Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua tekoälystä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ferraro
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täytyy alkaa tekemään niin sanotusti Varastoon Midgar News tyylistä reporter uutisohjelmaa. et sit ku hommat kehittyy vielä pidemmälle niin sit voi alkaa tekemään sitä. et joku FF charactereista toimii reportterina ja haastattelee pelin hahmoja, siitä asti ku Rebirhin opening scenessä nähtiin se uutispätkä ajattelin et tommosia mäkin haluan joskus tehdä FF universumista. tai sit semmonen jimmy fallon tyylinen show mutta pelihahmoilla.
Sinulle siis nyt lopulta valkeni että huipputaidoillasi ja luovuudellasi alat tekemään asiaa, joka on myös kopioitu muualta, eli tuosta Rebirth-pelistä. No olipas kovin luovaa ja omaperäistä se sitten eikä mitään vastaavaa olekaan vielä tehty kuin ihan helvetisti.

ja kun tosiaan porukka otti jopa tuossa anime pätkässä nuo tekijänoikeus jutut esiin, niin i dont give a fuck anymore, et siinäkin oli pakko kaivaa ne esiin, ja osoittaa oma Ai generative anti vastaisuutensa, et jos menee youtube copyright seulan läpi niin se riittää mulle. eli jos tuo minkä tuossa aiemmin mainitsen et jos sama vaatetus, hiusten väri ja saman väriset silmät on jonkun mielestä copyright sitten on, koska sitä se ei ole.
"anti vastaisuus" eli ei siis olla sitä vastaan? "Anti" meinaa päinvastaista, eli jos ollaan "antivastaisia" niin ollaan myönteisiä. No joo, mutta jos ihan asiaan enemmän vastaan niin totta kai me otetaan kantaa kopioimiseen ja pöllimiseen, varsinkin kun itse hehkutat miten luova ja mahtava olet näitä tekemään. Tulokset on sitten kuitenkin muualta otettua ja muualla jo nähtyä kamaa. Et ole antanut vielä mitään pohjaa sanomisillesi ja taitosikin täytyy kyseenalaistaa jos hirveällä rahamäärällä hankituilla vehkeillä ja opiskelulla saat aikaiseksi täysin samaa kamaa mitä on netti täynnä.

Sinulta puuttuu luovuus, omaperäisyys ja vielä enemmän nöyryys. Eikä me tätä millään pahalla olla sanottu, vaan yritetty enemmänkin ohjata sinua parempaan suuntaan mutta sitten aina seuraavassa viestissä sinä "don't give a shit" ja me ollaan "anti vastaisia" ja mitä milloinkin.

sen mä sanon et 3D mallintajia varmaan harmittaa eniten Ai generatiivisuuden kehitys, koska toissa päivänä tuli malli joka ei pelkästään luo haluamastasi kuvasta hetkessä 3D Mallia vaan se luo myös ne eri osat ja partikkelit siihen ja ne voi irrottaa ja niitä voi muokailla vapaasti eli täysin samanlailla kun loisi sen 3D objektin manuaalisesti. toisaalta sitten jos on se osaaminen löytyy ja alkaa tekemään niin ku moni muu eli siirtelemään unreal engine 5 peleihin modeleita ja skinejä AI:ta hyödyntäen, et sillon se onkin aikamoinen voimavara, koska tuo siirtely ei ainakaan toistaiseksi ole mitään kauhean helppoa, ainakaan vielä ellei kyseessä ole inzoi.
No varmasti ihmisiä harmittaa jos nykyisen kaltaisella AI-hötöllä korvataan oikeiden tekijöiden ja taiteilijoiden työ.

no tuo mun Anime hahmoihin puuttuminen, syyttämällä että ne on kaikki kopioitu ei ole mitään tsemppaamista, vaan jotain ihan muuta, ja perustelinkin minkä takia hahmot ovat aika samanlaisia, koska anime hahmot ja anime peli hahmot ovat samanlaisia, kuten esimerkiksi vaikka Rean Scwatcher ja tuo Ayaka, ja porukka tekee eri mestoihin kuten Devianarttiin, Seaarttiin ja muualla AI Arttia joten tottakai niitä saman tyylisiä hahmoja lyötyy kun ihmiset käyttää samoja image modeleita kun minä, jokainen image palvelu kuten pinterestit ja muut on täynnä nykyään anime ai arttia ja muuta.
Sinä perustelit lähinnä sitä, miksi sinun ei tarvitsisi välittää kopioimisesta ja pöllimisestä.

