Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua tekoälystä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ferraro
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oletko nyt ihan varma että kaikki yleisöä keräävät tekijät on nimenomaan local-tekijöitä vai olisiko kuitenkin vain omaa mutuiluasi. Sekin on erikoista miten vakavasti suhtaudut tuohon "huvin vuoksi"-harrastukseesi kun hommaan lähteminenkin on heti jotain "haastamista".

Olen yhä sitä mieltä että tuossa on pitkälti tuurista ja luovuudesta kiinni pääseekö nimekkäiden tekijöiden joukkoon. Siinä ei työkaluilla ole niin isoa merkitystä ja niitä voi sitten päivittää tarvittaessa jos homma saa tuulta alleen.

Sinulla on vähän väärä suunta koko hommaan: ensin pitää saada priimaa laatua ennen kuin on edes mitään, mistä sitä laadukasta tuotetta tekisi. Taisin jo mainita aiemmin että itsellä oli joskus samaa: kuvitteli että paremmilla kameroilla saisi parempia tuotoksia kun oikeasti koko videoiden teko oli enemmän kiinni ihmisten motivaatiosta kuin siitä, millä laitteilla niitä tehtiin.

niinjoo mä unohdin vastata tähän, mutta tosiaan laadun lisäksi mulle on erittäin tärkeää, ajan hallinta, et pyrin säästää niin paljon aikaa asioissa kun pystyn, ja parantamaan sitä sen vähentämistä kokoajan, et itelle se, että jos jonkun asian generointi kestää vaikka 1,3min niin jos mä saan sen 10-25sec niin mä oon valmis tosiaan maksamaan siitä vaikka sitten sen 1500-2000 euroa lisää, koska mä teen sitä niin paljon, toinen on tosiaan että ostin Airfryerin tuossa ettei tarvii ruokaa tehdä kesäisin, et laittaa safkat vaan airfryeriin ja odottaa ettei ne valmistu, mulla on tosiaan kaikki mahdolliset älylaitteet kotona, kahvinkoneesta lähtien, on tosiaan Oura sormus, kaikki lamput Hue älylamppuja, Roomba hoitaa imuroimisen yms, älyvaaka näyttää mun kehonkoostumus prosentit yms, et tää AI ja automatisointi on erittäin hyvää jatkumoa tuolle mun muutenkin tekniselle ja automatisoidulle elämäntyylille, missä pyrin säästämään aikaa niin paljon kun mahdollista. seuraava asia tästä mitä haluan tehdä että haluan saada tämän kaiken puhelimeen että tehdä joku RasperPi tyylinen servu että voin remote playnä kontrolloida noita generointia jos otan vaikka rannalla aurinkoa, yms ja mikä parasta jos oikean hurjiksi haluaa lähteä sä pystyt automaatisoimaan koko prosessin et syötät promtin niin se automaattisesti generoi kuvan, cloonaa voicen, ja muuttaa sen videoks ja sitten uppaa sen automaattisesti youtubeen. eli kiitos erään softan niin sä pystyt luomaan oman factoryn, johon sä voit jonottaa vaikeitakin eri prosesseja, te en oo vielä siihen leikkiin lähteny mutta tosi monella tuolla Discordissa on semmoinen systeemi. et juu haluan tehdä arjestani ja elämästäni niin paljon Cyberpunkkia kun mahdollista, koska mua kiehtoo tuommoinen asioiden automatisointi ja Scifi systeemit, et mitä enemmän mä pysty ohjaamaan ja controlloimaan kaikkia juttuja ja laitteita puhelimella niin sitä parempi, mut joo en ala automatisoimaan noita eri prosesseja AI:ssa ainakaan niin kauan kun oikeasti testaa et miten ne toimii siellä youtubessa

