Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ketutuskeskustelu

Vastaus: Ketutuskeskustelu

Tämä on hyödyllinen neuvo. Saman antoi myös oikeusavustajani, joten näillä mennään. :)

Pidä kiinni siitä oikeusavustajastasi, toivottavasti on pätevä ja osaa ajaa asianmukaisesti oikeuksiasi. Ei tuo kyllä todellakaan siltä kuullosta, että pääsisitte exäsi kanssa sovussa mitään asiallista sopimaan. Puolitiessä on mahdotonta tavata, jos toinen päättänyt ryhtyä mustamaalaus-kampanjaan sinua kohtaan. Todella surullinen juttu, ei voi muuta sanoa. Tsemppiä.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Pidä kiinni siitä oikeusavustajastasi, toivottavasti on pätevä ja osaa ajaa asianmukaisesti oikeuksiasi. Ei tuo kyllä todellakaan siltä kuullosta, että pääsisitte exäsi kanssa sovussa mitään asiallista sopimaan. Puolitiessä on mahdotonta tavata, jos toinen päättänyt ryhtyä mustamaalaus-kampanjaan sinua kohtaan. Todella surullinen juttu, ei voi muuta sanoa. Tsemppiä.

Joo siltä se näyttää että kaiken muun hyväksi vielä vaikuttaa tuo raha-ahneus iskeneen ja pitää saada "oikeus" toteutumaan ja rahatkin multa pois. Onneksi ehdin ensin oikeusavustajalle niin ex joutu yksityiselle. Laitan ainakin hänen rahoilleen vastinetta tälle matkalle. Elatusmaksut on mulle ok ja itse niitä ensin ehdotin jotta päästään näistä naurettavista joka viikottaisista 3 euron karhuamisista eroon. Toki en suostu ihan mihin vaan koska lapsi on suhteessa melkein yhtä paljon mulla öitä ku exällä. Hänellä siis 4 yötä viikossa ja mulla 3. En mä exää elätä vaan pojan.

Kyllä tämä kesä on ollu jotain ihan ihmeellistä, enpä olis ikinä uskonu että tämmöiseen soppaan joutuu. 8 vuotta yhdessä oltiin ja kaikki oli aina ihan hyvin. En vain ymmärrä miten toinen voi käyttää lastakin riidan välineenä ja uhata viiä isältä lapsen pois, oli sitten miten vihainen tahansa. Olen minäkin vihainen, mutta en silti lähde vetämään lastamme tähän aseeksi. Tekstiviestit on toki tallessa: "Vien isältä lapsen" / "Nauti lapsettomasta elämästäsi" ym. Oksettavaa. Voi olla ettei ihan heti tuu uutta parisuhdetta vastaan, kyllä tämä jättää jälkensä ja varovainen olen jo muutenkin niin ei iha helpolla lähdetä uusia luottamuksia mihinkään rakentamaan. :(
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Toi on kyllä tällaisissa jutuissa kamalinta kun otetaan se viaton lapsi siihen pelinappulaksi ja ruvetaan mustamaalaamaan toista vanhempaa :(
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Kyllä tämä kesä on ollu jotain ihan ihmeellistä, enpä olis ikinä uskonu että tämmöiseen soppaan joutuu. 8 vuotta yhdessä oltiin ja kaikki oli aina ihan hyvin. En vain ymmärrä miten toinen voi käyttää lastakin riidan välineenä ja uhata viiä isältä lapsen pois, oli sitten miten vihainen tahansa. Olen minäkin vihainen, mutta en silti lähde vetämään lastamme tähän aseeksi. Tekstiviestit on toki tallessa: "Vien isältä lapsen" / "Nauti lapsettomasta elämästäsi" ym. Oksettavaa.

Tämän kuvan täysin ulkopuolisena olen saanutkin, kuten varmaan monet/useimmat meistä viestejäsi lukeneista.