Tässä puhut vaan pubcillla puolella toimii, mä kun teen kaiken täysin localisti, otetaan nyt vaikka esimerkki et mä voin valita vaikka 30-50 kuvaa itestäni ja tehdä ja treenata itsestäsi AI modelin, ja sitä kautta itsestäni anime hahmon, tai vaikka FF7 hahmon tai mitä haluan eli mä en käytä mitään public sovelluksia vaan mä teen kaiken locaalisti. ja se miten sä saat kaikki jutut toimimaan local:sta ja että oppii käyttämään niitä sovelluksia, ja että osaa rakentaa sen workflow:n parhaimillaan niitä eri osia on jopa 50, ja sun pitää connectoida eri componentteja yms, vaatii ihan hemmetin paljon säätöä. sen takia en voi oikein ottaa vakasti tämän tyylisiä kommentteja kun puhut pelkästään siitä miten AI toimii publicilla puolella mä voin lisätä mun AI image modeleihin, 10 000 eri AI modeleita jotka treenattu eri juttujen kautta. en oo ikinä tainnu esim generoinu yhtäkään kuvaa Chat GPT:llä
Huoh. Local, local, local. En ole vielä nähnyt mitään sellaista mitä ei olisi netti täynnä, joten ainakaan sinä et ole ollut kauhean hyvä "localin" puolestapuhuja. Tai no, puhuja nimenomaan, sillä mitään konkreettista ei olla nähty. Ylimielistä kehumista lähinnä.

Ja saa omasta osaamisestaan ylpeä olla mutta jos sitä jatkaa ilman mitään näyttöä, niin voi alkaa ihmisiä kyllästyttämään.

noniin nyt on vihdoin oikeassa muodossa. et jos sulla ei ole kokemusta Local:n AI puolen modeleista, workflowsta ja eri softista niin se on ihan eri maailmansa, kun vaikka midjourneyt ja chat gpt:t ja muut. vaatii säätöä hirveän määrän mutta se on arvoista, koska se on localia ja ilmaista, itse kun generoin 100 kuvaa aina per projekti tai siis image to video kuva, ja sit valitsen niistä mieleiseni, niin ei vois kuvitella ikinä käyttäväni maksullista image generation palvelua, tai mitään, missä on vaikka joko jono raja, esim chat gpt:ssä se on joku 4-8 mä voin laittaa vaikka 100 tai 5000 tai10 000 kuvaa tulemaan jonossa, jos vaan haluan
Aika hukkaan menee kaikki raha ja vaiva kun ei noissa sinun töissäsi ole oikeasti mitään sellaista, miten ne erottaisi siitä muusta kamasta.

Sama ero kuin miljönäärin/julkkiksen uloste vs. köyhän/taviksen uloste: sontaa se lopulta silti on.

Tässä puhut vaan pubcillla puolella toimii, mä kun teen kaiken täysin localisti, otetaan nyt vaikka esimerkki et mä voin valita vaikka 30-50 kuvaa itestäni ja tehdä ja treenata itsestäsi AI modelin, ja sitä kautta itsestäni anime hahmon, tai vaikka FF7 hahmon tai mitä haluan eli mä en käytä mitään public sovelluksia vaan mä teen kaiken locaalisti. ja se miten sä saat kaikki jutut toimimaan local:sta ja että oppii käyttämään niitä sovelluksia, ja että osaa rakentaa sen workflow:n parhaimillaan niitä eri osia on jopa 50, ja sun pitää connectoida eri componentteja yms, vaatii ihan hemmetin paljon säätöä. sen takia en voi oikein ottaa vakasti tämän tyylisiä kommentteja kun puhut pelkästään siitä miten AI toimii publicilla puolella mä voin lisätä mun AI image modeleihin, 10 000 eri AI modeleita jotka treenattu eri juttujen kautta. en oo ikinä tainnu esim generoinu yhtäkään kuvaa Chat GPT:llä