Viimeksi muokattu:
aikamoinen laitos 6.00 asti tuli tosiaan genenoitua vähä kaikennäköistä, en oo kyllä kuvia tykänny oikein generoida pitkään aikaan, ku aina pitäny ladata niitä image modeleita, nyt ei enää tarvii, tää tekee lähes kaiken promteilla kuville, et tää korvaa photarin täysin, tämmöisten asioiden takia tosiaan hommasin sen 5090:n, tää tulee olemaan kyllä joka päiväinen työkalu kun tää tekee kaiken mitä haluaa voi voi ottaa minkä tahansa tyyliin, voi poistaa objekteja voi lisäillä objekteja, voi vaihtaa vaatteita, voi tehdä mustavalko kuvista värillisiä, voi upscalata kuvia, tää tosiaan tekee ihan kaiken kuvankäsittelyn, jopa tekee sen automaattisesti että jos kirjoitat vaikka pelin nimen niin se on kopioi sen pelin tyylin, että sun ei tarvii edes käyttää mitään monimutkaisia promteja enää, et muutamalla sanalla voi tehdä noi jutut. et jos sä haluat vaikka muuttaa kuvan anime tyyliin vaikka Mappa, niin sen kun kirjoittaa vaan Turn this image to MAPPA anime style, ei tarvii mitään hirveitä litannioita vaan yhdellä lauseella pystyy tekemään kaiken mitä haluaa. aivan älytön, Mindblowing laitos tosiaan.
Eli mitä sinä teet tässä koko jutussa? Kun tämän perusteella AI tekee kaiken, eli "taide" ei ole sinun käsistä ollenkaan. Lähin vertaus olisi se, että tilaat pitsat ja kerrot sitten kaikille miten upeasti teit sen ihan itse.

Eli mitä sinä teet tässä koko jutussa? Kun tämän perusteella AI tekee kaiken, eli "taide" ei ole sinun käsistä ollenkaan. Lähin vertaus olisi se, että tilaat pitsat ja kerrot sitten kaikille miten upeasti teit sen ihan itse.

otetaas tähän tämmönen kulma että sinäkin pääset katsomaan elokuvia ja sarjoja ennakkoon vaikka et tekisi niistä mitään arvosteluja ikinä tekisi, et se on se sinun Luxory think, ja mä päätin hommata oman luxury thingsin, et mulle tulee ihan samanlailla välillä susta sellainen kerskuminen ja lesoilu siitä et vitsi mä näinkin tän jo 3-4 viikkoa ennen muita. et työ joudutte odottamaan eli se suoraan sanottuna ärsyttää mua ja todennäköisesti tiedät sen että se varmaan ärsyttää myös monia, mutta silti ilmoitat et näin tän sarjan kaikki jaksot jo, osa varmaan ottaa sen sillai et se on informaativista mutta välillä tuntuu että se on puhdasta lesoilua ja ylpeilyä, et mä näinkin jo paljon ennen muita, et välillä sun viestit tosiaan on noihin leffa ja televesio threadeihin, "et joo mä näinkin tän jo ja oli hyvä" et niissä ei oo mitään informaatiivista vaan se on ihan puhdasta lesoilua.

miten se siis liittyy AI:n no siten että kerta olen hommannut laitteet ja softat ja opetellut käyttää niitä niin mä koen että mulla on etuoikeus käyttää niitä, et se on mun luxury thing sulla on sitten sun omas. ja tosiaan tuo mahdollistaa sen että mä voin vaihtaa vaikka kaikki hahmon osat silmistä lähtien joten voin luoda kokonaan oman hahmon.

otetaas tähän tämmönen kulma että sinäkin pääset katsomaan elokuvia ja sarjoja ennakkoon vaikka et tekisi niistä mitään arvosteluja ikinä tekisi, et se on se sinun Luxory think, ja mä päätin hommata oman luxury thingsin, et mulle tulee ihan samanlailla välillä susta sellainen kerskuminen ja lesoilu siitä et vitsi mä näinkin tän jo 3-4 viikkoa ennen muita. et työ joudutte odottamaan eli se suoraan sanottuna ärsyttää mua ja todennäköisesti tiedät sen että se varmaan ärsyttää myös monia, mutta silti ilmoitat et näin tän sarjan kaikki jaksot jo, osa varmaan ottaa sen sillai et se on informaativista mutta välillä tuntuu että se on puhdasta lesoilua ja ylpeilyä, et mä näinkin jo paljon ennen muita, et välillä sun viestit tosiaan on noihin leffa ja televesio threadeihin, "et joo mä näinkin tän jo ja oli hyvä" et niissä ei oo mitään informaatiivista vaan se on ihan puhdasta lesoilua.

miten se siis liittyy AI:n no siten että kerta olen hommannut laitteet ja softat ja opetellut käyttää niitä niin mä koen että mulla on etuoikeus käyttää niitä, et se on mun luxury thing sulla on sitten sun omas. ja tosiaan tuo mahdollistaa sen että mä voin vaihtaa vaikka kaikki hahmon osat silmistä lähtien joten voin luoda kokonaan oman hahmon.
Mä kirjoitan kaikesta, minkä näen tai pelaan ennakkoon. Enkä muistaakseni ole kertaakaan väittänyt olevani paras missään, toisin kuin eräät. Sen sijaan käytän kaiken ylimääräisen aikani messuilla luennoissa ja koulutuksissa, sillä joka kerta huomaan tietäväni vähemmän kuin uskoinkaan.

