Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua tekoälystä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ferraro
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mitä noilla muokatuilla videoklipeillä voi sitte tehä? Muuta kuin omaksi iloksi?
Yrittää saada jengi klikkaamaan videota ja tilaamaan YouTube kanava. Sitten jos tarpeeksi moni tekee näin, niin kanavan saa kaupalliseksi ja klikkauksilla ja katseluilla rahaa. Sitten saman voi vielä toistaa Instagramissa, TikTokissa ja Facebookissa.

Se on tietysti ihan toinen asia onko nämä videot niin kiinnostavia että niille saa tarpeeksi katselukertoja ja klikkejä. Mutta tämähän on siis näitä kasvottoman YouTube kanavan perusteita. Tehdään mahdollisimman helpolla ja nopeasti mahdollisimman paljon sisältöä ja toivotaan että nappaa kiinni. Jos nappaa, niin käytännössä sulla on melkein kuin passiivinen tulonlähde, kun AI tekee työt puolestasi.

hymähdin tuolle Shamaniacin postaukselle, lähinnä sille että rupesit haukkumaan kyseistä modelia koska kyseinen modeli on tämän hetken parhaita monellakin osa alueella, toisekseen sanoin että ne on vain testi pätkiä, ihan tosiaan meemi tarkoituksella loin asioita tyhjistä koska testasin että onko se mahdollista ja hyvinhän se on, että kyllä se barbi olisi voinut sen puhelimen halutessaan myöskin taskustaan ottaa yms mä tosiaan tiedän mun taitoni ja mä tiedän että tämä on gamechanger softa. jolla toi tehdä mitä vaan, siihen yhdistettynä se että mulla on myös huippu luokan kuvankäsittely AI softa jolla voin vaikka tuoda eri hahmoja toisista elokuvista toiseen tai muuttaa vaikka koko elokuvan animeksi, muuttaa hahmoja zombeiksi yms, niin mahdollisuuksia on rajattomasti

ja noihin tekijänoikeuksiin vetoaminen on aina hyvä meemi.

kyseessä on tosiaan Veo 3 verrattava softa ja monella osa alueella jopa parempi, ja mikä parasta tää on tosiaan open source softa mikä kehittyy ja kehittyy tästä kokoajan enemmän ja enemmän. eli varmaan about kuukauden sisään voin tuoda suoraan taistelukohtauksen vaikka tekkenistä ja replikoida sen haluamalleni hahmoille, tämän tason laadulla.

tässä vaikka yksi kongreettinen esimerkki

voit tehdä vaikka näin, YUP this think is Mindblowing

ja tossa on kokoinainen harry potterin traileri pistetty uuteen uskoon ja täysin uuteen kontextiin

Viimeksi muokattu:
Ois kyl edellee kiva nähdä jotain sun omia tuotoksia, niitä on täs odoteltu aika pitkään :) Mut sit ne on aina näit "voin tehdä mitä haluan!" ja näytät jotain väsyneitä leffa/genre mashuppeja.

Mulle ei ole edelleenkään aiennut että okei, voit tehdä tuollasia, mutta mitä sitten? Voitko tehdä jotain omaa ja uutta? Aina tuntuu tulevan työkaluja jotka muuttaa kaiken mutta mikään ei ainakaan sun tuotoksissa ole muuttunut.

Sanotaan nyt että otat vaikka james bond leffan ja muutat sen sisältöä. Öh, cool? Et sä oikee voi julkaista sitä, tai miksi edes haluis julkaista, mitä niil tekee?

Jos otat jonkun mainoksen ja muokkaat sitä, niin se on silti jonkun muun omaisuutta se mainos, ei sun.

