Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua PS5-ohjaimien ongelmista

Jouko91

New Member
Onko muillakin ilmennyt tuota tatin driftausta? Itsellä alkoi tällä viikolla ja melkonen peli-ilon tappava vika kun vie kameran taivaaseen kesken rähinän
 
En tiedä tästä uudesta mutta mulla on pöydällä 3 ps4 ohjainta missä sama vika ja lukuisia palautettu saman vian takia.
Eli yhteen summausta että eivät ole parantunut laatua.
 
Onko muillakin ilmennyt tuota tatin driftausta? Itsellä alkoi tällä viikolla ja melkonen peli-ilon tappava vika kun vie kameran taivaaseen kesken rähinän
Mulla tekee tuota silloin tällöin. En tiedä mistä johtuu, mutta v-mäinen vika varsinkin räiskintäpeleissä.
 
Illalla asensin pelin uudestaan vielä, ei sekään auttanu. Tubessa taisi olla joku video missä näytetään erilaisia korjaustapoja ongelmaan. Jos tuo ei oo rautapuolen vika ni odotan Sonyltä pikaista korjausta vikaan.
 
Sain tuossa Twitterissä eräältä käyttäjältä viestin, jonka mukaan tänään julkaistun PS5-käyttöjärjestelmäpäivityksen yhteydessä tullut päivitys itse DualSense-ohjaimeen korjasi driftausongelmansa.

 
Sain tuossa Twitterissä eräältä käyttäjältä viestin, jonka mukaan tänään julkaistun PS5-käyttöjärjestelmäpäivityksen yhteydessä tullut päivitys itse DualSense-ohjaimeen korjasi driftausongelmansa.
Kyllä täällä driftaa edelleen ohjain päivityksen jälkeenkin. Tähtäys (oikea tatti, R3) nousee hetkessä taivaaseen. Pitänee käydä vaihtamassa tämäkin ohjain jossain vaiheessa huoltoon.

Tämän lisäksi toisessa day 1 DualSensessä ei toiminut kuulokkeiden mikrofoni ollenkaan. Toisessa ohjaimessa toimi täysin normaalisti. Tämä ohjain tuli vaihdettuu julkkarin tokalla viikolla.

Vähän huonoa tuuria tuntuu täällä olevan noiden ohjainten kanssa, kun tossa ohjaimessa joka ei driftaa, niin siinä tuntuu olevan toi 3,5mm plugi todella väljältä.
 
Nyt on ollut huonoa tuuria ohjainten kanssa. v. 2019 loppuvuodesta ostettu DualShock 4, se viimeinen jonka ostin PS4:lle, rupesi taannoin driftaamaan todella rajusti vasemmalle jo alle kuukauden käytön jälkeen. Sitä ennen kaksi muuta ohjainta toimivat loistavasti 2-3 vuotta ennen kuin pientä kosketushäiriötä ilmeni toisen ohjaimen L3:ssa ja toisen L2-painikkeessa.

Kolme päivää sitten DualSenseen tuli ns. driftaus-ongelma. Luulin ensin kuvitelleeni, kun näin yhden pienen liikahduksen erään pelin valikoissa. Aluksi se oli hyvin pientä, mutta paheni parissa päivässä. Nyt pienikin liike saattaa aiheuttaa vasemman tatin rullaamisen kohtisuoraan ylöspäin.

Voi melkeinpä laittaa hahmon juoksemaan kohti taistelukenttää ja käydä vaikka jääkaapilla odotellessa. Toinen perättäinen ostettu kapistus, joka tekee samoin, vaikkakin eri ohjainmallit kyseessä. Vika ilmenee etenkin hienovaraista liikettä tehtäessä, tavallisimmin se aktivoituu jos ohjaan hitaasti alaspäin.

Tuli soiteltua juuri takuujutuista Elisan suuntaan, saapa nähdä miten tämä etenee.
 
Heh, kysyin vielä Elisan aspalta, että kannattaisiko olla suoraan yhteydessä Sonyyn. Aspa laittoi tukipyynnön takuuasioiden puolelle, josta soitettiin mulle ja he sitten sanovat, että pitää olla Sonyyn yhteydessä :D.

Sonylta sanottiin ensiaputoimenpiteeksi DualSensen takaosassa olevan pienen aukon painaminen muutaman sekunnin ajan ohjaimen resetoimiseksi. Se auttoi! Driftaaminen katosi, eikä eilen koettuja tahattomia liikkumisia tule enää (samassa pelissä, jota eilen illalla tahkosin).

Intensiivinen pelipäivä taas edessä, joten pitääpä kokeilla vielä uudestaan sen päätyttyä.
 
Lyhyt ilo. Reilun 15 minuutin intensiivisen Returnal-tahkoamisen jälkeen sama eteenpäin menevä driftaus teki paluun. Kait se on pakko lähteä ohjainostoksille ja alkaa lähettelemään kapulaa eteenpäin. Jonot ovat ilmeisen pitkiä, sillä voi mennä jopa 4–6 viikkoa. Eniten tässä ärsyttää kaikki se vaiva, kun pitää paketoida, teipata ties mitä lappua paketin kylkeen ja ravata postissa.

Edit. lisäsin Returnalissa deadzone-aluetta 12 % >> 20 %. Nyt ei driftaa. Kaikissa peleissä deadzonen säätö ei ole kuitenkaan mahdollista.
Edit 2. Vielä mitä, puoltaa edelleen, vaikka kuinka nostaisi deadzonen määrää. Turhaa kikkailua.
 