Et kuitenkaan vastannut nyt kysymykseen, vaan lähdit tuohon kiukutteluun ja toisten haukkumiseen ihan yksinkertaisen asian vuoksi. Eli: mitä sinä luot tässä yhtälössä, kun olet nyt tehnyt selväksi, että AI hoitaa koko homman alusta loppuun? Mikä tekee tästä taidetta ja erityisesti sinun taidetta?

Mä kirjoitan kaikesta, minkä näen tai pelaan ennakkoon. Enkä muistaakseni ole kertaakaan väittänyt olevani paras missään, toisin kuin eräät. Sen sijaan käytän kaiken ylimääräisen aikani messuilla luennoissa ja koulutuksissa, sillä joka kerta huomaan tietäväni vähemmän kuin uskoinkaan.

Et kuitenkaan vastannut nyt kysymykseen, vaan lähdit tuohon kiukutteluun ja toisten haukkumiseen ihan yksinkertaisen asian vuoksi. Eli: mitä sinä luot tässä yhtälössä, kun olet nyt tehnyt selväksi, että AI hoitaa koko homman alusta loppuun? Mikä tekee tästä taidetta ja erityisesti sinun taidetta?

no itselle vaan tulee semmoinen kuva että onko se aina tarpeellista ilmoittaa 3-4 viikkoa ennen julkaisua et mä näinkin tän jo, ja se on minkä takia tämä asia on jääny mieleen, niin sä vastaat usein mun viestiin siellä elokuva ja televisio keskustelussa juuri noin, et tuntuu et käytät sitä välillä vallan välineenä, mäkin oon tosiaan nuorempana päässy kattomaan noita median ennakko pressinäyttöksiä, et mä tiedän kyllä et niihin pääsee kyllä mukaan vaikka ei kirjoittaisikaan aiheesta mitään. et se on niin sanottu työsuhde etu.

vastasinhan mä tuohon, että tällä uudella modelilla mä pystyn vaihtamaan vaikka kaikki hahmon osat, niin kasvoista, kun muualtakin et kyllä sillon koen että se on oma luoma. tai siitä ei ainakaan sillon löydy suoraa referenssiä

Viimeksi muokattu:
vastasinhan mä tuohon, että tällä uudella modelilla mä pystyn vaihtamaan vaikka kaikki hahmon osat, niin kasvoista, kun muualtakin et kyllä sillon koen että se on oma luoma. tai siitä ei ainakaan sillon löydy suoraa referenssiä
Jos nyt ihan tarkkoja ollaan, niin ethän sinä sitä vaihtoa tee, vaan tekoäly. Se mitä sinä teet on kertoa tekoälylle että tee asioita. Sitten mitä paremmilla työkaluilla tekoäly osaa toteuttaa pyyntösi paremmin.

Myöskin, miten tämä on luksusta? Kuka vaan voi mennä ja tehdä muutamalla kymmenellä eurolla sen mitä sinä nyt teet. Samat työkalut on julkisella puolella käytössä kokoajan.

Edit. Lisätään vielä sen verran etten ihan ymmärrä miksi tämän edes pitää olla joku kilpailu, jossa pitää olla Suomen paras AI:ssä. Varsinkin kun kaikilla on pääsy tosi helposti työkaluihin. Ja jos tämä onkin kilpailu, niin silloinhan se on enemmän kilpailu siitä kuka osaa kertoa tekoälylle parhaiten mitä tehdä.

no itselle vaan tulee semmoinen kuva että onko se aina tarpeellista ilmoittaa 3-4 viikkoa ennen julkaisua et mä näinkin tän jo, ja se on minkä takia tämä asia on jääny mieleen, niin sä vastaat usein mun viestiin siellä elokuva ja televisio keskustelussa juuri noin, et tuntuu et käytät sitä välillä vallan välineenä, mäkin oon tosiaan nuorempana päässy kattomaan noita median ennakko pressinäyttöksiä, et mä tiedän kyllä et niihin pääsee kyllä mukaan vaikka ei kirjoittaisikaan aiheesta mitään. et se on niin sanottu työsuhde etu.