Voi olla ettei ihan heti tuu uutta parisuhdetta vastaan, kyllä tämä jättää jälkensä ja varovainen olen jo muutenkin niin ei iha helpolla lähdetä uusia luottamuksia mihinkään rakentamaan. :(

Joo, ei varmaan, mutta varmaan tiedät ja ajatteletkin "Ettei koko omenakoria voi tuomita yhden pilantuneen omanan" perusteella.

Mutta joo, pakko taas heittää elokuvasta: "Paraneminen on prosessi." ;)
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Voi ny *****! Kävin tänään kuulustelussa. Exän "todisteet" mun murrosta oli tasoa: vara-avain oli liikkunut hieman siitä kun hän sitä viimeksi on käyttänyt ja tietokoneen roskakorissa oli ollut kansio jonka nimi oli mun etunimi (mun joku vanha kansio?). Roskakorista päätteli päivämäärän ja kellonajan ku oon "murtautunu".

Kerroin poliisille että aika fakiiri saa olla että näin tekisi, ensinnäki pitäs päästä taloon sisälle ja toiseks pitäs hakkeroida exän tietokoneen salasana auki. Poliisiaki vähä hymyilytti kun luki nämä väitteet. Kysyin onko tietokonetta/kovalevyä tutkittu jotenkin että onko se hajonnut vai onko sitä itse tyhjennetty vai mitä on tapahtunu niin ainakaan poliisi ei ole sitä selvittänyt yhtään. Exä oli itse leikkinyt sherlockia ja näin päättänyt että minä sen tein. Kyllä tässä kohta perättömästä ilmosta lähden syyttämään, varsinkin kun tämä asia on levitelty koko exän suvun tietoon totena ja kaikki katkaisi välit muhun tän takia. Ei sinänsä iso menetys ollut se suku mut kuitenkin. Pieni paikkakunta niin sana leviää varmasti.

Kyllä suututtaa. Petyin ettei ollut edes mitään anopin "varmoja" näköhavaintoja tai muuta. :D
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Noin kk sitten meni auto kerrasta katsastuksesta läpi, mahtava fiilis päällä kotosalle ja mitäs kylppärissä huomataankaan suihkuseinällä alarivi kaakeleista pullistunut selkeesti seinästä pihalle. Laatat veke ja alta paljastui 50-60 luvulla oleva komea kukka muovimatto vesieristeenä, ainut että tuolloin sen aikainen mestari rakentaja ei ollut limittänyt lattiasta nousevaa menemään seinästä tulevan maton alle (jotta ylhäältä valuva vesi ei siis päätyisi lattiamaton alle) vaan limittänyt ne vastakkain jättäen 1cm kokoisen raon saumalaastille...

Mattoa kun raotti niin takaollut lastulevy aivan pökköä (eipä tuo ihme kun kaksi aikuista ja kaksi lasta suihkutelleet tuolla seinustalla kohta 2.5v aikalailla päivittäin)

Kuntotarkastuksessa olleessa raportissa oli huomautukset että ei ole nykypäivän mukaisia veden eristyksiä ja korjaus suositus mainittuna. Kylppäri remppaa olikin nyt suunitteilla muutosta 5 vuoden sisälle. nyt on sitten kylppäristä suihkuseinän alareuna auki ja "kuivumassa". Onneksi päätalossa on toinen vessa ja saunomiset/peseytymiset onnistuu viime syksynä rempatussa ulkorakennuksen tiloissa. Nyt vaan sitten annetaan kuivua ja kevään koittaessa aletaan repiä seinää ja lattiaa auki ja nähdään kuinka suurista tuhoista on kyse. Oikeuteen ei uskalla oikein lähteä koittamaan kun lapsuuden kaveri lakimiehenä jo vihjaisi että taitaisi mennä aika taisteluksi koska kuntotarkastuksessa on kylppäristä jo ns varoiteltu.

Ei siinä, remppaa siinä oli tiedossa joka tapauksessa, nyt vaan pelottaa miten omat allekouluikäiset lapset ja niiden terveys! Kylppärissä ja saunassa onneksi hyvin vetävät poistoilmaräppänät joten eipä sieltä pahemmin pitäisi mitään päästä leijailemaan muualle kämppään, mutta silti kyllä sitä terveen kodin muksuilleen haluaa tarjota.