Viimeksi muokattu:
Itsellä tuli just viesti Gigantista, että ohjain lähtenyt huoltoon ja palautuu liikkeeseen noudettavaksi kun aika on kypsä (ei ollut aika arviota).

Voi olla toki riippuvainen mistä liikkeestä säätimen ostaa, mutta itsellä Gigantista ostettu PS5, jonka alkuperäisohjain hajosi (takanäppäin) niin itse ainakin kävelin Gigantin tiskille ja kerroin myyjälle missä vika ja hän täytti lomakkeen ja asia oli sillä selvä. Ei tarvinnut paketointeja, teippauksia, mitään lappuja tai edes postissa käyntiä.
 
Kiitokset, noin se pitäisi toimia. Täytyypä kysyä Elisalta miten heidän käytäntönsä menevät, vai pitääkö tässä itse tosiaan hoitaa kaikki Sonyn aspan kanssa.
 
En tiedä tuleeko ps5:n ohjaimessa pieni rako sinne tatin juureen kun käännät sen ääriasentoon? Että tavallaan näkee sinne ohjaimen sisuksiin. Sinne voisit kokeilla paineilmaa töräytttää purkista. Jos on tuon ikäinen ohjain eikä tatti oikeasti jää kallelleen mihinkään suuntaan, nii luulen että sinne on päässyt likaa mikä kettuilee.
 
En tiedä tuleeko ps5:n ohjaimessa pieni rako sinne tatin juureen kun käännät sen ääriasentoon? Että tavallaan näkee sinne ohjaimen sisuksiin. Sinne voisit kokeilla paineilmaa töräytttää purkista. Jos on tuon ikäinen ohjain eikä tatti oikeasti jää kallelleen mihinkään suuntaan, nii luulen että sinne on päässyt likaa mikä kettuilee.

Nyt täytyy antaa isot propsit Janneuksen suuntaan. Tämähän auttoi, ohjain ei puolla enää yhtään. Pari tuntia pelaillut vanhalla kapulalla aivan rauhassa. En huomannut, että ohjaimesta olisi tullut jotain moskaa ulos, mutta tämä se syy varmaankin oli. Kiitokset!
 
Nyt täytyy antaa isot propsit Janneuksen suuntaan. Tämähän auttoi, ohjain ei puolla enää yhtään. Pari tuntia pelaillut vanhalla kapulalla aivan rauhassa. En huomannut, että ohjaimesta olisi tullut jotain moskaa ulos, mutta tämä se syy varmaankin oli. Kiitokset!

Joo ei tarvi olla kuin pieni hippunenki likaa väärässä paikassa ja alkaa heittämään. Itse kun boxin ohjainta availin muutama viikko sitten samojen ongelmien tiimoilta, niin löysin ripsen sieltä potikan kyljestä. Piti pinseteillä kiskoa ulos. Okei, se oli jo aika iso roska, mutta kuitenkin :D

Niin ja se vielä sanottakoon että tuollaiset vähänkin randomimmat driftaukset (toimii normisti 15min) on aika selkeitä merkkejä että siellä on moskaa, joka sillä hetkellä sattui vain olemaan ei niin haitallisessa kohdassa. Tatissa on erilainen tuntuma kun alkaa olla kulumaa niin paljon että veto poissa, eikä jaksa palauttaa enää keskelle.
 
Viimeksi muokattu:
Mites gigantin takuu toimii mulla meni dualsense rikki viime yönä. Rupesi kesken pelaamisen ohjain kun tulee tärinää ohjain pörisee kova äänisesti ihan kuin olisi löysä tai jotain
 
Ja kokemuksesta voin kertoa, että eivät anna uutta vaan menee aina ensiksi valtuutettuun huoltoon ja siellä arvioidaan onko halvempaa korjata vai laittaa uus ohjain tilalle.
Se oli kuukauden mittainen huoltoreissu, laskettuna siitä hetkestä kun säätimen luovutin Giganttiin - siihen, että tuli viesti, että ohjain on liikkeestä noudettavissa.

Ohjain meni huoltoon takaliipaisimen hajoamisen vuoksi (liipaisin ei enää antanut minkäänlaista vastusta vaan oli sellanen löysä lärpäke) ja lopputulemana kun menin hakemaan ohjainta takaisin niin käteen tyrkättiin uusi Dual Sense avaamattomassa paketissa ja toivotettiin hyvät päivän jatkot.

Kiva toki saada bränikkä ohjain, alkuperäinen olikin jo kerennyt mustua kahvan takaosista häiritsevästi :D mutta on toi vähän raskas ja hidas prosessi, jos ei ole toista ohjainta varalle, eikä sellaisen ostaminen kiinnosta. Venailla nyt kuukausi sitten. Tuosta huoltoraportista nään, että ohjain oli saapunut huoltomestaan 3vk sitten, joten järjetön ruuhka siellä ilmeisesti on, koska lopputulema kuitenkin oli se, että ohjainta ei ole järkevää korjata ja lähettivät uuden ohjaimen tilalle.

Tosin voi olla, että Gigantti oli jäätynyt täs välis, koska eilen kyselin chätistä, että missä säädin viipyy, huoltoarvio oli 2vk ja nyt jo mennyt kolme ja mystisesti heti seuraavana päivänä tuli viesti, että ohjain on noudettavissa... :DLiekkö sitten sattumaa vai oisko huolto antanut jo aikapäivää sitten tiedon, että antakaa uus ohjain ja lasku meille, mutta Gigantis jäänyt homma vähän puolitiehen, no anyway nyt on uus kapula.
 
Ylös Bottom