hymähdin tuolle Shamaniacin postaukselle, lähinnä sille että rupesit haukkumaan kyseistä modelia koska kyseinen modeli on tämän hetken parhaita monellakin osa alueella, toisekseen sanoin että ne on vain testi pätkiä, ihan tosiaan meemi tarkoituksella loin asioita tyhjistä koska testasin että onko se mahdollista ja hyvinhän se on, että kyllä se barbi olisi voinut sen puhelimen halutessaan myöskin taskustaan ottaa yms mä tosiaan tiedän mun taitoni ja mä tiedän että tämä on gamechanger softa. jolla toi tehdä mitä vaan, siihen yhdistettynä se että mulla on myös huippu luokan kuvankäsittely AI softa jolla voin vaikka tuoda eri hahmoja toisista elokuvista toiseen tai muuttaa vaikka koko elokuvan animeksi, muuttaa hahmoja zombeiksi yms, niin mahdollisuuksia on rajattomasti
En itse ajatellut viestiäni niinkään haukkumisena mutta toki keskityin huomaamiini epäkohtiin ja outouksiin. Edelleen näissä on se usein toistettu juttu että kehut näitä asioita hirveästi mutta sitten tulee hirveä kontrasti kun ne linkitetyt videot on ihan muuta. Tuossa nimenomaan ihmetytti noiden AI-pöljyyksien määrä ja se oli se syy miksi niitä aloin huvikseni listaamaan.

Koen myös että AI-tekijän tärkeimpiä hommia on nimenomaan suitsia tekoälyn hulluutta, joten sen kautta on vähän erikoista että se tärkein ja melkein ainoa isompi homma on jätetty tekemättä. Sinä olet kuitenkin AI-kehoittajana lähinnä tilaajan roolissa ja nyt olet hyväksynyt sekundaa.

Myönnän kyllä että minulta meni ohi se että kyse oli testeistä mutta vielä vähemmän sitten ymmärrän mitä videokoosteella oli tarkoitus sanoa. Ei ne minun silmiin ole sen kummoisempia kuin ne kaikki aiemmatkaan hehkutukset ja koska ne on normaaliakin enemmän höystettyä AI-pöljyyksillä, tulee siitä vielä isompi ihmetys että mikä tässä nyt oli se hehkutuksen aihe. Vähän kuin kertoisit kuinka mahtavia vihanneksia sinulla on kotona ja otat mädän banaanin mukaan esiteltäväksi. Mikset tuonut niitä hyviä vihanneksia jos niitä kotonasi on?

Ei kannata olla liian ylimielinen tämän asian suhteen. Näihin on lainsäädännön osalta vasta herätty, joten et voi tietää miten rajatuksi homma lopulta voi mennä. Sinun näkemyksesi asiasta on vain yksi, joka vieläpä pohjautuu omiin toiveisiisi asiasta enemmän kuin realismiin.

kyseessä on tosiaan Veo 3 verrattava softa ja monella osa alueella jopa parempi, ja mikä parasta tää on tosiaan open source softa mikä kehittyy ja kehittyy tästä kokoajan enemmän ja enemmän. eli varmaan about kuukauden sisään voin tuoda suoraan taistelukohtauksen vaikka tekkenistä ja replikoida sen haluamalleni hahmoille, tämän tason laadulla.
Voit taas 1) "replikoida" eli kopioida muiden matskua ja 2) vaikka Tekkenistä eli muiden matskusta ja 3) tuoda sen haluamillesi hahmoille, jotka mitä todennäköisimmin ovat tai ainakin pohjautuvat muiden matskuihin. Oliko mitään uutta?

Tässä vaikuttaa ettei AI ole ymmärtänyt ettei se pohjana luultavasti käytetty Titanicin kohtauskuva (tai jopa video) ole maalaus tai piirros mutta on silti tehnyt hyvin piirrosmaista/maalausmaista lopputulosta. Sanoisin myös että Leonardon hiukset on kuin vanhemmissa peleissä: isoista polygoneista koostuva yhtenäinen massa oikeiden hiusten sijaan. Tämäkö on nyt parhautta?

ja tossa on kokoinainen harry potterin traileri pistetty uuteen uskoon ja täysin uuteen kontextiin

Tässä taas huomaa AI:n sieluttomuuden ja sen ettei se taaskaan tajua mitä kohtauksessa tapahtuu, kunhan tapahtuu. Bongasin heti ainakin yhden hahmon, joka toistaa samaa turhaa liikettä. Kaikki muutenkin omaa sellaisen AI-tyylin, jossa asiat on ikään kuin kuten pitää mutta kaikessa on jotain outoa ja epärealistista huonolla tapaa. Hyvin konemaista. "Robotti" imitoimassa elämää, ymmärtämättä mitä elämä oikeasti on. Ei AI edes tajua mitä on hengittäminen mutta se ehkä tietää että rintakehä nousee ja laskee joissain tilanteissa, joten sitä se imitoi, tajuamatta oikeasti miksi se tapahtuu. Samasta syystä asioita tapahtuu AI:n videoissa mutta koska syy/seuraus ei ole ymmärretty, ei asiat useinkaan toimi oikein.