noniin nyt on vihdoin oikeassa muodossa. et jos sulla ei ole kokemusta Local:n AI puolen modeleista, workflowsta ja eri softista niin se on ihan eri maailmansa, kun vaikka midjourneyt ja chat gpt:t ja muut. vaatii säätöä hirveän määrän mutta se on arvoista, koska se on localia ja ilmaista, itse kun generoin 100 kuvaa aina per projekti tai siis image to video kuva, ja sit valitsen niistä mieleiseni, niin ei vois kuvitella ikinä käyttäväni maksullista image generation palvelua, tai mitään, missä on vaikka joko jono raja, esim chat gpt:ssä se on joku 4-8 mä voin laittaa vaikka 100 tai 5000 tai10 000 kuvaa tulemaan jonossa, jos vaan haluan
Mutta et sinä niitä ole itse piirtänyt tai luonut. Ne on edelleen generoitu lähteistä, jotka on vaan kopioitu muualta. Sen takia sun kuvat näyttää suorilta kopioilta muista tunnetuista animeista.

Esim:

ai slop vs gundam.jpg

Gundam Blitz sanoo hei.

Tai vaikka:

kaiana.jpg

Kaiana Honkai Impact -sarjasta näyttää tutulta.

Koko pointti on, että vaikka kuinka yrität vääntää näitä sinun töiksi, ne ovat kuitenkin koulutettu jonkun toisen taiteen pohjalta. Vaikka kuinka paljon rahaa heität laitteisiin, ne eivät korjaa omaperäistä ajattelua tai taiteen luomistyötä, joka vaatii ihan eri asioita kuin sen, mihin AI kykenee.

Mutta et sinä niitä ole itse piirtänyt tai luonut. Ne on edelleen generoitu lähteistä, jotka on vaan kopioitu muualta. Sen takia sun kuvat näyttää suorilta kopioilta muista tunnetuista animeista.

Esim:

Näytä liitetiedosto 19336

Gundam Blitz sanoo hei.

Tai vaikka:

Näytä liitetiedosto 19337

Kaiana Honkai Impact -sarjasta näyttää tutulta.

Koko pointti on, että vaikka kuinka yrität vääntää näitä sinun töiksi, ne ovat kuitenkin koulutettu jonkun toisen taiteen pohjalta. Vaikka kuinka paljon rahaa heität laitteisiin, ne eivät korjaa omaperäistä ajattelua tai taiteen luomistyötä, joka vaatii ihan eri asioita kuin sen, mihin AI kykenee.

joo oikeessa oot et muistuttaa aika paljon toisiaan mutta niin tosiaan muistuttaa moni muukin oikeat anime hahmot vs anime pelihahmot, et tulee tosiaan muitakin hahmoja itelle mieleen, mut mua vaan suututtaa se kun oikeasti se on jo aikamoinen erityisosaaminen että osaa käyttää näitä locaalisti ja tietää et miten mikäkin componentti toimii ja miten se workflow rakennetaan sen ympärille ja muuta, sen takia ärsyttää että Local ja Public sotketaan keskenään, ymmärtäisin hyvin tän kaiken kritiikin jos mä oisin public sovellus käyttäjä ja et mulla ois pohjaton kassa ja loputtomat creditsit tehdä asioita, et menisin vaan nettisivulle ja alkaisin generoimaan, sit ymmärtäisin tän kaiken kriitikin, mutta, kaikki mun sovellukset toimii virtual anaconda environmentin kautta. eli joka ikinen mun sovellus jota käytän sunoa lukuunottamatta on code based, ja minä en ole mikään koodari vaan enemmän graafisen puolen osaaja joten itselleni siinä on ainakin ihan tarpeeksi osaamista kun tappelee 6-8h päivässä että saa jonkun asian toimimaan. ja softia tulee ku sieniä sateella

tossa on tosi hyvä artikkeli aiheesta, ite tosiaan kun pelaa noita gacha pelejä niin niissä huomaa hirveän määrän samanlaisuuksia eri gacha pelien hahmojen kesken, sen takia mä en varmaan kiinnitä niihin enää niin huomiota, et mun mielestä noi esimerkit mitä laitoit ei ole ainakaan suoria kopioita, referenssi voi olla sama mutta tosiaan gacha peleissä on pahempiakin. et mä oon muutenkin animen suurkuluttaja niin ehkä on sit jonkunlainen sokea piste, noiden samanlaisuuksien suhteen, mun mielestä se on vaan oikeastaan coolia jos näkisin Cloudin tai sephirothin referenssit jossain animessa.