Kerta viestini asuvat vuokratta ajatuksissasi noin pahasti, olet varmaan huomannut ihmisten kysyvän missä jokin on nähty tai koettu, jos asiasta ei erikseen mainita. Vuosien varrella on tullut selväksi, että läpinäkyvyys on aina helpompi ratkaisu. Sen vuoksi ilmoitus "nähty x paikassa ja juttua tulee kun saadaan".

Nyt kun tuo mutuilu on saatu pois alta niin miten hahmojen kasvojen vaihtaminen, minkä siis AI tekee edelleen sinun puolestasi, on minkään taiteen luomista? Ne mallit ovat yhä toisten tekemiä. Sinun osaksi jää vain sanoa, että vaihda tuo tähän ja tee se tähän tyyliin, eli imitoi toisen suunnittelua. Jos kerran uusin softa automatisoi jo ennestään automaattisen prosessin, niin mikä on sinun osuus itse taiteellisessa työssä?

Jos nyt ihan tarkkoja ollaan, niin ethän sinä sitä vaihtoa tee, vaan tekoäly. Se mitä sinä teet on kertoa tekoälylle että tee asioita. Sitten mitä paremmilla työkaluilla tekoäly osaa toteuttaa pyyntösi paremmin.

Myöskin, miten tämä on luksusta? Kuka vaan voi mennä ja tehdä muutamalla kymmenellä eurolla sen mitä sinä nyt teet. Samat työkalut on julkisella puolella käytössä kokoajan.

Edit. Lisätään vielä sen verran etten ihan ymmärrä miksi tämän edes pitää olla joku kilpailu, jossa pitää olla Suomen paras AI:ssä. Varsinkin kun kaikilla on pääsy tosi helposti työkaluihin. Ja jos tämä onkin kilpailu, niin silloinhan se on enemmän kilpailu siitä kuka osaa kertoa tekoälylle parhaiten mitä tehdä.

joo noinhan se menee, mutta vaikeampi niistä tosiaan löytää enää Referenssejä jos siellä on sekoitus 10-20 eri referenssiä. et jos mä aloitan vaikka sen luomisen omasta kuvasta, niin mites sitten. et juu mahdollisuuksia on tosiaan monia

tossahan sä perustelitkin sen jo, että miks se on Luksusta, kun ei tarvii tehdä noin, voi generoida loputtomaksi ilmasiksi, voi kokeilla kaikennäköistä ja ei välittää promteista, virheellisistä kuvista ja vieläpi ei tarvii odotella 2-3 minuuttia per generointi. vaan voi generoida 5-8 kuvaan minuttiin ja laittaa niitä ison määrän jonoon samalla kun kattoo vaikka jotain sarjaa, et kyllä mä aika nopeasti saan sen tuon kaiken mitä tossa mainitsin niin Luksukseksi. sitten myöskin mitäs sitten kun testaat sitä ja jäätkin koukkuun et vitsi tää on kätevä et haluan käyttää jatkossakin ne 10-20 nousee 100-200 sitten hyvin nopeasti. et sanoisin mitä tässä nyt 8-10h modelilla leikkiny niin creditseillä oisin polttanu jo 300-400 euroon. voi olla huomattavasti enemmänkin.

oon tosiaan tässä 8-10 tunnissa 1498 kuvaa niin siitä voi sitten miettiä paljon se on euroissa.

Viimeksi muokattu:
joo noinhan se menee, mutta vaikeampi niistä tosiaan löytää enää Referenssejä jos siellä on sekoitus 10-20 eri referenssiä. et jos mä aloitan vaikka sen luomisen omasta kuvasta, niin mites sitten. et juu mahdollisuuksia on tosiaan monia

tossahan sä perustelitkin sen jo, että miks se on Luksusta, kun ei tarvii tehdä noin, voi generoida loputtomaksi ilmasiksi, voi kokeilla kaikennäköistä ja ei välittää promteista, virheellisistä kuvista ja vieläpi ei tarvii odotella 2-3 minuuttia per generointi. vaan voi generoida 5-8 kuvaan minuttiin ja laittaa niitä ison määrän jonoon samalla kun kattoo vaikka jotain sarjaa, et kyllä mä aika nopeasti saan sen tuon kaiken mitä tossa mainitsin niin Luksukseksi. sitten myöskin mitäs sitten kun testaat sitä ja jäätkin koukkuun et vitsi tää on kätevä et haluan käyttää jatkossakin ne 10-20 nousee 100-200 sitten hyvin nopeasti. et sanoisin mitä tässä nyt 8-10h modelilla leikkiny niin creditseillä oisin polttanu jo 300-400 euroon. voi olla huomattavasti enemmänkin.
Ei sieltä koskaan tulekaan löytymään suoria referaatteja, ei generatiivinen toimi niin.