Muutenkin hassua ohittaa tekijänoikeudet meeminä kun nyt jo suurimmat tuotantoyhtiöt on laittaneet koko kesän leffoihin disclaimerit, että jos heidän teoksia käytetään AI koulutukseen niin he myös haastavat oikeuteen siitä hyvästä. Parhaimmassa tapauksessa saadaan tämä kitkettyä nopeasti kun Disney, Universal ja Paramount laittavat jokaisen AI firman konkkaan.

Ei kannata olla liian ylimielinen tämän asian suhteen. Näihin on lainsäädännön osalta vasta herätty, joten et voi tietää miten rajatuksi homma lopulta voi mennä. Sinun näkemyksesi asiasta on vain yksi, joka vieläpä pohjautuu omiin toiveisiisi asiasta enemmän kuin realismiin.
Tämäpä juuri, en ymmärrä mistä tommonen mielikuva on tullut että ollaan ikään kuin jossain lain ulkopuolella koska AI.

Törmäsin aihetta googlatessa hiljattain kirjotettuun juttuun, missä Youtube on alkanut ohjaamaan isojen studioiden vaatimuksesta näiden tauhka-AI sisällöntuottajien rahavirrat omiin holveihin sen sijaan että sulkisivat tilit. Aika mahtava teko :D Joo tossa jutussa on mainittu että näyttelijöiden liitto on näreissään etteivät näyttelijät saa rahoja mutta on tuo askel oikeaan suuntaan.

Niinku totesitkin niin lainsäädäntö tulee vähä perässä kuitenkin.

Linkki vergeen

Itteäni vähän toi ylimielinen suhtautuminen noihin tekijäoikeus hommiin ihmetyttää. Mutta kukin tyylillään, eiköhän se kun noi lait tosta tarkentuu, niin sitten ala olemaan puuhaa noiden isojen firmojen lakimiesosastoilla..

Melkeen toivoisin että Destiz tekisi jotain huikeeta ja sitten joku sen tuotoksen pöllisi omaan käyttöön, veikkaan että silloin saattaisi olla vähän erilainen äänikellossa..

mun sijoitukset ja sijoitussalkun arvo ja muutenkin taloudellinen tilanne on sellaisella tasolla että mä voin pitää tän täysin harrastepohjalla joten en usko että mulla on mitää hätää, ja teen tosiaan kaikkea muutakin, AI:n avulla. niinku sanoin tää on hauska ja kallis harrastus, todennäköisesti ostan itselleni tässä 10 000 euron näytönohjaimen sitten jos se sitä vaatii tulevissa modeleissa. eli pirun kallis harrastus en suosittele, esim tuo Wan 2.2 vaatii 5090:n ja edes parhaimpaan laatuun se ei riitä vaan se vaatii tuon 10 000 euron näytönohjaimen. eli jos wan 3.0 vaatii 10 000 euron näytönohjaimen niin sitten se ostetaan. muuten oonkin ollut sitten suhteellisen säästeliäs, koska ei tuu hirveesti nykyään edes pelailtua yms.

eli sen kun laitan vaan tämmöisen tuonne youtube kanavan tietoihin. niinkun se tyyppi joka teki sen viraaliksi menneen star wars musical videon jolla on tällä hetkellä 6,4 milj viewsiä, ja videon on vieläkin pysynyt siellä eli teen vaan huvikseen kaikenlaista ja jeesaan tuttuja siinä samalla, joten juu en stressaa niistä sen kummemmin.

If you represent a brand and have concerns (copyright, trademark, etc.) about any of the channel's content, please reach out via email. The channel is willing to make changes to meet the intellectual property owner's needs and to ensure a resolution that best supports you.

