Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua PS5-ohjaimien ongelmista

Mulla kans loppu moti tohon Sonyn sähköpostikirjeenvaihtoon. Ohjaimessa tuo takana oleva sarjanumero mikä pitäs syöttää nii oli sen verran valuvirheinen ettei lopusta saa selvää vaikka lamppujen ja kiikarien kans ihmetteli.

Kysyin sitte Sonyn tuesta että mitäs nyt, koodia en saa syötettyä, nii kaikkea muuta tulee takas vastauksena paitsi konkreettisia ohjeita.
 
Kysyin sitte Sonyn tuesta että mitäs nyt, koodia en saa syötettyä, nii kaikkea muuta tulee takas vastauksena paitsi konkreettisia ohjeita.
Nykyään, jos tulee jotain ihan bullshitvastauksia, todennäköisesti taustalla on se, että iso osa asiakaspalvelusta on ulkoistettu tekoälylle. Tuo kuulostaa juuri tyypilliseltä automaatti/tekoälyvastaukselta. Tekoälyn saa aika hyvin selville sillä, että viittaa esimerkiksi aiempiin viesteihinsä, tekoäly ei osaa vastata sellaisiin. Sitten onkin iso haaste, miten pääsee keskustelemaan oikean ihmisen kanssa, joka tajuaa jotain asiasta. Toki on sekin vaihtoehto, että tekoälyn sijaan toisessa päässä on kielitaidoton asiakaspalvelija, joka lähettää copy/paste-tekniikalla vastauksia tai joku elämäänsä kyllästynyt urpo, joka ei vain jaksa lukea niitä viestejä. Minulla menee tosi usein kuppi nurin siinä vaiheessa kun selitän asioita toista tai kolmatta kertaa. Sehän on firmalle säästöä, jos ei tarvitse tehdä mitään, kun asiakkailla palaa hermot.
 
Mun ohjaimen takuusaaga vaan jatkuu.

Sähköposti chättäilyn päätteeksi sain viimeviikolla liitteenä postin palautuskupongin joka pitäisi tulostaa.

Monellako on tänä päivänä enää tulostinta himassa?
Ei mulla ainakaan.

Ainut mahku tulostaa duunipaikalla mutta eikös tuo korona taas tullu kylään.
Ei mitään asiaa tällä viikolla työpaikalle.

Kysyin sitten että eikö ole muuta vaihtoehtoa niin sain vastauksen että käy tulostamassa kirjastossa ja että tänään on viimeinen mahdollisuus enää palauttaa tuolla koodilla ja soita asiakaspalveluun jos haluat vielä lähetellä ohjaimesi takuuhuoltoon.

Onkohan tää nyt ihan tarkoituksella tehty näin hankalaksi.
Ohjain palautuksia tulee varmaan ihan yhtenä solkena ja siellä ollaan mietitty että kun tehdään palautuksesta niin hankalaa kuin vain lakien ja pykälien mukaan voidaan, niin ihmiset vaan kyllästyy siihen ja ostaa omilla kustannuksilla uuden.

Mulle aivan sama yksi 59e:n ohjainkapula, voin ostaa niitä vaikka joka hiton kuukausi eikä paljoa hetkauta mutta tiedän että tänä päivänä esim opiskelijat alkaa olemaan rahallisesti todella tiukilla.

Sony kyllä on nyhtämässä joka palvelustaan lisää hintaa mutta asiakaspalvelu on ihan täyttä kuraa.

Noh, luu jää vetävän käteen kuten sanotaan...
 
Mun ohjaimen takuusaaga vaan jatkuu.

Sähköposti chättäilyn päätteeksi sain viimeviikolla liitteenä postin palautuskupongin joka pitäisi tulostaa.

Monellako on tänä päivänä enää tulostinta himassa?
Ei mulla ainakaan.

Ainut mahku tulostaa duunipaikalla mutta eikös tuo korona taas tullu kylään.
Ei mitään asiaa tällä viikolla työpaikalle.

Kysyin sitten että eikö ole muuta vaihtoehtoa niin sain vastauksen että käy tulostamassa kirjastossa ja että tänään on viimeinen mahdollisuus enää palauttaa tuolla koodilla ja soita asiakaspalveluun jos haluat vielä lähetellä ohjaimesi takuuhuoltoon.

Onkohan tää nyt ihan tarkoituksella tehty näin hankalaksi.
Ohjain palautuksia tulee varmaan ihan yhtenä solkena ja siellä ollaan mietitty että kun tehdään palautuksesta niin hankalaa kuin vain lakien ja pykälien mukaan voidaan, niin ihmiset vaan kyllästyy siihen ja ostaa omilla kustannuksilla uuden.