Viimeksi muokattu:
joo oikeessa oot et muistuttaa aika paljon toisiaan mutta niin tosiaan muistuttaa moni muukin oikeat anime hahmot vs anime pelihahmot, et tulee tosiaan muitakin hahmoja itelle mieleen, mut mua vaan suututtaa se kun oikeasti se on jo aikamoinen erityisosaaminen että osaa käyttää näitä locaalisti ja tietää et miten mikäkin componentti toimii ja miten se workflow rakennetaan sen ympärille ja muuta, sen takia ärsyttää että Local ja Public sotketaan keskenään, ymmärtäisin hyvin tän kaiken kritiikin jos mä oisin public sovellus käyttäjä ja et mulla ois pohjaton kassa ja loputtomat creditsit tehdä asioita, et menisin vaan nettisivulle ja alkaisin generoimaan, sit ymmärtäisin tän kaiken kriitikin, mutta, kaikki mun sovellukset toimii virtual anaconda environmentin kautta. eli joka ikinen mun sovellus jota käytän sunoa lukuunottamatta on code based, ja minä en ole mikään koodari vaan enemmän graafisen puolen osaaja joten itselleni siinä on ainakin ihan tarpeeksi osaamista kun tappelee 6-8h päivässä että saa jonkun asian toimimaan. ja softia tulee ku sieniä sateella

tossa on tosi hyvä artikkeli aiheesta, ite tosiaan kun pelaa noita gacha pelejä niin niissä huomaa hirveän määrän samanlaisuuksia eri gacha pelien hahmojen kesken, sen takia mä en varmaan kiinnitä niihin enää niin huomiota, et mun mielestä noi esimerkit mitä laitoit ei ole ainakaan suoria kopioita, referenssi voi olla sama mutta tosiaan gacha peleissä on pahempiakin. et mä oon muutenkin animen suurkuluttaja niin ehkä on sit jonkunlainen sokea piste, noiden samanlaisuuksien suhteen, mun mielestä se on vaan oikeastaan coolia jos näkisin Cloudin tai sephirothin referenssit jossain animessa.

Edelleen: sinä et tee mitään graafikon työtä tässä. Et tee mitään taiteellista työtäkään. AI tekee kaiken - ja se mitä se tekee on kopioitu muualta.

@DestiZ jos nyt alat tekemään jotain Final Fantasy -hahmojen uutislähetystä, niin muista että käsikirjoitus on kaikki kaikessa. Sen pitää olla ajankohtainen ja hauska että edes jollain tavalla erottuu edukseen. Ei sillä ole lopulta mitään merkitystä näyttääkö ne hahmot hyvältä ruudulla, jos video ei tarjoa mitään oikeaa sisältöä. Eli ettei käy juuri sitä mitä AI sisällössä liian usein käy.

Se Stormtrooper vlog on onnistunut niiden hahmojen juttujen takia, eikä siksi että on tehty tekoälyllä realistisen näköistä Star Warsia.

Toki edelleen on sitten koko copyright keskustelu, mutta jos nyt teetkin muilta lainatuilla hahmoilla (mihin ei voi kyllä millään tavalla kannustaa), niin tee ainakin laadukas oma käsikirjoitus.

Mun mielestä tekijänoikeudet rajaa turhan paljon luovaa ilmaisua ja olisi parempi, jos niitä ei olisi käytössä nykyisessä määrin.
No enpä nyt tiedä rajaako turhan paljon jos hahmot on suoraan toisten luomia ja sillä yritetään tehdä sisältöä ja rahaa jonkun toisen toimesta. Kyllä tossa kohtaa tekijänoikeudet on minusta ihan jees.

Äh mä jotenkin toivoin ja uskoin et oisit oikeesti koittanu tehdä jotain ihan omaa.