Ahdistaa koko hommassa se, että vaikka vaimon kanssa voidaan puhua mistä vaan niin tässä mulla on rooli pidettävänä, että meikän sanottava "ei ole hätää" jotta eukko ei flippaa. Aika tuskaista on kun enään ei tupakoi, kaikki parhaat kaverit asuvat jossain aivan muualla eikä ole kellekkään oikein kelle tästä tilittää fiiliksiä, tämän kuukauden lopuksi jään työttömäksi ja ennnen tuota kosteusvaurio juttua oli katsottu että taloudellisesti ei tule olemaan hätää vaikka hetken olisin koti-isänä kun ei ole mitään remppoja/suurkuluja tiedossa :/

Ne ketkä suunittelevat omakotitalon hommaamista niin rakennuttakaa uusi, silloin ainakin tietää mitä on missäkin ja miten ne on.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Ne ketkä suunittelevat omakotitalon hommaamista niin rakennuttakaa uusi, silloin ainakin tietää mitä on missäkin ja miten ne on.

Kyllä mä aika huolettomin mielin ostin oman tiilitaloni, kun käytännössä kaikki sisäseinätkin on pelkkää tiiltä ja kylppäri oli rempattu juuri ennen uuteen uskoon. Ikäviä noi aina toki on ja voihan tiilitalossakin vastaavia siltin olla, en sitä meinaa, mutta hintaan nähden en kyllä itse nähnyt kovin suurta riskiä "käytetyn" ostamisessa. :)
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Ei voi kuin kirota/nauraa/itkeä yhtä aikaa. Miksi pitää olla niin ahne? Missä kohtuus? Missä faneille osoitettu kiitos miljoonamyynneistä? No tässähän se suoraan hintalappuun ripustettuna. Haistakaa iso ##### sanoo erittäin vihainen ja aamuäreä kyseisen pelin
( mahdollisesti entinen ) ystävä.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Tai sitten voi ostaa pelin fyysisenä netanttilasta ja maksaa siitä 49.95e kun käyttää NAJUHLA10 koodin. Sehän oli ainakin minulle aina selvää, että digi version hinta tulee olemaan tuo joka on aivan naurettavaa, mutta onneksi vielä on niitä halvempiakin vaihtoehtoja.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Tai sitten voi ostaa pelin fyysisenä netanttilasta ja maksaa siitä 49.95e kun käyttää NAJUHLA10 koodin. Sehän oli ainakin minulle aina selvää, että digi version hinta tulee olemaan tuo joka on aivan naurettavaa, mutta onneksi vielä on niitä halvempiakin vaihtoehtoja.
Tämä on toki tiedossa, mutta olen päätänyt nykypolvella siirtyä digiversioiden pariin pelkästään. Vaikka kovin hankalaksi sitä kyllä yritetään tehdä. Noh tuleepahan ainakin säästettyä kun ei montaa peliä vuodessa osta.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Onhan siinä tosiaan uuden sukupolven GTA V:llä hintaa...Voisi jonkun verran ehkä suhteuttaa ja verrata kesällä julkaistuun uuden sukupolven The Last Of Usiin, joka maksoi marketissakin karvan alle 50 euroa ilman mitään alekuponkejakaan...Onhan se tietenkin mahdollista, että GTA:n kanssa käy vielä ehkä samoin?