Minähän voin sanoa että luo minulle taulu idyllisestä kaupunkimaisemasta sekoittaen vaikka rembrantia ja da vincia, jolloinka se luo minulle sellaisen. Jos etsisin kuvalla googlesta ei se laittaisi minulle da vincin taulua siihen että tsädäm kopio!

Mutta se minun tauluni olisi luotu elementeillä ja ominaisuuksilla jotka on mallin generoinnissa pilkottu irti rembrantin ja da vincin (ja todnäk muidenkin vastaavan tyylin taiteilijoiden) maalauksista.

Tämä on se mistä monet täällä kirjoittaa. Se minun taulu pohjaisi vahvasti muiden tuotoksiin vaikkei se suoraan löydykään millään haulla. Se on se pointti ettei nämä ole koskaan omia ellet itse oikeasti luo grafiikkaa jota ehostat AI:lla. Silloinkin sieltä löytyy muiden tuotoksia varmasti ellet treenaa malliasi tyystin omalla grafiikalla.

Siksi kysymys: Mitä sinä teet tässä? On oikein validi.

Ei myöskään kannata sanoa referoimaton koska se ei vaan pidä paikkaansa. Vaikka lokaalisti ajat niin silti sun mallit pohjaa aina johonkin. Hyvänä esimerkkinä noi pacific rim animet, oli referoimaton oma mut kappas kaikki oli peräisin SeaArtista.

Ei sieltä koskaan tulekaan löytymään suoria referaatteja, ei generatiivinen toimi niin.

Minähän voin sanoa että luo minulle taulu idyllisestä kaupunkimaisemasta sekoittaen vaikka rembrantia ja da vincia, jolloinka se luo minulle sellaisen. Jos etsisin kuvalla googlesta ei se laittaisi minulle da vincin taulua siihen että tsädäm kopio!

Mutta se minun tauluni olisi luotu elementeillä ja ominaisuuksilla jotka on mallin generoinnissa pilkottu irti rembrantin ja da vincin (ja todnäk muidenkin vastaavan tyylin taiteilijoiden) maalauksista.

Tämä on se mistä monet täällä kirjoittaa. Se minun taulu pohjaisi vahvasti muiden tuotoksiin vaikkei se suoraan löydykään millään haulla. Se on se pointti ettei nämä ole koskaan omia ellet itse oikeasti luo grafiikkaa jota ehostat AI:lla. Silloinkin sieltä löytyy muiden tuotoksia varmasti ellet treenaa malliasi tyystin omalla grafiikalla.

Siksi kysymys: Mitä sinä teet tässä? On oikein validi.

Ei myöskään kannata sanoa referoimaton koska se ei vaan pidä paikkaansa. Vaikka lokaalisti ajat niin silti sun mallit pohjaa aina johonkin. Hyvänä esimerkkinä noi pacific rim animet, oli referoimaton oma mut kappas kaikki oli peräisin SeaArtista.

sehän siinä tosiaan on tosiaan että, kiitos tän uuden modelin, sen sketchauksen lisäksi, mistä laitoin aiemmin kuvia. piirtää sen tekoälyn piirtämään sen hahmon uusiksi, vaikka raaja raajalta tai vaihtaa nenää tai silmiä ja muuta et kyllä mä väitän et tuo nykyinen modeli on niin kovalla tasolla että jos oikeasti haluaa niin pystyy sellaisen hahmon että kukaan ei tiedä että onko se tekoälyllä tehty vai ei, ettet löydä siihen enää mitään referenssejä, mut itsehän tulen aina mainitsemaan sen AI:n omissa projekteissani, ja jos mä contenttia alan tekemään joskus ihan työnä niin aina tuun sen AI:n siellä mainitsemaan.

