Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ketutuskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja henkettu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Siis eikös noissa lehtijutuissa ollu et talon asukkaat oli tunnistanu sen papparaisen? Eikös poliisien pitäis kysyä niiltä,eikä olisi välttämätöntä kiusata tyttöä enempää.

Joo, näinhän sitä lehtijuttujen perusteella luulis, mutta kun ne asukkaat on lapsia ja vanhin on 8v...
Yksi aikuinen on oikeasti ikkunasta nähnyt tapahtuman, mutta kun eräs naapuri kysyi häneltä, niin sitten sanoikin, että ei olekkaan nähnyt mitään :mad:
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Joo, näinhän sitä lehtijuttujen perusteella luulis, mutta kun ne asukkaat on lapsia ja vanhin on 8v...
Yksi aikuinen on oikeasti ikkunasta nähnyt tapahtuman, mutta kun eräs naapuri kysyi häneltä, niin sitten sanoikin, että ei olekkaan nähnyt mitään :mad:

Lehdistö.. :mad:
No toivotaan että homma selviää vielä mukavasti teidän kannalta.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Lehdistö.. :mad:
No toivotaan että homma selviää vielä mukavasti teidän kannalta.

Jep, jos se minusta on kiinni, niin ukko joutuu kärsimään, ja toivottavasti tytär saa korvauksia sen verta, että saa itselleen hankkia jotain mistä on iloa pitkäksi aikaa.
Ja jos ei saa korvauksia, tarkoittaa se sitä, että minä menen käymään papparaisen kylässä, toivon kyllä, ettei tarttisi, voisi käydä "hyvästi" :rolleyes:
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Ja jos ei saa korvauksia, tarkoittaa se sitä, että minä menen käymään papparaisen kylässä, toivon kyllä, ettei tarttisi, voisi käydä "hyvästi" :rolleyes:
Timppa hyvä, ymmärrän kyllä, että tapaus harmittaa sinua. Mutta tällaiset viestit lähentelevät jo laitonta uhkausta.

Ole siis hyvä ja pidä mölyt mahassasi, ja anna Suomen oikeusjärjestelmän toimia.

Kiitos.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Tommosiakaan ei tarvis "laukoa" jos se "järjestelmä" vaan toimis.

Onhan se nyt selvää että toikin pappa saa noin 50e sakon ja se siinä...
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Tommosiakaan ei tarvis "laukoa" jos se "järjestelmä" vaan toimis.
Siihen en ota kantaa, toimiiko Suomen oikeusjärjestelmä vai ei. Mutta se on se ainoa väline, johon kehotan ihmisiä luottamaan. Oman käden oikeuteen en kertakaikkiaan usko. Sitä paitsi tuollaiset uhkailut saattavat pahimmillaan asettaa meidät foorumin ylläpitäjinä hankalaan välikäteen. (En tiedä, mikä mahtaa olla lain tilanne tämän julkisen keskustelun ja sen valvojien vastuun suhteen.)
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

TT, enhän mä uhkallut, vai mitä tarkoittako sana hyvästi jotain pahaa?
Tässätapauksessa tarkoittaa, että tapahtuu hyvin = hyvästi sen suhteen, että saataisiin kunnon korvaukset... Käyntini siellä olisi puhtaasti puhepohjaista, että pappa tajuaisi mennä ilmoittamaan poliisille valehdelleen ja tunnustaisi tekonsa ;)
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Siihen en ota kantaa, toimiiko Suomen oikeusjärjestelmä vai ei. Mutta se on se ainoa väline, johon kehotan ihmisiä luottamaan. Oman käden oikeuteen en kertakaikkiaan usko.
Minäkään en usko oman käden oikeuteen siinä traditionaalisessa mielessä, että suoritettaisiin aktiivista väkivaltaa. Aktiiviselle väkivallalle kun ei löydy mitään eettistä perustetta.

Oman käden oikeus tarkoittaa mielestäni muutakin. Platonin ajatus rikoksen rangaistuksesta oli se, että rikollista opetettaisiin niin kauan, että tämä todella ymmärtäisi tehneensä väärin. Jos henkilö käsittää suorittamansa toimen vääryyden, osaa tämä katua tekoaan, eikä tee samaa vastaavaisuudessa. En usko, että kukaan ylipäätään tekisi mitään, minkä tekohetkellä ymmärtäisi olevan oman moraalinsa mukaan väärin.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Huhhuh Timppa mikä juttu! Piti oikein selata taaksepäin ja lukea koko touhu pariin otteeseen, kun on tullu oltua tästä threadista lomilla. Koita varoa, ettet mene mitään tyhmyyksiä tekemään. Itselläni olisi varmasti erittäin vaikeaa välttää tyhmyyksiä moisessa tilanteessa.

Ja yleisesti ottaen naapurit koittavat välttää aina suoraa sotkeutumista asioihin, mutta juoruilevat kyllä varmasti. Tämä onkin yksi ainoista juoruilun muodoista joita hyväksyn. Eli lapsille vaarallisten idioottien tietojen jako naapurustossa. Näin kaikki tietää, että ketä on pidettävä silmällä.

Meidänkin vanhassa kämpässä kilossa oli kerrostalon pihassa pariin otteeseen outo hiippari. Nopeasti selvisi, että tyyppi heitti pervoa läppää lapsille ja koitti houkutella pihasta. Naapurusto vahti toimi varsin hyvin kyseisen asian hoidossa, vaikka tyyppi palloilikin aktiivisesti kokonaisen kuukauden lähes päivittäin, pihan liepeillä.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Mahtaako papparaisella olla todistettavaa alibia? Jos olisi, niin kaippa poliisisetä olisi sen lehtilasselle sanonut jo siitä syystä, ettei tyyppiä turhaan pidetä syyllisenä pidempään.

