Vastaus: Ketutuskeskustelu
Soneran toiminta ja asiakaspalvelu pistää taas vituttamaan niin saatanan paljon ettei mitään järkeä.
Mulla on kohta kaksi vuotta ollut Soneralta 100Mbps kaapelinetti. Tässä kaupungissa tuon kanssa on aivan järkyttävän paljon ongelmia jokaisella ja tämä on varmasti Soneran tiedossa kun asentajatkin on sanoneet että ongelmat on tiedossa. Silti vaan niitä ei syystä tai toisesta viitsitä korjata. No, mulla meni kesällä totaalisesti hermot kun netti oli useamman päivän nurin ja soittelin sitten vikapalveluun, jossa vastannut henkilö sitten ehdotti että muutan liittymän ADSL:ksi. Tässä suurinpiirtein koko kaupungissa tosin on ADSL:lle uusmyyntikielto josta mainitsin puhelimessa, mutta sälli sitten päätti ottaa asiasta selvää ja sanoi soittavansa myöhemmin. Tyyppi sitten soitteli mulle sieltä pari kertaa takaisin, loppupeleissä kuitenkin hänen mukaansa tilanne oli se, että saan kyllä 24/1 ADSL:n mutta vain jos otan KotiTV-paketin. No, mullehan tämä olisi passannut vallan mainiosti joten tilasin sitten sen ja homman piti olla sillä selvä. Liittymä olisi vaihtunut ADSL:ään 9.9.2012 kun nykyinen määrä-aikainen sopimus loppuu.
Eilen tein Soneralle soittoaikavarauksen kun ei ole mitään kuulunut koko asiasta sen jälkeen, tilausvahvistuksia tai mitään ei ole tullut yms. No tossa 12 aikaan Soneralta sitten soitettiinkin, sanottiin että kaikki on kunnossa ja liittymä voidaan vaihtaa ja uudet laitteet toimittaa ensi viikon tiistaina. Hinta oli sama 39,90/kk joka oli heinäkuun alussakin sovittu ja homman piti olla ok. Heinäkuussa tosin ei oltu muistettu mainita että KotiTV-laitteiden toimitusmaksu on 29 euroa, mutta tämä ei olisi ollut mikään ongelma mulle vaikka toki noheva asiakaspalvelija olisi luvannut toimittaa noi ilmaiseksi kun siitä ei oltu mulle aiemmin mainittu. Puhelun jälkeen meni joku 5 minuuttia niin sähköpostiin tuli tilausvahvistukset sun muut, KotiTV-tunnukset yms. Ajattelin et asia kunnossa.
Tästä reilu tunti eteenpäin ja Soneralta soitetaan uudetaan. Nyt kuulemma enää ei voidakaan KotiTV:tä toimittaa koska uusmyyntikielto ja DSLAMille liikaa matkaa (mulla oli Saunalahdelta aiemmin ADSL, joka toimi noin 15Mbps vauhdilla joten en tuohon oikein usko...), ja jos soitan vikapalveluun niin siellä voidaan myydä 8Mbps ADSL sillä varjolla että kaapeli ei toimi kunnolla. Hintaa tuuheat yli 50 euroa kuukaudessa kuulemma tälle 8Mbps ADSL:lle. Ja kuulemma en ole edes vikailmoituksia tehnyt tai ainakaan niitä ei näkynyt tän henkilön systeemissä, vaikka olen tässä 2 vuoden aikana tehnyt varmasti vähintään toistakymmentä ilmoitusta pätkimisistä. Toi 8Mbps ADSL ei mulle missään nimessä ole riittävä, ei ainakaan tolla hinnalla, jos olisi jollain kympillä kuussa sen saanut niin sitten olisin jopa vakavasti harkinnut, mutta kun nyt maksaa 32,90€/kk 100/5 kaapelista niin onhan tuo nyt yksi ***** vitsi edes tarjota tuommoista vaihtoehtoa. Kyselin millaisia hintoja 10Mbps ja 100Mbps kaapeleilla on, ja 10 maksaa kuulemma 29,90€/kk ja 100 oli jotain 35€/kk pinnassa. 100Mbps kaapeli + joku mokkula oli taas 39,90€. Kattelin itse Soneran sivuilta noita hintoja ja siellä näkyy halvemmat hinnat, mutta selitys on kuulemma se että ne hinnat on vaan uusille asiakkaille.
Vaikka mulla on tää netti ollut käytössä, niin mun mielestäni tää ei missään vaiheessa ole ollut minun nimissä, vaan ex-avovaimon nimissä kokoajan, joten miks vitussa mä en saa sitten uuden asiakkaan hintoja? Selitys kuulemma se että liittymälle on tehty omistussuhteen muutos. Jaa, muuten hyvä, mutta sehän ei käsittääkseni voi tulla voimaan ennenkuin määräaikainen sopimus loppuu, näin mulla ainakin aikaisemmin sanottiin kun asiasta soittelin joskus viime talvena, että saisin omalla sosiaaliturvatunnuksella tehtyä vikailmoitukset kun tällä hetkellä joudun käyttämään exän sossutunnusta tuohonkin... Ai niin, ja hänelle oli kuulemma soitettu ja kysytty haluaako tehdä uuden sopparin uuden asiakkaan tarjouksilla, mutta hän oli luonnollisesti sanonut ettei edes enää asu tässä osoitteessa ja liittymä on ollut mun käytössä. Eivät sitten ***** ole voineet mulle soittaa jos minä se liittymän omistajakin nyt olen jo monta kuukautta heidän mielestään ollut?
Olis tehny niin kovasti mieli sanoa että pitäkää saatana tunkkinne ***** pellet, mutta kun tarvitsee kiinteää, nopeahkoa yhteyttä niin ei pelkän mokkulan varaan pysty jättäytymään vaikka mieli tekisikin. 8Mbps ADSL:stä en myöskään ole yli 50 euroa maksamassa vaikka aseella uhattaisi, aivan naurettava hinta. Pakon edessä siis Soneran ***** onnettomassa kaapelissa jumissa seuraavat 2 vuotta... Täällä kun ei kukaan muu myy kiinteitä liittymiä enää yksityisille :-(
Kiitti taas vitusti Soneralle ja sen tosi ***** hyvälle asiakaspalvelulle sekä niille kenen vastuulla kaapelinetin toiminta tässä kaupungissa on. Aivan mahtavaa että ette viitsi korjata tätä ***** paskaa mutta sitten ette muuta suostu myymään.
Tätä viestiä kirjoittaessa tuli tekstiviesti jossa luki jotain liittymän kytkemisestä, wtf? Mitähän ****** ne nyt on kytkemässä jos mulla on jo 100/5 kaapeli tässä ja nyt tehtiin vaan uusi sopimus siihen?