mun sijoitukset ja sijoitussalkun arvo ja muutenkin taloudellinen tilanne on sellaisella tasolla että mä voin pitää tän täysin harrastepohjalla joten en usko että mulla on mitää hätää, ja teen tosiaan kaikkea muutakin, AI:n avulla. niinku sanoin tää on hauska ja kallis harrastus, todennäköisesti ostan itselleni tässä 10 000 euron näytönohjaimen sitten jos se sitä vaatii tulevissa modeleissa. eli pirun kallis harrastus en suosittele, esim tuo Wan 2.2 vaatii 5090:n ja edes parhaimpaan laatuun se ei riitä vaan se vaatii tuon 10 000 euron näytönohjaimen. eli jos wan 3.0 vaatii 10 000 euron näytönohjaimen niin sitten se ostetaan. muuten oonkin ollut sitten suhteellisen säästeliäs, koska ei tuu hirveesti nykyään edes pelailtua yms.
Sinänsä hassua tämäkin poseeraus, kun vasta hetki sitten asia esitettiin ensin yhtenä parhaimmista, mitä maasta löytyy, sitten käytiin solvaamassa muita, sitten vedottiin terveyteen.

Kuten monetkin sanovat, hyvä vaan on harrastaa, mutta ei sitä kannata ihmetellä minkälaista kaikua metsästä tulee takaisin.

Sinänsä hassua tämäkin poseeraus, kun vasta hetki sitten asia esitettiin ensin yhtenä parhaimmista, mitä maasta löytyy, sitten käytiin solvaamassa muita, sitten vedottiin terveyteen.

Kuten monetkin sanovat, hyvä vaan on harrastaa, mutta ei sitä kannata ihmetellä minkälaista kaikua metsästä tulee takaisin.

häh, eikai se taloudellinen siihen vaikuta, että kyllä haluan olla edelleen suomen parhaita tässä hommassa, mähän sanoin et teen AI:lla kaiken näköstä. siihen se vaikuttaa että mä voin keskittyy tähän täysin eikä mun tarvitse stressata omaa taloudellinen tilannetta ja terveysmenoja yms muita turhia juttuja, esim lupauduin kaverille, joka on todella suuri kuntosali yrittäjä niin tekemään hänelle digitaalista markkinointia ilmaiseksi yms.

se minkä takia otin sen esille kun monella tuntuu olevan jotenkin köyhä opiskelija tai jotain et yrittäisin AI:lla tehdä vain rahaa. päinvastoin oli Sijoittaja tarkemminkin vielä Kryptosijoittaja, (80% osakkeista kryptoja) (entinen Treidaaja) että AI on se Harrastus

Viimeksi muokattu:
häh, eikai se taloudellinen siihen vaikuta, että kyllä haluan olla edelleen suomen parhaita tässä hommassa, mähän sanoin et teen AI:lla kaiken näköstä. siihen se vaikuttaa että mä voin keskittyy tähän täysin eikä mun tarvitse stressata omaa taloudellinen tilannetta ja terveysmenoja yms muita turhia juttuja, esim lupauduin kaverille, joka on todella suuri kuntosali yrittäjä niin tekemään hänelle digitaalista markkinointia ilmaiseksi yms.
Nyt on sen verta henkselit paukkuneet et olis tosiaan kiva nähdä sitä itse iisisti tehtyä matskua ihan aikuisten oikeasti...

ongelma tulee siinä että laitan mitä tahansa niin moni vertaa sitä suoraan oikean elämän tuotoksiin, niin ei se tietenkään ole vielä täysin oikean elämän tuotoksen tasolla tai on jos tekee pätkän kunnolla ja tietää miten Wan 2.2 käytetään, itse ja moni muu tuolla discord porukoissa vertaa myös niihin aiempiin modeleihin niin kaikki ollaan sitä mieltä, että tuo Wan 2.2 on aikalailla mindblowing tool, , mihin tahansa muuhun local modeliin verrattuna, kiitos sen cinematic, camera angle ja motion controllerin ja jopa moneen maksulliseen modeliin verrattuna. et meillä on nyt oma Veo 3 localilla puolella

Shamaniacilla on selvästi ammattitauti päällä tunnistan tuon saman taudin, itsellä sama kuvissa, että hän kun työskentelee videopuolella (ainakin sellaisen vaikutelman olen saanut että hän työskentelee paljon videoiden kanssa) hän vertaa sitä automaattisesti oikeasti tuotettuun videoon.

toiseekseen se että tuo complex modeli, modeli kun sisältää kaikki mahdolliset kamera kulmat ja kamera-ajot yms niin vasta opettelen tämän käyttöä, ei oo hirveesti ollu vielä aikaa opetella, eli kun aiemmin mainitsin että tuon modelin käyttö on kun ohjaisi itse elokuvaa ja kohtauksia niin se pitää paikkansa.