Omalla kohdalla tuo nyt ei niin paljon kirpaise, koska en ollut aikeissakaan ostaa tuota versiota vielä tämän vuoden puolella, vaan vasta myöhemmin. Marras-joulukuu menee kuitenkin erittäin lahjakkaasti uuden Assassin's Creedin, Dragon Agen ja The Crew'n/Project CARSin kanssa(autopeleistä tulee tarttumaan mukaan jompi kumpi). Onhan tuo 70 euroa vuoden vanhan pelin uusioversiosta melkoinen "ryöstöhinta", jollaista en kyllä Rockstarilta olisi odottanut. Toisaalta kun kyseessä on niinkin suuri ja paljon pelattavaa sisältävä peli kuin GTA V ja alunperinkin niin laadukas tuote, niin ehkä tuon hinnan juuri ja juuri ymmärtää...
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Tai sitten ostaa digitaalisen us-storesta, jolloin hinta n 47e (ja sisältää myös ton 1 000 000$ rahaa peliin ja 300 000$ gta onlineen) Tyhmäähän noita pelejä on eu-storesta ostaa..... 59.99$ ~ 47€ Muutenkin kaikki julkaisupelit on tuolla myös sen n 47e joten ei mistään muualta tule pelejä ostettuakaan.

Näytä liitetiedosto 13464
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Alkaa talous olla kuralla kohta tätä menoa.
Vaimo pääsi töihin tuossa kuukausi sitten, eikä se ollut taloudellisesti yhtään hyvä homma. Sen vuoksi muunmuuassa lasten päiväkotimaksut nousi satasella, polttoainekulut kasvoi 300e/kk. Ne kun laskee yhteen, niin käteen jääkin jo vähemmän kuin liitosta saatu raha. Kaiken tämän lisäksi päiväkodista tuli jostain syystä 2kk laskut kerralla (yli 850e), eikä olla tajuttu, ettei elokuusta tullu laskua. Sit erään syyn takia perheen menot kasvaa vielä noin 350-400e kuussa.

Tein tuossa eilen laskelmaa ja 570e jäädään miinukselle joka kuukausi jatkossa, et enpä oikein tiedä mitä tekis. Noh, elämä on ja kohta se on ojanpohjalle..

Edit: näköjään sekä pyykin, että astianpesukoneet vetelee viimeisiään ja mun silmälasit..ei jumalavita..
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Duunia tarvitsisin, mutta ei näytä tulevan edes vastausta yhtään mistään. On se vaan tylsää, kun tekis melkeen mitä vaan, mutta kun ei saa mahdollisuutta.

Ainiin ja kännykänkin näyttö aivan paskana viikonlopun jäljiltä... Tietokonekkin crashhailee milloin huvittaa, voi helvetti miten paljon rahaa jo näidenkin asioiden korjaamiseen tarvitaan ja kun sitä ei ole yhtään.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Duunia tarvitsisin, mutta ei näytä tulevan edes vastausta yhtään mistään. On se vaan tylsää, kun tekis melkeen mitä vaan, mutta kun ei saa mahdollisuutta.

Ainiin ja kännykänkin näyttö aivan paskana viikonlopun jäljiltä... Tietokonekkin crashhailee milloin huvittaa, voi helvetti miten paljon rahaa jo näidenkin asioiden korjaamiseen tarvitaan ja kun sitä ei ole yhtään.


Renkaita vaan vaihtamaan kun sesonki alkaa :) Soittelemaan liikkeitä vaan läpi, että tarvitaanko kiireapua :)
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Tai jos kantti kestää niin puhelinmyyjäksi, ei tosin mitenkään järkevä työpaikka kun tuntipalkka olematon ja se raha tulee oikeastaan provikoista. Sitten kun pääsee vielä kuuntelemaan niitten asiakkaitten reaktioita kun soitat... :rolleyes:
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Renkaita vaan vaihtamaan kun sesonki alkaa :) Soittelemaan liikkeitä vaan läpi, että tarvitaanko kiireapua :)

Kiitos vinkeistä Moneygun ja Raxama, mutta äskenpä kymmenisen minuuttia tuon viestin kirjoittamisesta soitettiinkin yhdestä mestasta ja huomenna olisi haastattelu :). Katsotaan nyt miten menee.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

No nyt se tapahtu mitä reilu pari vuotta on pelätty ja odotettu. Poika sai päivähoidossa pahan allergiakohtauksen ja veivät ambulanssilla hoitoon, hoitaja tökkäsi epipenin ja lanssimiehet kortisonit ja muut lääkkeet. Onneksi selvittiin säikähdyksellä, mutta kylläpä otti taas sydämestä. Osattiin kyllä varautua että joskus joku jossain mokaa kun niin tarkkana saa näiden kanssa olla.