sehän siinä tosiaan on tosiaan että, kiitos tän uuden modelin, sen sketchauksen lisäksi, mistä laitoin aiemmin. pistää sen tekoälyn piirtämään sen hahmon uusiksi, vaikka raaja raajalta tai vaihtaa nenää tai silmiä ja muuta et kyllä mä väitän et tuo nykyinen modeli on niin kovalla tasolla että jos oikeasti haluaa niin pystyy sellaisen hahmon että kukaan ei tiedä että onko se tekoälyllä tehty vai ei, ettet löydä siihen enää mitään referenssejä, mut itsehän en sitä tee vaan mainitsin aina sen AI:n, ja jos mä contenttia alan tekemään joskus ihan työnä niin aina tuun sen AI:n siellä mainitsemaan.
Nii nii mutta se pointti on että joo voit vaihtaa nenää, mutta se nenä on jonkun Kurt Russelin nenä tai algoritmilla koostettu kasvon piirteisiin sopiva nenä, jostain referensseistä se sen generoi eikö vaa?

Sitä vaan tarkoitan :)

Otetaan esimerkiksi vaikka noi mun omat konvoluutioneuraaliverkko (ugh mikä sana) eli cnn viritykset. Tein mallin joka tunnistaa syötetystä kuvasta onko siinä polkupyörä vaiko auto. Ei se voisi tunnistaa kuvan objektia jos en ois treenannu sitä 10000 pyörän ja auton kuvalla.

Sama periaate noissa generatiivissa malleissa. Ei se malli voi luoda mitään jos ei sillä ole taustalla miljoonia ja miljoonia kasvoja, neniä, silmiä jne. Tyhjästä se ei niitä koskaan tee :) Ne on aina jonkun muun nenät.

sehän siinä tosiaan on tosiaan että, kiitos tän uuden modelin, sen sketchauksen lisäksi, mistä laitoin aiemmin kuvia. piirtää sen tekoälyn piirtämään sen hahmon uusiksi, vaikka raaja raajalta tai vaihtaa nenää tai silmiä ja muuta et kyllä mä väitän et tuo nykyinen modeli on niin kovalla tasolla että jos oikeasti haluaa niin pystyy sellaisen hahmon että kukaan ei tiedä että onko se tekoälyllä tehty vai ei, ettet löydä siihen enää mitään referenssejä, mut itsehän tulen aina mainitsemaan sen AI:n omissa projekteissani, ja jos mä contenttia alan tekemään joskus ihan työnä niin aina tuun sen AI:n siellä mainitsemaan.
Mutta jälleen, sinähän et tässä luo mitään. AI vaan kierrättä malleja, jotka ovat kaikki jostain pankista hommattuja. Jos kerran se on mahdollista luoda jotain, mitä kukaan ei ole nähnyt, niin miksei sellaista ole vielä tullut, ottaen huomioon miten generatiivisiä malleja käytetään ihan järjettömällä vauhdilla? Miksi näiden ohjelmistojen tekijät aktiivisesti ovat sanoneet, että ne tarvitsevat muiden tekemää taidetta, jotta niistä on mitään hyötyä?

Generatiivinen AI ei luo mitään, se ei pysty siihen. Työkalujen tekijät ovat tämän jo myöntäneet aikoja sitten. Joten jos sinun osaksi jää vain sanoa, "tee uudelleen", niin mikä on sinun osuus jo valmiiksi epäselvässä yhtälössä tässä "taiteessa"?

joo toi jo menee sit vähä samaan kategoriaan kun se että Squaren piti todistaa se että eivät tekoälyllä tehneet noita modeleita, et sille on syynsä minkä takia tossa vieressä noi Sketchit, et porukka tajuaa ettei oo tekoälyllä tehty, et tuolle tasolla mille tossa mainitsin kun mennään niin sitten se on jo mun mielestä itse luoma ja suunnittelema, sillä oo mitään merkitystä enää siinä vaiheessa et oot sä piirtäny sille ite nenän tai suun.

Screenshot 2025-06-27 182426.png

otetaas tähän toinenki juttu kun sä voit treenata niitä modeleita et mites sitten treenaat ja luot tekoälymallin niistä omien piirustuksien pohjalta mitä oot aiemmin tehny, ja luot niistä lora image modelin, joka generoi sun piirrustusten mukaan niitä vedoksia, et mites sitten. et juu kyllä näihin löytyy ratkaisunsa. et onko ne sit omia kerta ne on omia piirrustuksia jota se tekoäly malli käyttää referensseinä. kuka vaiheessa todistaa että se on tekoälyllä tehty jos ne on omien perustuksien referenssien mukaan, se tosin tarvii hirveän määrän piirustuksia mut kumminkin.

tässä tulikin siihen vastaus mut tosiaan noin ku tossa aiemmin mainitsin voi tosiaan tehdä halutessaan, mut tosiaan niinkun mainitsin itsekkin niin tarvii hirveän määrän piirrustuksia.

