon. Noh, katsotaan mitä sieltä tulee takaisin kun kiikutin sinne ohjaimen, jossa on haamukosketusta touchpadissa niin katsovatko vaan nopeasti että toimiihan tämä ja pistävät takaisin.
Näin kuukautta myöhemmin kävin kyselemässä ohjaimen perään ja nyt olikin infotiskin työntekijä ihan hämillään ja sanoi ettei näitä pitäisi huoltoon edes lähettää. Sainkin heti uuden ohjaimen matkaan ja sekin näyttäisi toimivan erittäin hyvin! Lieneekö siinä yhdessä erässä ollut valmistusongelmia, josta kaikki kolme huonoa ohjainta sain.
 
Näin kuukautta myöhemmin kävin kyselemässä ohjaimen perään ja nyt olikin infotiskin työntekijä ihan hämillään ja sanoi ettei näitä pitäisi huoltoon edes lähettää. Sainkin heti uuden ohjaimen matkaan ja sekin näyttäisi toimivan erittäin hyvin! Lieneekö siinä yhdessä erässä ollut valmistusongelmia, josta kaikki kolme huonoa ohjainta sain.
Tää on kyllä nykyään niin raivostuttavaa kun kukaan ei tiedä mistään mitään. Toinen sanoo, että lähetetään huoltoon, sitten venailet turhaan kuukauden ja kun kyselet perään niin käy ilmi, että ei näin olisi asiaa pitäny alunperinkään hoitaa. En tässä sua moiti enkä tarkoita mitenkään vaan yleisesti kaikkia juttuja koskeva asia. Vaikka eletään tietokone aikaa niin silti tieto ei kulje mihinkään ja hommat hoidetaan ihan päin p*rsettä.
 
Alkoi minullakin sitten oikea tatti driftaamaan alaspäin. Ohjain otettu käyttöön viimevuoden elokuussa.
Sitten kun tuosta vielä vähentää mun kuukausien mittaiset vr ja retropelailut ja sen, että ainakin ekan kuukauden pelasin ps4 pelit edelleen sen ohjaimella niin eipä tätä ole käytetty kuin ehkä joku 8kk jos sitäkään.

GTA:ssa heitin pelin asetuksista deadzonen puoleenväliin niin driftaus loppui eikä tuota deadzonea edes huomaa pelatessa joten miksi sony ei voi tehdä samaa säätöä ihan systeemi tasolla?
Ai niin sen takia kun tuo on yksi edgen myyntivalteista.
Seuraavaksi sitten se koneen mukana tullut ohjain käyttöön. Saas nähdä kuinka kauan se kestää.
 
Alkoi minullakin sitten oikea tatti driftaamaan alaspäin. Ohjain otettu käyttöön viimevuoden elokuussa.
Sitten kun tuosta vielä vähentää mun kuukausien mittaiset vr ja retropelailut ja sen, että ainakin ekan kuukauden pelasin ps4 pelit edelleen sen ohjaimella niin eipä tätä ole käytetty kuin ehkä joku 8kk jos sitäkään.

GTA:ssa heitin pelin asetuksista deadzonen puoleenväliin niin driftaus loppui eikä tuota deadzonea edes huomaa pelatessa joten miksi sony ei voi tehdä samaa säätöä ihan systeemi tasolla?
Ai niin sen takia kun tuo on yksi edgen myyntivalteista.
Seuraavaksi sitten se koneen mukana tullut ohjain käyttöön. Saas nähdä kuinka kauan se kestää.

Monesko ohjain menossa? Mulla jo 3 driftaillu ja nyt täs oottelen koska tää neljäs alkaa ja viides viel kaapis.
 
Tää oli onneks vasta ensimmäinen kun konekin tuli hommattua vasta silloin viimevuoden elokuussa.
 
Tässäpä omia kokemuksia dualsensestä ja Sonyn takuujutuista:

Julkkarissa ostettu konsolin mukana tullut ja lisäohjain hajosi molemmat takuuaikana (sauvat driftasi).
Verkkiksestä ostetun konsolin ohjaimen takuukeissi meni hienosti kun sain uuden suoraan handuun. Tämäkin kuitenkin hajosi lopulta tatin driftaukseen takuuajan jälkeen.

Lisäohjain taasen oli ostettu telialta ja tämä olisi pitänyt laittaa Sonylle suoraan.
En saanut sarjanumeroa menemään läpi Sonyn tukisivuilla jostain syystä
Edessä siis soitto Sonyn asiakaspalveluun.
Muistaakseni kolmena päivänä yritin soittaa sinne mutta kun oma työpäivä sijoittui samaan aikaan asiakaspalvelun työaikojen kanssa niin en pystynyt puolta tuntia pidempään jonottelemaan.

Asia jäi sikseen kun ei pelattaavakaan tuolloin ollut niin takuuaikakin meni sitten umpeen.

Elokuussa ostin uuden konsolin kun poika vei vanhan muuttaessaan opiskelemaan toiselle paikkakunnalle.

Tätä konsolia on käytetty todella vähän ennen kuin nyt AW2 ja uus COD on saanut takaisin pelien äärelle.
Yllätys, oikea tatti rupesi taas driftaamaan.
Peli tunteja tällä ohjaimella ehkä 10.