Poika siis maidolle allerginen ja pienikin pisara voi hengen viedä. Oli päiväkodissa saanut teelusikallisen maitoa vahingossa ja heti oli räjähtänyt käsiin kohtaus. Onneksi hoitaja älysi antaa pistoksen niinku on ohjeistettu ja soitti hätänumeroon, säästyttiin pahimmalta. 3 tuntia oltiin tarkkailussa ja nyt päästiin pois lähtemään, yöllä tunnin välein sitten exä seurailee poikaa ja hengitystä.. voi olla ettei tänä yönä nukuta. :(

En voi sanoin kuvata miten perseestä joku maitoallergiaki on, sitähän on joka paikassa. Vaikka kuinka luennoisi ja valistaisi hoitajia ja kaikkia jotka pojan kanssa on tekemisissä niin totta kai vahinkoja aina tapahtuu, on itelläki läheltäpiti tilanteita ollut. Tuskin maltan odottaa kun kouluikä koittaa ja alkaa kavereiden luokse yökylään mennä... "meillä olis tätä laktoositonta maitoa" .. joo ei.

On muuten yllättävää miten huonoa tietämystä ihmisillä on kun kertoo että täysin maidoton. Aina on joku täti tarjoamassa juustoa tai laktoositonta... mm. oma äitini :D

Sellaista tänään.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

No nyt se tapahtu mitä reilu pari vuotta on pelätty ja odotettu. Poika sai päivähoidossa pahan allergiakohtauksen ja veivät ambulanssilla hoitoon, hoitaja tökkäsi epipenin ja lanssimiehet kortisonit ja muut lääkkeet. Onneksi selvittiin säikähdyksellä, mutta kylläpä otti taas sydämestä. Osattiin kyllä varautua että joskus joku jossain mokaa kun niin tarkkana saa näiden kanssa olla.

Poika siis maidolle allerginen ja pienikin pisara voi hengen viedä. Oli päiväkodissa saanut teelusikallisen maitoa vahingossa ja heti oli räjähtänyt käsiin kohtaus. Onneksi hoitaja älysi antaa pistoksen niinku on ohjeistettu ja soitti hätänumeroon, säästyttiin pahimmalta. 3 tuntia oltiin tarkkailussa ja nyt päästiin pois lähtemään, yöllä tunnin välein sitten exä seurailee poikaa ja hengitystä.. voi olla ettei tänä yönä nukuta. :(

En voi sanoin kuvata miten perseestä joku maitoallergiaki on, sitähän on joka paikassa. Vaikka kuinka luennoisi ja valistaisi hoitajia ja kaikkia jotka pojan kanssa on tekemisissä niin totta kai vahinkoja aina tapahtuu, on itelläki läheltäpiti tilanteita ollut. Tuskin maltan odottaa kun kouluikä koittaa ja alkaa kavereiden luokse yökylään mennä... "meillä olis tätä laktoositonta maitoa" .. joo ei.

On muuten yllättävää miten huonoa tietämystä ihmisillä on kun kertoo että täysin maidoton. Aina on joku täti tarjoamassa juustoa tai laktoositonta... mm. oma äitini :D

Sellaista tänään.
Jep, itsellä siis sama tilanne tyttären kanssa. Epipen kulkee aina mukana ja vaikka tuttuja hoitajia onkin koulutettu, on silti pelko jatkuvasti persiissä, ettei kynää uskalleta käyttää.
 
Vastaus: Ketutuskeskustelu

Nice, joku dumbass oli varastanut postimiehen kärryistä rouvan ja meikän kiinteistöverolaput. Hetuilla ja osoitteilla tilaillut rojua verkkokaupoista laskulla. Tuli vietettyä aika monta tuntia tänään puhelimessa :)
 
Ylös Bottom