AI Overview

While you can't create a fully functional AI from scratch using only your drawings, you can use your drawings as a starting point or reference to train and customize an AI model for image generation. This involves using your drawings to fine-tune an existing AI model or creating a new one, which requires significant computational resources and a large dataset of images.

Viimeksi muokattu:
Et onko ne sit omia kerta ne on omia piirrustuksia jota se tekoäly malli käyttää referensseinä
No mun mielestä joo.

Niiku sanoin tuolla aiemmin, niin jos lähtisin tähän sillä silmällä että tavoitteena olisi tehdä vaikka Youtubeen jotain sisältöä, niin lähtisin siitä että piirtäisin itse hahmoja, ympäristöä ainaki tietyin osin jne. Hahmoihin panostaisin paljon koska ne on ne tärkeimmät.

Koittaisin sitten AI:n avulla luoda itselleni hahmoista paljon materiaalia niin että se itse ideoitu hahmo pysyisi mahdollisimman lähellä omaa alkuperäistä visiota. Treenauttaisin mallit näillä omilla tuotoksilla ja sitten toisin ne eloon AI:n avulla. Siinä kohtaa vois sanoa että tää on muuten mun oma.

Joo varmasti olisi mukana joltain osin muidenkin tuotoksia mutta lähtökohta suurilta osin olisi tyystin omasta vinoutuneesta mielestä. Jollain metsikkö/kaupunki/jne ympäristöillä ei niin väliä vaikka oiski vähän vapaammin tehty. Riippuu toki haluuko ihan tyystin oman maailman jne.

Nämä tällaset vaatii ihan uskomattoman paljon työtä. Ei se niin helppoa ole että promptia vaa ja someen jos haluaa erottua. Ehkä melkee blenderillä tekis kuitenki, en tie.

Sit taas jos tekee huvikseen eikä oo aikeissa julkasta ni sithä se on iha yks hailee lopulta.

Sulla voi kone olla täynnä Tifa nsfw materiaalia ja ketää ei kiinnosta.

No mun mielestä joo.

Niiku sanoin tuolla aiemmin, niin jos lähtisin tähän sillä silmällä että tavoitteena olisi tehdä vaikka Youtubeen jotain sisältöä, niin lähtisin siitä että piirtäisin itse hahmoja, ympäristöä ainaki tietyin osin jne. Hahmoihin panostaisin paljon koska ne on ne tärkeimmät.

Koittaisin sitten AI:n avulla luoda itselleni hahmoista paljon materiaalia niin että se itse ideoitu hahmo pysyisi mahdollisimman lähellä omaa alkuperäistä visiota. Treenauttaisin mallit näillä omilla tuotoksilla ja sitten toisin ne eloon AI:n avulla. Siinä kohtaa vois sanoa että tää on muuten mun oma.

Joo varmasti olisi mukana joltain osin muidenkin tuotoksia mutta lähtökohta suurilta osin olisi tyystin omasta vinoutuneesta mielestä. Jollain metsikkö/kaupunki/jne ympäristöillä ei niin väliä vaikka oiski vähän vapaammin tehty. Riippuu toki haluuko ihan tyystin oman maailman jne.

Nämä tällaset vaatii ihan uskomattoman paljon työtä. Ei se niin helppoa ole että promptia vaa ja someen jos haluaa erottua. Ehkä melkee blenderillä tekis kuitenki, en tie.

Sit taas jos tekee huvikseen eikä oo aikeissa julkasta ni sithä se on iha yks hailee lopulta.