Itse jos lähtisin vastaavalle polulle niin koittaisin lähteä ihan siitä, että pyrkisin piirtämään itse ensin hahmoja, ympäristöjä, maailmaa. Ja sitten AI:n avulla koittaisin saada saada ne hahmot ja maailmat eloon.

Joo ois neki varmasti lainannut jostain jollain tavalla siinä kohden, mutta tietäisin että lähde on mun päästä.

En ymmärrä, en yhtään. Sulla on kovat puheet, oot Suomen ellet jopa maailman paras tässä kohden, voit tehdä mitä vaan omien sanojen mukaan. Mut silti et vaan tunnu pääsevän irti siitä tutusta ja turvallisesta. En tie mistä johtuu, ehkä osaamisen tai mielikuvituksen puutetta.

Se mitä tulee tohon anime-keissiin. Sinä itse sanoit että nyt on pojat ja tytöt oikeesti täysin oma, referoimaton generointi, sinun oma tuotos. Ja vähän ku kurkisti sinne matopurkkiin niin sieltä löytyy lähes 100% identtisiä kuvia pätkän alusta loppuun.

Siihe sinä toteat "oho joo heheh" tai "joo noi on placeholdereit, korvaan oikealla sit joskus"

Mun mielestä tekijänoikeudet rajaa turhan paljon luovaa ilmaisua ja olisi parempi, jos niitä ei olisi käytössä nykyisessä määrin.
Ne suojaa taiteen alkuperäistä tekijää, ja juurikin tässä tapauksessa ne on täysin paikallaan. Muutenhan käy niin ettei kenenkään enää kannata luoda mitään omaa, jos ja kun se varastetaan kuitenkin ja käytetään vielä kaupallisessa tarkoituksessa.

Minusta se on mahtavaa, että ihmisillä kipinä iskee ja löytää mielekästä tekemistä. Sitä pitää kannustaa.

Kaikki copyright hommelit on sitten erikseen. Jos rahaa meinaa tuotoksillaan tehdä niin tuomioistuin sitten asian ratkaisee eikä nettifoorumit.

Ei kukaan ole sinun osaamistasi kyseenalaistanut mutta jos vain kehut ja kehut ja kehut ja kehut ilman että kehujen tueksi on mitään muuta materiaalia kuin sitä, jota se kaikki on, niin jää väin tyhjät puheet.

Minulla on nyt koko ajan enemmän se kuva että olet ihan turhaan panostanut aikaa, vaivaa ja rahaa siihen että teet "localisti" ihan samaa kamaa mitä kaikki muutkin tekee, oli ne "localia" tai ei.

Ei sillä sinun osaamisella ja vaivannäöllä ole mitään merkitystä jos se ei näy lopputuloksessa mitenkään.

Puheesi on muuten kovin ristiriitaisia. Yhdessä hetkessä kehut miten nopeasti teet kuvia ja videoita ja toisessa taas tappelet 6-8 tuntia että saat jonkun asian toimimaan. Sitten myös kuluista puhut että menisi paljon rahaa kun tekisi "public"-työkaluilla mutta itse olet listannut sellaisia summia että en minä olisi ikinä sellaista laittanut johonkin AI-vehkeisiin.

Melkoinen kommentti ja ei voi kuin tulkita että sen sanojan täytyy olla ihminen, joka ei ole koskaan tehnyt minkäänlaista taidetta tai julkaisua. Jos olisi, niin luultavasti ei niin suopeasti suhtautuisi siihen että joku hyödyntää sinun teostasi ilman lupaa.

