Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua tekoälystä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ferraro
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
joo tämmöiset viestit jätänkin sitten täysin omaan arvoonsa. mä kumminkin keskustelen ja jauhan päivittäin näistä asioista lajin huippujen kanssa, ihmisien kanssa jotka kuuluvat tai tuntevat henkilökohtaisesti vaikka Alibaban ja muiden modelien developer teamejä, ihmisten kanssa jotka pääsevät testailemaan näitä public modeleita joita ei ole julkaistu vielä niin ennakkoon, esim vaikka kling 3.0
Mitä sitten? Mitä sitte vaikka tunnet ja tiedät jos mitään näyttöjä ei ole antaa noita snippettejä lukuunottamatta? Tee edes jotain oikeaa ja näkyvää niillä taidoilla mitä väität omaavasi. Lopeta uusien ka uusien modelien ja tekniikoiden odottelu ja niistä jaarittelu ja tee jotain. Uskon että siinä vaiheessa vastaanotto täälläkin on parempaa. Katso mitä @AIVITSI teki, ei ehkä ollut viimeisimmät modelit ja tekniikat mutta oli sentään jotain missä oli ajatusta mukana. Jos olisin pomo palkkaamassa AI osaajaa taloon noiden perusteella niin ei kahta sanaa kumman palkkaisin.

Mulla se osaaminen tulee siitä että sä osaat tehdä ja käyttää local työkaluja ja teet sen täysin "ilmaiseksi" (tainno kun hardware maksaa niin sanotaan Localisti käyttämättä maksullisia työkaluja ja creditsejä) kuka vaan voi ostaa creditsejä ja tehdä niillä vaikka minkälaista sisältöä parhailla mahdollisilla modelilla, jos mulle annetaan 25 000 creditsiä vaikka veo 3.1 niin teen vaikka lyhyt elokuvan. ehkä se huomaa tosiaan että itse olen sieltä Local AI puolelle profiloitunut niin saat tehdä aika pirun kovaa jälkeä niillä ostetuilla creditseillä ja public työkaluilla että itse olisin vakuuttunut.

Viimeksi muokattu:
Mulla se osaaminen tulee siitä että sä osaat tehdä ja käyttää local työkaluja ja teet sen täysin "ilmaiseksi",
Niin no, näitä sun näytönohjainostoksia kun täällä lueskelee, niin se on kaukana ilmaisesta. Tai edes "ilmaisesta".
kuka vaan voi ostaa creditsejä ja tehdä niillä vaikka minkälaista sisältöä parhailla mahdollisilla modelilla, jos mulle annetaan 25 000 creditsiä vaikka veo 3.1 niin teen vaikka lyhyt elokuvan.
Tahdotko siis sanoa, että AI:n käyttäminen ei vaadi mitenkään erityisen paljon taitoa. Olet täällä hokenut ihan päinvastaista ja vähätellyt muiden osaamista varmaan viimeisen vuoden ajan.
ehkä se huomaa tosiaan että itse olen sieltä Local AI puolelle profiloitunut niin saat tehdä aika pirun kovaa jälkeä niillä ostetuilla creditseillä ja public työkaluilla että itse olisin vakuuttunut.
Eli olet paskemmasta laadusta vakuuttunut, kunhan se tehdään paikallisilla työkaluilla. Siinähän ei ole mitään järkeä, koska ei ne sisällönkatsojat siitä välitä. Ne välittää itse sisällöstä. Ihan sama millä se on tehty.

kannattaa muistaa se että se video puoli on vaan yks osa-alue, musiikki työkalu pesee jo laadullisesti Maksullisen Sunon, ja kuva modelit pesee sitten maksulliset kuva modelit koska voi käyttää noita lora modeleita, finetuneja ja muita. Local LLM:t yms et se videoiden tekeminen on vain pieni osa tätä puolta, mä generoin 20-30% videoita ja sitte se loput on kaikkea muuta. eli se on itsellekin vain hyvin pieni osa-alue.