Sulla voi kone olla täynnä Tifa nsfw materiaalia ja ketää ei kiinnosta.

juu itsellä ei ole tuollaista vaihtoehtoa näiden sormien nivelten kanssa ja muutenkin jos haluaisi tuolla Flux kontextille tehdä image modelin joka käyttää suurimmaksi osaksi referensseinä niitä se vaatisi 150-1500 piirrutusta, mielellään lähempänä tuota jälkimmäistä. tainno jälkimmäisempi numero on melkeinpä must jos ei halua että ottaa muita referenssejä.

tosta NFSW:stä että, jopa Tuo Flux Kontext local versio on hyvin sensuroitu NFSW juttujen suhteen ja hyvä niin, mitään IP ja trademark sensuureja siinä ei sitten olekkaan. seki on hyvä juttu. et tuotteet ja hahmot saa kyllä ulos alkuperäisessä formissaan, tosiaan melkein 1500 kuvaa generoinu ku testaillu eri juttuja. se vaan tarkoittaa sitä että generoinu ehkä 10-15 eri juttua mutta generoin 100 kuvaa siitä yhdestä jutusta.

mut juu kyllä mä sen oman kulman näihin juttuihin keksin nyt en tosin tee nyt mitään videoita, et ne on täysin hold:ssa, ku yritän opetella ja testailla et opin käyttämään tätä mahdollisimman hyvin

Viimeksi muokattu:
oon tosiaan myös 3 kertaa meinannut riistää itseltäni hengen nettikiusaamisen ja kiusaamisen takia, ja ne ei oo mitään ajatuksen tasolla vaan ihan sillai kognreettisesti, että ihmisten tosiaan kannattas miettiä että miten sitä naurahymiötä käyttää vai että kannattaisiko sitä käyttää ollenkaan, jos sitä käytetään väärin sille on syynsä minkä takia sitä ei juuri ole juuri ole muilla palstoilla, että ainoa mikä löytyy on tykkäys nappula, eiköhän se joskus koidu vielä jonkun kohtaloksi, jos sama meininki jatkuu se eli se miten ihmiset käyttää sitä täällä väärin tarkoituksiin, aika moni on tosin tajunnut lähteä palstalta ennen sitä. mutta siitä on tosiaan moni maininnut jo aiemmin.

Viimeksi muokattu:
Kannattaa hakea apua, jos on itsetuhoisia ajatuksia.

ei mulla ole semmosia, mainitsin vaan asiasta, ku jokuhan tais kysyäkkin täällä aiheesta, et onko kiusaamista tai nettikiusaamista, mut en sillon vaan vastannut että olen, ja se tosiaan on mennyt siihen että 3 kertaa vetäny lääkkeiden yliannostuksen. ja se on sillai että vetäny kaikki lääkkeet mitä löyty (otan tähän vaikka esimerkin että baari-illan jälkeen nuorempana vedin koko norflex paketin eli kyseessä on lihasreleksantti kolmiolääke, mut tosiaan et mielestä tuollainen miten ihmiset käyttää tuota nauruhymiötä äällä on täysin väärin. et ihmiset käyttää sitä täysin väärin perustein.

Viimeksi muokattu:
ei mulla ole semmosia, mainitsin vaan asiasta, ku jokuhan tais kysyäkkin täällä aiheesta, et onko kiusaamista tai nettikiusaamista, mut en sillon vaan vastannut että olen, ja se tosiaan on mennyt siihen että 3 kertaa vetäny lääkkeiden yliannostuksen. ja se on sillai että vetäny kaikki lääkkeet mitä löyty, et mun mielestä tuollainen miten ihmiset käyttää sitä täällä on täysin väärin. et ihmiset käyttää sitä täysin väärin perustein.
Hyvä kun mainitsit. Foorumit ja peliseura verkossa on parhaimmillaan monelle henkireikä. Se voi kääntyä toisin päin. Ei kannata ottaa liian vakavasti naurunappuloita. Kaikkia ei voi miellyttää. Jokainen kehitelköön ja tehköön mitä pystyy.

Hyvä kun mainitsit. Foorumit ja peliseura verkossa on parhaimmillaan monelle henkireikä. Se voi kääntyä toisin päin. Ei kannata ottaa liian vakavasti naurunappuloita. Kaikkia ei voi miellyttää. Jokainen kehitelköön ja tehköön mitä pystyy.

juu itse en hyväksy kiusaamista millään tasolla, enkä ole koskaan kiusannutkaan ketään, koska tiedän kokemuksesta miten pahalta se tuntuu, välillä niinkin pahalta, että se aiheuttaa depression, ja pahimmassa tapauksessa se menee tuohon tilaan mitä tuossa aiemmin mainitsin, et mun mielestä se että jos on jostain erimieltä niin mielummin sitten vaikka kirjoittaa siitä viestin kun piiloutuu sinne nauruhymiön taakse, koska se menee mun mielestä kiusaamisen puolelle, enkä tosiaan ole ainut joka tästä on maininnut.

Ylös Bottom