Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua tekoälystä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ferraro
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Käytin samaa tekstiä pienellä muokkauksella jonka kuvasta varmaan näkee:Näytä liitetiedosto 19367

Tarkoitus ei ole siis olla ilkeä vaan ihan oikeasti yritän ja haluan ymmärtää että mitä tuolla sinun locaalilla pystyy tekemään mistä olet niin innoissasi. Ja toivon että keksit sillä jotain oikeasti hienoa ja erilaista.

mut joo noissa on se ero, et tuolla mun kuvalla tosiaan pystyisi tekemään oikeasti tuote esittely videon, mutta tuolla sun kuvalla taas ei, et kannattaa ymmärtää et laatu on tosi tärkeä, et se et pystyy tekee samanlaista mutta se että pystyy tekemään samalla laadulla on sit tosiaan iso juttu.

Käytin samaa tekstiä pienellä muokkauksella jonka kuvasta varmaan näkee:Näytä liitetiedosto 19367

Onko tuossa sinun versiossasi jotain selvästi parempa mihin tuo ilmainen chatgpt ei kyennyt?Tarkoitus ei ole siis olla ilkeä vaan ihan oikeasti yritän ja haluan ymmärtää että mitä tuolla sinun locaalilla pystyy tekemään mistä olet niin innoissasi. Ja toivon että keksit sillä jotain oikeasti hienoa ja erilaista.
Jeps, samaa yritän itsekin ymmärtää.

Tekoälyllä voi tehdä niin paljon muuta kuin luoda hassuja kuvia ja videoita internettiin. Se ei silloin ole AI vastaisuutta vaan somehöttövastaisuutta. Tekoälyä voi käyttää niin paljon parempiin asioihin.
Juuri tämä että termiä AI käytetään ihan kaikkeen, kun sen alle mahtuu niin paljon. Analysoivat ovatkin paljon järkevämpiä kuin generatiiviset, joilla en ole nähnyt tuotetun mitään oleellista.

mut joo noissa on se ero, et tuolla mun kuvalla tosiaan pystyisi tekemään oikeasti tuote esittely videon, mutta tuolla sun kuvalla taas ei, et kannattaa ymmärtää et laatu on tosi tärkeä, et se et pystyy tekee samanlaista mutta se että pystyy tekemään samalla laadulla on sit tosiaan iso juttu.
Eli etu on se, että saat tehtyä tarkempi resoluutioisia kuvia, ties monenko tonnin vehkeillä?

Voiha sen kuvan upscalea myös AI:lla? Itse tehny niin kun leonardo.ai :ssa generoin aikanaan nalle-tauluja pojan huoneeseen. Upscalesin ne että printistä tuli taulua varten terävä.

Eli etu on se, että saat tehtyä tarkempi resoluutioisia kuvia, ties monenko tonnin vehkeillä?

jep, ja tämä aika, tästä olen valmis maksamaan tosiaan aika paljon, laitoin huvikseen yhden kuvan generoimaan 5 minsaa sitten tekstiks niin ei ole vielä edes suostunut generoimaan sitä ilmaisella Chat GPT jäsenyydellä

Screenshot 2025-06-26 203335.png

Screenshot 2025-06-26 203228.png

Näytä liitetiedosto 19366

suht vakuuttavaa jälkeä et toi pelkkä text promtti, ilman referenssejä, et tällä voi tosiaan voi tehdä vaikka sarjakuvia oikeella teksteillä jos haluaa

Näytä liitetiedosto 19365

Kannattaa ehkä vilkaista noita A B X Y -näppäimiä kuvassasi vähän lähempää. Tuosta on laatu aika kaukana.