Vai oliko sinulla joku tietynlainen lievennys näihin mielessä? Nytkin kuitenkin parodiassa saa hahmoja käsittääkseni käyttää ja monissa muissakin poikkeuksissa (kai), joten mitä vapauksia muiden töiden luvattomaan käyttöön muka vielä pitäisi olla?

edelleenkin oon vaan ylpeä siitä mitä jo osaan, tommosen Tifa AI avatarin tekeminen on aika helvetin iso juttu, ja tiedän et niillä mä pystyisin tekemään näillä jo rahaa, tietyssä kontekstissa jos oikeasti haluaisin, koska se ei ole pelkästään tuo wearing like tifa vaan mä pystyn tekemään mistä vain hahmosta samanlaisen Avatarin, et kyllä mä sanon et se on jo aika hyvä osaaminen. ja tiedän et pystyisin niillä elättää itteni jos paha paikka tulisi.

ja edelleenkin mä teen tätä vaan mielikkäänä harrastuksena. muutenkin kun sijoittaja niin on oppinut että ei kannata hosua vaan kattoa vähä et mihin markkinat on menossa, mut joo alan tekemään ihan sen takia niitä FF7 tyylisiä interview koska mä tykkään FF7:sta, et juu tosiaan aion kyllä panostaa niihin. et todennäköisesti kuuntelen jopa muutaman äänikirjan tarinankerronnasta. ja teen tosiaan kaikenlaista conseptia tuonne varastoon, ennenkö alan niitä tekemään oon itseasissa tehny jo.

muutenkin FF AI ja FF7 content on aika huonolla tasolla tubessa, et jos tekisin vaikka ihan pätkän tolla wearing like Tifa Ai Avatar tyylillä missä jokainen hahmo vuorollaan vaikka esittelee ja kertoo itestään ja julkaisisin sekin olisi contenttina sellaista, mitä ei tuolla FF AI puolella vielä ole. et oon kyllä haravoinu kaiken FF AI contentin mitä tubella tarjota (varsinkin FF7), ja haluan parantaa sitä,

tätä mä odottelen et tää tulee ainakin itelle gamechanger sit kun julkaistaan dev lokaali versio ja sehän on tulossa, tää on niin sanotusti AI harrastajien GTA 6 ja jos saisin valita tämän ja GTA 6 välillä niin valitsisin tämän. et on pikkasen helpompi tehdä niitä interviewiä ja muita kun voi vaihtaa paikkaa promtilla tosta vaan, ja lisäillä objekteja käteen ja muuta niin ettei kuva huonone ollenkaan. hitto että odottelen tätä softaa ku joulua.

tossa on aika hyvä video et miten huikea softa toi on.

Viimeksi muokattu:
... vaan mä pystyn tekemään mistä vain hahmosta samanlaisen Avatarin
Hyvänen aika, kun pystyt tekemään mitä vaan niin TEE! Ei täällä jaksa edes enää pyöriä kun tämä ei ole enää edes keskustelua tekoälystä vaan sun hehkutusta siitä mitä sä osaat tehdä (muttet kuitenkaan tee) ja siitä millanen sun laitteiston kokoonpano on.

muutenkin FF AI ja FF7 content on aika huonolla tasolla tubessa, et jos tekisin vaikka ihan pätkän tolla wearing like Tifa Ai Avatar tyylillä missä jokainen hahmo vuorollaan vaikka esittelee ja kertoo itestään ja julkaisisin sekin olisi contenttina sellaista, mitä ei tuolla FF AI puolella vielä ole. et oon kyllä haravoinu kaiken FF AI contentin mitä tubella tarjota (varsinkin FF7), ja haluan parantaa sitä,

tätä mä odottelen et tää tulee ainakin itelle gamechanger sit kun julkaistaan dev lokaali versio ja sehän on tulossa, tää on niin sanotusti AI harrastajien GTA 6 ja jos saisin valita tämän ja GTA 6 välillä niin valitsisin tämän. et on pikkasen helpompi tehdä niitä interviewiä ja muita kun voi vaihtaa paikkaa promtilla tosta vaan, ja lisäillä objekteja käteen ja muuta niin ettei kuva huonone ollenkaan. hitto että odottelen tätä softaa ku joulua.
Tuntuu että joka toinen päivä tulee joku uusi softa mikä vie sun keskittymisen ja homma alkaa alusta. Pysähdy hetkeksi tekemään jotain kehittävää sen hetken työkaluilla. Kohta (ellei ole jo) on tilanne jossa osaat käyttää softia laidasta laitaan, mutta se osaaminen on millin ohutta pintaräpellystä ilman sen ihmeempää syvällisempää tekemistä.