Ja taas, vähemmän yllättäen sarjanumero ei taaskaan mennyt läpi Sonyn tukisivuilla.
Noh, tällä kertaa löysin Sonyn tuen sähköpostiosoitteen (en kuitenkaan Sonyn tukisivuilla vaan erään jälleenmyyjän sivuilta).

Nyt olen yli viikon ajan lähetellyt tuen kanssa sähköpostia josta joka kerta tulee vastauksena jotain liirumlaarumia.
Nyt meni hermot ja kirjoitin että en kaipaa kirjekaveria vaan ohjeet että miten saan ohjaimen lähetettyä takuuseen...

Saapa nähdä kuinka pitkään vielä menee ennen kuin saan oikeasti ehjän ohjaimen tilalle.

Tuntuu että Sonyllä on laatuongelmia dualsense ohjainten kanssa, ne tietää sen ja yrittävät tehdä kaikkensa että asiakkaat vaan tyytyy siihen ja ostaavat lisää ohjaimia.

Meillä PS5 on ollut suhteellisen vähäisellä käytöllä koska löytyy myös peli PC.
Uusia ohjaimia on ollut yhteensä 6 joista 2 kappaletta on tällä hetkellä ehjiä.
Aika surkeeta,täytyy kyllä sanoa ja siihen kun yhdistää vielä kankean takuukäytännön niin pistää kyllä miettimään että kauanko jaksan tällaista touhua tukea...
 
Viimeksi muokattu:
Viimeinkin sain tilattua uuden kapulan.
Elisalla tarjous ja vielä kun oli viidenkympin lahjakortti, niin halvalla lähti.
Otin punaisen, niin löytää helpommin..
 
Ja taas, vähemmän yllättäen sarjanumero ei taaskaan mennyt läpi Sonyn tukisivuilla.
Noh, tällä kertaa löysin Sonyn tuen sähköpostiosoitteen (en kuitenkaan Sonyn tukisivuilla vaan erään jälleenmyyjän sivuilta).

Nyt olen yli viikon ajan lähetellyt tuen kanssa sähköpostia josta joka kerta tulee vastauksena jotain liirumlaarumia.
Nyt meni hermot ja kirjoitin että en kaipaa kirjekaveria vaan ohjeet että miten saan ohjaimen lähetettyä takuuseen...

Saapa nähdä kuinka pitkään vielä menee ennen kuin saan oikeasti ehjän ohjaimen tilalle.

Tuntuu että Sonyllä on laatuongelmia dualsense ohjainten kanssa, ne tietää sen ja yrittävät tehdä kaikkensa että asiakkaat vaan tyytyy siihen ja ostaavat lisää ohjaimia.

Todella raskas tuo Sonyun tuen "minigame" joka täytyy ensin läpäistä, ennen kuin päästään asiaan_jos päästään sittenkään. Minulla oli tämä sama rumba joskus bugiseen AV-vahviustimeen liittyen kun rekkuloin, se sähköpostiketju oli varmaan lopulta joku 10 metriä pitkä. Kaikenmaailman viodeoitakin piti kuvata ja lähetellä. Sitten lopputulos oli, että voivoi, se nyt on vähä semmosta kun on tommonen bugi paholainen_mutta tuskin sitä kyllä ikinä korjataan. Osta sitten vaikka Yamaha taas seuraavaksi. Todella turhauttavaa tosiaankin, en aio enää koskaan palata tämän äärelle.
 
Viimeksi muokattu:
Ja taas, vähemmän yllättäen sarjanumero ei taaskaan mennyt läpi Sonyn tukisivuilla.
Noh, tällä kertaa löysin Sonyn tuen sähköpostiosoitteen (en kuitenkaan Sonyn tukisivuilla vaan erään jälleenmyyjän sivuilta).

Nyt olen yli viikon ajan lähetellyt tuen kanssa sähköpostia josta joka kerta tulee vastauksena jotain liirumlaarumia.
Nyt meni hermot ja kirjoitin että en kaipaa kirjekaveria vaan ohjeet että miten saan ohjaimen lähetettyä takuuseen...

Saapa nähdä kuinka pitkään vielä menee ennen kuin saan oikeasti ehjän ohjaimen tilalle.

Tuntuu että Sonyllä on laatuongelmia dualsense ohjainten kanssa, ne tietää sen ja yrittävät tehdä kaikkensa että asiakkaat vaan tyytyy siihen ja ostaavat lisää ohjaimia.

Meillä PS5 on ollut suhteellisen vähäisellä käytöllä koska löytyy myös peli PC.
Uusia ohjaimia on ollut yhteensä 6 joista 2 kappaletta on tällä hetkellä ehjiä.
Aika surkeeta,täytyy kyllä sanoa ja siihen kun yhdistää vielä kankean takuukäytännön niin pistää kyllä miettimään että kauanko jaksan tällaista touhua tukea...
Onkos asia edennyt yhtään ja mikähän tuo sposti mahtaa olla kun itselläkin alkoi nyt telialta kesäkuussa ostettu ohjain driftaan eli itsellä varmaan sama rumba edessä prkl.
 
Ylös Bottom