Mulle aivan sama yksi 59e:n ohjainkapula, voin ostaa niitä vaikka joka hiton kuukausi eikä paljoa hetkauta mutta tiedän että tänä päivänä esim opiskelijat alkaa olemaan rahallisesti todella tiukilla.

Sony kyllä on nyhtämässä joka palvelustaan lisää hintaa mutta asiakaspalvelu on ihan täyttä kuraa.

Noh, luu jää vetävän käteen kuten sanotaan...
Mutta niillä opiskelijoilla on kampuksella printteri ;)

Mutta vitsit sikseen, toi paperilappubyrokratia on kyllä todella raskasta tänä päivänä kun harvalla on sitä printteriä kotona, mutta harmillisen monessa paikkaa vielä ainoa palautuskeino vaatii jonkun A4 lomakkeen, jossa pahimmillaan pistetään vaan rasti ruutuun
 
No niin, nyt on dualsense saatettu maailmalle.
Saapa nähdä kuinka pitkään viipyy.

Koitin muuten toisellakin ohjaimella, joka on ostettu irtokappaleena pari kk sitten tuota Sonyn "automaattista" rma-proseduuria tuolla heidän nettisivuillaan ja ihan sama homma.
Sarjanumeron näppäilyjen jälkeen joku virheilmoitus.
Tuotetta ei löydy tjsp.

8.11 laitoin Sonyn tukeen viestiä että haluan ohjaimen takuuseen, miten menetellään.
22.11 sain vihdoin ohjaimen postiin.
Toki tuossa oli muutama päivä viivettä omaltakin osalta mutta kyllä hatuttais jos olisi ollut ainoa ohjain.
Olisi ollut käytännössä pakko ostaa toinen ohjain tilalle.

Toki tuolla tavalla saa myyntiä aikaiseksi mutta kuten jo sanoin, luu jää vetävän käteen pitkässä juoksussa.

Kannattaa ostaa jatkossa ohjaimet sellaisesta paikasta jossa pystyvät hoitamaan asiakkaidensa puolesta takuuhommat Sonylle.
Esim.kivijalka sittarit ottaa edelleenkin dualsenset vastaan ja hoitavat takuuasiat asiakkaan puolesta joka kuuluu osaksi kuluttajansuojaakin.
 
En muista oonko jo aikasemmin kysynyt mut kysytää nyt uuestaa, eli tänään yritin käynnistää konsolin ohjaimella eikä käynnistynyt, siinä oli jo kauhukuvat et hajosko tää ny sitten mut käviki ilmi että koko ohjain oli täysin tyhjentynyt vaikka se oli koko yön piuhalla täs läppäris kiinni. Noh siinä käynnistin konsolin napista ja löin piuhan ohjaimeen, siinä vilkkui se "salama" kuva että ikäänkun lataa mut varmaa 3h pelaamisen jälkeen ei tullut yhtäkää palkkia akkuun lisää. Kokeilin sit eri piuhoilla ym eikä auttanut, sit löin sen piuhan seinään nii alkoi tulee sitä akkuaki sinne ohjaimeen.

Et joko nyt sit täs läppäris joku häikkä mut oon mä täs ennenki lataillu ilman ongelmia. Outoja juttuja o_O Yritin myös googlettaa ja siel oli niitä perus ohjeita että "varmista että sähköt on päällä". Muutenkin surkeet akut näis PS5 ohjaimis ja kaiken lisäks viel tämmösii ihme juttuja.
 
Mä lataan omaa ohjainta switchin telakan kautta ja oon huomannut, että se lataa sitä vain silloin kun ohjain on päällä.
Jos sen jättää yöksi piuhan päähän niin se oranssi valo voi sykkiä vaikka koko yön, mutta aamulla ei ole yhtään sen enempää virtaa. Ehkä jopa vähemmän.
Tuon takia oon ottanut tavaksi laittaa ohjaimen aina lounaan jälkeen piuhan päähän kun jatkan pelaamista niin se on täynnä kun lopetan.
 