Ja tosta FF7:sta, joo sinänsä ihan ok mutta onko se semmonen mitä porukka haluaa katsoa? FF7 on kuitenkin niin vanha että fanit tietää kyllä hahmot ja loren läpikotaisin. Mitä uutta voisit tuoda siihen, muuta kuin AI:lla tehdyt hahmot liikuttamassa huulia? Pitäisi olla helvetin timanttinen käsikirjoitus.

Jos otetaan vaikka huippu Souls -lorettelija VaatiVidya, hänhä tekee huikeaa lore-sisältöä tubeen Souls-peleistä käyttäen pelin omaa sisältöä, ei AI:ta. Niin mieti tossa suhteessa että mitä se AI tuo siihen, miksei voisi tehdä vaikka lore-videoita hyvällä editoinnilla käyttäen pelin omaa uniikkia sisältöä? Sit taas ne jotka ei ole FF-pelien faneja, niin et sä heitä saa katsojiksi AI:n avulla ja sit taas kyseisen pelisarjan fanit tietää jo kaiken mitä säki tiedät niin kiinnostaako heitä?

siinä on tosiaan pari sivustoa jotka pistää ymmärtämään et millanen avaruus se Local AI tosiaan on, tunnetaan localin AI:n karkkikauppoina, löytää oikeastaan ihan mitä tahansa, tarkoittaa sitä että sä voit periaatteessa mistä vain modelin localin AI:n puolelle jos haluat, et kun mä sanon et pystyy löytyy on image style modeli, hahmo modeli tai vaikka video modeli minkä sä voit vaan lokaalisti ladata itsellesi jos haluat, eli jos oikeasti rahaa haluaisi AI:lla tehdä niin rupee tekee vaan noita modeleita ja laittaa sille joko 1-20$ hinnan, otetaan esimerkkinä jos ostaisin vaikka Death stranding 2 ottaisin pelistä joko videoita tai sitten vaikka 1000-1500 (tosin vähempikin riittää mut mitä enemmän sitä parempi 150 kuvallakin saisi jo ihan) kuvaan treenaisin modelin ja sen jälkeen se modeli generoisi pelkästään death stranding maailman kuvia mutta saat itse päättää promtit ja hahmot, ja pistät sille sitten vaikka se 1-5 euroon per ladattu kerta hinnaksi

et public ai on pieni planeetta tainno kylä ja Local AI onkin sitten iso galaksi, tosiaan kirjoitatte ihan mitä tahansa niin löytyy, kaikki pelihahmot, julkisuuden henkilöt, video modeli tiettyihin toimintoihin, tietyn pelin Art style yms, niin aika varmisti löytyy jommasta kummasta ja joka-ikinen juttu mitä löytyy niin pystyt ladata omalle koneellesi ja käyttämään niitä ja tekemään samanlaista sisältöä kun se modeli, ja se mitä mä olen eniten tehnyt niin opetellut tämän erityisen hyvin, eli olen treenannut ja harjoittelut tekemään modeleita eri pelien hahmoista ja tyyleistä, ja olen tehnyt tosiaan modelin jopa itsestäni, eli kyllä halutessani pystyn tekemään Loran eli image modelin ihan mistä vaan, vaikka naapurin koirasta

otetaan nyt vaikka toi esimerkiks et jos haluaisin alkaa tekee Death stranding tyylistä sisältöä AI:lla niin lataisin tämän, sen sijaan että yrittäisin promteilla tehdä samanlaista sisältöä, käyttäisin siis promteja sitten lisäksi

tai jos haluaisin alkaa tekemään GTA 6 loading screen scenejä kohtauksia F7 hahmoista niin sit mä varmaan lataisin tämän

vaikka näin

ComfyUI_02267_.png

ComfyUI_02271_.png

et kyllä et vaikka kuinka se ärsyttäisi niin se vaan menee et localilla AI:lla periaatteessa sä voi tehdä mitä vaan, ja kokoajan voit vaan tehdä enemmän ja enemmän, kun modelit ja softat kehittyy kokoajan. siinä ei oo mitään ylimielisyyttä vaan se on ihan karu fakta, kun tuo flux Kontext tulee localilla, se taas ihan hirveän määrän uusia mahdollisuuksia

Viimeksi muokattu:
Eli vaihtuiko se "uutislähetykset FF7 hahmoilla" nyt jo johonkin muuhun juttuun?