Mulla se osaaminen tulee siitä että sä osaat tehdä ja käyttää local työkaluja ja teet sen täysin "ilmaiseksi" (tainno kun hardware maksaa niin sanotaan Localisti käyttämättä maksullisia työkaluja ja creditsejä) kuka vaan voi ostaa creditsejä ja tehdä niillä vaikka minkälaista sisältöä parhailla mahdollisilla modelilla, jos mulle annetaan 25 000 creditsiä vaikka veo 3.1 niin teen vaikka lyhyt elokuvan. ehkä se huomaa tosiaan että itse olen sieltä Local AI puolelle profiloitunut niin saat tehdä aika pirun kovaa jälkeä niillä ostetuilla creditseillä ja public työkaluilla että itse olisin vakuuttunut.
Ongelma on vain siinä että et ole näyttänyt osaamistasi missään kohtaa, kun et tee mitään oikeaa. Tee joku pidempi pätkä, jossa on edes jotain ideaa äläkä vain selitä tuota samaa liipa laapaa modeleista ja kuinka osaat sitä ja tätä. Minun silmissäni et osaa yhtään mitään ennen sitä, eikä muutaman sekunnin snipetit tai tekniikoista jauhamiset auta yhtään mitään.

kannattaa muistaa se että se video puoli on vaan yks osa-alue, musiikki työkalu pesee jo laadullisesti Maksullisen Sunon, ja kuva modelit pesee sitten maksulliset kuva modelit koska voi käyttää noita lora modeleita, finetuneja ja muita. Local LLM:t yms et se videoiden tekeminen on vain pieni osa tätä puolta, mä generoin 20-30% videoita ja sitte se loput on kaikkea muuta. eli se on itsellekin vain hyvin pieni osa-alue.
Silti ne maksulliset Sunottajat tienaa rahaa mahdollisesti ku sä selität sillä välin modeleista ja pohdit meneväs musiikkiin.

joo ei mun tarvii hirveesti tommosista asioista stressailla, mulla on jo se mitä mä tarvitsen. kaikki muu on sitten pelkkää plussaa. joten en aio ottaa mitään paineita yhtään mistään. toiset on maltillisempia kun toiset, noudatan sitä strategiaa mitä tähän asti niin enköhän mä sillä ihan pärjää. eli sijoittamalla oikeisiin juttuihin oikeeseen aikaan.

joo ei mun tarvii hirveesti tommosista asioista stressailla, mulla on jo se mitä mä tarvitsen. kaikki muu on sitten pelkkää plussaa. joten en aio ottaa mitään paineita yhtään mistään. toiset on maltillisempia kun toiset, noudatan sitä strategiaa mitä tähän asti niin enköhän mä sillä ihan pärjää.
Onnea valitsemallesi tielle. :)

joo ei mun tarvii hirveesti tommosista asioista stressailla, mulla on jo se mitä mä tarvitsen. kaikki muu on sitten pelkkää plussaa. joten en aio ottaa mitään paineita yhtään mistään. toiset on maltillisempia kun toiset, noudatan sitä strategiaa mitä tähän asti niin enköhän mä sillä ihan pärjää. eli sijoittamalla oikeisiin juttuihin oikeeseen aikaan.
Eli siis et alakaan tienaamaan tällä rahaa vaan sijoittelet osakkeisiin ja kryptoihin? Vai miten muutat generoinnit rahaksi sijoittamalla laitteistoon?

Paljon toi kuluttaa muuten sähköä, toi jatkuva generointi?

Eli siis et alakaan tienaamaan tällä rahaa vaan sijoittelet osakkeisiin ja kryptoihin? Vai miten muutat generoinnit rahaksi sijoittamalla laitteistoon?

Paljon toi kuluttaa muuten sähköä, toi jatkuva generointi?

mähän sanoin jo että mä olen jo hyvässä asemassa tuolla discordin puolella. näissä AI ympyröissä väyliä on monenlaisia, ja tuo on aika hyvä väylä. sinne kun tosiaan voin dropata clippejä ja muita suoraan ei tarvii uploata niitä mihinkään youtubeen, ja meillä on siellä oma AI projecti boardi minne välillä yritykset ja ihmiset tulee etsimään AI osaajia eri projekteihin. eli mun ei tarvii välttämättä upata niitä mihkään kun esittelen osaamistani siellä.

Viimeksi muokattu:
mähän sanoin jo että mä olen jo hyvässä asemassa tuolla discordin puolella. näissä AI ympyröissä väyliä on monenlaisia, ja tuo on aika hyvä väylä. sinne kun tosiaan voin dropata clippejä ja muita suoraan ei tarvii uploata niitä mihinkään youtubeen, ja meillä on siellä oma AI projecti boardi minne välillä yritykset ja ihmiset tulee etsimään AI osaajia eri projekteihin. eli mun ei tarvii välttämättä upata niitä mihkään kun esittelen osaamistani siellä.
Menny varmaan ohitse vaan, kuulostaa hyvältä jos tommonen boardi olemassa. Mä olin viel siinä miten viime vuoden puolella sulla oli suunnitelmana odottaa sitä modelia ja sitte aloittaa ties mitä projektia.

Esittelisit sitä osaamistasi edes KERRAN täälläkin…

Menny varmaan ohitse vaan, kuulostaa hyvältä jos tommonen boardi olemassa. Mä olin viel siinä miten viime vuoden puolella sulla oli suunnitelmana odottaa sitä modelia ja sitte aloittaa ties mitä projektia.

juu tuolla mä oon ollut hyvin aktiivinen aikalailla kokoajan et tehny semmoista näkymätöntä verkostointi työtä ja siitä olen erittäin iloinen, ja huomannut että tuo on tosiaan hyvä väylä päästä vaikka demo testaajaksi noille modeleille. koska ihmiset löytää ja näkee sun työt paremmin kun lähtisi etsimään youtubesta, varsinkin jos olet vasta aloittamassa, ja niinkun aiemmi sanoin että en mä tota näytönohjainta olisi sokkona hommannut, ja todennäköisesti en olisi hommannut jos en olisi tuolla discordissa. otan vaikka esimerkin että jos Wan local teami etsii local testaajia ja demojia vaikka heidän uudelleen modelillleen, se karsii jo aika monta testaajaa, jos sun laitteisto ei pysty pyörittämään kyseistä softaa. toinen on sitten se että pystyn jatkossakin aktiivisesti näyttämään siellä osaamista uusilla modeleilla ja pysymään aktiivisena.

Hetkinen, ymmärsinkö nyt siis oikein? Olet siis itsekin sitä mieltä että parhailla maksullisilla modeleilla kuten esim. VEO, jonka mainitsit, saisit paljon nopeammin laadukasta matskua ulos ilman teknisiä rajoitteita?

Eli toisin sanoen sut saa vakuuttuneemmaksi huonommalla jäljellä joka on tehty lokaalisti kuin paremmalla matskulla mihin on joutunut käyttämään maksullista modelia.

Se, että sulla on nyt joku pinttymä siihen, että kun osaat tehdä "ilmaiseksi" olisi se jonkun näköinen etulyöntiasema, niin mönkään menee.

Otetaan esimerkki:
Herra X nostaa kuokalla perunat hehtaarin kokoiselta pellolta kolmessa viikossa. Arvostettava urakka, mutta X joutuu pyytämään perunoista 20e/kg saadakseen asian mukaisen korvauksen. Samalla herra Y nostelee perunat puimurilla muutamassa tunnissa ja myy 1,5e/kg. Kumpikohan myy enemmän?
Työelämässä aika ja ajankäyttö/tehokkuus on se josta maksetaan. Ketään ei kiinnosta millä ja miten se on tehty, vaan lopputulos ja hinta.

Kuulostaa siltä, että sun intohimo on noiden open source -mallien testailu. Eikä siinä ole mitään vikaa. En vain ymmärrä mistä kumpuaa tuo sun uho alkaa takoo massia AI:lla, kun et sen eteen tee mitään loputtoman testailun sijaan.

mä vastaan sen verran että niin peliala-puolella kuten AI puolelle Discord on paras väylä kaikkeen, et pelipuolella indie pelien discord kanavalla niitä servereitä ylläpitää niiden devaajat ja myöskin yleensä se päädevaaja on mukana ja he tosiaan itsekkin osallistuvat keskusteluihin ja muihin, sitten otetaan vaikka esimerkkinä LTX2 kanava jonka ylläpitäjänä toimivat kuka mukaan on LTX2 luojat, niin siellä voi jakaa omia clippejä niin jos sä jaat ja teet intohimoisesti clippejä, koska he kyllä katsovat clippejäsi, ja tykkäävät ja kommentoivat clippejäsi jos ne on sen arvoisia, että sä periaatteessa esittelet kokoajan sitä omaa osaamista niille, ja tuo voi sulle sitten poikia vaikka mitä mahdollisuuksia. ei kannata aliarvioida discordia se on näissä jutuissa melkeinpä paras paikka tullu kuulluksi ja nähdyksi.

Vastataan nyt muutenkin että Local AI ja Maksullinen AI on samanlainen leiri kun vaikka Applen käyttäjät ja Androidin käyttäjät, että ei niiden tarviikkaan ymmärtää toisiaan, mutta sen mä sanon et jos sä meet local ai puolen kanavalle tai local ai discordiin esittelemään videoita jotka olet tehnyt vaikka Veo 3:lla niin sitä ei todellakaan katsota hyvällä ja kannattaa varautua aika kärkkäisiinki kommenteihin tai ehkä pikemminkin siihen että sitä ei kukaan noteraa, varsinkin jos se ei ole sitä ihan kovinta priimaa, melkeinpä sama asia kun menisit manun paita päällä liverpoolin baariin.

Viimeksi muokattu:
Tekoälykeskustelua.. vaikka kyllä osaan 3d mallintaa niin se on melko vähälle jäänyt. Mutta nämä nykyiset kuvasta-3d:ksi AI mallit niin omalla koneella (trellis.2) ja bambu makerworld sivustolla innosti taas pyörimään 3d:n ja 3d tulostusten ympärillä. Joitain objekteja saattaa saada suoraan tulostettua mutta monissa tapauksissa sitten kappaletta kyllä joutuu siistimään ja muokkaamaan paljonkin.
Tuossa on nyt viimeisin pikku hassuttelu, steampunk tyylinen "kehikko" ovikellolle. Oli tuossakin sovittelua 3d puolella mutta oikeestaan pääjuttu oli tuo maalaaminen.. Sitä ihan yllättyi että melko yksinkertaisilla tekniikoilla sai oman mielen mukaisen lopputuloksen. Olishan tuommosen voinut toki manusti tehdä alusta asti mutta tekoäly kuva + tekoäly 3d kuitenkin auttoi minut aloittamaan ja toteuttamaan.. helposti jää itsellä vaiheeseen..

20260206_090455.jpg

Tekoälykeskustelua.. vaikka kyllä osaan 3d mallintaa niin se on melko vähälle jäänyt. Mutta nämä nykyiset kuvasta-3d:ksi AI mallit niin omalla koneella (trellis.2) ja bambu makerworld sivustolla innosti taas pyörimään 3d:n ja 3d tulostusten ympärillä. Joitain objekteja saattaa saada suoraan tulostettua mutta monissa tapauksissa sitten kappaletta kyllä joutuu siistimään ja muokkaamaan paljonkin.
Tuossa on nyt viimeisin pikku hassuttelu, steampunk tyylinen "kehikko" ovikellolle. Oli tuossakin sovittelua 3d puolella mutta oikeestaan pääjuttu oli tuo maalaaminen.. Sitä ihan yllättyi että melko yksinkertaisilla tekniikoilla sai oman mielen mukaisen lopputuloksen. Olishan tuommosen voinut toki manusti tehdä alusta asti mutta tekoäly kuva + tekoäly 3d kuitenkin auttoi minut aloittamaan ja toteuttamaan.. helposti jää itsellä vaiheeseen..

Näytä liitetiedosto 20494
Heh, aika hieno tuli kyllä ovikellon kehyksestä!

Ylös Bottom