Läppärin tapauksessa todennäköisesti usb-portit ovat sammuksissa eivätkä syötä virtaa ohjaimelle. Itse lataan virallisella telakalla sekä puhelimen laturilla. Neljä ohjainta ja kahdet kuulokkeet olleet kierrossa vitosen elinkaaren aikana, eikä kertaakaan ole ollut ongelmia ✌️
 
Nyt alkoi JO kolmas ohjain vasen tatti tekee pikkudrifitä ja mitä aikasemmin on tapahtunut tulee se vain pahentumaan, paketis olis viel uus ohjain. Otin jo käyttöön ja testasin et joo toimii, päätin kuitenkin et perhana mähän en ala viel tätä käyttää. Ensin pirtulapul putsasin koko ohjaimen ja sen "tattipallon" sit viel päätin suihkuttaa pirtua sinne ohjaimen tattiin, sen verran reilusti et se oikee lillui siinä, pyöritin ja annoin kuivuu. Testasin, ei enää driftiä, päätin myös siihen vanhaan takuusta tulleesee tehää saman jossa drifti sen verran paha ettei pysyny enää pelaa, perhana sehä hävis siitäkin. :oops:

Uus ohjain takas kaappiin, eri asia sit miten pitkäks aikaa mut ilmeisesti se pirtu sit irrottii sielt jotain pinttymiä, jos nyt edes hieman lisä aikaa. Tämä pirtutekniikka ainakin korjas (edes väliaikaisesti) tämän ongelman tosin kun nämä internetistä otetut ilmapurkit jotka ei ainakaa mulla tehnyt yhtää mitään.
 
Päivitystä ohjaimeen joka alkoi driftaa johon suihkautin sitten "pirtua". On toiminut kun uusi siitä lähtien o_O (koputtaa puuta) Keksinkö mä nyt helpon ja halvan tavan korjata ohjain dirftausta?

Mun teoria on se että jos kerta siinä tatissa ei varsinaisesti ole mitään tekniikan virhettä vaan jos sinne kerta pääsee pölyy ym paskaa, niin pirtuhan poistaa tehokkaasti mähmät ym sieltä ympäriltä. Kun taas ne paineilmapurkit vaa tyylii siirtää sieltä hetkeks ja ongelma jatkuu.

Tämä ohjain joka nyt viel käytös on se joka tuli huollosta ja driftaus oli sen verran paha että roskakamalta vaikutti niin ongelma katos sen jälkeen kun pirtulla putsas, ilman että koko ohjainta tartti avata.
 
Päivitystä ohjaimeen joka alkoi driftaa johon suihkautin sitten "pirtua". On toiminut kun uusi siitä lähtien o_O (koputtaa puuta) Keksinkö mä nyt helpon ja halvan tavan korjata ohjain dirftausta?
No jaa, asioista en mitään tiedä mutta googlaisin kyllä ensin "pirtu + elektroniikka" ennen kuin alkaisin tuollaista tekemään :D

Ymmärtääkseni elektroniikalle tarkoitettua alkoholiakin on mutta sitä en tiedä, kuuluuko pirtu niihin. Tai siis hetkinen, tuossahan olikin lainausmerkit? Mitä se "pirtu" sitten on :D
 
No en tiie semmosta desinfioivaa ainetta suihkepullossa joka sisältää pirtua/alkoholia ym , onko se virallinen elektroniikka pirtu nyt sit jotenki erilaista?. Tää nyt oli semmonen "hälläväliä" kokeilu kun ohjain oli jo pelikelvoton niin ajattelin et mitä täs ny enää voi menettää. Siihen sit suihkautin ja toki annoin sit huolella kuivuu ennen ku laitoin päälle tai mitään, sen jälkeen ohjain toiminut. Toki suosittelen itekki ihan virallista elektronikalle tarkoitettua alkoholia ym ennen kun porukka tääl innostuu suihkuttaa ties mitä prisman puhdistusaineita ohjaimiin ja minua sit syytellään. :D
 
No en tiie semmosta desinfioivaa ainetta suihkepullossa joka sisältää pirtua/alkoholia ym , onko se virallinen elektroniikka pirtu nyt sit jotenki erilaista?. Tää nyt oli semmonen "hälläväliä" kokeilu kun ohjain oli jo pelikelvoton niin ajattelin et mitä täs ny enää voi menettää. Siihen sit suihkautin ja toki annoin sit huolella kuivuu ennen ku laitoin päälle tai mitään, sen jälkeen ohjain toiminut. Toki suosittelen itekki ihan virallista elektronikalle tarkoitettua alkoholia ym ennen kun porukka tääl innostuu suihkuttaa ties mitä prisman puhdistusaineita ohjaimiin ja minua sit syytellään. :D
No menettäähän siinä mahdollisesti lopullisesti sen ohjaimen jos se väärä aine sen rikkoo ja oikea olisi - jos ei nyt korjannut niin ainakin - ollut rikkomatta sitä. Tatin driftauksen kun voi viimeistään korjata tatit vaihtamalla. Ainakin Joy-Coneissa helppo homma. Ehkä Dualsensessä ei? En tiedä.

Mutta olettaisin että rikkinäinen tatti on vähemmän huono kuin väärä neste jossain ohjaimen piirilevyllä tms.
 