Hirveesti tuntuu olevan kaikkea, mutta ei mitään merkittävää sisältöä.

Jos pitäisi kaikkien näiden viestien perusteella sanoa, niin ehkä tosiaan sinun alaa on enemmän generoida kuvia kuvapankkiin toisten käytettäväksi kuin tehdä juonellista sisältöä. Voit tietysti osoittaa ennakkoluulot vääriksi tekemällä jotain hienoa, erilaista ja omantyylistä. Vielä sitä ei olla nähty.

siinä on tosiaan pari sivustoa jotka pistää ymmärtämään et millanen avaruus se Local AI tosiaan on, tunnetaan localin AI:n karkkikauppoina, löytää oikeastaan ihan mitä tahansa, tarkoittaa sitä että sä voit periaatteessa mistä vain modelin localin AI:n puolelle jos haluat, et kun mä sanon et pystyy löytyy on image style modeli, hahmo modeli tai vaikka video modeli minkä sä voit vaan lokaalisti ladata itsellesi jos haluat, eli jos oikeasti rahaa haluaisi AI:lla tehdä niin rupee tekee vaan noita modeleita ja laittaa sille joko 1-20$ hinnan, otetaan esimerkkinä jos ostaisin vaikka Death stranding 2 ottaisin pelistä joko videoita tai sitten vaikka 1000-1500 (tosin vähempikin riittää mut mitä enemmän sitä parempi 150 kuvallakin saisi jo ihan) kuvaan treenaisin modelin ja sen jälkeen se modeli generoisi pelkästään death stranding maailman kuvia mutta saat itse päättää promtit ja hahmot, ja pistät sille sitten vaikka se 1-5 euroon per ladattu kerta hinnaksi

et public ai on pieni planeetta tainno kylä ja Local AI onkin sitten iso galaksi, tosiaan kirjoitatte ihan mitä tahansa niin löytyy, kaikki pelihahmot, julkisuuden henkilöt, video modeli tiettyihin toimintoihin, tietyn pelin Art style yms, niin aika varmisti löytyy jommasta kummasta ja joka-ikinen juttu mitä löytyy niin pystyt ladata omalle koneellesi ja käyttämään niitä ja tekemään samanlaista sisältöä kun se modeli, ja se mitä mä olen eniten tehnyt niin opetellut tämän erityisen hyvin, eli olen treenannut ja harjoittelut tekemään modeleita eri pelien hahmoista ja tyyleistä, ja olen tehnyt tosiaan modelin jopa itsestäni, eli kyllä halutessani pystyn tekemään Loran eli image modelin ihan mistä vaan, vaikka naapurin koirasta

otetaan nyt vaikka toi esimerkiks et jos haluaisin alkaa tekee Death stranding tyylistä sisältöä AI:lla niin lataisin tämän, sen sijaan että yrittäisin promteilla tehdä samanlaista sisältöä, käyttäisin siis promteja sitten lisäksi

tai jos haluaisin alkaa tekemään GTA 6 loading screen scenejä kohtauksia F7 hahmoista niin sit mä varmaan lataisin tämän

vaikka näin

Näytä liitetiedosto 19354

Näytä liitetiedosto 19353

et kyllä et vaikka kuinka se ärsyttäisi niin se vaan menee et localilla AI:lla periaatteessa sä voi tehdä mitä vaan, ja kokoajan voit vaan tehdä enemmän ja enemmän, kun modelit ja softat kehittyy kokoajan. siinä ei oo mitään ylimielisyyttä vaan se on ihan karu fakta, kun tuo flux Kontext tulee localilla, se taas ihan hirveän määrän uusia mahdollisuuksia

Tein ilmaisella Chatgpt:llä kahdella lauseella tällaisen ”GTA latausruututyyppisen kuvan”. Ei tämä nyt omasta mielestäni hirveästi näistä sinun kuvistasi eroa:
IMG_3491.jpeg

Että en edelleenkään ymmärrä ihan tuota hehkutustasi ja miten näillä itseänsä elättäisi.
Ja tässä nyt vielä Tifa:
IMG_3492.jpeg

Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom