Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ketutuskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja henkettu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Prkl kun pistää sapettamaan, ennakkotilasin black opsin ps3selle kalamaalta. Ainoa vaan kun peli taisi päätyä postipaten pleikkariin X_x
Konsolinetissäkin sanovat vain "voi voi, kyllä se siittä, osta rumapoika uusi".
Eivätkä suostu tekemään katoamis ilmoitusta postille z_z

Jos myyjä ei suostu tekemään mitään, vaikka sähköposteja on vaihdettu, kannattaa ehdottomasti ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen. Suomen laki sanoo, että vastuu on myyjällä kunnes tuote on sinulla ja koska tuotetta ei ole toimitettu, on myyjällä korvausvastuu eli tässä tapauksessa lähettää uusi, tehdä katoamisilmoitus tms. Missään nimessä sinun ei pidä ostaa uutta peliä, etkä muutenkaan ole vastuussa tapahtuneesta.
FINLEX ® - Ajantasainen lainsäädäntö: 20.1.1978/38
"Myyjällä on vaaranvastuu siitä, että tavara tuhoutuu, katoaa, huonontuu tai vähenee ostajasta riippumattomasta syystä ennen sen luovutusta."
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Jos myyjä ei suostu tekemään mitään, vaikka sähköposteja on vaihdettu, kannattaa ehdottomasti ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen. Suomen laki sanoo, että vastuu on myyjällä kunnes tuote on sinulla ja koska tuotetta ei ole toimitettu, on myyjällä korvausvastuu eli tässä tapauksessa lähettää uusi, tehdä katoamisilmoitus tms. Missään nimessä sinun ei pidä ostaa uutta peliä, etkä muutenkaan ole vastuussa tapahtuneesta.
FINLEX ® - Ajantasainen lainsäädäntö: 20.1.1978/38
"Myyjällä on vaaranvastuu siitä, että tavara tuhoutuu, katoaa, huonontuu tai vähenee ostajasta riippumattomasta syystä ennen sen luovutusta."

Tattista, olen vain aina elänyt uskossa ettei tuo päde postin hukkaamiin tavaroihin..
Voisi tuossa maanantaina soitella vielä kertaalleen knettiin ja mainita k-asiamiehestä, sitten alkaa ottaa itse asiamieheen yhteyttä mikäli mitään ei luvata.

Kiitos jokatapuksessa! *peukku*
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Doddih, nyt on sitten uhkailtu ja tulksiakin saatu..
Minun black ops löytyi heti heidän varastostaan lähettämättömänä (vaikka se noin 5 edellisen soiton aikana oli "postin hukkaama").
Lähettävät sen kuulemma keskiviikkona ja minun olisi pitänyt maksaa tästä vielä lisää 6€, varsin kiivailla sanoilla sain kys maksun peruttua, mutta kyllä sapettaa moinen palvelu..
Mitään hyvitystäkään en saa.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Kyllä alkaa Briteistä tilattujen kamojen odottelu kysymään hermoja. Ihan järjetöntä touhua. Vielä kun tietäisi varmasti, missä tavarat ovat jumissa, niin saisi vähän osoitettua vihaansa jollekkin.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Kyllä alkaa Briteistä tilattujen kamojen odottelu kysymään hermoja. Ihan järjetöntä touhua. Vielä kun tietäisi varmasti, missä tavarat ovat jumissa, niin saisi vähän osoitettua vihaansa jollekkin.

Kyseessä kalliskin ostos?
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Kyllä alkaa Briteistä tilattujen kamojen odottelu kysymään hermoja. Ihan järjetöntä touhua. Vielä kun tietäisi varmasti, missä tavarat ovat jumissa, niin saisi vähän osoitettua vihaansa jollekkin.

Itse olen 2 peliä tilannut briteistä ja ensimmäisen saapumiseen meni 2 kuukautta ja toisen yli 3 kuukautta. Eipä ole sen jälkeen huvittanut sieltä tilata. Molemmilla kerroilla jo olin täysin varma ettei peliä tule ja unohtanutkin sen, mutta olihan se yllätys kun postilaatikossa makasikin sopivan kokoinen paketti :)

Siis suosittelen kotimaasta tilaamista kaikille, vaikkakin hieman kalliimpaa on.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

En muista koska olisin ollut näin vihainen.

Sain "hyvästä työstä" ansaitun bonuksen. Ennakonpidätys vei siitä 90% ja hatuttaa niin paljon, että tekisi mieli rikkoa parit ikkunat. Kauhakuormaajalla. Hienointahan tässä on se, että veroasioista en osaa sanoa paljoa mitiä, eli ei ole selvillä, että mihin tuo rahamäärä menee, saanko sitä koskaan itse edes nähdä, kustannetaanko tällä veroviraston lounasdonitsit, mistä on kyse jne. Lukioon pitäisi ottaa kurssi, jossa opastetaan veroilmoituksen jättö, veroprosentin laskeminen ja muut turhaan numeronpyöritykseen liittyvät asiat. Olisi sillon aikoinaan tullut tarpeeseen.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Ennakonpidätys vei siitä 90% ja hatuttaa niin paljon, että tekisi mieli rikkoa parit ikkunat.
En ole itsekään veroilmoitusten ylin ystävä, mutta mistä tuon 90 prosenttia sait? Käsittääkseni tulorajan yli menevä osuus menee korkeintaan 60 prosentilla.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Itse olen 2 peliä tilannut briteistä ja ensimmäisen saapumiseen meni 2 kuukautta ja toisen yli 3 kuukautta. Eipä ole sen jälkeen huvittanut sieltä tilata. Molemmilla kerroilla jo olin täysin varma ettei peliä tule ja unohtanutkin sen, mutta olihan se yllätys kun postilaatikossa makasikin sopivan kokoinen paketti :)

Siis suosittelen kotimaasta tilaamista kaikille, vaikkakin hieman kalliimpaa on.

Monen monta kertaa olen tilannut tavaraa briteistä ja aina on tullut alle viikossa perille. Nyttenkin on tutuista firmoista tulossa kamat, mutta joku pissii ja pahasti Royal mailin/Itellan puolella, koska kamat on lähetetty
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

En ole itsekään veroilmoitusten ylin ystävä, mutta mistä tuon 90 prosenttia sait? Käsittääkseni tulorajan yli menevä osuus menee korkeintaan 60 prosentilla.

Voi olla, että ei tuo oma laskupää sitten osaa laskea oikein, etenkin kun ketutus on niin suurta. Jo se, että ennakkopidätys on vain noin satasen pienempi kuin tuo "bonus", ei vain mene omaan ymmärrykseen.

Homma varmaan selkenisi parhaiten niin, että menisin verotoimistoon kysymään, kunhan olen vähän rauhoittunut, eli ylihuomenna. Tosin viimeksi kun kyseiseen puljuun tuli mentyä asioimaan, oli tiskin takana äkäinen nainen, joka alkoi mylvimään jos en kahdessa sekunnissa osannut vastata hänen esittämiinsä kysymyksiin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Monen monta kertaa olen tilannut tavaraa briteistä ja aina on tullut alle viikossa perille. Nyttenkin on tutuista firmoista tulossa kamat, mutta joku pissii ja pahasti Royal mailin/Itellan puolella, koska kamat on lähetetty
Tämä vuodenaika nyt vaan tuppaa olemaan se pahin mahdollinen kun tavaraa on liikenteessä pilvin pimein. Omalla kohdalla viimeisin brittitoimitus lähti matkaan viime keskiviikkona ja saapui eilen kun taas toinen "lähti" jo 4.12. mutta arvio toimituspäiväksi oli 23.12. ja "matkalla" se kieltämättä yhä on. Vastaavasti toinen vei lähtöilmoituksesta iloiset 21 päivää saapuakseen vaan saapuipa lopulta sittenkin.