palstalta puuttuu selvästi AI henkisyys tai sanotaankin AI IQ ja mielisyys, itse on tehnyt niin paljon juttuja että se tulee jo luonnostaan. että kun mä nään kuvan screencapin tai mitä tahansa niin mä mietin heti että mitä voisin tehdä sille AI:lla.

esim tässä mietin kokoajan et mitähän näille kuville vois tehdä, mulla on siis varmaan 100 eri leffaa 4K Screencappeina frame by frame niin voin käytönössä ohjata sellaisen pätkän kun haluan. ja kun kyseessä on tosiaan 4k screenshotit elokuva maailmasta niin nämä on myös erittäin hyvää harjoitusmateriaaleja opetella niitä kamera ajoja ja eri kuvakulmia. parodia, what if contentin lisäksi

Screenshot 2025-08-07 160142.png

Viimeksi muokattu:
Teen lopulta aika vähän työkseni videoita mutta harrastepohjalta olen niitä tehnyt enemmänkin. Eikä kommentteihin vaikuta työni tai harrasteeni. Jos on silmät päässä niin näkee ettei nuo ole kauhean käyttökelpoista kamaa. Listasin jo myös syitä mikseivät ole. Tiivistyksenä: niistä puuttuu täysin ns. sielu, mikä ihmisen tekemänä tulee teokseen luonnollisesti. Nyt nuo on todella konemaista tavaraa koska kone ei oikeasti ymmärrä elämästä tarpeeksi.

Jos AI-henkisyys tarkoittaa käytännössä AI-sokeutta, niin ei kai sellaista kannata edes mihinkään toivoa. Realistinen suhtautuminen lienee parasta ja sellaisen koen itse omaavani. Ei minulla ole ongelmaa myöntää jos oikeasti vaikutun AI-tuotoksesta. Tähän mennessä ne tunnistaa heti ja juuri se on asia, mikä tekee niistä huonoja. On myös ihan sama tekeekö AI:lla animaatiota, realistista vai jotain muuta taidetyyliä, sillä AI-tuotoksissa on aina löydettävissä jotain merkkejä, joista sen huomaa AI:n kyhäämäksi. Yleensä vieläpä erittäin selvästi.

Toki jos otetaan AI:lla tehdyn kuvan rinnalle ihmisen kuvaama ja käsittelemä kuva, voi niiden välillä olla vaikea sanoa kumpi on AI vai onko vaikka molemmat tai ei kumpikaan. Eli en sano ettäkö tunnistaisin kaikki AI-teokset.

Tähän mennessä vain nimenomaan videot on olleet se, mikä on täysin itsestäänselviä tapauksia. En ole vielä sellaista AI-videota nähnyt, jota ei AI-videoksi tunnistaisi. Niiden hätäisyys, "tyhjyys" ja tietynlainen konemaisuus/sieluttomuus paljastaa ne heti. Niissä ei tavallaan ole mitään vaikka niissä on kaikki mitä kehoitteen tekijä on videoon pyytänytkin. Tyhjiä kuoria jostain mitä voisi olla.

Wau... kannattaa ehkä hiukan lukea tekijänoikeuksista. Sinä voit laittaa vaikka Luke Skywalkerin runkkaamaan Pikachua omaksi huviksesi, kukaan ei sitä kiellä, mutta sitten kun sen julkaiset, sitten rikot lakia, vaikka kuinka olisi harrastus.

Wan 2.2 ei ollu ainut mindblowing tool mikä tuli samalla viikolla nimittäin viime perjantaina tuli myös aika mindblowing kuvanluonti softakin, jep se lisää myös tekstit kuviin, sarjakuviin, julisteisiin, kirjoihin, ja mihin tahansa. ainiin ja tämä kyseinen modeli jokaisen image generaatio diagrammien benchmarkkien ykkönen. ennen tosiaan tuo tekstien generointi on ollut ongelma mutta kiitos Qwenin ei ole enää.

jos oon tosiaan leikkinyt Wan:llä niin tän viikon oon enemmän ja vähemmän leikkinyt Qwenillä (koska olin viikonlopun siellä weekend festareilla) ja luonut julisteita, sarjakuvia ja muita tekstien kera

tuossa tosiaan official modeli imaget

kuvankäsittelijäää.jpg

julisteetttttt.jpg

Ylös Bottom