Kannattaa ehkä vilkaista noita A B X Y -näppäimiä kuvassasi vähän lähempää. Tuosta on laatu aika kaukana.

juu huomasin ne kyllä et tosiaan jos ottaisin oikean kuvan referenssiks niin sitten nekin ois oikein et toi oli vaan pelkkä text to image, ja siihen nähden omasta mielestäni ainakin vakuuttavaa jälkeä.

mut joo mulla on tosiaan 4500 euron kone niin tottakai se generoi parempaa laatua kun ilmaiset softat, et sinänsä ei kannatta yrittää haastaa noita tää mun image modeli vaatii kumminkin sen 26 gigaa vramia eli vaatii juuri sen 5090:n, et siinä muuta tee kun oikeasti häviä, ja se nyt on täysin selvää että ilmainen softa ei pysty tohon laatuun, et joku midjourney pystyisi jollain tasolla haastamaan. ja kyllähän mä siis myös pelaan koneella, et hommaan kaikki uutus pelit koneelle mielummin kun konsoleille niin ei tämä nyt pelkästään tähän tarkoitukseen ole vaikka, pelipuolella halvemmallakin pärjäisi

ja jos sä haluat oikeasti lähtee haastamaan tubessa noita tekijöitä niin sulla on pitää olla joko maksulliset kalliit softat tai sitten kallis tietokone

jep, ja tämä aika, tästä olen valmis maksamaan tosiaan aika paljon, laitoin huvikseen yhden kuvan generoimaan 5 minsaa sitten tekstiks niin ei ole vielä edes suostunut generoimaan sitä ilmaisella Chat GPT jäsenyydellä

Näytä liitetiedosto 19370

Näytä liitetiedosto 19369
Täs on tietty hyvä huomioida se että mitä nyt sitte haluaa tehdä loppupeleis. Jos tarttee/haluaa muutamat kuvat vaikka projektiin niin suosittelen leonardo.ai :ta. Joo ilmaisella tilillä elät tokenien varas mut haittaako. Siel näköjää onki kaikki samat modelit joita oot kehunut.

Tosiaa parit taulut tuolta generoinu

Tiedätkö että sellaisen tuotteen esittelyvideon voi tehdä myös ihan kuvaamalla sen oikeasti?

Tiedätkö että sellaisen tuotteen esittelyvideon voi tehdä myös ihan kuvaamalla sen oikeasti?

jep tiedän, ja olen niitä tehnytkin, olen myös kuvannut eri tapahtumia, tehnyt Teattereille julisteita ja vaikka mitä, et olin suht hyvä siinä mitä ennen tein, mut kerroin jo tossa aiemmin miks en enää tee niitä hommia.

ja juu huttu, juu tiedän että ne tosiaan löytyy ne modelit myös tuolta publicin puolelta, mut ite teen ja generoin niin paljon asioita et mä polttasin mun creditsit aika nopeasti, et oon mä käyttänykin joskus credit based palvelua mut mä en halua enää olla mitenkään riippuvainen niistä, et oonhan mä maksanut yli 150 kuussa ennen localin puolen tutustumista noista credit ja muista public palveluista, nyt ei oo enää ku suno. et 150 euroa on tippunut 10 euroon. et pitkässä juoksussa mä säästän siinä että ostin ja päivitin kunnon koneen tähän touhuun.

Viimeksi muokattu:
Tässä nyt seurannut tätä AI keskustelua ja tuntuu että olen ainoa jota ei kiinnosta AI:llä tuotetut kuvat/videot pätkän vertaa. En vaan ymmärrä mitä hienoa siinä on jos et itse kuvaa piirrä tai videoo kuvaa/animoi jne.. Sen verran olen hyötyä AI:stä saanut että joskus saatan chatgpt:ltä kysyä jotain. Lähinnä ärsyttää kun joka tuutista tulee jotain AI paskaa mistä näkee heti että tekoälyllä tehty. Itse teen toisena työnä rumpalin hommia ja en ikipäivänä suostuisi käyttämään siihen tekoälyä esim nauhoituksissa. Veisi vähän niinkuin pohjan koko hommasta.

jep tiedän, ja olen niitä tehnytkin, olen myös kuvannut eri tapahtumia, tehnyt Teattereille julisteita ja vaikka mitä, et olin suht hyvä siinä mitä ennen tein, mut kerroin jo tossa aiemmin miks en enää tee niitä hommia.