Milteipä veikkaisin, että nuo lähetysilmoitukset enempi viittaavat siihen, että peli on kuoreen pistetty ja postiin roudattavalle lavalle viskattu mutta milloin se lava varsinaiseen kuljetukseen sitten lähtee onkin jo henkimaailman hommia.

Tästä huolimatta onnea paketeille ja kärsivällisyyttä vastaanottajille - kyllä ne sieltä aikanaan perille saapuvat ja jos joku nyt sattuu kokonaan hukkumaankin (tämäkin on tullut koettua) niin samaa vastaavaa reklamaatiopuolen parissa.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Rauhassa kaikess' tuvassain istuin ja salmiakkia söin, niin kuin yks syö sitä,
mi hyväl' maittaa. Sit' huomasin ma äänen tavallisuudest' poikkeavan,
niin kuin metsäs' kävelevä risahduksen, kuulin ma nyt hampahistani.

Moisen äänen lähde kovin kummastutti mua, siispä pureskelemain herkun
päätin kätöhisini siirtää. Siin' huomasin ma seass' mustan valkoista, jok' myös
kovuudellaan muusta erottui.
---

Onneksi ei sentään vihlo, mutta ketuttaahan se taas lähteä pulaamaan hammaslääkäriaikojen kanssa, kun muutakin tekemistä olisi.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Rauhassa kaikess' tuvassain istuin ja salmiakkia söin, niin kuin yks syö sitä,
mi hyväl' maittaa. Sit' huomasin ma äänen tavallisuudest' poikkeavan,
niin kuin metsäs' kävelevä risahduksen, kuulin ma nyt hampahistani.

Moisen äänen lähde kovin kummastutti mua, siispä pureskelemain herkun
päätin kätöhisini siirtää. Siin' huomasin ma seass' mustan valkoista, jok' myös
kovuudellaan muusta erottui.
---

Ehkä sun kummiskin kannattaa pysyä vain siellä konsolin ääressä, eikä alkaa runoilemaan :D (hyvä oli)
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

18122010231.jpg


:mad: (hymiö on linkki)

Älkää koskaan ostako Belkinin reititintä, ainakaan minulla se ei toimi pleikkarin kanssa edes kirveellä. Ja vanha reititin taas pätkii yhteyttä PC:llä, joten ilmeisesti ostettava kolmas. Ehdotuksia? Kyseessä oleva lataus on muuten BC2:n päivitys, siis jotain puolitoista gigaa muistaakseni.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

En muista koska olisin ollut näin vihainen.

Sain "hyvästä työstä" ansaitun bonuksen. Ennakonpidätys vei siitä 90% ja hatuttaa niin paljon, että tekisi mieli rikkoa parit ikkunat. Kauhakuormaajalla. Hienointahan tässä on se, että veroasioista en osaa sanoa paljoa mitiä, eli ei ole selvillä, että mihin tuo rahamäärä menee, saanko sitä koskaan itse edes nähdä, kustannetaanko tällä veroviraston lounasdonitsit, mistä on kyse jne. Lukioon pitäisi ottaa kurssi, jossa opastetaan veroilmoituksen jättö, veroprosentin laskeminen ja muut turhaan numeronpyöritykseen liittyvät asiat. Olisi sillon aikoinaan tullut tarpeeseen.

Kyllä se 60% on se maksimi ja se yleensä se onkin, pari kertaa tullut itselle moinen vastaan, rehellinen työ ei kannata näillä veroprosenteilla, tarvisi kirjata toisella tavalla etei lisäansioksi tai urakaksi.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Kyllä se 60% on se maksimi ja se yleensä se onkin, pari kertaa tullut itselle moinen vastaan, rehellinen työ ei kannata näillä veroprosenteilla, tarvisi kirjata toisella tavalla etei lisäansioksi tai urakaksi.
Tai jopa yhden prosentin verokortti joka on rajoitettu vain vuosi kattoon...
:rolleyes:
 
Ylös Bottom