En oo mikää elektroniikan asiantuntija mut miten se "kossu" nyt siel mitää voi rikkoa jos se on pois päältä ja sieltä se vaa ns putsaa ne paskat ja antaa kuivua, eri asia sit jos tyylii johonki läppäriin joka on päällä suihkuttaa tai konsolin ilma aukoista sisään kun on päällä nii siinä on se posahtamisen vaara. Eikä sitä tullut suihkutettua sillee et se ohjain lillui nestees vaa semmonen yks tai pari kevyttä suihkasua nii että se tyylii siinä samantien kuivui pois ja ilmeisesti samalla putsas ne paskat.

Mun mielestä näihin perus ps5 ohjaimiin ei itte edes voi vaihtaa näitä tatteja ellei oo se pro ohjain?
 

Tällä olen itse ainakin vuosikaudet putsaillut ohjaimen tatteja, ja kuten ylläkin todettu niin toimii paremmin kuin pelkkä ilman suihkauttelu. Itse olen yhdistänyt molemmat, eli sillä paineilmalla painaa vielä puhdistusaineen syvälle niin tunkeutuu ainakin joka soppeen.
 
Hyvin puhdas alkoholi, pirtu=sprii, on ihan hyvää puhdistusainetta elektroniikalla. Irrottaa töhnää hyvin, haihtuu nopeasti eikä jätä kalvoja. Puhdasta etanolia käytetään harvemmin vaan puhdistustarkoituksiin vahvasti päihdyttävien ominaisuuksien takia. Sitä on vähän hankalaa saada mistään. Siksi nuo isopropanolituotteet on yleisempiä. Sama vaikutus puhdistuksessa, muttei päihdyttävyydessä.
 
Sitä pitikin kirjottaa vielä että eiks tommoset pirtut kuivu/haihdu paljon nopeemmin jonka takia ei ole sitä vaaraa että siel nyt jotain hajois kun se että vaikka suihkuttaisin vettä sinne joka ei kuivu/haihdu samal taval kun joku pirtu? Noh oli miten oli, ohjain toimi ja se on pääasia! :p :cool:

Se pirtu mitä mä suihkutin on jotain haavapuhdistus härdelliä mitä saa jostain apteekeista ym.
 
Viimeksi muokattu:
Päivitystä ohjaimeen joka alkoi driftaa johon suihkautin sitten "pirtua". On toiminut kun uusi siitä lähtien o_O (koputtaa puuta) Keksinkö mä nyt helpon ja halvan tavan korjata ohjain dirftausta?

Mun teoria on se että jos kerta siinä tatissa ei varsinaisesti ole mitään tekniikan virhettä vaan jos sinne kerta pääsee pölyy ym paskaa, niin pirtuhan poistaa tehokkaasti mähmät ym sieltä ympäriltä. Kun taas ne paineilmapurkit vaa tyylii siirtää sieltä hetkeks ja ongelma jatkuu.

Tämä ohjain joka nyt viel käytös on se joka tuli huollosta ja driftaus oli sen verran paha että roskakamalta vaikutti niin ongelma katos sen jälkeen kun pirtulla putsas, ilman että koko ohjainta tartti avata.
Mielenkiinnosta kysyn, mitä tuo mainitsemasi ohjaimen tatin driftaus tarkoittaa?

Viikon vinkkinä ihan kaikille: kannattaa pestä kädet saippualla aina ennen kuin aloittaa pelaamaan. Kosteahkolla liinallakin ohjainten pyyhkiminen edes silloin tällöin ei ole haitaksi, jotta mitään töhnää ei pääsisi kerääntymään.
 
Mielenkiinnosta kysyn, mitä tuo mainitsemasi ohjaimen tatin driftaus tarkoittaa?

Viikon vinkkinä ihan kaikille: kannattaa pestä kädet saippualla aina ennen kuin aloittaa pelaamaan. Kosteahkolla liinallakin ohjainten pyyhkiminen edes silloin tällöin ei ole haitaksi, jotta mitään töhnää ei pääsisi kerääntymään.

Se tarkoittaa sitä että oikea tai vasen tatti driftaa, eli pelissä esim hahmo liikkuu aina vasempaan tai oikeaan vaikka et pitäis ohjainta kädessä. Kyllä tässä kädet pestään eikä aleta pelaa pelto tai puutarha hommien jälkeen, samoin sitä ohjainta vähän välii tulee putsattua muutenkin. Mutta varsinkin PS5 ohjaimissa on joku vamma että se ei ilmeisesti kestä jos sinne alkaa kertyy pölyy jolloin sitä driftausta alkaa esintymään. Kuulemma se tatti ei ole varsinaisesti rikki vaa jotain paskaa kun sinne menee nii sensuurit sekoo tjsp.
 
Ylös Bottom