ja juu huttu tosiaan löytyy ne modelit myös tuolta publicin puolelta, mut ite teen ja generoin niin paljon asioita et mä polttasin mun creditsit aika nopeasti, et oon mä käyttänykin joskus credit based palvelua mut mä en halua enää olla mitenkään riippuvainen niistä, et oonhan mä maksanut yli 150 kuussa ennen localin puolen tutustumista noista credit ja muista public palveluista, nyt ei oo enää ku suno.
Mainitsit toki terveysongelmia, mutta kuten toiset jo kyseli, niin miten ne estää oman taiteen luomisen jos kuitenkin sama aika menee toisilta kopioinnissa? Itsellä on ties miten pitkä lista fyysisiä ja mielenterveydellisiä ongelmia, mutta silti kaikki vähäinenkin energia menee harjoitteluun ja jonkin oman luomiseen.

Mainitsit toki terveysongelmia, mutta kuten toiset jo kyseli, niin miten ne estää oman taiteen luomisen jos kuitenkin sama aika menee toisilta kopioinnissa? Itsellä on ties miten pitkä lista fyysisiä ja mielenterveydellisiä ongelmia, mutta silti kaikki vähäinenkin energia menee harjoitteluun ja jonkin oman luomiseen.

en tiedä luit sä tän pätkän, moni tässä samassa tilanteessa varmaan toimis aika samoin kun itse, ettei halua tarkoituksella aiheuttaa itselleen lisää hallaa. ja mä kyllä perustelin et minkä takia se on ongelma et voi tulla napsu sormea ja muuta, et yhtäkään kortisooni piikkiä en tulla ottamaan sormiini, asian takia enää. sama homma että en tule ikinä pelaamaan pc:llä mitään räiskintä WASD + hiiri peliä, vaan pelaan pelejä puhtaasti pädillä jotain baldurs gatea kyllä pystyy pelaa mut en mitään missä liikutaan WASD:lla

"tosiaan lisäsin tuon sormi episodin mut avaan sitä vielä enemmän, et kun mä olin graafinen suunnittelija niin nuo mun sormet ei pelkästään jäänyt siihen että ne vaan tulehtui vaan tuo mun edellinen ammatti aiheutti niihin myös nivelrikkoa ja toiseen sormeen tuli myös luumuutoksia. eli meni rusto. mä tosiaan ramppasin melkein joka kuukaus ottamassa kortisooni piikkejä sormeen, koska ne kipeytyivät juuri sen hiirellä ja näppiksellä näpräämisen takia. niin älkää ihmetelkö miks mä en halua enää tehdä graafista suunnittelua muuten kun AI:lla, se kyseinen ammatti + jatkuva tulehdustila aiheutti minulle sormiin noi pysyvät muutokset, jatkuvien toistojen takia + pelaaminen siihen päälle hiirelle ja näppiksellä. et jollakin on se AI vastaisuus niin mulla on täysin toisenlainen kulma tuohon ja kai sitä voi traumaksikin sanoa, et juu vaatisi todella paljon että alkaisin tekemään noita juttuja taas käsin kun kongretia näkyy joka päivä sormissa. ja tää on tosiaan ihan fakta. et mulla on hyvä syy tehdä asiat niin kun teen. et piirtäminen ja manuaalinen graafinensuunnittelu ei ole vaihtoehto itselleni, en ota mitään riskejä et tulee lisää muutoksia"

Viimeksi muokattu:
tässä tosiaan toi flux kontext loistaa, et en oo vielä testannu edes sitä missä se tosiaan pesee kilpailijat et valmiin kuvan editti, eli toimii photarina. promtien avulla. ja tekee sen vielä paremmin photari. et sillä voi generoida myös kuvia mut sen pääasiallinen tarkoitus on kuvien editointi. ja objektien ja tuotteiden valmiisiin kuviin yms. ja sama toimii myös videoissa et siinä on myös video modeli.

tossa vaikka esimerkki et sä voit yhdellä promttii muuttaa koko kuvan tyylin sillai että laatu ei juuri kärsi ollenkaan. tai että asento tai mikään muuttuu.

esimerkki.jpg

sit voi tosiaan poistaa objektia kuvista ja muuta on samoja juttuja kun photarilla mut sä vaan teet ne hetkessä, ja sun ei tarvii maskata tai rajata hahmoa et sen ku kirjoitat "delete dog" niin sillon se poistuu