Edit:"EIkä hänen vaatetuksensakkaan ole sellainen kuin poliisille on kerrottu". Just, ovat kysyneet, että:
Teitkö? -En.
Missä olit? -Muualla.
Onko sulla tälläsiä vaatteita? -Ei.

Kamalaahan toki olisi, jos väärä tyyppi saisi rangaistuksen. Toivottavasti tekijä joutuu vastuuseen.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Juu on, joku mummeli, sitä en tiedä, onko hänen vaimo... Mutta ihan sama mitä sanovat, tulevat häviämään tämän jutun kuitenkin ;)

Edit, juuri näin mäkin Rotta aattelin, että toi haastattelu on mennyt... Ei hyvää päivää Suomen Poliisi :mad:
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Huhhuh Timppa mikä juttu! Piti oikein selata taaksepäin ja lukea koko touhu pariin otteeseen, kun on tullu oltua tästä threadista lomilla.

Minäkään en niin aktiivisesti oo seurannut. Voimia asian kanssa tarpomiseen ja muista muistuttaa joka välissä sille tytöllesi, että se ei ole tehnyt mitään väärää. Lapset kun helposti päässään pyörittelevät kaikenlaista.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

^^ Niimpä, eilenkin kun olivat pihalla, ja alkoi vähän hämärtymään, niin tulivat kaikki ulkoa sisälle ja sanoivat, ettei enää uskalla olla ulkona, jos se pappa taas tulee.
On kyllä sanottu, ettei ollut sen vika ja että pappa tulee jäämään kiinni, sen oon itelleni luvannut, että jos ja kun korvaus summa saadaan niin tytär saa ostaa koko rahalla itselleen jotain :)
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Ei alkanu elämä kansanauton omistajana hyvin. Heitti moottorivalot ja eiku hinauksella pitäjänmäen veholle. Onneksi oli jatkuvuusturva, niin sai hertziltä uuden auton tilalle :)
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Mä niiiiiin epätykkään muuttopuuhista. Oishan tämä ihan mukavaa jos ei tarvisi pakata ja roudata. Plaah..
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Ei alkanu elämä kansanauton omistajana hyvin. Heitti moottorivalot ja eiku hinauksella pitäjänmäen veholle.

Sullahan oli se TDI-Passat, jostain olin lukevinani? Jos niin, tuskin kyseessä on mitään vakavampaa. Jos sattuisi epäonnisesti olemaan kaksoisahdettu 1,4 TSI, niin olisin ehkä jo vähän enemmänkin huolissani.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Sullahan oli se TDI-Passat, jostain olin lukevinani? Jos niin, tuskin kyseessä on mitään vakavampaa. Jos sattuisi epäonnisesti olemaan kaksoisahdettu 1,4 TSI, niin olisin ehkä jo vähän enemmänkin huolissani.

Ei mulla on 2.0 fsi. Huollosta sanottiin et se ei ole mitään vakavaa ku soitin sinne, auto kävi kuiteski ihan normaalisti. Arveli et on voinu olla joku katkos sytytyksessä niin sen takia sytty toi moottorivalo. Mut eipä kuiteskaan kannattanu riskeerata ja lähteä kivenlahdesta pitäjänmäkeen ajamaan, niin hinauksella vaan ku ainaski nyt tulee jotain vastiketta vakuutusmaksuihin. Hyvänä puolena et mulle ei tuu mitään kuluja ei ole edes omavastuuta tossa jatkuvuusturvassa.

Lisäbonuksena viel hertz makso mun taksikyydin keilarantaan hertzille ku olin menossa hakeen sijaisautoa, joka oli nissan qasqai+2 ja voin kyl sanoa et yks huonoimpia autoja mitä olen ikinä ajanu. 17000 km mittarissa ja ihan kauhea traktrori vaikka on bensakoneella ja hirvee meli sisällä. Meidän vanha citroen c3 oli ihan toisesta maailmasta ku tohon vertaa. Eli minun neuvo ei kannata kenenkään ostaa tota nissania :)
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Ei mulla on 2.0 fsi. Huollosta sanottiin et se ei ole mitään vakavaa ku soitin sinne, auto kävi kuiteski ihan normaalisti. Arveli et on voinu olla joku katkos sytytyksessä niin sen takia sytty toi moottorivalo.

Veikkaisin itsekin jonkinlaisella Volkkarikokemuksella, että pakkasesta/kosteasta aiheutunut hetkellinen sähköhäiriö. Nämä nykyajan OBD-järjestelmillä varustetut autot on niin hienoja, ettei tarvii kuin pieni käyntikatko tulla, niin mittaristo on kuin joulukuusi.

Ja FSIhän se tosiaan olikin. Muillekin tiedoksi noista edellä mainituista kaksoisahdetuista 1,4 TSI-koneista, että niissä oli ainakin kesällä vielä jonkinmoisia ohjelmistovirheitä moottorinohjauksessa, joidenka seurauksena moottorit kärsivät mäntävaurioita, joidenka takia jouduttiin vaihtamaan koko moottoreita uusiin. Takuuseenhan nuo menevät, mutta ei se ole nyky-yhteiskunnassa kivaa, kun auto on pajalla useamman viikon ja samalla pitäisi kuitenkin töissä kulkea ja mahdolliset lapsetkin kuskata harrastuksiin.
 
Ylös Bottom