Screenshot 2025-06-26 214425.png

Viimeksi muokattu:
Näytä liitetiedosto 19366

suht vakuuttavaa jälkeä et toi pelkkä text promtti, ilman referenssejä, et tällä voi tosiaan voi tehdä vaikka sarjakuvia oikeella teksteillä jos haluaa

Näytä liitetiedosto 19365
Tuollahan on kädessä vajaa tulkinta Nintendo Switchistä eikä mikään "high-resolution photo of Nintendo Switch" kuten kehoitteessa lukee. Minun englannin tulkintani siis ainakin sanoo että kehoitteesi mukaan naisen kädessä pitäisi olla kuva Switchistä eikä Switch.

juu huomasin ne kyllä et tosiaan jos ottaisin oikean kuvan referenssiks niin sitten nekin ois oikein et toi oli vaan pelkkä text to image, ja siihen nähden omasta mielestäni ainakin vakuuttavaa jälkeä.
Tuossa vain on yhä nuo AI:n ongelmat: keinotekoisen näköinen kuva. Ihan liian siloiteltua, varsinkin sormet on kuin useamman filtterin läpi ajettu.

mut joo mulla on tosiaan 4500 euron kone niin tottakai se generoi parempaa laatua kun ilmaiset softat, et sinänsä ei kannatta yrittää haastaa noita tää mun image modeli vaatii kumminkin sen 26 gigaa vramia eli vaatii juuri sen 5090:n, et siinä muuta tee kun oikeasti häviä, ja se nyt on täysin selvää että ilmainen softa ei pysty tohon laatuun, et joku midjourney pystyisi jollain tasolla haastamaan. ja kyllähän mä siis myös pelaan koneella, et hommaan kaikki uutus pelit koneelle mielummin kun konsoleille niin ei tämä nyt pelkästään tähän tarkoitukseen ole vaikka, pelipuolella halvemmallakin pärjäisi
Jotenkin kuvittelisin että niiden public-työkalujenkin takana olisi jotain muuta kuin vaikka 1080 ja 8 gigaa ramia. Mitä sinä kuvittelet siellä olevan? Ainoat oikeammat miinukset on jono ja käyttömaksut, jotka nekin voi olla tapauskohtaisesti asioita, jotka eivät haittaa.

Se minulla on kyllä käynyt mielessä että miten sinulta löytyy massia ja aikaa tuohon hommaan? Kone on siis 4500 euron arvoinen ja jos oikein muistan niin olet vähän väliä jotain uutta osaa haikeilemassa? Sitten käytät omien sanojesi mukaan hommaan 8-10 tuntia päivässä. Ehditkö muuta edes tekemään ja mistä ihmeestä saat rahat tuohon harrastukseen? Ei itse pystyisi laittamaan tuollaisia resursseja (varsinkaan aikaa) mihinkään yhteen harrastukseen kun on työ, perhe ja muut harrastukset.

ja jos sä haluat oikeasti lähtee haastamaan tubessa noita tekijöitä niin sulla on pitää olla joko maksulliset kalliit softat tai sitten kallis tietokone
Oletko nyt ihan varma että kaikki yleisöä keräävät tekijät on nimenomaan local-tekijöitä vai olisiko kuitenkin vain omaa mutuiluasi. Sekin on erikoista miten vakavasti suhtaudut tuohon "huvin vuoksi"-harrastukseesi kun hommaan lähteminenkin on heti jotain "haastamista".

Olen yhä sitä mieltä että tuossa on pitkälti tuurista ja luovuudesta kiinni pääseekö nimekkäiden tekijöiden joukkoon. Siinä ei työkaluilla ole niin isoa merkitystä ja niitä voi sitten päivittää tarvittaessa jos homma saa tuulta alleen.

Sinulla on vähän väärä suunta koko hommaan: ensin pitää saada priimaa laatua ennen kuin on edes mitään, mistä sitä laadukasta tuotetta tekisi. Taisin jo mainita aiemmin että itsellä oli joskus samaa: kuvitteli että paremmilla kameroilla saisi parempia tuotoksia kun oikeasti koko videoiden teko oli enemmän kiinni ihmisten motivaatiosta kuin siitä, millä laitteilla niitä tehtiin.

vastailen shamaniac huomenna kun nyt liian tämän modelin pauloissa, noihin muihin juttuihin, et tää on itelle ku ois tullu jo pitkään odotettu peli ettei pysty järkevästi nyt ajatteleen. et sain tosiaan ruuanki valmiiks jo 45 minsaa sitten ja nyt vasta aloin syömään.

tossa muutamat testit on kyllä aivan sairaan kätevä laitos, tossa tosiaan pienti kuvankäsittelyä promteilla. ei jaksa tosiaan kaikki upata niin tossa näkyy et mitä kaikkea lisäilin.

Screenshot 2025-06-26 231614.png

Screenshot 2025-06-26 231608.png

niinku mä sanoin en käyttäny referenssejä tässä on jälki ku käyttää oikeaa Referenssiä, et juu tää on tosiaan aika timanttinen modeli, mut joo toho mun final fantasy VII saatan tehdä semmoisen homman että Hahmot arvostelee pelin. ku tää tuotteiden kikkailu on näin helppoa ja vaivatonta ja tuotteet näyttää oikeasti hyviltä, niin vois periaatteessa pistää hahmot arvostelemaan FF7 remake ja FF7 Rebirth mut se on periaatteessa oma arvostelu, mut hahmot vaan kertoo oman persoonan kautta. tai sit voisin vetää lets play ja laittaa kommentoimaan omaa pelisuoritusta. sekin vois olla hauska, mulla tosiaan taitaa olla pleikkarilla tallella suurin osa FF7 Rebirthin Fighteista niin vois periaatteessa laittaa hahmot kommentoimaan niitäkin.

ComfyUI_02445_.png

tossa vielä jonkun muu kikkailu, et anime hahmot saa aika helposti ihmisiks halutessaan.

flux-kontext-dev-is-pretty-good-generated-completely-v0-i1ifs2j52b9f1 (1).webp

voi tosiaan tehdä vedoksia yms

flux-kontext-dev-is-pretty-good-generated-completely-v0-opm62wyeob9f1.webp

Viimeksi muokattu:
aikamoinen laitos 6.00 asti tuli tosiaan genenoitua vähä kaikennäköistä, en oo kyllä kuvia tykänny oikein generoida pitkään aikaan, ku aina pitäny ladata niitä image modeleita, nyt ei enää tarvii, tää tekee lähes kaiken promteilla kuville, et tää korvaa photarin täysin, tämmöisten asioiden takia tosiaan hommasin sen 5090:n, tää tulee olemaan kyllä joka päiväinen työkalu kun tää tekee kaiken mitä haluaa voi voi ottaa minkä tahansa tyyliin, voi poistaa objekteja voi lisäillä objekteja, voi vaihtaa vaatteita, voi tehdä mustavalko kuvista värillisiä, voi upscalata kuvia, tää tosiaan tekee ihan kaiken kuvankäsittelyn, jopa tekee sen automaattisesti että jos kirjoitat vaikka pelin nimen niin se on kopioi sen pelin tyylin, että sun ei tarvii edes käyttää mitään monimutkaisia promteja enää, et muutamalla sanalla voi tehdä noi jutut. et jos sä haluat vaikka muuttaa kuvan anime tyyliin vaikka Mappa, niin sen kun kirjoittaa vaan Turn this image to MAPPA anime style, ei tarvii mitään hirveitä litannioita vaan yhdellä lauseella pystyy tekemään kaiken mitä haluaa. aivan älytön, Mindblowing laitos tosiaan.

tässä on tosiaan yksi hyvä esimerkki mihin tää pystyy, et voi skechata kuvat ja värittää ne sitten haluaa

alkuperäinen

Screenshot 2025-06-23 193927.png

Screenshot 2025-06-27 132808.pngScreenshot 2025-06-27 132800.png

Screenshot 2025-06-27 133446.png

Screenshot 2025-06-27 132827.png

Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom